#26 Skrevet Oktober 22, 2005 fikk på hjula i går..Ble kult med hvite rs4 17 på sort A4 avant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 22, 2005 fikk på hjula i går..Ble kult med hvite rs4 17 på sort A4 avant Høres bra ut! Bare å knipse bilde da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 22, 2005 Jøss.. er det snø sålangt sør? Vi har liksom ventet på snø i flere dager, har vært frosset på veien enkelte steder her men ingen snø. Bare regn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 22, 2005 Jøss.. er det snø sålangt sør? Vi har liksom ventet på snø i flere dager, har vært frosset på veien enkelte steder her men ingen snø. Bare regn.. Bor litt på en høyde.. Kjører man 5 min nedover er det bare regn.. Er nok ikke mange steder det har kommet snø her.. Men kommer vel som snø litt oppi høydene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 22, 2005 Bor litt på en høyde.. Kjører man 5 min nedover er det bare regn.. Er nok ikke mange steder det har kommet snø her.. Men kommer vel som snø litt oppi høydene.. Har jo til og med snødd og sludda her i Eidsvoll i dag også,var helt hvitt på gress etc. Glad jeg la om i går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 22, 2005 Frost om morran her, men ingen snø enda.. Og står fremdeles på toppen av en bratt bakke, med 235/35-19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 22, 2005 Da har jeg akkurat skiftet. Kom 2-3 cm med snø nå i ettermiddag og etter en liten testur med sommerdekkene så fant jeg ut at de var like greit å legge om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 23, 2005 Jeg venter ikke på at snøen skal komme før jeg skifter, så derfor gjorde jeg det i dag. Ettersom to av vinterhjulene mine ble stjålet i våres så måtte nye felger skaffes. Først fikk jeg tak i noen lettiser av merket Mille Miglia som jeg egentlig ikke likte designet på, så jeg byttet dem bort mot et sett 15" stålfelger fra en Audi 80 B4. De svarte felgene fikk et lag med sølvmaling før dekkene ble montert. Jeg syns det så litt kult ut, litt old-school rally-look. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 23, 2005 Fått knipsa noe stemnings bilder i kveld hehe ikke allverden kvalitet.Mobilebilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 23, 2005 Var inne hos sharif på lørdag og fikk kjøpt og montert nye vinterdekk på Passaten.... Begynte og snø som faen når jeg kom inn der. Sto i kø i 2.5 timer for å få byttet dekk på felgene... Da jeg kjørte hjem så stoppet jeg på første bensinstasjon og sjekket boltene ,da var det ene bakhjulet ikke skrudd til. Og la samtidig merke til at de hadde satt på forskjellig ventilhetter på alle felgene (bagateller men utrolig sløvt likevel) Da jeg kom hjem var det ene dekket nesten tom for luft. Og siden det regnet og det var vått rundt ventilen på en av de andre felgene så så jeg at det boblet der også. Kommer ikke til å handle der igjen for å si det sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Oktober 23, 2005 Har lagt om til vinterdekk på både touranen og på a3`en, men også lekebilen har fått vinterdekk iår, så da er det bare å vente på snø og is 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 23, 2005 Det var ispiggene sine! Hjemmelaget eller ferdigkjøpt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 23, 2005 Var inne hos sharif på lørdag og fikk kjøpt og montert nye vinterdekk på Passaten.... Begynte og snø som faen når jeg kom inn der. Sto i kø i 2.5 timer for å få byttet dekk på felgene... Da jeg kjørte hjem så stoppet jeg på første bensinstasjon og sjekket boltene ,da var det ene bakhjulet ikke skrudd til. Og la samtidig merke til at de hadde satt på forskjellig ventilhetter på alle felgene (bagateller men utrolig sløvt likevel) Da jeg kom hjem var det ene dekket nesten tom for luft. Og siden det regnet og det var vått rundt ventilen på en av de andre felgene så så jeg at det boblet der også. Kommer ikke til å handle der igjen for å si det sånn. Greit at de har billige dekk og felger, men de burde kanskje fått tak i folk som vet hvordan ting fungerer og gjøres.. Når jeg var der og la på nye dekk på felga mine var det en kar som stod på kne nesten ikke skjønte hvordan muttertrekkeren funka.. Jeg skal iallefall aldri ha bilen min innenfor døra der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 23, 2005 Det var ispiggene sine! Hjemmelaget eller ferdigkjøpt? Hjemmelaget. sitter ca 80 skruer i hvert dekk. Disse er skrudd igjennom fra innsiden for hånd. Brukte ca 2,5 timer på hvert hjul. Hver skrue er "sikkret" med skive på innsiden så de ikke skal bli dratt ut, limt med superlim både på utsiden og innsiden og dekket er fylt med silikon for at skruene ikke skal bli presset inn igjen. Gleder meg villt til å få prøvd det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Oktober 23, 2005 Slikt står det respekt av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Oktober 23, 2005 Hjemmelaget. sitter ca 80 skruer i hvert dekk. Disse er skrudd igjennom fra innsiden for hånd. Brukte ca 2,5 timer på hvert hjul. Hver skrue er "sikkret" med skive på innsiden så de ikke skal bli dratt ut, limt med superlim både på utsiden og innsiden og dekket er fylt med silikon for at skruene ikke skal bli presset inn igjen. Gleder meg villt til å få prøvd det Lagde ispigg til en 1:10 elbil fettern min hadde også. Tok utslitte lavprofil slicks og stakk gjennom noen tegnstifter i sikksakkmønster. Vi trodde at de kom til å bøye seg/knekke, men neida. Kjørte på et stort vann. Bilen satt bedre enn på sommerføre. Umulig å sladde. Senere prøvde vi å holde fast bilen. Senke sen sakte ned mot isen og holde fast. Vi gravde to 1 cm dype hull. Piggene var like hele. Rasende festlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Oktober 23, 2005 Hei hå. Det snør det snør tiddeli bom. Har kjørt på snø og is siden fredag på 18 toms sommer , men la om i ettermiddag. Hadde ingen problemer med å kjøre på sommerluggan. Quatrro er konge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Oktober 23, 2005 Folk synes vel jeg er gla når jeg forteller at jeg har kjørt rundt på vinterdekk i nesten 6 uker nå... men jeg orka ikke bytte etter at jeg overtok bilen som stod med vitersko på. Gleder meg til første snøfallet da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 23, 2005 Har ikke fått på vinterdekk ennå. De jeg har kan ikke brukes. Rundt 2-3mm med spor nytter ikke. Skal ha nye vinterdekk, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Blir enten 15 eller 16" .. 195 bredde .. utover det så aner jeg ikke hva jeg skal ha, men tviler på at jeg gidder å legge mer enn 3500-4000.- for dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 23, 2005 Har nå lagt om til vinterdekk. 15" Nokian Hakkapelitta4. Morsomt med vinter, men liker ikke holka som kommer på seinhøsten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 23, 2005 Tror jeg legger over i morgen etter skolen jeg. Bedre føre var liksom. Alltid et leven opp i gata her når snøen først kommer. Hehe..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Oktober 23, 2005 la om paa fredag for jeg reiste paa hytta, sondag morgen var det 25cm sno, flaks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Oktober 24, 2005 Også de første snøfnuggene her i Kristiansund dalet pent ned fra himmelen ikveld... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Oktober 24, 2005 Måtte skrape is på bilen i kveld.. Så legger nok om i morgen for å være på den sikre siden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Oktober 24, 2005 La om på begge bilene i helga.. greit å være på den sikre siden hvis det kommer snø Men la om på ca 30 biler i tillegg også da.. så det kjennes i kroppen.. hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...