Vestfold: Mailadresser / MSN adresser

Anbefalte innlegg

Bare en liten FYI!

Jeg googlet litt på "forum.vwaudi-club.no" , "online" og andre felledomener som ISP'er tilbyr.. og da finner jeg 50 unike epostadresser. Hvis jeg er en spammer eller en spambot så er det ikke lenge til dere kan være sikker på å få inn spam i mailboxen deres. Det kan være lurt å kamuflere e-postadressene sine litt slik som noen få gjøre (Hans Petter Hansen er et premie-eksempel på hvordan dette kan gjøres). Så vet dere dette.

 

 

Oi... dette tenkte ikke jeg over.. Mathias.. Kan du sjekke dette,.. om det er noe vi kan gjøre??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja..

Finnes et par alternativer..

1: Kamuflere epostadressene (f.eks. beta[at]polarparty[dått]no funker greit)

2: Få administratoren til nettstedet å be søkemotorer drite i å scanne området "forum.vwaudi-club.no" (gjøres enkelt ved at man lager en fil som heter Robots.txt" som man legger ved webserveren)

3: Slutte å skrive epostadresser på nett.

4: Spamfilter

 

Men en ny FYI: En spambot søker aldri gjennom alt av forumtråder. Selv om man har skrevet epostadressen sin ned her, så betyr det ikke at du garantert får spam. Sjansen er nokså liten egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja, er vel mere plaget av at folk har brukt msn'en min fra tråden om dette i off-topic til å spre sine egne budskap (som f.eks invitasjoner til fjortiss-sider) som kan være ganske irriterende.. De havner jo da også i spam-kassa til hotmail ganske fort! :P

 

Majl:bjorn.odegard_hundebæsj_gmail_fluelort_com

MSN: bjornodegard_hundebæsj_hotmail_fluelort_com

 

Mye dritt, gitt..

 

Og gutter; husk å bruke bcc:-feltet (blindkopi) når dere sender massemail, så slipper vi andre å få virus når én får det, eller sender videre en morsomhet til 'alle' i lista..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men en ny FYI: En spambot søker aldri gjennom alt av forumtråder. Selv om man har skrevet epostadressen sin ned her, så betyr det ikke at du garantert får spam. Sjansen er nokså liten egentlig.

 

Men som jeg vel skrev tidligere så er jeg ikke int i spam/virus og sa vel også at hvis min mail adr skal stå der så skal dette være banka. Dvs selv om sjansen er nokså liten vil ikke jeg ha min adr der hvis ingen tiltak blir gjort. Mulig det høres krasst ut, men en krasja pc for meg holdt...

 

Men blir det gjort noe i denne saken Mathias eller hva skjer nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som jeg vel skrev tidligere så er jeg ikke int i spam/virus og sa vel også at hvis min mail adr skal stå der så skal dette være banka. Dvs selv om sjansen er nokså liten vil ikke jeg ha min adr der hvis ingen tiltak blir gjort. Mulig det høres krasst ut, men en krasja pc for meg holdt...

 

Men blir det gjort noe i denne saken Mathias eller hva skjer nå?

 

Tror det beste er at hver enkelt går inn og endrere på adressen sin. Men det bør jo være til noe som man skjønner da..

 

Bjøren E med sin hundebæsj er jo ikke helt god..hehehe : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om noen her tror vi prater om den mailinglista som jeg snakket om tidligere, men slik er det ikke. Det ble nevnt at søkerobotene søker gjennom forum etter epost-adresser. Så ikke noe vits i å spørre om jeg skal gjøre noe med tanke på at jeg ikke er forumadministrator eller admin for serverene som forumet befinner seg på. :P

 

Når det gjelder denne mailinglista, så kommer ikke medlemsadressene til å stå noe sted annet enn i hiddenbasene på serveren (som ingen andre enn meg har tilgang til).

Jeg har enda ikke fått denne serveren på nett, så jeg har ikke hatt mulighet til å lage noen liste enda. Er i en jobbeperiode nå, så jeg har ikke mulighet til å jobbe med den like mye heller akkurat nå, men hey, vi overlever nok.

 

Når det gjelder sikring av emaillisten, så må vi alle huske på at vi aldri skriver adressen slik den egentlig er (liste@domene.com), men skrive "liste[at]domene.com" for eksempel. Det kan også være en fordel å ikke legge denne adressen inn i en adressebok, siden det finnes virus som scanner gjennom adressebøkene til folk etter epost-adresser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om noen her tror vi prater om den mailinglista som jeg snakket om tidligere, men slik er det ikke. Det ble nevnt at søkerobotene søker gjennom forum etter epost-adresser. Så ikke noe vits i å spørre om jeg skal gjøre noe med tanke på at jeg ikke er forumadministrator eller admin for serverene som forumet befinner seg på. :P

 

Når det gjelder denne mailinglista, så kommer ikke medlemsadressene til å stå noe sted annet enn i hiddenbasene på serveren (som ingen andre enn meg har tilgang til).

Jeg har enda ikke fått denne serveren på nett, så jeg har ikke hatt mulighet til å lage noen liste enda. Er i en jobbeperiode nå, så jeg har ikke mulighet til å jobbe med den like mye heller akkurat nå, men hey, vi overlever nok.

 

Når det gjelder sikring av emaillisten, så må vi alle huske på at vi aldri skriver adressen slik den egentlig er (liste@domene.com), men skrive "liste[at]domene.com" for eksempel. Det kan også være en fordel å ikke legge denne adressen inn i en adressebok, siden det finnes virus som scanner gjennom adressebøkene til folk etter epost-adresser.

 

Okei, da er jeg med (?)... Trodde det var mail lista det var snakk om her jeg. Da melder jeg meg ut av diskusjonen, har vel ikke mest peil anyway...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min e-post og msn adr: thomasbhelleve(ætt)hotmail(dått)com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mail\msn djdream (@ ) online.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mail\msn djdream (@ ) online.no

 

Kommer du på Møller i dag ?

 

Er det du som har den helt sort A6 med sorte baklykter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er det du som har den helt sort A6 med sorte baklykter??

 

Nei, det er ei i klassen min....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på..email/msn donjongti(ÆTT)hotmail(DÅTT)com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

larsbirkeland(at)hotmail(dot)com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Email og msn er Sondre_mosk(Ætt)Hotmail(Dott)com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann alle Vestfold folk!

Jeg har fått meg jobb i Tønsberg fra August 2007, så jeg kommer til å bli med i Vestfold lokallag fra neste år. Håper det er mange bilentusiaster der! Jeg kommer hvertfall til å delta aktivt i klubben og lokallaget! Hadde vært greit å få noen forbindelser før den tid også..

 

Min msn adresse er: Krizhna@hotmail.com

 

Ta gjerne kontakt, bare morro å bli kjent med nye klubbmedlemmer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min: tangenmorten at hotmail dot com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.