Ålesund: Byens første Skyline.......

Anbefalte innlegg

Har visst kommet en Skyline R33 til byen.........blei observert på onsdag første gang. Stod på Volvo i Breivika isted med motorhavari.........jap-crap : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har visst kommet en Skyline R33 til byen.........blei observert på onsdag første gang. Stod på Volvo i Breivika isted med motorhavari.........jap-crap : rolleyes

 

Ja såg den jeg også på vei fra jobb...GTS-T ellerno synes jeg det stod i fronten...

Er en på Sula som har kjøpt den fra en fyr sørpå som bruker å vær her på øya avogtil...

Og til opplysning så har den motoren akkurat skjært seg: haha : : haha : : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge leve japse :D Går ikke det en ut i ulsteinvik me da ? syns e hørte snakk om at han som hadde dinna blue boy poloen hadde kjøpt seg en : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg en rød en i steinulvik på onsdag, full me dekala å sant japseræl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyline GTS er vell omtrent som en A4 med RS4 styling : vinke : Eller siden GTS ikke engang har GTR styling så blir det vell kanskje ikke det engang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint for han da.. blir sikkert billig : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert ikke billig å fikse den motore. Finnes jo ikke noen slitedeler på lager her i norden da.

 

Har en kompis i svergie med GTR å han sliter fælt med å skaffe deler. Så Japan eller kansje England er løsninga ;)

 

Greit nok det er japcrap, men fy faen for noen artig biler det er å kjøre (gtr)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sikkert ikke billig å fikse den motore. Finnes jo ikke noen slitedeler på lager her i norden da.

 

Har en kompis i svergie med GTR å han sliter fælt med å skaffe deler. Så Japan eller kansje England er løsninga ;)

 

Greit nok det er japcrap, men fy faen for noen artig biler det er å kjøre (gtr)

Den som går/gikk her i byen e visst "bare" enn sånn Gts eller ka pokker dei hete.............ikke the real deal.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med han som har kjøpt den. han skal sette inn en r33 motor no..... på japan auto i oslo.

og btw så er gts-33 den aller kjipeste skylinen som er produsert. hehe: rock :

men forsikrings prisen blei høy nokk alikavell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men forsikrings prisen blei høy nokk alikavell :)

Forsikringspris?

Har han fått norske skilt på da?

Er vel ikkje bare bare det da,går vel en 2-3 stk i Norge med skilter som er godtkjent på "motorhistorisk grunnlag" ellerno...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fornøyelsen å få en tur med en GTR 95 mod. for et par år siden. Dette var en kamerat av en kompis av meg i Haugesund.

Gikk noe kraftig. 0-100 på 3,8 ifølge eier etter div. mod.

Dette var den første som ble reg. med "motorhistorisk grunnlag" visstnok.

Sprekeste bil jeg har hatt mine bein i...:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som var med på Autofil Tuning fra Drammen var vel den første.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fornøyelsen å få en tur med en GTR 95 mod. for et par år siden. Dette var en kamerat av en kompis av meg i Haugesund.

Gikk noe kraftig. 0-100 på 3,8 ifølge eier etter div. mod.

Dette var den første som ble reg. med "motorhistorisk grunnlag" visstnok.

Sprekeste bil jeg har hatt mine bein i...:tilber:

0-100 på 3,8?

Da kan jo den ikke motoren vær original...Er vel ikke lov å endre noe på motoren effektmessig når den er registrert på motorhistorisk grunnlag?: klø :

Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

0-100 på 3,8?

Da kan jo den ikke motoren vær original...Er vel ikke lov å endre noe på motoren effektmessig når den er registrert på motorhistorisk grunnlag?: klø :

Eller?

 

 

Jeg har også vert med i denne bilen en tur....

 

Det er ikke lov å endre noe da nei ... Men det var nok gjort noe for det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyline GTS er vell omtrent som en A4 med RS4 styling : vinke : Eller siden GTS ikke engang har GTR styling så blir det vell kanskje ikke det engang...

 

Bare at en A4 har ikke 250hk orginalt da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringspris?

Har han fått norske skilt på da?

Er vel ikkje bare bare det da,går vel en 2-3 stk i Norge med skilter som er godtkjent på "motorhistorisk grunnlag" ellerno...

 

Nix, er solgt 14-15 Skyline gts fra Haugesund, -alle med skilt og registrert på normalt grunnlag. Må først registreres i England, og deretter kan de registreres i Norge siden de da har vært registrert i et EU-land. Litt tungvint. Nå påstår de også at de får registrert GTR på denne måten. Jeg jobber sammen med en av de som driver dette importfirmaet.

 

Gts fåes både med og uten turbo, fra ca 180hk til 254 i Gts-t;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det vell sammenligningen GTS vs GTR og A4 vs RS4 som var poenget, ikke at en A4 og GTS var lik ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det vell sammenligningen GTS vs GTR og A4 vs RS4 som var poenget, ikke at en A4 og GTS var lik ;)

 

Det er 26hk som skiller GTS og GTR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 26hk som skiller GTS og GTR.

 

Kun det som er forskjell på GTS/GTR :rolleye: Eg som trudde bl.a. GTS kun var bakhjulstrekk mot GTR sin firhjulstrekk, GTR hadde LITT kraftigere konstruert motor, at GTR hadde ett litt råere utseende (litt bredding, litt vinger, litt spoilere) osv osv... tok kanskje feil eg da : gråter :

 

Men dersom de er så like regner eg med du monterer GTS motor oppi Nissanen din da og ikkje GTR ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hva som er forskjellen på en GTS og en GTR å jeg ligger heller ikke våken om nettene å tenker på det hehe. Men ved litt nærmere ettersyn så jeg at den bilen ikke var så grom som den så ut ved første øyekast. Den hadde ikke de typiske brede skjermene blant annet.........men den hadde de doble runde lyktene bak. Men litt kjip i hvit !!!: haha : ENESTE bilen jeg kunne tenkt meg i hvit er Sportquattro :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste på sidene deres forgje uke at nå skulle de få ta inn GTR med skilter.

Men nå står det ikke noe lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her står bilen pent parkert på Ålesund Bil med havarert motor. Er visst en Skyline GTS R33 med 2.5 liter på 485 hk ifølge de som vet slikt......

skylinegts.jpg

skylinegtsrear.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Primera Coupè.... : rolleyes
Ja faktisk!!! Har egentlig aldri likt Datsun noe særlig : haha : : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.