Anbefalte innlegg

Kan noen slette denne tråden for meg nå?

Får ikke tilgang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig mer på hvordan du får lagt ut de bildene... Hva gjør du? Lær meg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg lurer egentlig mer på hvordan du får lagt ut de bildene... Hva gjør du? Lær meg! :D

 

Bildet er bare linket. Trykker på IMG knappen når du skriver post, og limer inn adressen til bildet, som du da har sjekket egenskaper til, og copy past'er inn.

 

Enkelt...men vanskelig forklart...

 

Tell me news about the Catch!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg lurer på ang catch... Hva skal du med det på ventilasjonen? Oljemengden som kommer der er jo ikke større enn at det går fint å ta det via innsuget?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

En ting jeg lurer på ang catch... Hva skal du med det på ventilasjonen? Oljemengden som kommer der er jo ikke større enn at det går fint å ta det via innsuget?!

 

Hemmelih-vemmelig! Neida, veivhus ventilasjonen skal inn på denne, så ikke motor rommet blir fullt av olje søl..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor skal da slangen videre fra catchen gå?

 

Skal vise bilder av den til to stk imorra, og kan kanskje ha den klar iløpet av helga, dersom alt går bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Men hvor skal da slangen videre fra catchen gå?

 

Skal vise bilder av den til to stk imorra, og kan kanskje ha den klar iløpet av helga, dersom alt går bra.

 

Ypperlig!! Ene slangen går til veivhus vent, andre tror jeg går i fri luft. Oljen blir i tanken, mens damp/lufta kommer ut. Blir jo en del trykk i tanken, når varm damp og olje kommer inn i den. Og det må jo ekspandere ett sted. Enten blir det rett i fri luft, eller med ett lite luft filter på enden...ett av to. Er sjuk som en unge nå på å få catch og isv re route..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah.. Slik ja. Trudde du skulle forts ha slangen inn på innsuget, berre tanken imellom, og da skjønte i ikkje vitsen. :D

 

Bli sylinderforma tenke i, har en på g. allerede nå. :)

 

Hvor linker du bildet? Og hvordan får du det som bilde? Det er det jeg lurer på.. Får opp bildet i programmet, men får ikke lagt det ut noe sted.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En på jobben har laget en fin tegning på en slik Catch tank, der treffer olje dampen en vegg og blir avkjølt, blir til veskeform igjen og vidre ned i bunnpanna, men det er full ventilasjon i motoren for det for det er en slags "lås" inne i der, (veldig dårlig forklart) det blir da ingen smuss i motor rommet..

Jeg har laget en slik til Golfen i alu, kan sikker få ordnet tegninger på denne....om det er interesant....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Ah.. Slik ja. Trudde du skulle forts ha slangen inn på innsuget, berre tanken imellom, og da skjønte i ikkje vitsen. :D

 

Bli sylinderforma tenke i, har en på g. allerede nå. :)

 

Hvor linker du bildet? Og hvordan får du det som bilde? Det er det jeg lurer på.. Får opp bildet i programmet, men får ikke lagt det ut noe sted.. :)

 

Altså, har aldri montert en slik før, men tror det er slik at ene slangen går til luft, eller filter. Rett meg hvis jeg tar feil, folks!!

 

Det er helt knall. Hva tenker han om pris da? Får han til en liter da?

 

Finn ett bilde på nettet. Høyreklikk på dette, trykk egenskaper, og kopier adressen som bildet står på i egenskaper-bildet.

Så går du på forumet, lager en ny post, og ser på samme linjen det står VB code, der trykker du IMG knappen, og limer inn adressen til bildet. Når du nå ok kjører posten, kommer bildet opp på skjermen, mens forum server greiene henter bildet fra kilden, eks bahnbrenner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

En på jobben har laget en fin tegning på en slik Catch tank, der treffer olje dampen en vegg og blir avkjølt, blir til veskeform igjen og vidre ned i bunnpanna, men det er full ventilasjon i motoren for det for det er en slags "lås" inne i der, (veldig dårlig forklart) det blir da ingen smuss i motor rommet..

Jeg har laget en slik til Golfen i alu, kan sikker få ordnet tegninger på denne....om det er interesant....:)

 

Alt er interessant. Men er tankegangen vår riktig?

 

OCT.jpg

Denne har to slanger tilkoplet. Den ene setter jeg på veivhus vent, den andre står i friluft/filter. Riktig??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den som jeg snakker om, er det tatt utganspunkt i ett rør, med en øvre og nedre nippel, øverste er da fra ordinær veivhus vent. og den i bunn går til et punkt under olje nivå i bunnpanna, og i bunn av denne saken er ventilasjonen, der man kan sette på et filter eller no...skulle gjerne tegnet er "dårlig" skisse nå, men jeg har dårlig med tegne progrem....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var jo veldig jålete den der da:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

På den som jeg snakker om, er det tatt utganspunkt i ett rør, med en øvre og nedre nippel, øverste er da fra ordinær veivhus vent. og den i bunn går til et punkt under olje nivå i bunnpanna, og i bunn av denne saken er ventilasjonen, der man kan sette på et filter eller no...skulle gjerne tegnet er "dårlig" skisse nå, men jeg har dårlig med tegne progrem....:)

 

De jeg har sett i biler, på bilder, med disse greddy sakene, så står de i "panserhøyde", dvs festet til ett støtdemper tårn, eller tilsvarende. Men jeg tror og håper teorien stemmer her, med tilkoplingen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

De jeg har sett i biler, på bilder, med disse greddy sakene, så står de i "panserhøyde", dvs festet til ett støtdemper tårn, eller tilsvarende. Men jeg tror og håper teorien stemmer her, med tilkoplingen....

 

Noe for Follo Gay-lords? ;)

 

Jauda, men pynter jo litt også...men når får jeg kanskje industri står fra møre i stede :D , ikke fullt så femi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris vet jeg ikke. Er vi heldige tar han etpar utepils eller no som betaling. :)

 

Og det er ikke møre, det er Romsdal. En vesentlig forskjell. Statsministeren er ikke en møring vet du. ;)

 

Vet dessuten ikke om det blir stål eller alu, men det heller mot rustfritt ja. Kan bruke rør, omlag 1l og så fixe noe nipler og greier. Men de blir sikkert ikke røde eller blå. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Pris vet jeg ikke. Er vi heldige tar han etpar utepils eller no som betaling. :)

 

Og det er ikke møre, det er Romsdal. En vesentlig forskjell. Statsministeren er ikke en møring vet du. ;)

 

Vet dessuten ikke om det blir stål eller alu, men det heller mot rustfritt ja. Kan bruke rør, omlag 1l og så fixe noe nipler og greier. Men de blir sikkert ikke røde eller blå. :D

 

Hvis du er stolt av romsdal, så ønsker du at statsministeren kommer fra møre :D (tttttog du'an?)

 

Han kan få flere utepils, altså flere enn ett par..kanskje 5,eller enda værre 6.. hvis han er litt kjapp, polerer, får til ett bra resultat på den!!! Jeg girer, gir han da!!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil om jeg skal la denne tråden ligge her på teknisk, eller om den hører til under snackbar...

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel egentlig en teknisk diskusjon med litt avsporing innimellom, som alt annet. :)

 

Finish på rustfritt skal vel gå bra.. Bare å polere med autosol det.

 

Det jeg er litt i tvil om, er den røra som går på utsiden. Er den virkelig nødvendig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Det er vel egentlig en teknisk diskusjon med litt avsporing innimellom, som alt annet. :)

 

Finish på rustfritt skal vel gå bra.. Bare å polere med autosol det.

 

Det jeg er litt i tvil om, er den røra som går på utsiden. Er den virkelig nødvendig?

 

Det har jeg ikke peiling på. Men det er jo bare å montere to nipler, så få tak i en slange. Burde være en smal sak. De har nok en misjon siden de står der.

 

Må kanskje få kjøpt noe autosol snart, alle skryter av det. Hvor får mann det, og er det no kostbare greier...??

 

Bjørn: hvis du ser post nr to her, så fikk ikke jeg slettet den første posten, men så har det jo blitt en samtale av no slag av det. Men det er sånn sett bare å flytte til snackbar, for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol får du kjøpt som tube på shell feks. Koster ikke skjorta akkurat.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Autosol får du kjøpt som tube på shell feks. Koster ikke skjorta akkurat.. :)

 

Så bruker du bare poler klut, for å få den fin, eller tyngre saker, poler maskin, eller sånn??

 

En liten haug med penger som er trekt fra konto, så re route er på vei...så håper jeg bare catch er ferdig til da også...!!

Sjekker du med tess der oppe i statsministerboligen, ( I e statsminister, I !!!) om de hadde no fornuftig pris, lengder og farger på sili slangene sine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare og komme med et lite innspill til veivhusventilasjonen.

 

Hovedgrunnen til at det blir tatt i bruk en catch tank er faktisk effektmessig og ikke bare fancy.

Oljedampen fra veivhuset (som normalt blir tilbakeført innsug\filterhus) er ganske forurensende for innsugsluften.

Dette medfører faktisk en reduksjon av oktan-verdien til suppa på 4-5%. Et enkelt regnestykke gir da 98 en effektiv oktan verdi på ca 93-94. Da kan en jo selv tenke seg til rasultatet om en kjører på 91-92 som utg. punkt (usa etc..).

 

Vi er vel ganske heldige her på berget som fortsatt får 98 på pumpa!!

 

I tillegg så får en jo en liten ekstra bonus med en catch tank, renere filter!

 

En annen liten ting verdt og nevne i samme slengen er at co\nox-verdien synker merkbart ved fjærning av ventilasjonen fra innsuget. Noe for de som har trimmet over evne med høye verdier som resultat av en noe fet blanding ;) , og skal på EU kontr.!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah.. Dette var et fint innspill. Leste litt om det på bahnbrenner, men visste ikke at det hadde såå mye å si. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.