Anbefalte innlegg

Driver og vurderer om det ikke skal bli en liten gjennomgang av pærer etc på bilen nå da jeg skal plukke med meg noe nye lykteglass etc fra Mekonomen i morgen tidlig og man må skru seg ferdig til 1 Mai.

 

Men, har noen tips om hvilke pærer jeg skal kjøpe meg av slike "hvitt lys" pærer ? Aldri handlet slike før, kunne tenke meg å sette slike i hovedlyktene og i sprederene (som forøvrig må monteres fast pga fatterns samboer liker å måke is med støtfangeren...)

 

H4 i hovedlyktene OG i sprederene? Er så lenge siden jeg har byttet noe og herjet med de pærene i denne bilen (kan jo også sjekke instruksjonsboken da men :D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med både GE SuperBlue og Philips VisionPlus. Ganske dyre pærer, men gir bra lys.

 

Se opp for billige etterligninger! (Biltema f.eks) da disse som regel er vanlige H4-pærer av middels kvalitet med blåfarge på glasset. De gir en blåhvit farge på lyset, men siden glødetråden og gassblandingen ikke er optimalisert til fargen i glasset, så blir de faktisk svakere enn "ordentlige" pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man ha noe slikt er man vel nødt til å ha noe som er laget for å være kraftigere, altså konstruert skikkelig for at levetiden ikke skal være elendig?

 

Får kikke litt rundt da! Mekonomen i Oslo hadde ikke noe pærer fra Osram hvertfall! Håper jeg kan sette noen i sprederene i tillegg til hovedlyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I sprederne dine har du H3... Jeg har prøvd MANGE av disse type pærene og har endt opp med Eurolight som de selger på Powerzone.. Er helt konge.. Har en 5-6 kompiser som bestilte med en gang de så lysa på min forrige A8.. Bruker disse i sprederne på nye bilen også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker disse pærene:

http://www.usbildeler.no/Bil/Xenon.asp

 

Gir veldig bra hvitt/blått lys, de er på 100w! Koster litt!

Men er etter min mening et veldig bra alternativ for oss uten Xenon!

 

Her er et bilde men lysene på( Er ikke fullt så blå in life!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... no fikk eg også lyst på blå/hvite pærer!

Er det heilt lovlig å bruke slike pærer eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et til:

 

Bra pærer altså!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

hmm... no fikk eg også lyst på blå/hvite pærer!

Er det heilt lovlig å bruke slike pærer eller? : klø :

 

Det ingen vet, har ingen vondt av! Å det dem vet, skal dem bare drite i;)

 

Hørte noe om en regel som kom nå om forbud mot bruk av kvikksølv i pærer, dette skulle visst berøre Bluevision pærer o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så da veldig bra ut!

 

Ser fort litt mer oppdatert ut med hvitere lys og nye lykteglass, gjør seg på en "kvelds cruiser" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortell hva det koster for nye lykteglass da Ola, når du finner det ut liksom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen skulle ha 317kr pr stk. Var ikke så ille.

Vet ikke hva Møller skal kreve for dem, kan høre i morgen da jeg venter IGJEN på en bestilling som ble plukket feil i tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standardfeil det der! Det var ikke så gæli det nei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snodige var at print-etikketen på posen med feil del stemte med det jeg skulle ha... Men surt å vente og vente og vente og vente :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noen blåfargede pærer av ukjent opprinnelse på bilen min da jeg kjøpte den. Lyset var veldig hvitt, men skikkelig elendig. Skiftet lykteglass og beholdt pærene, det ble noe bedre. Kjøpte Philips VisionPlus pærer for et par uker siden, og det ble en helt annen verden når det var mørkt. Nå er lyset på bilen så bra at jeg ikke savner noe mer, både nærlys og fjernlys. De jalla-pærene med kraftig blåfarge var det jo nesten ikke lys i i forhold..

 

Styr unna ukjente merker, det er alt jeg kan si. Hvis man holder seg til kjente produsenter som f.eks. GE, Philips eller Osram burde man være sikker på å få noe som funker bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste advare mot 100W pærer.

Ikke fordi det er ulovlig (der får være opp til hver enkelt), men fordi at det fort kan ødelegge lyktene.

 

100W pærer blir så varme at den kan smelte reflektor/pæreinnfesting om denne er av plast.

Kromen i reflektoren kan også bli matt over tid på grunn av høy varme.

Har en kollega som satte 100W i sin ikke-VAG. Lyste som bare det til å begynne med og fyren var skikkelig fornøyd. Etter ca. et halvt år hadde reflektorene blitt så matte at det lyste dårligere enn vanlige lys med 55/60W, men det merket ikke kollegaen min selvsagt, han hadde fremdeles verdens beste lys.

 

Men klart det kan finnes lykter som tåler det også. Det er jo bare en måte å finne det ut på :P

 

Selv har jeg prøvd litt av hvert. Best lys var det i Eurolite fra PowerZone, men disse er så dårlig produsert at lysbildet til nærlyset blir feil (glødetråden henger ikke på riktig plass i pæra). Best utenom det synes jeg at de nye pærene til Philips er, de som er merket med 4000K med stor gul skrift på esken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De lykteglassene; passer de også på en 1996 A6? Fant ikke noe informasjon om disse glassene på Mekonomen-webben.

 

Tenkte jeg skulle demontere lyktene og vaske reflektoren de samt montere nye lykteglass hvis det var mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok ikke A6 lykteglassene passer over nei, litt annen vinkling mot pansergrillen etc vel...

 

Kanskje det kun leveres komplett lykt til A6??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig det, men når jeg slo opp på disse lykteglassene for C4/100 så fant jeg heller ingenting...

 

Noen med tilgang til ETKA? Lykteglass til 1996 A6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være tilgjengelige som løse glass.

a6.s6.lykteglass.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

icon4.gificon4.gificon4.gificon4.gif

 

De koster over 1300 for hver side!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så jo meget bra ut! Skal ivertfall jeg gjøre før "storsommeren" slår til ;): ja : Men kostet kr med glassene må jeg si : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedlyktene på 100/S4 og A6/S6 er like, det er bare glasset som er forskjellig. Dermed er det lett å "bygge om" hvis det er nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken

Jeg vil på det sterkeste advare mot 100W pærer.

Ikke fordi det er ulovlig (der får være opp til hver enkelt), men fordi at det fort kan ødelegge lyktene.

 

100W pærer blir så varme at den kan smelte reflektor/pæreinnfesting om denne er av plast.

Kromen i reflektoren kan også bli matt over tid på grunn av høy varme.

Har en kollega som satte 100W i sin ikke-VAG. Lyste som bare det til å begynne med og fyren var skikkelig fornøyd. Etter ca. et halvt år hadde reflektorene blitt så matte at det lyste dårligere enn vanlige lys med 55/60W, men det merket ikke kollegaen min selvsagt, han hadde fremdeles verdens beste lys.

 

Har ikke merket noe enda, tror jeg:)

Men, er ikke dette avhengig av spenningen ut til pærene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Hovedlyktene på 100/S4 og A6/S6 er like, det er bare glasset som er forskjellig. Dermed er det lett å "bygge om" hvis det er nødvendig.

 

men 91-94 går ikke om 95-97 vel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.