Anbefalte innlegg

Det jeg tror Per mener her, er at S4 lyktene er like som A6 lyktene, bortsett fra den panserforskjellen, stemmer ikke det Per?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Det jeg tror Per mener her, er at S4 lyktene er like som A6 lyktene, bortsett fra den panserforskjellen, stemmer ikke det Per?

Det stemmer

'92-'94 (100/S4) kunne man få med vanlig H4 lykt, Halogen linselys eller Xenonlys.

'95-'97 (A6/S6) kunne man få med Halogen lisnelys eller Xenonlys

 

Det er Halogen linselysene som er diskutert her, og de er like med unntak av glasset og gummipakningen som sitter mellom glasset og lykta.

 

Skal man bygge om fra vanlig H4 lykt til Halogen linselykt på en 100 må man bytte kontakt, men ellers er alt rett frem. (Så fremt du har strøm til tåkelysene da).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dvs fra 100 (H4) til TDI/S item (Linse/Halogen) må man bare kjøpe ny innmat og koble opp tåkelysene nede inn på linselyktene? Ikke noe mer stress enn det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

dvs fra 100 (H4) til TDI/S item (Linse/Halogen) må man bare kjøpe ny innmat og koble opp tåkelysene nede inn på linselyktene? Ikke noe mer stress enn det?

Du må bytte hele lykta.

(Dårlig spesifisert i forrige post :()

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg trodde ;)

 

Nåja, ikke noe jeg gidder å gjøre hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lurt å unngå 100w - pærer. De gir ledningsnett og brytere unødig stor belastning. Å montere et rele er et alternativ!

 

Jeg har kjøpt Xenon-look pærer H4/H1/H3 55w på nettet, nærmere bestemt QXL. Jeg er godt fornøyd med pærene. Selgeren ga meg god pris og grei garanti (90 dager)!

En erfaring; pærene er perfekt på snødekte veier, men jeg tror at et gulere lys gir bedre effekt på sort/våt asfalt.

 

Tar seg godt ut da!

 

Løp og kjøp!

 

 

 

 

250 kroner pr par

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert Eurolight Xenon Extreme et-eller-annet på brodern sin 80 nå.. På avstand ser det ikke ut som en 87 modell pga av lyset og innenfra er lyset HELT noe annet.. De pærene er absolutt å anbefale.. Får kjøpt de på Powerzone.. 350 pr par tror jeg det var ?? skal ikke si det for sikkert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med knut der, er konge pærer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, snart tur til Østfold for å kjøre Ferrari. Mon tro om man skal ned og plukke med seg noe pærer i samme slengen da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken

Det er Halogen linselysene som er diskutert her, og de er like med unntak av glasset og gummipakningen som sitter mellom glasset og lykta.

 

Correctomente!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte inn Philips BlueVision H4 pærer på min IKKE-VAG for ca 1 1/2 år siden.. Er svært fornøyd med lyset, lyser både lenger og bedre enn de pærene som stod i..

 

Dette er vanlige pærer 55/60W med blått glass som skal bryte det gule lyset fra glødetråden (eller noe slikt?) slik at lyset som kommer ut er hvitere..

 

Spesielt på snø-dekte veier lyser det noe enormt, og det virker ikke som at det faktisk er 85modell lykter..

 

Til og med kompiser med facelift-A4-lykter synes det lyser svært bra :)

 

Flyttet også inn parklyset fra side-lyktene til hovedlyktene, og satte inn BlueVision 5W parklys-pærer.. Disse lyser også veldig hvitt..

 

Men det koster litt da, tror det var ca 200kr jeg betalte for 2stk H4 pærer, og det var NETTO-pris på AIS Bilmateriell her i Ålesund..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man blue vision park lys pærer hen da? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei takk, der handlet jeg "extra white" pærer, og de lyste like latterlig dårlig som "blits" pærer, sånne man får til instr. uten sokkel, men der passer det jo, de var DÅRLIGE ja.....

 

Pluss noe annet drit jeg var misfornøyd med, sukk : nei :

 

Handler ikke der igjen, ellers takk for tanken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Nei takk, der handlet jeg "extra white" pærer, og de lyste like latterlig dårlig som "blits" pærer, sånne man får til instr. uten sokkel, men der passer det jo, de var DÅRLIGE ja.....

 

Pluss noe annet drit jeg var misfornøyd med, sukk : nei :

 

Handler ikke der igjen, ellers takk for tanken!

 

Vel, det er smak og behag!

 

Her ser du ivertfall hvordan mine ser ut:

front5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hvor får man blue vision park lys pærer hen da? :confused:

 

De kan du få f.eks på BilXtra på Stoa. Alternativt kan du gjøre som meg og putte inn 5 watt halogen pærer. Disse kan du plukke opp på Centrum Elektro på Myrene, de har de i "hytte-sortimentet".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det med de 5 watterene da? Er ikke det de standard "stearinlysa" det? eller har de en annen styrke tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige parklys er 5W, men er ikke halogen da.. Vanlig glødelampe..

 

Hva er det med disse "hytte" pærene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt vanlige halogen 5-wattere, jeg bare nevnte hytte for det er i slikt 12-volt hyttebelysning at Centrum Elektro (lampeforretning i Arendal) at de har de pærene. De kan også kjøpes hos VAG, de er standard på en rekke modeller med Xenon belysning. delenummer N 104 455 02

 

Tingen er at mens en vanlig 4-watt glødepære ser gulaktig ut, så er en 5-watt halogen betydelig mere hvit, uten å være sterkere i lysstyrke. De finnes også i 10- og 20-watt utførelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm!! Snodig... Når jeg handla i går hadde de kun 5W, og ikke noe halogen.. Mener og å huske at vanlige parklys er 4W, men de hadde altså kun 5W.. Ser du forskjell på disse da? Større/mindre, samme sokkel?

 

Har lest en plass at Osram har pærer på 6W for hvitere lys..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme sokkel og størrelse, og det er de som Osram selger også, ja.

 

Sånn ser de ut.

 

h6w-03.jpg

h6w-01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så hva velger enn til parklys da tro?

Osram eller Blue vision?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville puttet inn Osram (eller andre) Halogen pærer fremfor Blue Vision. Jeg har vært borti noen sånne BLue Vision parklyspærer og de er ikke så hvite som halogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de så snadder ut... Men i de fleste nyere biler er det jo glass sokkler, har de det og? Vet du det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og osram selges på bilxtra det og eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.