#76 Skrevet Mai 26, 2004 Ble mye lesing, så for å oppsummere lurer jeg på: Hvilke av pærene gir best xenon-look? (altså ikke lyser best, men hvilke har mest blåskjær i seg, og samtidig lyser bra) Philips VisionPlus EuroLight Philips BlueVision General Electric BlueVision Eurolight? (men har den ulempen at de er for sterke og kan smelte sokkel? Gjelder det alle pæretypene?) PS! For de som vil ha xenon-look parklys kan jeg anbefale hvite LED dioder (f.eks. fra http://www.mobilsentrum.no). Disse har skikkelig xenon (blålig) farge i forhold til de andre pærene, er derfor jeg må få tak i noen "xenon" pærer til å matche parklysene nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Mai 26, 2004 Eurolight gir garantert best "look", de er ikke for sterke og smelter ikke noe. Har kjørt med det på tre biler nå og på 80`ien i tre år uten noe skader.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Mai 26, 2004 Opprinnelig postet av Erik Haga Ble mye lesing, så for å oppsummere lurer jeg på: Hvilke av pærene gir best xenon-look? (altså ikke lyser best, men hvilke har mest blåskjær i seg, og samtidig lyser bra) Philips VisionPlus EuroLight Philips BlueVision General Electric BlueVision Eurolight? (men har den ulempen at de er for sterke og kan smelte sokkel? Gjelder det alle pæretypene?) PS! For de som vil ha xenon-look parklys kan jeg anbefale hvite LED dioder (f.eks. fra http://www.autosentrum.no). Disse har skikkelig xenon (blålig) farge i forhold til de andre pærene, er derfor jeg må få tak i noen "xenon" pærer til å matche parklysene nå... Autozentrum, er ikke det BMW-forhandler da???....du mener vel mobilsentrum.no ???? Du glemte Osram Cool Blue...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Mai 27, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland Autozentrum, er ikke det BMW-forhandler da???....du mener vel mobilsentrum.no ???? Du glemte Osram Cool Blue...... hei mente selvfølgelig http://www.mobilsentrum.no. Litt trøtt av og til... Jau Osram Cool Blue må også med i vurderingen. Mener å ha prøvd Osram Cool Blue ELLER Philips BlueVision (husker ikke sikkert hvilke), men de var ikke i nærheten av xenon selv om de var hvitere enn standard... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Mai 27, 2004 Sjekk denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=6589 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Mai 27, 2004 Opprinnelig postet av Erik Haga Hvilke av pærene gir best xenon-look? (altså ikke lyser best, men hvilke har mest blåskjær i seg, og samtidig lyser bra) Helt klart Eurolight... Jeg har hatt både Philips og Osram, men Eurolight er desidert de beste på look.. Har montert Eurolight på 80`n til brodern også og ikke noe problem med noe sokler der.. Gir bra xenon look, og ikke minst et godt lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Mai 27, 2004 Da blir det vel Eurolight, men finner de ikke på http://www.powerzone.no sine sider. Må man dra helt til rakkestad? Eller har de som står under "forhandlere" slike pærer på lager? Andre som selger de? (Finner en del EuroLITE neonrør, sikker på at pærene heter euroLIGHT?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Mai 27, 2004 Pærene heter EUROLIGHT ja.. Ring de, så vet de hva du snakker om Kjipt at de har flyttet til Rakkestad, ellers kunne jeg stukket innom de for deg.... men men, er jo ikke lenger enn en telefon unna 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Mai 27, 2004 Da er Eurolight pærer bestillt... Gleder meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Mai 27, 2004 Regner med (håper iallefall nå som jeg har skrytt de opp i skyene ) at du blir fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Juli 21, 2004 Hei, hvordan ble det med disse Eurolight pærene? fornøyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Juli 21, 2004 Veldig fornøyd med nærlys pærene!! H7 (?) Men H3-pærene (tåkelys) var ikke på langt nær blåaktige. Mulig at optikken i tåkelysene tar bort litt av effekten, men jeg tviler på det. De er ganske hvite i forhold til vanlig lyspærer, men H7-pærene er mer blåaktige og kan forveksles med Xenon (om man ikke ser alt for nøye). H3-pærene derimot ser ikke ut som Xenon, da de mangler litt blåskjær. Det er j... kjipt, for det var mest på grunn av tåkelyspærene jeg kjøpte de (for å matche veldig blålige LED parklys). Fjernlyspærene (H1) er som H3 pærene, altså lyser bra og hvitt, men ikke mye blått (tror jeg - har ikke studert så nøye). Mulig jeg forveksler H1/H7 - fjern/nærlys i farta nå men... På pakkene står det litt forskjellug ting/logo: H7: Eurolite Xenon Fusion H3/H1: Eurolite Xenon Crystal Vet ikke om det har noe å si... Noen som vet om noen H3 pærer med BRA blåskjær!??!?! Bilder blir lagt ut i September (sommerferie...). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Juli 21, 2004 Jeg nenvte tidligere i tråden her at det er H4/H7 som har mest xenon look i forhold til H1/H3.. Så det stemmer det du sier. Får ikke Fusion i H1/H3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Juli 22, 2004 vel, jeg får sterkt vurdere å bestille opp noen andre etterhvert, for Clas Ohlson pærene blir bare røde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Juli 22, 2004 Opprinnelig postet av Erik Haga Noen som vet om noen H3 pærer med BRA blåskjær!??!?! Kjøpte noen xenon-look på mekonomen en gang. Dette var H3 til grøftelysene mine. Disse var ganske blå, men den ene pæra eksploderte (og delte seg i tusen biter inni reflektoren) etter 20 sekund (!) Aner ikke om det var pga jalla-lykter eller om det var pæra sin feil. Gjorde ikke noe med det, men blå var de iallfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Juli 22, 2004 Eurolight pærer... har hatt disse på en a3 og der var det H1 og H7 i lykta og H3 i sprederne. Lyset var veldig bra og hvitt, og så omtrent ut som xenon (hadde facelift), men holdbarheten på pærene var utrolig dårlig. Mye kortere levetid enn vanlige pærer. Prøvde også H4 Eurolight i en Caddy og den ene pæra gikk etter ikke så mange måneder... Kjøpte pærene gjennom en fyr på QXL. Nye selvsagt... Står at det er garanti på de fra fabrikk men da må man jo returnere pærene som har "gått" til fabrikken og det blir fort noen kroner... Bare ett tips... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Juli 23, 2004 Opprinnelig postet av Kenneth Sætremyr Kjøpte noen xenon-look på mekonomen en gang. Dette var H3 til grøftelysene mine. Disse var ganske blå, men den ene pæra eksploderte (og delte seg i tusen biter inni reflektoren) etter 20 sekund (!) Aner ikke om det var pga jalla-lykter eller om det var pæra sin feil. Gjorde ikke noe med det, men blå var de iallfall. Husker du merke eller hvordan de så ut? (Antar de har flere forskjellige pærer på mekonomen?) Enn ca pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Juli 23, 2004 Mener prisen var litt over 300 for to. Er nesten to år siden jeg kjøpte de., men jeg mener det sto noe om xenon eller lignende på utsiden. De kom i en liten plastboks med to pærer i. Tror ikke de har så mange forskjellige av akkurat den typen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Juli 24, 2004 Uavhengig av andres erfaringer med pæres som sier pang og lyser rødt, kan jeg bare si at jeg anbefaler de pærene som jeg har prøvd, Osram sine lyser gult sammelignet med de jeg har. angående smelting/svekking av lyktene, jeg har lakkert mine innvendig med skikkelig billig lakk, dem har ikke falmet på noen måte, jeg får spørsmål om jeg har Xenon! Deler bare mine erfaringer med disse pærene. Helt suverene, har har hatt den i snart 2år, like bra! Men, jeg er som flere andre ute etter H3 pærer som lyser tilsvarende hvitt/blått som parklysene uten å miste styrke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Juli 24, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Uavhengig av andres erfaringer med pæres som sier pang og lyser rødt, kan jeg bare si at jeg anbefaler de pærene som jeg har prøvd, Osram sine lyser gult sammelignet med de jeg har. angående smelting/svekking av lyktene, jeg har lakkert mine innvendig med skikkelig billig lakk, dem har ikke falmet på noen måte, jeg får spørsmål om jeg har Xenon! Deler bare mine erfaringer med disse pærene. Helt suverene, har har hatt den i snart 2år, like bra! Men, jeg er som flere andre ute etter H3 pærer som lyser tilsvarende hvitt/blått som parklysene uten å miste styrke! Så de du nevner får man ikke i H3 eller hva mener du? Hvor har du kjøpt de forresten? pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Juli 24, 2004 Opprinnelig postet av Erik Haga Så de du nevner får man ikke i H3 eller hva mener du? Hvor har du kjøpt de forresten? pris? Fås kjøpt i H1, H3, H4 og H7. sikkert flere typer! Har ikke prøvd H3 pærene deres, men er neppe store forskjellen i farge på lyset. http://www.usbildeler.no/Bil/Xenon.asp Litt kronglete bestilling, må tas per tlf eller mail Disse H3 pærene er det jeg har funnet som har mest blåfarge, men ikke styrke:http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=279838621&n=517769276&pn=517769509 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Juli 24, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Fås kjøpt i H1, H3, H4 og H7. sikkert flere typer! Har ikke prøvd H3 pærene deres, men er neppe store forskjellen i farge på lyset. http://www.usbildeler.no/Bil/Xenon.asp Litt kronglete bestilling, må tas per tlf eller mail Disse H3 pærene er det jeg har funnet som har mest blåfarge, men ikke styrke:http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=279838621&n=517769276&pn=517769509 Da er de neste bestillt! 59 for pærer og 59 for porto! Koster å være kar! Håper virkelig de er mer blå enn Eurolight H3... Fortsettelse følger..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet August 9, 2004 Da var pærene mottatt og montert (tok litt tid, siden jeg kun bestillte 1 stk i første omgang, jeg tenkte ikke på at det bare var 1 i pakka!!!). Ble skuffet, ikke noe blått å se. Heller litt regnbue/såpeboble-farger... Tror jeg går tilbake til Eurolight pærene, da disse i hvert fall er veldig hvite og lyser sterkt. Bilde kommer ikke med det første, kanskje etter hvert om jeg gidder. Så da fortsetter jakten -> Hvilke H3 Pærer lyser blåest???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet August 9, 2004 jeg veit Erik sagen her noen pærer som er kjøpt på powerzone. De lyste ihvertfall klart hvit med litt snev av blåhet i seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet August 10, 2004 Opprinnelig postet av arve egeberg jeg veit Erik sagen her noen pærer som er kjøpt på powerzone. De lyste ihvertfall klart hvit med litt snev av blåhet i seg. Ja, det er Eurolight pærene jeg snakket om også, har kjøpt de på powerzone. Hovedlyset var knall, men H3-pærene har ikke samme blåskjæret! (Selv om de er veldig hvite). Men de er hakket bedre enn de nyeste jeg bestillte fra mobilsentrum... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...