Anbefalte innlegg

Må si jeg ble veeeeldig keen på slike pærer, da dette gav et lekkert blått lys! Er det flere/noen som har noen erfaringer med å bruke 100W pærer? Er det slik at det garantert ødelegger lykta, eller kan det gå helt greit også?

 

Montere relè, er dette noe som kan forhindre evt skader på lykta? Hvordan går man evt frem med noe slikt? Innviklet? (lite peiling på kobling av slikt)

 

Anyone?

 

Opprinnelig postet av Preben Hannevold

Tror det er lurt å unngå 100w - pærer. De gir ledningsnett og brytere unødig stor belastning. Å montere et rele er et alternativ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erik Sagen

Må si jeg ble veeeeldig keen på slike pærer, da dette gav et lekkert blått lys! Er det flere/noen som har noen erfaringer med å bruke 100W pærer? Er det slik at det garantert ødelegger lykta, eller kan det gå helt greit også?

 

Montere relè, er dette noe som kan forhindre evt skader på lykta? Hvordan går man evt frem med noe slikt? Innviklet? (lite peiling på kobling av slikt)

 

Anyone?

 

Har som sagt hatt 100w pærer i snart et år nå, lyktene er lakkert sort innvendig med billiglakk! kan ikke se noe på lakken inni eller reflektorne! Men, skal sies at jeg er påpasselig med å slå til park når bilen står stille! Om "lyset" er blitt svakere vet jeg ikke, men det virker ikke slik, kan vel bruke lux måler å finne ut!

 

Tror det avhenger helt hvordan lykter du har, De linse eller vanlig reflektor osv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eurovision-pærene på PowerZone... Er dei 100 eller 60 watt?

Er det nokre slike blått/kvitt-lys som er i 60 watt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ein tur på Clas Ohlson i dag og lurte på om eg skulle kjøpe meg pærer, men blei til at eg ikkje gjorde det.

 

Det var 60 watts "General Electric, BlueVision"-pærer.

Nokon som veit om dette er noko bra..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt flere sett av GE BlueVision pærer, jeg syns det er noen av de bedre pærene en får tak i. Har bare prøvd H4-versjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg har hatt flere sett av GE BlueVision pærer, jeg syns det er noen av de bedre pærene en får tak i. Har bare prøvd H4-versjonen.

 

Det er vel H4 som er på min bil også..?

Blir lyset ganske blått eller..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyset blir ikke noe særlig blått, det blir heller veldig hvitt, som jo er det beste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å gå litt tilbake til første posten, så er det altså dette som er tilgjengelig(?);

 

Philips VisionPlus

EuroLight

Philips BlueVision

General Electric BlueVision

 

Skal jo ha noe som er hvitere uten at det svekker lyskvaliteten av hva som er...

 

Per; hvor lenge holder disse GE sakene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor mye en kjører, hvor mye av tiden man kjører med park+tåke (uten nærlys) tent osv, litt vanskelig å si med andre ord. De har noe kortere levetid enn "vanlige" H4-pærer, dette pga de er laget for litt lavere spenning enn vanlig, for å lyse kraftigere.

 

Bare ikke misforstå, det er ikke snakk om at de ryker etter 2 uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, da bør jeg kanskje lure meg bort til Clas Ohlson og bla opp litt kroner til H4 og H3 da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, no angra eg på at eg ikkje kjøpte dei pærene på Clas Ohlson :(:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ordne noe kveldsbilde da jeg MÅ til Clas Ohlson og handle presang til min bestemor innen onsdag, så får vi se! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten opplysning ang Eurolight.. Det ene er at jeg tror dette er de desidert nærmeste xenon look, men om de gir best lys vet jeg ikke.. Men jeg har hatt både Eurolight, bluevision og Osram sine. Kjøpte også et sett med noe megaXenon i syden en gang. Personlig synes jeg Eurolight har vært best med tanke på både lys og ikke minst "look"

 

Men, det er to typer. En som heter no xenon greier og en som heter Plasma et eller annet. Saken er at H1 og H3 fåes kun i "xenon" og H7 og H4 i plasma. Jeg har H1 og H3 og det gir et veldig hvitt lys med et blåskjær i, har en kompis med H4 i en a4 og i den er det heftig xenon look, men han har lyktene før facelift, hadde han hatt linselyktene tror jeg folk hadde blitt lurt.. jeg ble spurt flere ganger med min forrige A8 med H1..

 

Poenget altså, begge gir mye xenon "look", men de plasma pærene er ekstrem..

 

Legger ved et lite bilde av min forrige A8 med H1 Eurolight, kameraet ga fargen litt mer grønnskjær enn det blåe det egentlig var:-)

image24_800.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA drar jeg til Clas Ohlson litt senere i dag, skal montere nye pærer på ene siden vs den andre. Bare synd de ikke har H3 :(

 

Skal da også ta bilder av bilen, et fra front og et fra oven for å se forskjell på lengde etc.

 

 

340783_Xw4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja..... :D

 

Utseendet messig ble det ikke helt vannvittig forskjell, man ser bare at lyset er litt hvitere enn de gamle pærene. Tror dette kan skyldes at det ikke er klarglass på min (kjære) C4. Vil tro nye lykteglass vil hjelpe endel også.

 

Men selve lyset så da virkelig ut til å være bedre! Løp rundt med digicam opp og ned 5 etasjer på jobben for å ta bilde av lyskvaliteten fra oven (slitsomt, men hva gjør man ikke for vacn?) men så konket det på batterier, så da får jeg ta "after" bildene senere en kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du Per om man kan få de i glassokkel, har søkt litt rundt men ikke funnet noe, også på osram sine sider..!!!

 

 

 

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Samme sokkel og størrelse, og det er de som Osram selger også, ja.

 

Sånn ser de ut.

 

h6w-03.jpg

h6w-01.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror de finnes med glassokkel, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vet i hvertfall ikke om noen som selger dem her, men jeg tror jeg har sett de på nettet en gang i tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ugyldig URL (timed out)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram Cool Blue finnes i flg. typer:

H1, H3, H4, H7, HB2, HB3, HB4, T4W, W5W og H6W

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så de var der, men finner ikee H6W i glass sokkel.. Er to stk der, en med bilde i metall sokkel og en uten bilde...

 

Men hvem kan skaffe dette da tro, er vel ikke hyllevare dette.. Har spurt en del bensin stasjoner, men de har jo ikke annet enn philips..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Så de var der, men finner ikee H6W i glass sokkel.. Er to stk der, en med bilde i metall sokkel og en uten bilde...

 

Men hvem kan skaffe dette da tro, er vel ikke hyllevare dette.. Har spurt en del bensin stasjoner, men de har jo ikke annet enn philips..

Ring Osram Kundeservice på tlf.: 67 83 67 30. De hjelper deg sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt, ofte er det enkle enklest:-))))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er følgende status:

 

Osram har ikke de H6W parklysene i glass sokkel, så da bestilte jeg to parklys holdere til Audi 80 typ89, disse får jeg på torsdag.. Da er det bare å montere og se:-)

 

Jeg mener de skal passe rett i hullene, for på min 80 har jeg nemlig gjort det motsatt for å sette inn orange sideblinklys til park??? Makan til råning, er tatt vekk nå... hehe!!! Får sette tilbake andre sokkler og montere halogen park der og tenker jeg..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.