Ålesund: VårCruising! Ta dej en tur da vel...

Blir du med på Vårcruisinga 30/4  

26 stemmer

1. 1. Blir du med på Vårcruisinga 30/4

• Er du teit eller, selvfølgelig blir jeg med! (JA!)
    • Nope, det gidder jeg ikke. (NEI!)
    • Vet ikke enda om jeg kan (VET IKKE!)

Anbefalte innlegg

Fotball... ÆSJ!!

Men til saken her blir det da å kjøre til Nordmøre, spise mat? og ta noen bilder å slikt å deretter kjøre hjem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterlyser litt mer info jeg.

Avreise? Retur? Program?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir jeg med,med bil:) . kom akkurat hjem fra jobb har stått noen timer i lakk boksen i dag for å bli ferdig med dinna dritt bilen,så imorgen blir det full montering og shining og seff få av dissa vinterhjula

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da blir jeg med,med bil:) . kom akkurat hjem fra jobb har stått noen timer i lakk boksen i dag for å bli ferdig med dinna dritt bilen,så imorgen blir det full montering og shining og seff få av dissa vinterhjula
Du får ha med han Pero å hjelpe de med monteringa da.........så kan han sitte å synge Singstar mens du montera. Så du får litt musikk til arbæ : smil : Men tilbake til topic: Avreise,plan for dagen osv osv osv..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kansje de e en plan;) :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener nok AAFK. er lett å bli forvirret : smil :

vet fortsatt ikke hva der er snakk om....

da er det sikkert ikke noe viktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaudå.... plan for dagen.

Hvis dere leser første posten står det at det hadde vært greit med innspill til når vi skal reise, men vi bruker vel en 4-5 timer opp med sunnmørsk cruisingtempo, og like lang tid hjem?

Så hvis vi reiser 0800 fra vegsundet og 0900 fra ørskogfjellet (vi stopper på fjellstova eller kaffistova eller hva f... det heter, den første på venstre side når du kommer på toppen) så burde vi være framme rundt 1300.

Molde lokallag har ingen hørt noe fra så vidt meg bekjent så hvis ingen vet om noen som vil henge seg på derfra så blir det bare oss.

Nordmøre lokallag møter oss et stykke før Kristiansund også kjører vi sammen med dem inn til byen. Det blir lagt inn en rånerunde på stripa før vi reiser til en ennå ikke klarlagt plass for en liten photosession, dekksparking og generell runking av hverandres bil-ego: smil :

Så kjører vi for å få oss litt mat ( der er det foreløpig uenighet innad i NMLL om hvor, men det løser seg nok før søndag: haha : )

Da vi er mette og gode av både mat, drikke og sosialisering setter vi nesene hjemover. Nordmøre følger oss et stykke på veien for å være sikre på at vi faktisk reiser igjen.

Tidsplan for besøket er ikke lagt opp men vi bør vel være hjemme igjen før midnatt siden de fleste av oss vel skal opp ganske tidlig dagen etter for å gå i tog:p

Ang reiserute så har jeg to alternativer kjapt sakset fra gule siders kartsøk.

Jeg er veldig klar for tilbakemeldinger på disse siden jeg har vært i Kristiansund hele 3 ganger i mitt liv og bare en gang med egen bil. Krifast fantes f.eks. ikke den gangen: rolleyes

Jeg vet rett og slett ikke hvor vi skal: eek :

Men her er ihvertfall de 2 alternativene:

via molde 281.8 km    4 t 23 min.gif

via åndalsnes 203.1 km    3 t 14 min.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde er nok den greieste veien. Krifast koster litt(80kr mener jeg?? )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde er nok den greieste veien. Krifast koster litt(80kr mener jeg?? )

Kr. 63,- for bil og 22,- for voksen om jeg ikke husker mye feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bomma med en femmer jeg da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på mange av de som skal være med så er det vel ikke så lurt å passere Hjelset da sikkert mange vil tro at de har rømt fra psyk. anstalten der : smil : HVIS det blir fint vær så hadde jo Krifast vært finest å kjørt.....men slik det ligge an no så regna det jo sidelengs.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kr. 63,- for bil og 22,- for voksen om jeg ikke husker mye feil...

Bra det er bare barn som er medlem her i Ålesund da...

Er dette det beryktede "Atlanterhavsveien" med den fancy brua som swinger seg i havgapet?

Har ikke vært lenger nord enn Molde siden jeg var ei lita jente..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke Altlanterhavsveien. Da må ruten tilbake gå fra Kristiansund -> ferge til Averøy -> over Averøy og man er på Atlanterhavsveien. Så kan man kjøre fra Vevang (etter atlanterhavsveien) mot Eide (Skummel plass!), deretter til Malmefjorden, Tustentunnellen og Molde. Det er altså den ytre ruten fra Kristiansund til Molde.

Den siste ruten som er nevnt på bildet er en meget lang rute. Den er meget fin på sommerstid, spesielt i Eresfjord og over Vistdalsheia. Men ikke å anbefale nå, siden det er mye telehiv i veien. (Familen min har 2 feriehus på hver side av vistdalsheia. Et på Buggestranda og et i Vistdal. Så jeg kjenner veien.)

Og til litt info! Jeg skal til Skjevika i helga. Det er 200m fra Oppdøl (dit alle havner tilslutt, når man er bitter på samfunnet, mistet motet, ser rosa elefanter, gått fra å være GENI til å bli idiot osv osv.) he he

Har vært gøy å vært med....

Er det noen som har peiling om det skal være BMW/NAF treff 1.Mai ved sunnmørshallen i år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW-gutta skal være ned på Ålesund Motorstadion dei i år........: rolleyes Men ka i alle dager skal du der da ?? : bråk : hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen av dere som skal innom Biltema før dere kommer nordover da? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan sikkert ordnes. Hva skal du ha da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan sikkert ordnes. Hva skal du ha da?

Sendte deg en PM jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel ta å kjøre meg en tur fra trondheim jeg da? møte folka å kjike på Kristiansund? staselig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet bare at det er flere enn bmw som har brukt å stille på det 1.mai treffet der, samt at bil er fortsatt bil. uansett om det er audi, vw eller bmw. gøy å se andre fete biler.

har brukt å gå 200m og over brua tidligere år. bare for å se litt. :-)

Det er vel ikke noe ålesund gatebil utstilling/treff? Hvor alle merker kunne stilt ut, og hatt litt samling. Har vært kult!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet bare at det er flere enn bmw som har brukt å stille på det 1.mai treffet der, samt at bil er fortsatt bil. uansett om det er audi, vw eller bmw. gøy å se andre fete biler.

har brukt å gå 200m og over brua tidligere år. bare for å se litt. :-)

Det er vel ikke noe ålesund gatebil utstilling/treff? Hvor alle merker kunne stilt ut, og hatt litt samling. Har vært kult!

Hehe bare fyrte litt e ;) Har vært der sjøl for en del år siden. Er jo et BMW-treff så syns det var litt rart at du har sett andre bilmerker utstilt der. Ålesund Gatebilklubb skal ha et treff hos en bilstereo-forhandler på Blindheim ei helg i mai men huska ikke datoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

e å einar/kamseball skal ikkje hver me, vi skal på danskebåten i helga, roch the boat he he: rock : : rock : : rock : . forspill no: rock : saker!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du med walkier pål ? Greit og prate litt skjit på turen... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

e å einar/kamseball skal ikkje hver me, vi skal på danskebåten i helga, roch the boat he he: rock : : rock : : rock : . forspill no: rock : saker!!!!
Håpe dokke blir taua inn på båten : haha : : haha : Flatfyll og bråk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du med walkier pål ? Greit og prate litt skjit på turen... :)
Dei e desverre utlånt :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken ferge hadde dere tenkt å ta fra vestnes?

tror de blir litt hart å ikke heilt forsvarlig å kjøre kl 8 vist det blir fyll lørdag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.