E85 på "normale" biler, går det?

Anbefalte innlegg

Jeg kan bekrefte at de gamle 1.8 literne til VW med mono-jetronic innsprut fungerer meget bra med e85 :) Fylte opp til en 65-70% blanding e85 når jeg var i Sverige igår. Umiddelbart finere tomgang var det første jeg la merke til. Det andre var hakkete oppførsel under pådrag til å begynne med, antar at ecu måtte ha noen målinger fra lambda før den fikk blandingsforholdet rett. Etter noen mils kjøring var alt på stell, temperaturmåleren litt lavere enn normalt, bedre bunndrag og virket som den trivdes bedre rett og slett :) Jeg har ikke gjort noen modifiseringer for å tilpasse bilen til e85, annet enn at jeg spanderte på den ett nytt bensinfilter.

 

Edit: glemte å nevne at jeg betalte 9.87 Skr per liter, det er vel rett under 8 Nkr, med 30% høyere forbruk skulle vel det være det samme som om blyfri 95 kostet 10,50 Nkr omtrent.

 

Edit2: Det lukter fjortis nachspeil av eksosen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moro med slike erfaringer :D !

 

Jeg fyller fremdeles 50%, fungerer helt topp! Kjørte med det vålerhelga også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til hverdagskjøring, så kan det nok nesten være lurt med en anordning for å få opp oljetemperaturen over 100 grader en gang i blandt, da damper sprit og vann bort. Evnt litt inspirert kjøring i ny og ne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.