Anbefalte innlegg

jeg får også det samme på com 3 uten kabel. er vel ikke så mye å bry seg om.

prøv å bruk com 2. virker som om det funker hos de fleste..

 

Har prøvd alle portene. Ingenting virker..... Men skal dobbel-sjekke for sikkerhets skyld.

 

Men er så sykt merkelig at alt fungerte 200% tidligere. Kunne bytte com-port, alle versjoner av vag-com funket, av/på på strømstyring, var liksom ikke mulig å "kræsje" vag-com da. Men nå funker ingenting. Følsomt utstyr dette! : mad :

 

Virker rett og slett som at vag-com "ser" en kabel på com3 som ikke er der, og da ikke finner den som er tilkoblet pc på com1....

 

Når det virket, så virket det i både GTi'n og i stasjonsvogna også. Så det var ikke noe tilfeldighet at det virket. Hadde jeg bare vært så forbanna smart å tatt litt notater når jeg fikk det til å virke, så jeg hadde hatt noe å gå tilbake til, men neida...... : bh : : bh : : bh :

 

BTW, Kim, jeg har desverre ikke fått sendt det programmet som jeg lovet deg. Har vært fullt opp her i det siste. 60-års dag til pappa..... Skal få brent+sendt straks. Prøve å få gjort det i helgen. Håper det er greit for deg. Beklager så mye..... : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vel ikke den rette til å hjelpe, siden jeg ikke får en dritt til selv.

 

Men :

 

1. Hvor har du kjøpt kabel?

 

2. Fikk du med cd?

 

3. Hvilken versjon av vag-com bruker du?

 

1: Ebay av carscantools

2: fikk med en liten cd, men ser ut som det ikke er noe på den.

3: Har ikke kommet så langt som at jeg skal legge inn vag-com prog, men skal bruke 409.1

 

Noen flere som har problem med å få lagt inn drivere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cd

Det går bra.. :)

Håper det løser seg! Alle har jo hatt dette problemet og plutselig løser det seg.. er vel ingen som har skjønnt hva de har gjort for å få det til:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd alle portene. Ingenting virker..... Men skal dobbel-sjekke for sikkerhets skyld.

 

Men er så sykt merkelig at alt fungerte 200% tidligere. Kunne bytte com-port, alle versjoner av vag-com funket, av/på på strømstyring, var liksom ikke mulig å "kræsje" vag-com da. Men nå funker ingenting. Følsomt utstyr dette! : mad :

 

Virker rett og slett som at vag-com "ser" en kabel på com3 som ikke er der, og da ikke finner den som er tilkoblet pc på com1....

 

Når det virket, så virket det i både GTi'n og i stasjonsvogna også. Så det var ikke noe tilfeldighet at det virket. Hadde jeg bare vært så forbanna smart å tatt litt notater når jeg fikk det til å virke, så jeg hadde hatt noe å gå tilbake til, men neida...... : bh : : bh : : bh :

 

BTW, Kim, jeg har desverre ikke fått sendt det programmet som jeg lovet deg. Har vært fullt opp her i det siste. 60-års dag til pappa..... Skal få brent+sendt straks. Prøve å få gjort det i helgen. Håper det er greit for deg. Beklager så mye..... : flau :

 

Veit ikkje om det har noko å seie men hadde du kabelen i når du innstalerte windows på nytt? Kan vere at maskina tar det som ein kortleser eller noko og du får ein hardware konflikt. Mulig det var eit lite spor?

Det er jo fryktelig tungvint men kansje prøve å instalere maskina på nytt???

(Ikkje slå hardt når eg kom med dette forslaget) :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikkje om det har noko å seie men hadde du kabelen i når du innstalerte windows på nytt? Kan vere at maskina tar det som ein kortleser eller noko og du får ein hardware konflikt. Mulig det var eit lite spor?

Det er jo fryktelig tungvint men kansje prøve å instalere maskina på nytt???

(Ikkje slå hardt når eg kom med dette forslaget) :D

 

Hadde ikke kabelen i nei, men jeg vet at driverene til minnekort-leseren i pc'n er ikke lagt inn enda. Kan ikke i mine villeste fantasier tro atdet er dette som er problemet. Men skal legge dem inn.

 

Har vært inne på tanken på å formatere igjen ja. Men tror da at jeg vil ta ut disken for å formatere den i stasjonære pc'n (tar da c: + d:)

 

Men har lest igjennom tråden i dag, og ser at det egentlig er samme problem som fleire andre har hatt.

 

Får jo opp samme feilmelding som du fikk...

 

No respons from -fucking- controller :P

 

Er nok "bare" en problem-mix mellom drivere, konfigurasjon av com-port og vag-com. :rolleye:

 

Er jo egentlig en selvfølge siden jeg vet at usb-porten på pc virker, kabel virker, biler virker og program virker....

 

Vel vel, føler jeg har mast nok etterhvert, så får vel knote litt til tenker jeg. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt nok tid på dette nå. Er forbannet, frustrert og sur.

 

Selger faenskapet. Se link for dem som skulle være interesert.

 

Link til annonse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kabelen min fra Chato her forleden dag jeg også. Funker helt fint med laptopen til en kamerat, men når jeg tester den på min PC, så får jeg ikke scannet noe...

Dvs, på motor går det en stund, så får jeg "too many communication errors to continue!", og ja, tenninga står på og alt er riktig plugga inn.

Det må jo være noe feil på PC'en, men skjønner ikke helt hva...

Jeg får heller ikke registrert vag-com, eller lagret innstillinger. Går på options -> test, og alt er OK der, klikker save, og neste gang jeg går inn får jeg beskjed om at jeg ikke har testet ennå.... :confused:

 

Mest lyst til å bare kjøpe meg en decent laptop, siden feilen ser ut til å ligge i maskina jeg har i bilen (hehe, jeg har en stasjonær-pc i bilen, ja... :P skal ta bilde av det en dag : smil : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kabelen min fra Chato her forleden dag jeg også. Funker helt fint med laptopen til en kamerat, men når jeg tester den på min PC, så får jeg ikke scannet noe...

Dvs, på motor går det en stund, så får jeg "too many communication errors to continue!", og ja, tenninga står på og alt er riktig plugga inn.

Det må jo være noe feil på PC'en, men skjønner ikke helt hva...

Jeg får heller ikke registrert vag-com, eller lagret innstillinger. Går på options -> test, og alt er OK der, klikker save, og neste gang jeg går inn får jeg beskjed om at jeg ikke har testet ennå.... :confused:

 

Mest lyst til å bare kjøpe meg en decent laptop, siden feilen ser ut til å ligge i maskina jeg har i bilen (hehe, jeg har en stasjonær-pc i bilen, ja... :P skal ta bilde av det en dag : smil : )

 

hvilken type kabel kjøpte du KKL-com (Key-com) eller Hex-com?

virker kabelen på din bil med hans laptop eller hans bil med hans laptop?

 

Det finnes A6,er som kan ha kommunikasjonsproblemer om man ikke bruker Hex-com/usb (helst Ross tech eller ikke???)

 

jeg bare lurer siden jeg sitter med en IKKE Ross teck kabel der det funker på ahu og ikke på en aga se denne tråden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken type kabel kjøpte du KKL-com (Key-com) eller Hex-com?

virker kabelen på din bil med hans laptop eller hans bil med hans laptop?

 

Det finnes A6,er som kan ha kommunikasjonsproblemer om man ikke bruker Hex-com/usb (helst Ross tech eller ikke???)

 

jeg bare lurer siden jeg sitter med en IKKE Ross teck kabel der det funker på ahu og ikke på en aga se denne tråden

Har KKL kabel. Kabelen virker på alle biler med kameraten min sin laptop, men virker sjelden/aldri på noen biler med min PC.

Med "garasje-pc'en" funker nesten aldri noen moduler, mens med den vanlige stasjonær-pc'en jeg har i stua funker alle moduler utenom "01 - Engine" i 99% av tilfellene. Får kanskje kontakt med motoren i 1 av 10 tilfeller, og har aldri kontakt lenge nok til å få utført det jeg skal.

Har lest et sted at timingen på USB-chippene i vanlige PC'er ofte er for ustabil til at motorstyringen i bilen klarer å kommunisere med dem, vurderer derfor å bytte USB-kabelen min mot en serial-kabel, så hvis noen kunne vært interesserte i et slikt bytte er det bare å si ifra. Hadde kanskje vært ålreit å fått testet det først, men... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har KKL kabel. Kabelen virker på alle biler med kameraten min sin laptop, men virker sjelden/aldri på noen biler med min PC.

Med "garasje-pc'en" funker nesten aldri noen moduler, mens med den vanlige stasjonær-pc'en jeg har i stua funker alle moduler utenom "01 - Engine" i 99% av tilfellene. Får kanskje kontakt med motoren i 1 av 10 tilfeller, og har aldri kontakt lenge nok til å få utført det jeg skal.

Har lest et sted at timingen på USB-chippene i vanlige PC'er ofte er for ustabil til at motorstyringen i bilen klarer å kommunisere med dem, vurderer derfor å bytte USB-kabelen min mot en serial-kabel, så hvis noen kunne vært interesserte i et slikt bytte er det bare å si ifra. Hadde kanskje vært ålreit å fått testet det først, men... : klø :

 

ok

leste i bruksanvisningen til Ross tech at det kan lønne seg med serial (com) istedenfor usb (driverne kan skape problem)

kommer tilbake når jeg har lest litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok

leste i bruksanvisningen til Ross tech at det kan lønne seg med serial (com) istedenfor usb (driverne kan skape problem)

kommer tilbake når jeg har lest litt.

 

Fa... nå har jo Ross-tech forandret sidene sine igjen, finner ikke hvor de stod at usb kunne fuske litt på spessielle biler.

Det er muli de har fiksa buggen med ny programmvare og satt nye krav til pc.

krav til Key-com:

With a USB interface: We recommend at least a 500 MHz Pentium-3 (or AMD equivalent) with 64MB of RAM and Windows 98 or newer. USB interface work best with Windows XP on a 1 GHz or faster PC. USB interfaces will not work at all with Windows 95 or NT4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

With a USB interface: We recommend at least a 500 MHz Pentium-3 (or AMD equivalent) with 64MB of RAM and Windows 98 or newer. USB interface work best with Windows XP on a 1 GHz or faster PC. USB interfaces will not work at all with Windows 95 or NT4.

Dette kan jo muligens være relevant for meg, da garasje-pc'n er en VIA 800MHz (riktignok med Windows XP, men VIA er jo ikke kjent for de raskeste CPU'ene akkurat), mens stue-pc'n som det funka ganske mye bedre med er en P4 2,53GHz, og laptopen til han kompisen min er noe sånn Intel Core Duo T2500 2,0GHz super-duper opplegg (forresten sjukeste bærbare jeg noen gang har sett, Dell XPS M1710 eller noe..)...

 

Men skulle som sagt gjerne fått testa med serial-kabel, så hvis noen har lyst til å låne meg en, eller byttelåne, eller bare bytte, så ta gjerne kontakt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk ikke vag-com til å fungere, så jeg testa vwtools istedet iom at jeg har en eldre bil, dette funka som eff! kanskje ikke like fancy som vag-com, men tut å kjør i løpet av 3 minutter :)

Skulle ikke annet enn å se etter feil og nullstille serviceindikatorene alikevel :P og som forventet 0-feil og resatt i en fei : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kabelen min fra Chato her forleden dag jeg også. Funker helt fint med laptopen til en kamerat, men når jeg tester den på min PC, så får jeg ikke scannet noe...

Dvs, på motor går det en stund, så får jeg "too many communication errors to continue!", og ja, tenninga står på og alt er riktig plugga inn.

Det må jo være noe feil på PC'en, men skjønner ikke helt hva...

Jeg får heller ikke registrert vag-com, eller lagret innstillinger. Går på options -> test, og alt er OK der, klikker save, og neste gang jeg går inn får jeg beskjed om at jeg ikke har testet ennå.... :confused:

 

Fikk endelig testet KKL kabelen i dag, men det var litt knot. Fikk samme feilmelding som deg; "too many communication errors to continue"

 

Jeg satte opp measure block 006,007 og 010 for å logge turbotrykk og temp ut av IC, og det så ut til å fungere veldig fint, helt til jeg kom 1km bort i gata. .. da fikk jeg den forbanna feilmeldingen : bråk :

 

Min bærbare er en IBM T43 med PM 760 prosessor og 1.5GB RAM, altså skal ikke den være problemet.

Jeg tror nok heller at det er baud eller flow control instillinger. Regner med at jeg får tid til å sjekke det opp litt nærmere i morgen.

 

Når jeg tok ut kontakten fra bilen, så slapp den så veldig lett på ene siden. Mye mulig at jeg ikke hadde satt den skikkelig godt på plass. Stakk bare handa under og satte den inn uten å kikke under så....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT: Til dere som har kjøpt kabel av alpha-bid på eBay: Hvor lang tid tok det fra dere bestilte til dere fikk den?

Bestilte kabel fra han i går.

 

Et lite tips til dere som ikke får det til å fungere.

Det er mange laptoper som leverer lite strøm på usb-porten, dette kan gjøre det ustabilt. Har selv en usb gps i bilen som jeg må bruke ekstern strøm på for at den skal virke stabilt og ikke slå seg av i tider og utider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg testet litt mer. Samme problemene, bare at i dag fikk jeg ikke sett andre blokker en 001-003 overhodet. Prøver jeg de andre så får jeg meldingen: "Controller uses unknown Protocol!"

I går fikk jeg ikke denne feilmeldingen før etter å ha overvåket block 006 og 007 i 20-60 sek.

 

Noen gode forslag?

 

EDIT: Bommet på feilmeldingene.

feilmld2.JPG

feilmld.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.