Anbefalte innlegg

Bruker com2 i vag com og.

Den tester ok men seier da no på iso og rosstech. Der den sa yes på deg:)

 

HAr kjøpt kabel av chato muller her på klubben.

Ja gjere det.

Kan du prøve å sende på mail til meg dei drivarane du bruker.

Kem hadde du kjøpt av

 

har og handla av chato.. og jeg får ok på port men no på interface

med og uten tilkobling til bilen.. jeg får og ok på diode test.. sjekka ikke om det blinka.. da jeg hadde den i bilenn.. da tilkoblingen min der er i motorommet.. drivere er tingen.. legg ut lik de som har fungerende drivere... for de som fulgte med kabelen fungerer tydelig vis ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har og handla av chato.. og jeg får ok på port men no på interface

med og uten tilkobling til bilen.. jeg får og ok på diode test.. sjekka ikke om det blinka.. da jeg hadde den i bilenn.. da tilkoblingen min der er i motorommet.. drivere er tingen.. legg ut lik de som har fungerende drivere... for de som fulgte med kabelen fungerer tydelig vis ikke..

 

Bra du har samma problem da.

Åssen instalerte du det??? Vag com først så driver eller driver først og vag com etter på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker com2 i vag com og.

Den tester ok men seier da no på iso og rosstech. Der den sa yes på deg:)

 

HAr kjøpt kabel av chato muller her på klubben.

Ja gjere det.

Kan du prøve å sende på mail til meg dei drivarane du bruker.

Kem hadde du kjøpt av

 

jeg kjøpte av alpha-bid på ebay.

http://stores.ebay.com/alpha-bid/USB-Vag-Com-Cable.html_W0QQsspagenameZSTOREQ3aPROMOBOXQ3aLINKSQQtZkm

bruker driverene fra siden hans på ebay.

håper de hjelper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du har samma problem da.

Åssen instalerte du det??? Vag com først så driver eller driver først og vag com etter på

har prøvd alle veier.. før etter føre var. lasta til og med ned ny vag com.. og la inn noen andre drivere men.. nada.. har prøvd com 1 til 4 same shit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd alle veier.. før etter føre var. lasta til og med ned ny vag com.. og la inn noen andre drivere men.. nada.. har prøvd com 1 til 4 same shit

 

Hmm. Nå reiste jo samboerne min på jobb og tok jo bilen: bh : Så da blei det ikkje meir testing på meg men høyre gjerne frå dokke vis dokke finner ut av det. Blir jo verande her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var jo samme driveren jeg har fra før av.. som fulgte med kabelen.

og den het ikke det du har på det bildet.. usb high speed serial converter ..står det

 

Trur det er litt forskjell på kabelen...

Når du tester kabelen i vag com får du opp at den tester ok men står no på obd/iso og ross tech?

 

Får du og feil melding no responce from controller når du prøver å koble opp til bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det er litt forskjell på kabelen...

Når du tester kabelen i vag com får du opp at den tester ok men står no på obd/iso og ross tech?

 

Får du og feil melding no responce from controller når du prøver å koble opp til bil.

 

 

får ikke opp mye.. en liten firkantet boks spretter opp en stund etter jeg trykker på test der står det

 

port status :ok

interface: not found!

 

 

og det er sama meldingen uansett om den er tilkoblet eller ei

får dog ok på diode testen selv om den ikke er tilkoblet bilen.. o

orker ikke stå på hue oppi motorommet med laptoppen.. må vita at den funker først.

 

fikk og okm på diodetest når den var tilkoblet bil men da la jeg ikke merke til om det blinket.. eller ei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var jo samme driveren jeg har fra før av.. som fulgte med kabelen.

og den het ikke det du har på det bildet.. usb high speed serial converter ..står det

 

 

jeg vet ikke men jeg tror cato har kjøpt et parti fra alpha-bid. så deter mulig vi har samme kabel.det går jo ann å høre med han. hvis dere kan ta bilde av den så kan vi se om de er like...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det er sama meldingen uansett om den er tilkoblet eller ei

får dog ok på diode testen selv om den ikke er tilkoblet bilen.. o

orker ikke stå på hue oppi motorommet med laptoppen.. må vita at den funker først.

 

skru på motoren når du tar den testen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke men jeg tror cato har kjøpt et parti fra alpha-bid. så deter mulig vi har samme kabel.det går jo ann å høre med han. hvis dere kan ta bilde av den så kan vi se om de er like...?

 

Eg har en frå alphabid og den ser heilt lik ut, bortsett frå at den frå chato skal takle can-bus. _Har prøvd å sende pm til han men ikkje svar enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke opp mye.. en liten firkantet boks spretter opp en stund etter jeg trykker på test der står det

 

port status :ok

interface: not found!

 

 

og det er sama meldingen uansett om den er tilkoblet eller ei

får dog ok på diode testen selv om den ikke er tilkoblet bilen.. o

orker ikke stå på hue oppi motorommet med laptoppen.. må vita at den funker først.

 

fikk og okm på diodetest når den var tilkoblet bil men da la jeg ikke merke til om det blinket.. eller ei..

 

Når du skal teste den må du ha den i bilen grunnet at kabelen får strøm frå bilen. Når den har det skal du få opp den boksen eg snakker om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru på motoren når du tar den testen!

 

 

motoren gikk så det susa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du skal teste den må du ha den i bilen grunnet at kabelen får strøm frå bilen. Når den har det skal du få opp den boksen eg snakker om.

 

 

vel jeg har jo testa den i bilen og får samme meldingen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel jeg har jo testa den i bilen og får samme meldingen..

 

hmm rart.

Har du snakket med chato?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm rart.

Har du snakket med chato?

 

 

nei .. han burde event ha testet dem før de ble sendt ut..

sitter ute i bilen nå.. led test funkr blinker i led.. men får ikke no mer ut av den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei .. han burde event ha testet dem før de ble sendt ut..

sitter ute i bilen nå.. led test funkr blinker i led.. men får ikke no mer ut av den..

 

Ok vis du tar ut og venter 5 sek så setter du inn kabelen igjen. så tester du.... Kjem du noko lenger da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok vis du tar ut og venter 5 sek så setter du inn kabelen igjen. så tester du.... Kjem du noko lenger da

 

 

nei ingen forandring.. som om den ikke var tilkoblet..og det er den..

 

men er ikke interfacet den vag com dingsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ingen forandring.. som om den ikke var tilkoblet..og det er den..

Fryktelig rart.

Har sendt mail til han så vi får vente å sjå ka han svarer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH]39779[/ATTACH]

 

Er det nokon som kjenner til dette.

På meg får eg ikkje denne der står det

Opto/iso: NO

Rosstech design: No

 

Er det nokon som kan forklare meg koffor det ikkje står yes her. Det er nok heile mitt problem.

 

Har instalert nye drivere igjen til ingen nytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH]39779[/ATTACH]

 

Er det nokon som kjenner til dette.

På meg får eg ikkje denne der står det

Opto/iso: NO

Rosstech design: No

 

Er det nokon som kan forklare meg koffor det ikkje står yes her. Det er nok heile mitt problem.

 

Har instalert nye drivere igjen til ingen nytte.

 

tror vi har kjøpt ett lass med feilvarer.. om det er så mange som ikke får det til og fungere..

jeg får ikke kontakt med interfacen.. en gang.. så det er kunn port ok og etter det er det slutt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Opto/Iso meinar eg har med at Vag-Com ikkje ser om kabelen du har er utstyrt med optokobler (dvs. galvanisk skille mellom pc og bil)

Rosstech design betyr vel at kabelen ikkje er laga av ross-tech.

Men dette skal ikkje ha noko å seia då eg også her "No" på begge desse og det fungerar heilt fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Opto/Iso meinar eg har med at Vag-Com ikkje ser om kabelen du har er utstyrt med optokobler (dvs. galvanisk skille mellom pc og bil)

Rosstech design betyr vel at kabelen ikkje er laga av ross-tech.

Men dette skal ikkje ha noko å seia då eg også her "No" på begge desse og det fungerar heilt fint

 

 

Ok det står no hos deg og?? Og det fungerer. Berre fekk eit tips av ein anna at der skulle stå yes.:)

Da har vi eliminert en til. Har du kjøpt frå Chato i klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant noe opsiktsvekkende på siden til ross tech..

 

Please note that most vehicles sold outside of the US are NOT OBD-II compatible, and even some US-market TDI's are not OBD-II compatible.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fant noe opsiktsvekkende på siden til ross tech..

 

Please note that most vehicles sold outside of the US are NOT OBD-II compatible, and even some US-market TDI's are not OBD-II compatible.

 

Det må vere tull... Frå 2000 meiner eg det blei obligatorisk med obd2 og ein fast bestemt plass for kontakta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.