Anbefalte innlegg

Ok det står no hos deg og?? Og det fungerer. Berre fekk eit tips av ein anna at der skulle stå yes.:)

Da har vi eliminert en til. Har du kjøpt frå Chato i klubben.

 

Jepp, eg har kjøpt fra Cato og er faktisk kjempefonøgd.:)

Har hatt Vag-Com sidan 2001, men det gamle interfacet (Iso-Com) fungerte berre på versjon 311 og da eg såg prisen på som Cato skulla ha så fann eg ut at eg burde kjøpa med ein ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Funker sikkert bra for dei som får det til...:)

Instalerte du driveren så fungerte alt? uten noko problem.

Åssen pc har du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein gammal IMB thinkpad 600E. (frå februar 1999)

Installerte drivaren som låg på den vesle cd'en som fulgte med ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har testa med en annen pc nå samme problem der og.. selv med oppskrift på install fra ross-tech får vel bare sende i retur..morro så lenge det varte.. har en annen laptop jeg skal prøve med i morgen .. tviler det blir no liker på pc nr 3..

 

min blir bare detektert som usb device .. ikke som det så fint står i ymse guider at det skal komme opp produktnavn ross-tech etteller anna..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er flere som sliter med Vag-Com.

 

Som mange andre har jeg kjøpt et sett med kabel og CD fra Chato i klubben.

 

Installerte driveren som lå på den lille disken - OK.

 

Installerte Vag-Com 409.1 - OK.

 

Gikk ut i bilen, starta motoren, kopla til PC'en starta Vag-Com, valgte Com2, gjorde en test av kommunikasjonen som beskrevet, lagret oppsetet - OK.

 

Leser koder og står i bare værre.

 

Bilen er en 2001 Seat Alhambra.

PC'en er en Dell Inspiron 8600.

Fungerer fint her hos meg.

 

Tror ikke Chato har solgt et parti med feilvare. Det beror nok mer på kommunikasjonsproblemer mellom bil og PC pga. feilkonfigurert com-port.

 

Mitt forslag:

 

Avinstaller all software dere har installert ifm. Vag-Com. Både selve programmet og driveren for USB-seriell interfac'en.

 

Restart PC'en og start fra en kant.

Først installer USB-seriell-driver.

Så installer Vag-Com.

Kople sammen bil og PC.

Last default verdier.

Test kommunikasjon - forhåpentligvis virker det nå.

Lagre verdiene.

Kjør Vag-Com eller annen ønsket programvare.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er flere som sliter med Vag-Com.

 

Som mange andre har jeg kjøpt et sett med kabel og CD fra Chato i klubben.

 

Installerte driveren som lå på den lille disken - OK.

 

Installerte Vag-Com 409.1 - OK.

 

Gikk ut i bilen, starta motoren, kopla til PC'en starta Vag-Com, valgte Com2, gjorde en test av kommunikasjonen som beskrevet, lagret oppsetet - OK.

 

Leser koder og står i bare værre.

 

Bilen er en 2001 Seat Alhambra.

PC'en er en Dell Inspiron 8600.

Fungerer fint her hos meg.

 

Tror ikke Chato har solgt et parti med feilvare. Det beror nok mer på kommunikasjonsproblemer mellom bil og PC pga. feilkonfigurert com-port.

 

Mitt forslag:

 

Avinstaller all software dere har installert ifm. Vag-Com. Både selve programmet og driveren for USB-seriell interfac'en.

 

Restart PC'en og start fra en kant.

Først installer USB-seriell-driver.

Så installer Vag-Com.

Kople sammen bil og PC.

Last default verdier.

Test kommunikasjon - forhåpentligvis virker det nå.

Lagre verdiene.

Kjør Vag-Com eller annen ønsket programvare.

 

Lykke til!

 

 

jeg får ok på diodetesten.. så det er ikke no feil med komunikasjon mellom pc da skulle en tro.. jeg får ikke kontakt med interface som er ODB II etter det jeg har skjønt

hadde comport vert feil hadde jeg fåt beskjed om det når jeg forsøkte kjøre com test. for om jeg prøver og teste på en comport som ikke er satt opp.. nekter den og sier at comport ikke eksisterer..

 

eventuel må det jo da være tilfelle at denne kabelen interfacet eller hva man skal kalle saken.. ikke passer eller er kompatibel med min bil..

for det er det eneste jeg ikke har sjekket.. og det er og teste med en annen bil. . om det er saken er den jo ubrukelig for meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er flere som sliter med Vag-Com.

 

Som mange andre har jeg kjøpt et sett med kabel og CD fra Chato i klubben.

 

Installerte driveren som lå på den lille disken - OK.

 

Installerte Vag-Com 409.1 - OK.

 

Gikk ut i bilen, starta motoren, kopla til PC'en starta Vag-Com, valgte Com2, gjorde en test av kommunikasjonen som beskrevet, lagret oppsetet - OK.

 

Leser koder og står i bare værre.

 

Bilen er en 2001 Seat Alhambra.

PC'en er en Dell Inspiron 8600.

Fungerer fint her hos meg.

 

Tror ikke Chato har solgt et parti med feilvare. Det beror nok mer på kommunikasjonsproblemer mellom bil og PC pga. feilkonfigurert com-port.

 

Mitt forslag:

 

Avinstaller all software dere har installert ifm. Vag-Com. Både selve programmet og driveren for USB-seriell interfac'en.

 

Restart PC'en og start fra en kant.

Først installer USB-seriell-driver.

Så installer Vag-Com.

Kople sammen bil og PC.

Last default verdier.

Test kommunikasjon - forhåpentligvis virker det nå.

Lagre verdiene.

Kjør Vag-Com eller annen ønsket programvare.

 

Lykke til!

 

 

Ok eg skal prøve dette igjen. SKal gå inn i regedit og fjerne alt av vagcom filer og drivere. Skal starte maskin på nytt og gjere det du skreiv her. Håper det hjelper bortsett frå at eg meiner har prøvd dette før:) Eg gir ikkje opp dette skal eg få til. Når eg omsider har fått det til skal eg legge inn ein guide her for dei som fremdeles ikkje har fått det til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det foresten egen avistalerings fil for vag-com?? finner ikkje dette så har berre slettet mappa. Mulig dette er veldig feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det foresten egen avistalerings fil for vag-com?? finner ikkje dette så har berre slettet mappa. Mulig dette er veldig feil.

 

Husker ikke om det er noen avinstall fil til vag-com, men å bare slette mappen er vel ganske så feil. Jeg bruker et gratis-prog til å rydde opp på c:. Bruker dette med jevne mellomrom for å holde maskinen ved like. Progget heter CCleaner. Søk på google, så finner du det med en gang. Med dette kan du rense c: for filer som ikke er i bruk, eller av annen årsak kan slettes. Videre kan en søke etter feil og det siste er at en kan avinstallere prog.

 

Supert prog!

 

Jeg er meget påpasselig med å kjøre dette progget etter at jeg har avinstallert et prog.

 

EDIT: Husker godt en gang jeg ikke hadde kjørt CCleaner på en god stund + at jeg hadde eksprimentert med en del prog. (installert/avinstallert) og en del sånne ting. Når jeg da kjørte CCleaner etterpå, var det OVER 4000Mb som kunne slettes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått min og til å virke: rock : Men det var ikke lett nei... Holdt på i 4-5 timer i går. Det som var rart er at den kjenner igjen interface på både com 2 og 3,og får ok på diode-testen på begge: klø : . Men dioden blinker bare på com3 når jeg har den i en spesiell usb-port.. Men klok av skade så vet jeg alt jeg tar i som har med hidden og gjøre ender opp med inkompetanse av mine hidden-kunnskaper: flau : Så det virker som kabelen og programmet vi har kjøpt er ok,ettersom flere og flere får det til å virke. I tillegg så var K og L kablene mine byttet om på ledningsnettet mitt til hjernen.Igjen min feil som har koblet opp ledningsnettet: bh : Som sagt så tok det noen timer før det ble stell på sakene i går,så i dag får vi vel trykke og lete litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått min og til å virke: rock : Men det var ikke lett nei... Holdt på i 4-5 timer i går. Det som var rart er at den kjenner igjen interface på både com 2 og 3,og får ok på diode-testen på begge: klø : . Men dioden blinker bare på com3 når jeg har den i en spesiell usb-port.. Men klok av skade så vet jeg alt jeg tar i som har med hidden og gjøre ender opp med inkompetanse av mine hidden-kunnskaper: flau : Så det virker som kabelen og programmet vi har kjøpt er ok,ettersom flere og flere får det til å virke. I tillegg så var K og L kablene mine byttet om på ledningsnettet mitt til hjernen.Igjen min feil som har koblet opp ledningsnettet: bh : Som sagt så tok det noen timer før det ble stell på sakene i går,så i dag får vi vel trykke og lete litt...

 

da var du heldig.. min finner ikke interfacet. men får ok på diodetest..bla bla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått min og til å virke: rock : Men det var ikke lett nei... Holdt på i 4-5 timer i går. Det som var rart er at den kjenner igjen interface på både com 2 og 3,og får ok på diode-testen på begge: klø : . Men dioden blinker bare på com3 når jeg har den i en spesiell usb-port.. Men klok av skade så vet jeg alt jeg tar i som har med hidden og gjøre ender opp med inkompetanse av mine hidden-kunnskaper: flau : Så det virker som kabelen og programmet vi har kjøpt er ok,ettersom flere og flere får det til å virke. I tillegg så var K og L kablene mine byttet om på ledningsnettet mitt til hjernen.Igjen min feil som har koblet opp ledningsnettet: bh : Som sagt så tok det noen timer før det ble stell på sakene i går,så i dag får vi vel trykke og lete litt...

 

Flott for å oppdatere litt da fekk du feilmeldingen no response from controller når du prøvde å teste på bil?

 

Får og ok på test med com 2 og com 3. Ka meir enn dette gjorde du da? Nokon innstillinger? Vilken com port bruker du i vagcom nå da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppdatere litt, så kan jeg fortelle at USB kabelen min virker nå. Ikke helt sikker på HVA jeg har gjort for å få den til å virke.

 

Har prøvd Ross-Tech sitt prog. 311-2 og 409-1. Begge virket. Kabelen jeg har er kjøpt hos Alphabid.

 

Ikke alle funksjonene i vag-com som virket, men det skal vel også være sånn så lenge jeg ikke har kjøpe-versjonen. :)

 

Brukte Com-1 i progget.

 

Ett par screen-shots....

vag-com screen.jpg

vag-com screen2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott å se at stadig flere får dette til å virke.

 

Min utfordring ligger i å finne de riktige kodene.

 

Får ikke de kodene jeg leser ut til å stemme med veiledninger og manual.

 

Kartet og terrenget stemmer ikke helt over ens.

 

Må søke litt på nettet.

Så at det lå noen ekstra filer for Seat på RossTech sine sider.

Får sjekke hva det er for noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som bor i akershus som har et fungerende opsett av denne kabelen. som kunne tenkt seg og testa min..

 

kan noen svare meg på hva som er interfacet... bilen eller kabelen?

 

og hva er beskjeden når dere kjører testen uten at den er koblet til bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Phuu.. sliter jeg også... Håper noen kommer med en oppskrift snart... Får ikke lov av kjerringa å sitte å knote i bilen noe mer : gråter :

 

 

Jada Vidar... no response from controller... så vi har samme problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet litt videre... Har hele tiden lett etter å sette en fast comport under usb serial under usb taggen i control panel. Men ser jo nå at det dukker opp en tag også under com... Så nå er jeg litt videre.. Den stod nemlig spesifisert til com 9... og det er jo ikke bra : haha :

 

Hjelper dette noen andre?? Man finner forresten instillingene under advanced i USB Serial Port instillingene....

Control panel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var jo samme driveren jeg har fra før av.. som fulgte med kabelen.

og den het ikke det du har på det bildet.. usb high speed serial converter ..står det

 

 

Se om du finner det han refererer til under com porter i control panel istedet for under usb enheter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kommet litt videre... Har hele tiden lett etter å sette en fast comport under usb serial under usb taggen i control panel. Men ser jo nå at det dukker opp en tag også under com... Så nå er jeg litt videre.. Den stod nemlig spesifisert til com 9... og det er jo ikke bra : haha :

 

Hjelper dette noen andre??

 

det ser bedre ut ja...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey Vidar, da funket det hos meg.... Men jeg får forstsatt en feilmelding når jeg forsøker på 01 engine.... prøv på 03 ABS da fikk jeg igang kommunikasjon.... JIPPI : rock :

 

Edit: Nå virket det under 01 Engine også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om du finner det han refererer til under com porter i control panel istedet for under usb enheter...

om du hadde lest hele tråden så hadde du sett at det er testet.. alle veier.. tror nok det blir en vag com og finne på qxl snart

 

JEG KOMMER ALDRI SÅ LANGT I TESTEN som dere gjør.. og ja comportene er riktig.. satt opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen nøyaktig gjorde du dette????

Port setting? flow kontroll kor finner du dette?????

 

Jo jeg leste tråden til Vidar nøye til hit : smil :

 

 

Uansett, nå virker det her etter noe knot. Men den er slettes ikke stabil. Jeg fikk feilmelding nå neste gang jeg logget inn igjen. Men etter å ha gått ut igjen og rett inn på 03 ABS så kan jeg gå tilbake til 01 Engine igjen... Så det er litt buggy!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer greit her hos meg.

 

Har testa ver. 311-2 og 409-1 mot Seat'en - går fint med begge versjonene.

 

Mitt problem er at terrenget ikke ser ut til å stemme med kartet, eller var det omvendt.

Det jeg forventet skulle være kjørelys viste seg å ha med sentrallåsen :confused:

Dette bør jeg kunne klare å finne ut av.

 

Skal teste mot fruens Skoda i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey Vidar, da funket det hos meg.... Men jeg får forstsatt en feilmelding når jeg forsøker på 01 engine.... prøv på 03 ABS da fikk jeg igang kommunikasjon.... JIPPI : rock :

 

Edit: Nå virket det under 01 Engine også...

 

Gratulere!!! :)

Bra at dokke har begynt å få det til. Har ikkje vert så aktiv å kunne teste dette grunna samboeren har hatt bilen:( Lover bedring ikveld. Skal sjekke nermere på det du skreiv. Var du på kontroll panel og gjekk inn på kabelen til interfacet og endret com porten? Dette har eg gjort men sjekker selfølgelig nermere. Er du klar for support for i kveld???? : vinke :

 

Greit det er fredag men du kan jo vente med fredags pilsen til seinere..... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulere!!! :)

Bra at dokke har begynt å få det til. Har ikkje vert så aktiv å kunne teste dette grunna samboeren har hatt bilen:( Lover bedring ikveld. Skal sjekke nermere på det du skreiv. Var du på kontroll panel og gjekk inn på kabelen til interfacet og endret com porten? Dette har eg gjort men sjekker selfølgelig nermere. Er du klar for support for i kveld???? : vinke :

 

Greit det er fredag men du kan jo vente med fredags pilsen til seinere..... :rolleye:

 

Jepp, dette lar seg lett kombinere med fredags pilsen så bare kjør på : smil :

 

Edit: Forresten så kan du bare glemme det med "Ross tech desing:NO" osv. det funker fint uansett. Jeg har samme meldinga som deg å det funker fint. Man kan også hvis det er helt stille i bilen høre når man oppnår kontakt med bilen. Det klikker da svakt i dashbordet når man oppnår kontakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.