#101 Skrevet Mai 5, 2006 Jepp, dette lar seg lett kombinere med fredags pilsen så bare kjør på Edit: Forresten så kan du bare glemme det med "Ross tech desing:NO" osv. det funker fint uansett. Jeg har samme meldinga som deg å det funker fint. Man kan også hvis det er helt stille i bilen høre når man oppnår kontakt med bilen. Det klikker da svakt i dashbordet når man oppnår kontakt. Morro. Dette må vi få til. Da regner eg med at du har åpen support linje ikveld på mail og evt msn..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Mai 5, 2006 Vil ha rapport her når noen får det til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Mai 5, 2006 EYY eg har komt litt lenger.... Når eg slår på tenninga trykker for abs klikker det noko grådig i pumpa på abs..... abs og esp lampe blinker og lyser da.... men får fremdeles feilmeldinga no response from controller. Det skjønner eg da ikkje når pumpa reagerer.. Nokon som får gjort det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Mai 5, 2006 fikk kontakt med bilen i dag men det varte ikke lengre en at jeg rakk og fjærne en feil.. nå er det på samma viset i gjenn.. så da er det vel bilen det er feil på.. eller no kontaktfeil en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Mai 5, 2006 fikk kontakt med bilen i dag men det varte ikke lengre en at jeg rakk og fjærne en feil.. nå er det på samma viset i gjenn.. så da er det vel bilen det er feil på.. eller no kontaktfeil en plass Har tenkt på det, det er mulig du har brudd i kabelen din på interfacet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Mai 5, 2006 Har tenkt på det, det er mulig du har brudd i kabelen din på interfacet og da var spørsmålet hva er interfacet.. vag com kabelen eller fra kl tilkoblingen i bilen til da brain? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Mai 5, 2006 og da var spørsmålet hva er interfacet.. vag com kabelen eller fra kl tilkoblingen i bilen til da brain? Vag com kabelen. Er usikker men tipper det da den ikkje finner kabelen din. Er det nokon som har komt lenger??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Mai 5, 2006 Har også kjøpt kabel av Cato, måtte prøve litt frem og tilbakemed port innstillingene men nå fungerer det fint. Husk å få slått av den helve... strømsparingen! Har dog ikke satt meg inn i hva jeg kan gjøre med programmet ennå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Mai 5, 2006 Har også kjøpt kabel av Cato, måtte prøve litt frem og tilbakemed port innstillingene men nå fungerer det fint.Husk å få slått av den helve... strømsparingen! Har dog ikke satt meg inn i hva jeg kan gjøre med programmet ennå Ok er å gå inn på system og så strøm, og velge aldri på slå av skjerm og hdd.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Mai 5, 2006 Vag com kabelen. Er usikker men tipper det da den ikkje finner kabelen din. Er det nokon som har komt lenger??? må få testa den på bilen til fadern.. funker den ikke der som er 2006 modell så er det kabelen ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Mai 5, 2006 må få testa den på bilen til fadern.. funker den ikke der som er 2006 modell så er det kabelen ja.. Husk på at 2006 er can-bus, usikker på om kabelen støttet dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Mai 5, 2006 Husk på at 2006 er can-bus, usikker på om kabelen støttet dette. arg får teste på pasaten til søster da.. den er rundt 2000 2003 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Mai 5, 2006 arg får teste på pasaten til søster da.. den er rundt 2000 2003 Da er du inne på samme modell som meg:D Er det nokon som har vore bort i det eg skreiv tidligere ang klikking i abs pumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Mai 5, 2006 Har alle tatt fredags pilsen fortidlig? Har dokke tenninga på når dokke tester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Mai 5, 2006 Har alle tatt fredags pilsen fortidlig? Har dokke tenninga på når dokke tester? bilen min sto og gikk og ja pils er på vei ned sammen med snart grillmat.. det skal holde og kunn ha på tenninga.. etter som jeg forsto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Mai 5, 2006 bilen min sto og gikk og ja pils er på vei ned sammen med snart grillmat.. det skal holde og kunn ha på tenninga.. etter som jeg forsto Ser ikkje ut som eg kjem noko lenger i kveld heller.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Mai 5, 2006 Har alle tatt fredags pilsen fortidlig? Har dokke tenninga på når dokke tester? Det står klart og tydelig at tenninga må være på. Evt. kan bilen stå og gå på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Mai 5, 2006 Det står klart og tydelig at tenninga må være på.Evt. kan bilen stå og gå på tomgang. Skjønner ikkje ein dritt av dette lenger........ Det står å blinker å klikker i rele og lamper men like forbanna kjem den feilen opp. Dette er iriterende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Mai 5, 2006 Vidar du har pm. Kontakt meg på msn eller telefon så kan jeg iallefall forklare hva jeg gjorde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Mai 5, 2006 EYY eg har komt litt lenger.... Når eg slår på tenninga trykker for abs klikker det noko grådig i pumpa på abs..... abs og esp lampe blinker og lyser da.... men får fremdeles feilmeldinga no response from controller. Det skjønner eg da ikkje når pumpa reagerer.. Nokon som får gjort det samme? Det betyr at du ihvertfall kommuniserer med ABS/ESP enheten. Den deaktiverer seg når en går inn med diagnose (og viser det på den måten i intrumentet). Ettersom du får 'no response...' virker det som kommunikasjonen er ustabil. Det står en del tips på ross-tech.com om ustabil kommunikasjon bla deaktivering av strømsparing, stoppe anti-virus program og andre programmer gående i bakgrunnen som tar ressurser. Kommunikasjon mellom pc og bil har ikke høy hastighet, men er veldig følsomt for forsinkelse/timing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Mai 5, 2006 Det betyr at du ihvertfall kommuniserer med ABS/ESP enheten. Den deaktiverer seg når en går inn med diagnose (og viser det på den måten i intrumentet). Ettersom du får 'no response...' virker det som kommunikasjonen er ustabil. Det står en del tips på ross-tech.com om ustabil kommunikasjon bla deaktivering av strømsparing, stoppe anti-virus program og andre programmer gående i bakgrunnen som tar ressurser. Kommunikasjon mellom pc og bil har ikke høy hastighet, men er veldig følsomt for forsinkelse/timing. Flott da er eg litt på rett spor da:) Det var på tide.... Er det noko tips på åssen eg får det meir stabilt da. Testet altid uten antivirus og slike program. Leser og litt på ross-tech og har prøvd å endre litt parameter men uten hell. Skjønte heller ikkje heilt ka dei forskjellige stod for og samt stod det du skulle ta kontakt med dei vis det var problemer. Dette har eg gjort men ikkje noko hjelp å få da eg ikkje har rosstech kabel. Vil det seie eg har funnet riktig com port så eg slepper å leite meir.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Mai 5, 2006 Vil det seie eg har funnet riktig com port så eg slepper å leite meir.... Hvis ABS'en begynner å blinke i instrumentet når du velger enheten (03) i vag-com så har du riktig com-port ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Mai 5, 2006 Hvis ABS'en begynner å blinke i instrumentet når du velger enheten (03) i vag-com så har du riktig com-port ja. Det var jo fint. Har lest nå på ross-tech og sitter i bilen og prøver div parameter uten hell. Har du ein oppskrift på dette liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Mai 6, 2006 det er mye fokusering på vag-com men er det andre programmer som fungerer meg denne kabelen? har prøvd scantool og digimoto uten hell.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Mai 6, 2006 det er mye fokusering på vag-com men er det andre programmer som fungerer meg denne kabelen? har prøvd scantool og didimoto uten hell.. Det er sant. Har prøvd div andre prog men samma feilmelding der og. Nå har eg prøvd med ein anna bærbar pc uten hell og. Begynner å sjå mørkt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...