Anbefalte innlegg

Nei nå går eg på grillfest. Så nå skal eg drukne mine sorger over vag-comen. :D

 

Ha ein fortreffelig kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tror jeg med ganske så stor sikkerhet at det er feil på kabelen min.. får nu har jeg testa med 3 pc er og 2 biler samma feil hver gang..

pluss at jeg har testa så og si alle programmene som fulgte med på cd,en.. samma feilmelding på de og..

fikk dog kontakt 1 gang på ca 20 sec på min egen bil så var det slutt..

så min konklusjon er at i mitt tilfelle er det nok kabelen . som er problemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterte til siste versjon, den som er med på den store cd plata.....da fikk jeg også samme problem.....No interface!!

 

Men jeg benytter samme kabel på Alfadiag, et diagnoseprogram for alfa romeo og da funker kabel utmerket.......jeg tror det strander på drivere/oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterte til siste versjon, den som er med på den store cd plata.....da fikk jeg også samme problem.....No interface!!

 

Men jeg benytter samme kabel på Alfadiag, et diagnoseprogram for alfa romeo og da funker kabel utmerket.......jeg tror det strander på drivere/oppsett.

 

Etter å ha lest litt så finner jeg at i manualen for vag.com: vag.com 5xxx vil IKKE fungere med annen kable/interface enn Ross Tech sin orginale.

 

Kansje derfor min 409-1 funkerer utmerket men når jeg oppdaterer til 512-4 som er på den store cd-plata fra Cato så finner den ikke interfacet.

 

Noen som har fått 512-4 til å virke på "kopi kabel"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så finner jeg at i manualen for vag.com: vag.com 5xxx vil IKKE fungere med annen kable/interface enn Ross Tech sin orginale.

 

Kansje derfor min 409-1 funkerer utmerket men når jeg oppdaterer til 512-4 som er på den store cd-plata fra Cato så finner den ikke interfacet.

 

Noen som har fått 512-4 til å virke på "kopi kabel"?

 

 

vel nå fikk jeg jo min til og funke i 20 sec så det er ikke no galt med driver oppsett da.. . og ja jeg har prøvd alle utgaver av vag com samme feil på alle..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så finner jeg at i manualen for vag.com: vag.com 5xxx vil IKKE fungere med annen kable/interface enn Ross Tech sin orginale.

 

Kansje derfor min 409-1 funkerer utmerket men når jeg oppdaterer til 512-4 som er på den store cd-plata fra Cato så finner den ikke interfacet.

 

Noen som har fått 512-4 til å virke på "kopi kabel"?

 

 

512-4 trur eg er kun orginal ross-tech kabel så funker på.

 

Er det mange her som har kjøpt kabel som ikkje får dette til å funke. Og er det en felles feil?

Eg sliter fremdeles på min men har kommet fram til at det er ustabil komunikasjon. Har endret div parameter men til ingen hell. Lurer på om kansje batteri spenning kan ha noko å seie. Kansje vert eit forsøk og koble på ein batterilader og prøve mens den er på.

 

Vis det er mangen kansje vi skulle prøvd å samles ein dag og teste dette i lag. Vi er nok sikkert sprett rundt over alt men kunne jo vert artig å prøve.:)

 

Kansje ein del som skal på treffet i halden neste helg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så finner jeg at i manualen for vag.com: vag.com 5xxx vil IKKE fungere med annen kable/interface enn Ross Tech sin orginale.

 

Kansje derfor min 409-1 funkerer utmerket men når jeg oppdaterer til 512-4 som er på den store cd-plata fra Cato så finner den ikke interfacet.

 

Noen som har fått 512-4 til å virke på "kopi kabel"?

 

Har gjort samme erfaring.

Eldre versjoner virker med den kabelen jeg har kjøpt hos Chato, men 512-4 vil ikke.

Greit nok så lenge både 311-2 og 409-1 virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk noe virus-dritt på laptopen i går, så jeg re-installerte win i dag. Da tenkte jeg at dette er jo en fin mulighet for å teste ut disse problemene litt.

 

Etter at maskinen var ferdig med norton og sånne ting, så koblet jeg til usb-obd2 kabelen. Win finner ny maskinvare og vil installere drivere. Må velge mappen som jeg hadde liggende på skrivebordet (jeg kopierte hele cd'n som fulgte med kabelen, i en egen mappe). Når jeg da går nn på enhetsbehandling, så står kabelen oppført der, både under "usb" og under "porter (com og lpt)". Går inn på porter - usb serial port (com4) - port settings - advanced og velger så Com1 -OK- Nå står denne enheten oppført med com1.

 

Det neste jeg gjør er å finne kabelen under "usb" i enhetsbehandling. Går videre inn på strømstyring og velger å IKKE la maskinen slå av denne enheten (se bilde)

 

Så vidt jeg kan huske, var dette alt jeg gjorde og kabelen funker som bare det.

 

Håper dette kunne hjelpe noen da. :)

strømstyring.jpg

strømstyring2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye fine forslag funker det der skal du få en pizza av meg

 

ut og teste selv om jeg vet at det mest sansynlig ender med samme resultat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå prøver jeg etter beste evne å provosere frem den feilmeldingen som dere får. Ser ut som det funker litt for bra her nå. Både 311 og 409.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å ta en liten update nå.

 

Har som sagt satt opp med com1. Skiftet tilbake til com4. Funket fint da også. Så skrudde jeg på den der strømstyringen igjen. Funket da også. Så ikke vet jeg, her funker alt nå!

 

Skulle bare hatt en full-versjon av vag-com nå, for å sett om det funket like greit da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå prøver jeg etter beste evne å provosere frem den feilmeldingen som dere får. Ser ut som det funker litt for bra her nå. Både 311 og 409.

 

 

ble nok ikke noe pizza på deg..

 

den feilen jeg får kommer uansett om den er tilkoblet eller ei.. så jeg tror det er noget med kabelen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å ta en liten update nå.

 

Har som sagt satt opp med com1. Skiftet tilbake til com4. Funket fint da også. Så skrudde jeg på den der strømstyringen igjen. Funket da også. Så ikke vet jeg, her funker alt nå!

 

Skulle bare hatt en full-versjon av vag-com nå, for å sett om det funket like greit da.

 

 

gå til http://www.craks.am der finner du key gen til vag com og ymse andre programmer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå prøver jeg etter beste evne å provosere frem den feilmeldingen som dere får. Ser ut som det funker litt for bra her nå. Både 311 og 409.

 

 

hvilken melding får du om den ikke er koblet til bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken melding får du om den ikke er koblet til bilen ?

 

Denne:

feilmelding.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller denne. Kommer ann på om jeg "tester" eller prøver å koble til bilen/søke på motoren.

feilmelding2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller denne. Kommer ann på om jeg "tester" eller prøver å koble til bilen/søke på motoren.

 

 

det er den jeg får uansett om den er tilkoblet eller ei.. diodetesten funker dog..

 

og jeg har testa på 2 biler.. så da skulle feil på min være eliminert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den jeg får uansett om den er tilkoblet eller ei.. diodetesten funker dog..

 

og jeg har testa på 2 biler.. så da skulle feil på min være eliminert

 

Du kan jo sende kabelen din til meg, så kan jeg prøve på min bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo sende kabelen din til meg, så kan jeg prøve på min bil?

 

Roger,

 

Kabelen MÅ være tilkoblet bilen, og du MÅ ha tenning på siste hakket for at kabelen skal få nok strøm til å fungere. ifølge ross-tech faq, og det stemmer med min bil også (a4,2004)

 

søker du på http://www.google.com med "feilmeldingen" "vag-com" får du mange treff på denne feilen, og ser at dette ikke er uavanelig. mine erfaringer er at dette er mest utbredt for biler med 2x2 intertfacet. mange meldinger går ut på at disse bilene kun fungerer med vagcom 3 serien, andre har feil baud hastighet på com porten på sin laptop

 

uansett, jeg kan evt teste din kabel mot min egen bil med min egen laptop, siden jeg vet at det fungerer. Dette vil evt kun eliminere feil på kabelen som brudd, samt pc oppsett. jeg gjør dette gratis, og jeg betaler fraktkostnadene for å sende kabelen tilbake også.

 

til slutt, jeg vet ikke hvem alphabid er men det kan virke som at kabelen ikke er helt som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger,

 

Kabelen MÅ være tilkoblet bilen, og du MÅ ha tenning på siste hakket for at kabelen skal få nok strøm til å fungere. ifølge ross-tech faq, og det stemmer med min bil også (a4,2004)

 

søker du på http://www.google.com med "feilmeldingen" "vag-com" får du mange treff på denne feilen, og ser at dette ikke er uavanelig. mine erfaringer er at dette er mest utbredt for biler med 2x2 intertfacet. mange meldinger går ut på at disse bilene kun fungerer med vagcom 3 serien, andre har feil baud hastighet på com porten på sin laptop

 

uansett, jeg kan evt teste din kabel mot min egen bil med min egen laptop, siden jeg vet at det fungerer. Dette vil evt kun eliminere feil på kabelen som brudd, samt pc oppsett. jeg gjør dette gratis, og jeg betaler fraktkostnadene for å sende kabelen tilbake også.

 

til slutt, jeg vet ikke hvem alphabid er men det kan virke som at kabelen ikke er helt som den skal.

 

Jeg er fulstendig klar over at kabelen må være tilkoblet.. det jeg var intrisert i var hvilken melding som dukket opp da den ikke var det . for og samenligne med den jeg får..

 

jeg har testet kabelen med 312 409 512 samt på 2x2 pluggen og men den for nyere bil på pasaten til min søster fikk samme feil der og med alle versionene av vagcom på alle 4 comportene med 2 forskjellige driver og med deaktivering for power save på usb ..

jobbet du i oslo ?

mulig follo har micky d treff i morgen .. kunne event dukka opp der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi:D

Da fungerer kabelen.

Eg har vert uheldig kjøpte en frå alpha-bid i usa og en frå Chato i klubben og tru det eller ei. Begge var defekte!!!!

Møtte Chato i går og han testet den på sin pc som han viste fungerte og han fekk samma feil. Fekk ny kabel frå Alpha-bid i dag og det fungerte med ein gang.:) Nå blir det vag-com heile natta.......

 

Nå er jo problemet cracken da. Instalerte den og det sto den var reg, etter en test så er den ikkje reg lenger. Nokon som har funnet ut dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo problemet cracken da. Instalerte den og det sto den var reg, etter en test så er den ikkje reg lenger. Nokon som har funnet ut dette?

 

fint du har fått det til å fungere!

 

du har PM ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi:D

Da fungerer kabelen.

Eg har vert uheldig kjøpte en frå alpha-bid i usa og en frå Chato i klubben og tru det eller ei. Begge var defekte!!!!

Møtte Chato i går og han testet den på sin pc som han viste fungerte og han fekk samma feil. Fekk ny kabel frå Alpha-bid i dag og det fungerte med ein gang.:) Nå blir det vag-com heile natta.......

 

Nå er jo problemet cracken da. Instalerte den og det sto den var reg, etter en test så er den ikkje reg lenger. Nokon som har funnet ut dette?

 

Så flott da Vidar : rock :

 

Når det gjelder cracken så må du først sette i options den rette com porten slik at den virker med bilen. Så må du kjøre cracken og ikke lenger gå inn i options og teste nye com porter etc. Da forsvinner cracken på et vis...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har problem med VAGCOM (samme hvilken versjon av 311 eller 409) at det ikke virker som den lagrer oppsettet etter TEST. Utlesing av koder virker fint, men når jeg skal gå inn på About og trykke ACTIVATE så er den knappen "skravert" ut, ikke mulig å trykke på den. Når jeg da går inn på oppsett i VAGCOM, så får jeg beskjed om atter en gang å kjøre TEST for å så lagre, men samme hvor mange ganger jeg gjør dette får jeg samme beskjed. Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.