Anbefalte innlegg

Jeg har problem med VAGCOM (samme hvilken versjon av 311 eller 409) at det ikke virker som den lagrer oppsettet etter TEST. Utlesing av koder virker fint, men når jeg skal gå inn på About og trykke ACTIVATE så er den knappen "skravert" ut, ikke mulig å trykke på den. Når jeg da går inn på oppsett i VAGCOM, så får jeg beskjed om atter en gang å kjøre TEST for å så lagre, men samme hvor mange ganger jeg gjør dette får jeg samme beskjed. Tips?

For å aktivere så må du teste det på bil først, men det har jo du gjort allerede. Der får du ein kode som du skal sende inn til Ross-tech for å kjøpe fullversjon. (Det finnes jo og crack)

Knappen med activate er kun for dei som har orginal rosstech kabel. For her er lisensen i kabelen og må dermed deaktiveres vis du har fullversjon frå før.

(arester meg vis eg er langt ute på vidda)

Det med at du må teste på nytt, dette trur eg er likt for alle for det skjer på min pc og kompisen min sin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min står oppført med COM 9.

Når jeg skal flytte den til COM 3, får jeg beskjed om at den er i bruk, og spørsmål om jeg vil endre instillingene. Skal jeg gjøre dette? Fjerner jeg noe annet som er på usb? F.eks kamera, skriver osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ingen ledig com-port fra 1-4??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du ingen ledig com-port fra 1-4??

EEh. Hadde visst det. COM 1 var ledig.

( løpe ut og teste )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EEh. Hadde visst det. COM 1 var ledig.

( løpe ut og teste )

Var ute i bilen og forsøkte, men får opp Port status OK. Interface not found.: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute i bilen og forsøkte, men får opp Port status OK. Interface not found.: bh :

Dumt spm sikkert. Hadde du tenning på og kabelen i bilen? Åssen bil har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spm sikkert. Hadde du tenning på og kabelen i bilen? Åssen bil har du?

Tenning på, kabel i bil, lys i diode.

A6 -96 mod.

Hvis jeg velger COM 3 i vagcom, får jeg opp:

Port status: Ok

Interface: found!

Type Serialpass-Trough

Opto/iso: No

Ross tech design: No

Hvis jeg velger COM 1 (som den er satt til i enhetsbehandling på pcen)

får jeg opp:

Interface: not found!

Har lest gjennom hele tråden og mener jeg har gjort alt riktig.

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenning på, kabel i bil, lys i diode.

A6 -96 mod.

Hvis jeg velger COM 3 i vagcom, får jeg opp:

Interface: found!

Type Serialpass-Trough

Opto/iso: No

Ross tech design: No

Hvis jeg velger COM 1 (som den er satt til i enhetsbehandling på pcen)

får jeg opp:

Interface: not found!

Har lest gjennom hele tråden og mener jeg har gjort alt riktig.

: klø :

Hmm. Har du prøvd å sette den i ein anna usb port? Da vil du få tildelt ny port så du må inn å endre i enhetsbehandling igjen. Prøv å sett den til com2 det har eg. (skal ikkje ha noko å seie) Test med kabelen i bilen. Har du obd stikk eller den andre splitter kabelen.

Åssen pc har du. Evt kan du avinstalere alt sammen inkl vagcom starte maskina på nytt. Instaler kabelen FØRST, etter dette vagcom. Så setter du riktig com port i enhetsbehandling. Denne finner du under com og porter, ikkje under usb. (Dette viste du sikkert:D)

Har du problemer igjen så skriv igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med at du får det på com3 er litt merkelig.. jeg får også det når jeg tester på com3 men har kabelen på com 2(der virker det)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

same feil jeg slet med.. viste seg og være feil med kabel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Har du prøvd å sette den i ein anna usb port? Da vil du få tildelt ny port så du må inn å endre i enhetsbehandling igjen. Prøv å sett den til com2 det har eg. (skal ikkje ha noko å seie) Test med kabelen i bilen. Har du obd stikk eller den andre splitter kabelen.

Åssen pc har du. Evt kan du avinstalere alt sammen inkl vagcom starte maskina på nytt. Instaler kabelen FØRST, etter dette vagcom. Så setter du riktig com port i enhetsbehandling. Denne finner du under com og porter, ikkje under usb. (Dette viste du sikkert:D)

Har du problemer igjen så skriv igjen.

Har avinstallert alt. Startet på nytt. Installerte kabelen, oppdaterte driverne, installerte Vagcom, satte Com 2 i enhetsbeh. og gikk ut i bilen og prøvde. Akkurat det samme. Port status ok. Interface not found. : bråk :

Pc: Dell Inspiron 8600.

Diodetest virker. bilnker og får OK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har avinstallert alt. Startet på nytt. Installerte kabelen, oppdaterte driverne, installerte Vagcom, satte Com 2 i enhetsbeh. og gikk ut i bilen og prøvde. Akkurat det samme. Port status ok. Interface not found. : bråk :

Pc: Dell Inspiron 8600.

Diodetest virker. bilnker og får OK.

nok en gang samme prob jeg hadde.. sendte kabel i retur.. det var feil på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok en gang samme prob jeg hadde.. sendte kabel i retur.. det var feil på den..

OK.

Tar en prat med Chato.

Sender nok i retur jeg og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK.

Tar en prat med Chato.

Sender nok i retur jeg og.

Det ordner seg nok til slutt.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flott da Vidar : rock :

Når det gjelder cracken så må du først sette i options den rette com porten slik at den virker med bilen. Så må du kjøre cracken og ikke lenger gå inn i options og teste nye com porter etc. Da forsvinner cracken på et vis...

Hos meg "forsvinner" cracken hver gang jeg kjører en autoscan, eller prøver på noen tester. Noen andre løsninger : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg "forsvinner" cracken hver gang jeg kjører en autoscan, eller prøver på noen tester. Noen andre løsninger : bh :

Ta kontakt på PM.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått trøbbel igjen jeg.

-Enhetsbehandling : Com1

-VagCom 409-1 : Com3 (eneste som jeg får testet ok på)

-No respons from controller.

Får en følese av at det er noe trix anng. hvordan en installerer/hvilken rekkefølge.

Hvordan får en fjernet allt (vagcom, drivere....) 100%? Er jo ikke noen uninstall til vagcom..... Bare å slette mappen?

Pussige greier dette.

Sist gang jeg installerte, var det null problem, nå er det bare trøbbel!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått trøbbel igjen jeg.

-Enhetsbehandling : Com1

-VagCom 409-1 : Com3 (eneste som jeg får testet ok på)

-No respons from controller.

Får en følese av at det er noe trix anng. hvordan en installerer/hvilken rekkefølge.

Hvordan får en fjernet allt (vagcom, drivere....) 100%? Er jo ikke noen uninstall til vagcom..... Bare å slette mappen?

Pussige greier dette.

Sist gang jeg installerte, var det null problem, nå er det bare trøbbel!?

no respons from controller får jeg og om jeg velger en controller jeg ikke har.. tips.. ta autosøk etter feil..

den nye kabelen jeg fikk funka som en drømm på første forsøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no respons from controller får jeg og om jeg velger en controller jeg ikke har.. tips.. ta autosøk etter feil..

den nye kabelen jeg fikk funka som en drømm på første forsøk :)

Jeg prøver å søke på 01-Engine. Den skal virke på GTi'n. Kom kansje dårlig frem i posten min, men har jo hatt kabelen i orden. Var litt ting og tang som ikke stemte på PC'n, så jeg la inn win på nytt. Og da var helvette i gang med vag-com.....

Det er det jeg synest er litt pussig, siden det var omtrent umulig å få opp feil på kabelen (få kabelen til å ikke virke) før jeg la inn win på ny. Forrige gang jeg installerte vag-com funket alt med en gang..... Men ikke nå..... Samme pc, samme kabel, samme bil.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at vag-com på 409.1 ikkje har noko uninstal. Vis du går på kjør og regedit så søker du etter vag-com, da får du opp masse treff. Dei kan du fint slette. Samma med driveren til kabelen den trur eg heiter ftdi. (Ta det med ei klype salt)

Etter dette så instalerte eg først kabelen og så vag-com.

Det er jo rart det ikkje fungerer etter du har instalert Windows på nytt. Er det samma Windows versjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at vag-com på 409.1 ikkje har noko uninstal. Vis du går på kjør og regedit så søker du etter vag-com, da får du opp masse treff. Dei kan du fint slette. Samma med driveren til kabelen den trur eg heiter ftdi. (Ta det med ei klype salt)

Etter dette så instalerte eg først kabelen og så vag-com.

Det er jo rart det ikkje fungerer etter du har instalert Windows på nytt. Er det samma Windows versjon?

Ikke bare samme win versjon, det er samme cd også. Lovlig lisens ++ (kansje det som er problemet :P :p )

Får prøve å renske registeret å litt. Forbannede greier dette! Var jo så lett sist gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problemer med vag-com'n min jeg også.

Får ikke lagt inn driverne til kabelen, har lastet ned d2xx og vcp driver fra ftdichip.com.

Når jeg setter i kabelen i pc'n får jeg lagt inn d2xx driveren og den funker fint. Men så skjer det ikke noe mer. Tar ut og inn kabelen men den vil ikke gå videre så jeg får lagt inn vcp driveren.

Noen som kan hjelpe meg litt her ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har litt problemer med vag-com'n min jeg også.

Får ikke lagt inn driverne til kabelen, har lastet ned d2xx og vcp driver fra ftdichip.com.

Når jeg setter i kabelen i pc'n får jeg lagt inn d2xx driveren og den funker fint. Men så skjer det ikke noe mer. Tar ut og inn kabelen men den vil ikke gå videre så jeg får lagt inn vcp driveren.

Noen som kan hjelpe meg litt her ?

Jeg er vel ikke den rette til å hjelpe, siden jeg ikke får en dritt til selv.

Men :

1. Hvor har du kjøpt kabel?

2. Fikk du med cd?

3. Hvilken versjon av vag-com bruker du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har drevet litt med denne dritten i kveld igjen. Og nå nærmer det seg en real omgang : bråk : her!

Ikke faen om jeg får kontakt med bilen mer. Som sagt tidligere, så fungerte kabel, drivere, vag-com, ja allt, før jeg rensket pc og installerte win på ny.

Har prøvd alt føles det som, vet liksom ikke hva mer som jeg skulle prøvd nå.

Det som er jævlig pussig er at i enhetsbehandling står det com1 på "porter (com/lpt....)" Alltså så står kabelen oppført på com1. MEN!! Det er KUN på com3 i vag-com jeg får testet "OK". Pussigt? Ha! Her kommer det mer! Jeg får også testet "OK" nå....... Og nå sitter jeg i stua og kabelen ligger i bilen (og nei, jeg har ikke bilen i stua : haha : ) :nana:

DVS : At jeg får testet "OK" selv om kabelen ikke er tilkoblet pc i det hele tatt.

Så her lukter det galt med feilen lang vei.

Noen som kan gi et tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får også det samme på com 3 uten kabel. er vel ikke så mye å bry seg om.

prøv å bruk com 2. virker som om det funker hos de fleste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.