#301 Skrevet Juli 9, 2009 det vet jeg, men jeg har olje inne i egr'n nå, og den er blokkert... aaaah, ja sefff... veivhusventilasjoen går jo inn i innsuget igjen... derfor er det olje der inne... stupid me !! Skulle man da ha montert en catchtank ? Catchtank er løsningen for å slippe olje i intercooler, slanger og innsug ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#302 Skrevet Juli 9, 2009 Takker for raskt svar!Er dette noe du selv har gjort? Altså og blokke! Er det da bare og blokke der røret går inn under ventilen, og der det går ut fra manifoil? Og hva med slanger som sitter inn på ventilen? Har også liten lekasje på ventilen min tror jeg, virker som det er en del olje/sot rundt den! Burde den skiftes ut selv om jeg blokker? blokk på eksos manifold og under på egr ventilen ja. Slangen til ventilen tar du av og blokker den og. Sot rundt egr ventilen kommer mest sannsynlig fra lekkasje mellom egr ventil og innsuget, sitter en gummi o- ring der. pluss evt lekkasje fra uttaket som går ned til eksosmanifolden.. Jeg har gjort dette selv, og hadde lekkasjer også her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#303 Skrevet Juli 10, 2009 blokk på eksos manifold og under på egr ventilen ja. Slangen til ventilen tar du av og blokker den og. Sot rundt egr ventilen kommer mest sannsynlig fra lekkasje mellom egr ventil og innsuget, sitter en gummi o- ring der. pluss evt lekkasje fra uttaket som går ned til eksosmanifolden.. Jeg har gjort dette selv, og hadde lekkasjer også her. takk for svar! Da blir det ny turbo, rens av innsug og blokkering av egr over helga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#304 Skrevet Juli 12, 2009 Noen som vet/fant ut hvordan man fjerner lyset etter at EGRen er blocket? A4 1,9tdi b6 2005. Hvor får jeg kjøpt Vag-Com forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#305 Skrevet Juli 13, 2009 Fant denne http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=219593 Får prøve det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#306 Skrevet Juli 13, 2009 Fant denne http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=219593Får prøve det ut. Har sendt deg en PM ang. VAG-COM Tom Sverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#307 Skrevet Juli 17, 2009 Ta med bilen hit Knut Erik så skal jeg gjøre det. Bare kjøp di delene jeg kjøpte.. Tar en liten stund, men om du blir med så går det greit Liten bump her. Sitter å vurderer om jeg skal ta turen til Mikkel nå. Men så var det denne lampa da. Vil den komme opp. Noen som har løsningen på hvordan den ikke kommer opp? Leste det som sto på TDI club med å vri sensoren men den kom jo tilbake på noen der også selv om den var vridd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#308 Skrevet Juli 28, 2009 Noen som har delenumrene på det en trenger fra Møller? Tenkte på de lokkene etc. Er til en Passat 1,9 TDi, 74kW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#309 Skrevet Juli 28, 2009 038131925A på eksosmanifold (31,- hos Møller) 038131925 på innsugsmanifold (31,- hos Møller) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#310 Skrevet Juli 28, 2009 Takk! Vet du om det med pakninger etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#311 Skrevet Juli 28, 2009 038131925A på eksosmanifold (31,- hos Møller)038131925 på innsugsmanifold (31,- hos Møller) Er dette blindinger til EGR? Trenger til en AFN maskin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#312 Skrevet Juli 28, 2009 Er dette blindinger til EGR? Trenger til en AFN maskin Ja, det er det. Fikk nummerne av Petter Lønning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#313 Skrevet Juli 28, 2009 Ta med nye pakninge til begge lokka samt to nye muttere til eksosmanifolden. Så er du helt sikker.. Kom på 205kr ellernoe sånt.. Liten bump her. Sitter å vurderer om jeg skal ta turen til Mikkel nå. Men så var det denne lampa da. Vil den komme opp. Noen som har løsningen på hvordan den ikke kommer opp? Leste det som sto på TDI club med å vri sensoren men den kom jo tilbake på noen der også selv om den var vridd. Kan hende den kan lures med en motstand ellernoe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#314 Skrevet Juli 28, 2009 Noken som har varenr på alt dette? Passer dette alle 1.9tdi med egr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#315 Skrevet Juli 28, 2009 Kan hende den kan lures med en motstand ellernoe;) Problemet med å tukle med LMM signalet er at hjernen får feil input på lufttilgang og vil da regulere utparametre feil i map som har luftmasse som en faktor, som igjen gir "følgefeil" i andre map igjen. Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#316 Skrevet Juli 28, 2009 Problemet med å tukle med LMM signalet er at hjernen får feil input på lufttilgang og vil da regulere utparametre feil i map som har luftmasse som en faktor, som igjen gir "følgefeil" i andre map igjen. Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software. Åh det er LMM'n ja.. Trodde det var en sensor som følte om EGR var der;) heh Men LMM skjønner jeg at en ikke kan lure helt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#317 Skrevet Juli 28, 2009 Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software. Og dette går? En liten how to på hvordan kan det hende flere enn meg har lyst på da sånn tilfelle lampa dukker opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#318 Skrevet Juli 28, 2009 Og dette går? En liten how to på hvordan kan det hende flere enn meg har lyst på da sånn tilfelle lampa dukker opp. Software må skrives om av noen som kan det, vet det går og blir gjort, spesiellt på bilen med turbo type STOOOR der de fjerner LMM og heller bruker speed-density som parameter i de map som har luftmasse som en av faktorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#319 Skrevet Juli 29, 2009 Jeg lagde bare til noen tynne plater som jeg satt mellom. Ser originalt ut hvis noen døtter huet nedi der og ser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#320 Skrevet Juli 29, 2009 Her er en løsning til for å unngå feilkode etter EGR er fjerna: i have been looking for a way to keep the engine light off from my disconnected egr, i dont want to hook it back up. so after a lot of thinking i figured it out and its simple. i used the egr control solenoid to actuate a modified heater shutoff valve(the kind of cheap plastic ones that block coolant flow when vac is applied) with a hose going into the intake elbow after the mass airflow sensor and with a small universal filter on it. when the egr is commanded on the vac solenoid opens the valve and allows un metered airflow past the maf making the ecm think there is a working egr valve. it has been 3 days and 350 miles with no light. i will post pics and part numbers hopefully tomorrow if people are interested in this. http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=253957 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#321 Skrevet August 4, 2009 (endret) Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten. I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden). Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar? Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå... Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ? Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#322 Skrevet August 4, 2009 Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten. I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden). Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar? Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå... Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ? Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell. Fant ut hva som var problemet Det var en vakumslange som hadde hoppet av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#323 Skrevet August 4, 2009 Litt ot... Men hvilken vakumslange var det som hadde hoppet av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#324 Skrevet August 5, 2009 Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten. I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden). Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar? Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå... Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ? Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell. Men den er forsatt i nødmodus? Dvs at slangen bare styrte bremsene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#325 Skrevet August 5, 2009 Går fint igjenn etter at jeg fant den slangen som jeg hadde klart å dra av... Både bremsene og turboen virker altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...