Anbefalte innlegg

det vet jeg, men jeg har olje inne i egr'n nå, og den er blokkert...

 

 

aaaah, ja sefff... veivhusventilasjoen går jo inn i innsuget igjen... derfor er det olje der inne... stupid me !!

Skulle man da ha montert en catchtank ?

 

Catchtank er løsningen for å slippe olje i intercooler, slanger og innsug ja : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raskt svar!

Er dette noe du selv har gjort? Altså og blokke!

Er det da bare og blokke der røret går inn under ventilen,

og der det går ut fra manifoil? Og hva med slanger som sitter inn på ventilen?

Har også liten lekasje på ventilen min tror jeg, virker som det er en del olje/sot rundt den!

Burde den skiftes ut selv om jeg blokker?

 

blokk på eksos manifold og under på egr ventilen ja. Slangen til ventilen tar du av og blokker den og. Sot rundt egr ventilen kommer mest sannsynlig fra lekkasje mellom egr ventil og innsuget, sitter en gummi o- ring der. pluss evt lekkasje fra uttaket som går ned til eksosmanifolden.. Jeg har gjort dette selv, og hadde lekkasjer også her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blokk på eksos manifold og under på egr ventilen ja. Slangen til ventilen tar du av og blokker den og. Sot rundt egr ventilen kommer mest sannsynlig fra lekkasje mellom egr ventil og innsuget, sitter en gummi o- ring der. pluss evt lekkasje fra uttaket som går ned til eksosmanifolden.. Jeg har gjort dette selv, og hadde lekkasjer også her.

 

takk for svar!

 

Da blir det ny turbo, rens av innsug og blokkering av egr over helga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet/fant ut hvordan man fjerner lyset etter at EGRen er blocket?

A4 1,9tdi b6 2005.

 

Hvor får jeg kjøpt Vag-Com forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med bilen hit Knut Erik så skal jeg gjøre det. Bare kjøp di delene jeg kjøpte.. Tar en liten stund, men om du blir med så går det greit :)

 

Liten bump her. Sitter å vurderer om jeg skal ta turen til Mikkel nå. Men så var det denne lampa da. Vil den komme opp. Noen som har løsningen på hvordan den ikke kommer opp? Leste det som sto på TDI club med å vri sensoren men den kom jo tilbake på noen der også selv om den var vridd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har delenumrene på det en trenger fra Møller? Tenkte på de lokkene etc. Er til en Passat 1,9 TDi, 74kW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

038131925A på eksosmanifold (31,- hos Møller)

038131925 på innsugsmanifold (31,- hos Møller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Vet du om det med pakninger etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

038131925A på eksosmanifold (31,- hos Møller)

038131925 på innsugsmanifold (31,- hos Møller)

 

Er dette blindinger til EGR?

Trenger til en AFN maskin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette blindinger til EGR?

Trenger til en AFN maskin

 

Ja, det er det.

Fikk nummerne av Petter Lønning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med nye pakninge til begge lokka samt to nye muttere til eksosmanifolden. Så er du helt sikker.. Kom på 205kr ellernoe sånt..

 

Liten bump her. Sitter å vurderer om jeg skal ta turen til Mikkel nå. Men så var det denne lampa da. Vil den komme opp. Noen som har løsningen på hvordan den ikke kommer opp? Leste det som sto på TDI club med å vri sensoren men den kom jo tilbake på noen der også selv om den var vridd.

 

Kan hende den kan lures med en motstand ellernoe;)

IMG_0064.jpg

IMG_0074.jpg

IMG_0076.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noken som har varenr på alt dette?

Passer dette alle 1.9tdi med egr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende den kan lures med en motstand ellernoe;)

 

Problemet med å tukle med LMM signalet er at hjernen får feil input på lufttilgang og vil da regulere utparametre feil i map som har luftmasse som en faktor, som igjen gir "følgefeil" i andre map igjen.

 

Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med å tukle med LMM signalet er at hjernen får feil input på lufttilgang og vil da regulere utparametre feil i map som har luftmasse som en faktor, som igjen gir "følgefeil" i andre map igjen.

 

Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software.

 

Åh det er LMM'n ja.. Trodde det var en sensor som følte om EGR var der;) heh Men LMM skjønner jeg at en ikke kan lure helt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den beste løsningen er å fjerne denne check funksjonen i software.

 

Og dette går? En liten how to på hvordan kan det hende flere enn meg har lyst på da sånn tilfelle lampa dukker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette går? En liten how to på hvordan kan det hende flere enn meg har lyst på da sånn tilfelle lampa dukker opp.

 

Software må skrives om av noen som kan det, vet det går og blir gjort, spesiellt på bilen med turbo type STOOOR der de fjerner LMM og heller bruker speed-density som parameter i de map som har luftmasse som en av faktorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lagde bare til noen tynne plater som jeg satt mellom. Ser originalt ut hvis noen døtter huet nedi der og ser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en løsning til for å unngå feilkode etter EGR er fjerna:

 

i have been looking for a way to keep the engine light off from my disconnected egr, i dont want to hook it back up. so after a lot of thinking i figured it out and its simple. i used the egr control solenoid to actuate a modified heater shutoff valve(the kind of cheap plastic ones that block coolant flow when vac is applied) with a hose going into the intake elbow after the mass airflow sensor and with a small universal filter on it. when the egr is commanded on the vac solenoid opens the valve and allows un metered airflow past the maf making the ecm think there is a working egr valve. it has been 3 days and 350 miles with no light. i will post pics and part numbers hopefully tomorrow if people are interested in this.

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=253957

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten.

I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden).

 

Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen :P

Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke :S

 

Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar?

Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå...

 

Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ?

 

Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten.

I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden).

 

Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen :P

Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke :S

 

Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar?

Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå...

 

Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ?

 

Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell.

 

Fant ut hva som var problemet :)

 

Det var en vakumslange som hadde hoppet av :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt ot... Men hvilken vakumslange var det som hadde hoppet av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden så fikk jeg lyst til å fjerne hele sjiten.

I første omgang så blendet jeg returen med den platen som jeg kjøpte fra Møller (som er henvist til tidligere i tråden).

 

Etter at jeg gjorde denne jobben så virker det ut som at bilen går i nødmodus. Ellers så har turboen mystisk vis sluttet å virke etter at jeg skrudde på bilen :P

Det er altså null drag i bilen, sliter med å holde fartsgrensene når det er motbakke :S

 

Noen som har litt mer peiling på bil en meg som kan gi meg et godt svar?

Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo ikke så aktuelt å kjøre med bilen slik som den er nå...

 

Bremsene har begynt å tulle seg og nå.. Så kan det være at jeg kan ødelagt en vakumslange ?

 

Nett før jeg glemte å skrive hvilken bil det er.. Det er en Golf IV 1.9tdi 2002 modell.

 

Men den er forsatt i nødmodus? Dvs at slangen bare styrte bremsene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint igjenn etter at jeg fant den slangen som jeg hadde klart å dra av... Både bremsene og turboen virker altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.