Anbefalte innlegg

har nylig fjernet EGR ventilen på min 1.9TDI 1Z som står i en audi 80 avant. På ventilen er det koblet en vacumslange. Holder dte og blokkere denne eller må den magnetventilen den er koblet til fjernes også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder å blokkere den.

 

Noen som har måla på blinningene?

På min er begge like så jeg må vite hvilen av di jeg skal bestille.

60mm mellomhulla er det på min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå bare 39 poster jeg...

Hva mener du meg post 318?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på EU kontroll forrige uke.. Kjørte "avgass"-test på den.. Og den var laaaaaaangt unna det som er maks.. Så det er hvertfall ikke noe problem med tanke på utkoblet EGR :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på EU kontroll forrige uke.. Kjørte "avgass"-test på den.. Og den var laaaaaaangt unna det som er maks.. Så det er hvertfall ikke noe problem med tanke på utkoblet EGR :)

 

Min og har vært på eu kontroll med blokkert egr. Var helt normal avgass test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min og har vært på eu kontroll med blokkert egr. Var helt normal avgass test.

 

Jepp... Regnet nesten med det skulle gi utslag på noe men... Siden det ikke gjorde det ere samma F... Bare å fjerne hele dritten :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egr ventilen på bilen min er koblet ut med plate. Tror den er kun koblet ut før ventil. Får ikke ikke opp noen motorlampe i display, men får opp en feilmelding med diagnose verktøy. Er dette normalt? Er ikke jeg som har gjort dette, men er byttet motor så verkstedet har plugget den for meg:)

 

Gjelder en 2005 A4 1.9 Tdi, B7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En feilmelding skulle vel ikke ha noe å si så lenge du ikke får den irriterende motorlampa i displayet.

Hvilken feilkode får du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En feilmelding skulle vel ikke ha noe å si så lenge du ikke får den irriterende motorlampa i displayet.

Hvilken feilkode får du?

 

Fikk en feilkode om EGR ventil, husker ikke hva den het, da jeg bare så på mens en annen gjorde det.

Men hjelper svært lite da, får den motorlampa begynte og lyse på vei hjem istad:(

 

Så EGR ventilen blir nok kobla inn igjen vettu...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fjernet EGR ventilen på min 2.5 tdi A6, blindet den ved turbo og ved innsug. Noen som vet om jeg må inn i vagcom og gjøre noen forandringer? Gjelder en 99 mod. Har ikke fått noe feilkode.

 

Var helt greit med sot og møk i innsugene ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å gjøre noe mer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, min far har EGR på sin 01 passat som nå har gått 265' sliter med og få opp arb. tempen.. kan dette ha noe med EGR-ventilen å gjøre? vil jo tro det ser temmelig ille ut inni der når den har gått 265' uten at noe er gjort:S

Synes også at den har blitt litt tregere, særlig på høyere turtall.

Det er 130 Tdi det er snakk om.

Jeg har akkurat kjøpt meg samme bil med samme motor, bare den har gått 100' mindre og den har ikke EGR. Denne er mye sprekere enn min fars, så det må jo være noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

billigste løsningen er kronestykket du putter i røret mellom manifold og ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, har nett lest igjennom heile tråden og bestemte meg for å gjere som alle andre, blokkere egr ventilen. Demonterte heile innsuget i går og lot det ligge i eit kar med diesel (ikkje heilt opptimalt) men etter mange ganger avfetting, 100 grader og 200 trykksbar kom det seg. Sjølv om motoren har gått 260 000 km snart, hadde eg nesten trudd det såg verre ut etter å ha sett bilde av andre sine innsug. Monterte det på igjenn i dag og har nett prøvd bilen ein tur. Blei kanskje noko kvikkare etter dette, men no blir det chipping ;p ( Bil: passat 1.9 tdi 115 hk PD 2000 modell)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg om min bil har problem med EGR ?

Jeg har en A6 '06 med 2.0 TDI motoren..

 

Det står litt i denne tråden:

A6 4F 2.0TDI - humper på lavt turtall og merkelig "shhiish" lyd ved gasspådrag..

 

Kort fortalt oppleves det slik:

Har en 2.0 TDI som plutselig begynte å "humpe" når jeg har den i 1, 2 eller 3.. på lavt turtall..

Som om den vil kveles..

 

Etter en tid begynte det oransje tegnet som ser ut som en motor å lyse..

I instruksjonsboka står det at det er "avgass systemet" det er noe galt med.. (tysk brukerhåndbok)

 

Bilen går som et skudd i normale/høye hastigheter.. men det høres godt en "shiiish" lyd når jeg gir gass..

Den høres ikke når motoren er helt kald..

Men er veldig tydelig hver gang jeg gir gass med varm motor..

 

Det ser ut til at jeg får litt hjelp fra Stian F når det gjelder å få sjekket dette.. (takker&bukker)

Men..

 

Mine neste spørsmål blir...

 

  1. KAN jeg blokke EGR på min 2.0 TDI?
  2. Vil det lønne seg å sette på et "slange kit" likt det i i post #242 ?
  3. Hvor finner jeg et slikt til en 2.0 DTI ? (eBay fant jeg ikke noe på)
  4. Bør/skal jeg rense "mer enn EGR'en" ?
  5. Hva er "en oljecatch tank".. og hva skal til for å sette en slik på rette sted?
  6. Siden jeg (tydeligvis) IKKE er mekaniker.. er det noen som er villige til å hjelpe meg med hele denne prosessen?
    Jeg betaler selvsagt litt.. Noen som føler seg kallet ? : rolleyes

 

Siden jeg har problemer med bilen i dag.. BØR jeg vel kanskje rense MER enn bare EGR ?

 

Dersom det er nok å skru av EGR'en.. og å sette på blindelokk og pakninger.. så skal jeg nok klare det.. : klø :

(klarer jeg meg med et "normalt skralle-sett"?)

 

Er det i såfall disse lokkene jeg skal ha til min 2.0 ?

038131925A på eksosmanifold (31,- hos Møller)

038131925 på innsugsmanifold (31,- hos Møller)

Pluss nye pakninger til begge lokka, samt to nye muttere til eksosmanifolden?

 

Jeg ønsker selvsagt ikke å se den lampa lyse.. så håper det er mulig å få dette fikset i VagCom.. om noen har peil på hva som skal til.. ?

 

Setter stor pris på tips og hjelp her! :)

 

Alternativet blir å sette den bort til Møller.. : eek :

-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min ARL motor har jeg en sak under EGR og bak innsuget som eksosen til egr går innom. Her går det også vannslanger innom, så jeg regner med dette er som en liten "varmekolbe" for kjølevann. Så da er det ingen idè å blokkere egr nede ved manifoilen grunnet lavere vanntemp på vinterstid! Ergo blende eksosen oppe ved egr ventil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte to xxx xxx 925 A lokk i forrige uke og da var det jammen meg hovedlager-del. Ikke verst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte to xxx xxx 925 A lokk i forrige uke og da var det jammen meg hovedlager-del. Ikke verst.

 

Var det når jeg kjøpte også. Alt var på hovedlageret.. De hadde vel 25stk av hver også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blendet EGR og Renset innsugsmanifolden for 1 måned siden. Makan till drittjobb har jeg ikke vært borti :P Først brukte jeg noe sykt kraftig avfetting, varmtvanns høytrykkspyler, og la den i dieselbad over natta. fikk det "verste" men var en god del igjen. Så jeg fikk noen til å legge den i en slik delevaskemasin med avfetting og 80grader i 1 time da først ble den "ren". Virket som det ble noe bedre drag men siden turboen min kutter får jeg ikke testa skikkelig, men var en skikkelig deilig følelse å få bort all den gjørma som var inne der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noken som veit kvar grensa er for å få feilmelding ved blending av egr?

Min er registrert i mai 2004. Er vel akkurat i faresona!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.