#376 Skrevet April 7, 2011 Godt brukt EGR-ventil selges etter utbytting til rent rør Hva gjorde du med slangen som går til egr-ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#377 Skrevet April 7, 2011 Skrur en skrue inn i den. Det er forøvrig vakumklokka til shudder-sjeldet. Kjekk å ha selv om man har blendet EGR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#378 Skrevet April 7, 2011 Ja jeg blendet begge slangene med en skrue. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#379 Skrevet April 8, 2011 Kikket litt på det her tidligere i uken, vurderer sterkt å fjerne hele egr-ventilen. Hvilket sett var det du brukte Erik? Og er det likt eller finnes det tilsvarende til min 130hk 1,9 AVF? Har sett denne på ebukta: http://cgi.ebay.co.uk/Forge-VW-90-130-PD-EGR-Valve-Replacement-Pipe-FMEGRRPS-/250718445105?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5ffbde31 Er den noe å satse på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#380 Skrevet April 8, 2011 Kikket litt på det her tidligere i uken, vurderer sterkt å fjerne hele egr-ventilen. Hvilket sett var det du brukte Erik? Og er det likt eller finnes det tilsvarende til min 130hk 1,9 AVF? Har sett denne på ebukta: http://cgi.ebay.co.uk/Forge-VW-90-130-PD-EGR-Valve-Replacement-Pipe-FMEGRRPS-/250718445105?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5ffbde31 Er den noe å satse på? Hvorfor fjærne hele EGR ventilen? Det må jo være enklere å blende med en tynn platebit mellom flens på manifold og røret opp til EGR? Dette har jeg iallefall gjort og det fungerer utmerket. Slipper å betale penger for et "EGR blendings kit". Slipper og blende slanger også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#381 Skrevet April 8, 2011 Hvorfor fjærne hele EGR ventilen? Det må jo være enklere å blende med en tynn platebit mellom flens på manifold og røret opp til EGR? Dette har jeg iallefall gjort og det fungerer utmerket. Slipper å betale penger for et "EGR blendings kit". Slipper og blende slanger også. Fordi da fjerner man hele dritten, og slipper evt lekasjer rundt den, som jeg har på Golfen feks, og du får det åpent rett inn i innsuget istedenfor den stanga og det som står inni ventilen.. Mindre motstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#382 Skrevet April 8, 2011 Eller bare dra av slangen på egr ventilen og plugge slangen. da er den jo egentlig utkobla. da trenger du ikke de blendingslokka fordi den er lokket hele tiden så lenge det ikke er vacum på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#383 Skrevet April 8, 2011 Eller bare dra av slangen på egr ventilen og plugge slangen. da er den jo egentlig utkobla. da trenger du ikke de blendingslokka fordi den er lokket hele tiden så lenge det ikke er vacum på den. Dårlig løsning! Ofte så låser EGR ventilene seg i åpen posisjon eller begynner å lekke og da lekker det inn eksos og sot selv om en har "blokkert" på din metode... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#384 Skrevet April 8, 2011 Kikket litt på det her tidligere i uken, vurderer sterkt å fjerne hele egr-ventilen. Hvilket sett var det du brukte Erik? Og er det likt eller finnes det tilsvarende til min 130hk 1,9 AVF? Har sett denne på ebukta: http://cgi.ebay.co.uk/Forge-VW-90-130-PD-EGR-Valve-Replacement-Pipe-FMEGRRPS-/250718445105?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a5ffbde31 Er den noe å satse på? Jeg brukte et kit helt likt dette: http://cgi.ebay.co.uk/Allard-EGR-Valve-Delete-Pipe-Golf-Audi-Seat-Skoda-Tdi-/170625325741?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27ba0fdaad Veldig fornøyd :-) Du kan sikkert bruke samme, jeg har 1,9TDI PD 115hk AJM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#385 Skrevet Juni 1, 2011 038131925A passer ofte på eksosmanifolden, og sikkert på din også. Koster 31,- hos Møller.038131925 passer på en del innsug, muligens på ditt også. Koster 31,- hos Møller. Passer noen av disse på frøknas 1Z TDi? 96 Passat 1,9 sådan:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#386 Skrevet Juni 2, 2011 Passer noen av disse på frøknas 1Z TDi? 96 Passat 1,9 sådan:) Jepp, på 1Z skal du ha en av hver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#387 Skrevet Juni 2, 2011 Da må det bestilles asap! Spent på å se hvor sotet innsuget er etter 310 000km: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#388 Skrevet Juni 4, 2011 Lurt å ta vekk denne egr ventilen om man f.eks kjøper ny golf nå med 2.0 TDI? Har dessverre ikke lest hele tråden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#389 Skrevet Juni 4, 2011 Lurt å ta vekk denne egr ventilen om man f.eks kjøper ny golf nå med 2.0 TDI? Har dessverre ikke lest hele tråden.. Du vil nok få feilmelding så nei.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#390 Skrevet Juni 9, 2011 Skal man bare skru fast blendedekslene, eller må man bruke noe pakningsguffe også? Hvlken isåfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#391 Skrevet Juni 9, 2011 Skal man bare skru fast blendedekslene, eller må man bruke noe pakningsguffe også? Hvlken isåfall? Er pakninger der originalt, bruk om igjen eller kjøp nye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#392 Skrevet Juni 9, 2011 Da blir det ny pakning også - ikke noe vits å spare på den filletingen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#393 Skrevet Juni 16, 2011 038131925A passer ofte på eksosmanifolden, og sikkert på din også. Koster 31,- hos Møller.038131925 passer på en del innsug, muligens på ditt også. Koster 31,- hos Møller. 41,- pr. del er prisen nå, og pakningen koster hele 40,-. Blir spennende: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#394 Skrevet Juni 16, 2011 41,- pr. del er prisen nå, og pakningen koster hele 40,-. Blir spennende: rock : Inflasjon!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#395 Skrevet Juni 20, 2011 Da er deksler og pakning hentet: ja : Noen som har en DIY om hvordan jeg skal blende? Eller, det er jo sikkert lett bare man ser under panseret, men hvordan er det å få av innsuget på en 1z? Og kan man bruke f.eks tynner til å vaske/rense innsuget med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#396 Skrevet Juni 20, 2011 Skal også snart igang med å rense innsuget selv. Er det ikke greit å bruke diesel til å rense innsuget med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#397 Skrevet Juni 22, 2011 Vet at denne tråden handler om EGR på 1.9TDI men ettersom jeg har lest så finnes dette problemet på alle dieselmotorer. Jeg har da en 2.0TDI BRD motor. Hvis jeg også har dette problemet vil jeg da få feilmelding ved å blende av EGR ventilen? Noen andre med slik motor som har prøvd noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#398 Skrevet Juni 22, 2011 Da har jeg påbegynt "porting" av innsuget til Passaten. Ikke så veldig overraskende, så var det mye dritt og grums etter 310 000km med EGR tilkoblet, gitt:o Og her er haugen av sot jeg fikk ut med litt lett pirking med en skrutrekker - mao, det er bare en dråpe i havet (ligger en større haug der nå): Teipet igjen alle åpninger forutenom selve innsugsdelene i går og helte i tynner opp til kanten, og deretter spylte, pluss pirket med fingrene der jeg kom til, ut masse dritt. Men mer å ta av, så skal kjøpe noen børster og få tatt resten i dag: ja : Håper motoren får tilbake noen ponnier nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#399 Skrevet Juni 23, 2011 Får oppdatere her etter at jeg fikk skrudd i sammen alt igjen. Bilen går annerledes på tomgang (type bedre), drar bedre over hele registeret og ryker litt svart bak, noe den ikke gjorde før:D Definitivt verdt de 200,- det kostet til sammen: ja : Kjøpte dette børstesettet fra Biltema, og det var helt genialt å bruke til å rense innsuget med. Brukte riktignok bare den ene børsta, og den kom jeg til over alt med bare jeg fikk bøyd den litt på tuppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#400 Skrevet Juni 24, 2011 Får oppdatere her etter at jeg fikk skrudd i sammen alt igjen. Bilen går annerledes på tomgang (type bedre), drar bedre over hele registeret og ryker litt svart bak, noe den ikke gjorde før:D Definitivt verdt de 200,- det kostet til sammen: ja : Kjøpte dette børstesettet fra Biltema, og det var helt genialt å bruke til å rense innsuget med. Brukte riktignok bare den ene børsta, og den kom jeg til over alt med bare jeg fikk bøyd den litt på tuppen. Hørtes bra ut Har du noe erfaring med å gjøre dette på en 2.0 tdi også? ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...