Anbefalte innlegg

Vell, nå snakker vi ikke riktig om en dump, men om å kople litt annerledes i motorrommet. Fikk alle deler jeg trengte idag til å ta en prøve oppkopling, som jeg kjører med nå.

 

Jeg fjernet røret som går fra spjeldet tilbake til G laderen, laget en Re route for ISV, og koplet til en Catch tank til veivhusventilasjonen. I tillegg står da spjeldet og skyver luft inn i motorrommet, og ett cone filter står og puster op begge sider av G laderen. Dette skulle gi litt mer hest, (don't ask me why),og en fetere lyd, da lyden i den laderen jeg har idag er litt "rar".

 

Jeg koplet sammen alt i ettermiddag, var trangt som fy å få alt til å passe, men det gikk på ett vis. Var ute og prøvte i stad, og bilen drar hakket dårligere, synes jeg. Kan være noe jeg tror, har ikke fått målt ladetrykket enda. og den kom i litt mer turbo stil når mann tråkket inn gassen. Dro gjevnt oppover for så komme med det siste mye kjappere. Lyden ble riktig som i Dump stil, pustet sinnsykt, og laget masse god lyd, når det skal være god-lyd, selvsagt.

 

Men, Frode, skal det ikke koples noe på spjeldet til innsuget, der returen kommer? Nå står den jo å puster inn i motoren, og 2.) hvem fører små cone filter her til lands. Trenger ett som er lite, men som likevell er 2,5" i enden, minimum!

 

Er ikke helt klok på om jeg skal beholde denne løsningen. Ble litt mer utrygg... -hva-ryker-først- stil... Skal kjøre med det ett par dager, så får mann se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder små filter har Bilspectra heroppe flere størrelser enn jeg noen gang får bruk for. :) Tipper du har en bilrekvisita-butikk i nærheten som kan hjelpe deg. Stort sett alle som fører kn har også mindre filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Når det gjelder små filter har Bilspectra heroppe flere størrelser enn jeg noen gang får bruk for. :) Tipper du har en bilrekvisita-butikk i nærheten som kan hjelpe deg. Stort sett alle som fører kn har også mindre filter..

 

Tror ikke, og vet ikke om noen her nede som selger K&N, så da stiller det seg litt annerledes..må kanskje ringe AST performance i bergen for å få ordning på det..trenger ett filter som er mye smalere enn KD filteret jeg har der nå..det jeg har er av typen stort!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ER et eget spjelt på retur delen som lukker seg når spjeldene inn mot innsuget åpner seg. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Marco Paulsen

ER et eget spjelt på retur delen som lukker seg når spjeldene inn mot innsuget åpner seg. :D

 

Det blåste hele tiden når bilen gikk på tomgang, og bare værre når bilen fikk litt gasspådrag. Skjønte ikke en dritt, men det ble faktisk litt kult. Laderen dro fortsatt 255, men virket senere i aksen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi dette spjeldet står åpent når spjeldene inn mot innsuget er steng.. altså når du ikke gir gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Marco Paulsen

Det er fordi dette spjeldet står åpent når spjeldene inn mot innsuget er steng.. altså når du ikke gir gass.

 

Det blåste jo bare værre når jeg gav gass. Hverken jeg eller stanley skjønte at det skulle være sånn, men, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal jeg gjøre for å sjekke ladetrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Hva skal jeg gjøre for å sjekke ladetrykk?

 

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

 

*teste til jobb imorra*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru av spjeld delen på innsuget og juster stanga som styrer spjeldet på returen. jeg har kjørt lenge nå med denne løsningen de funker fint det, bare juster sånn at spjeldet lukker seg mer med mindre gasspådrag viss du skjønner hva jeg mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kent Inge Storesund

skru av spjeld delen på innsuget og juster stanga som styrer spjeldet på returen. jeg har kjørt lenge nå med denne løsningen de funker fint det, bare juster sånn at spjeldet lukker seg mer med mindre gasspådrag viss du skjønner hva jeg mener?

 

Overhode ikke. Dette er helt nytt teritorie for meg. Har aldri fiklet mot spjeldet, eller med innsuget før..

Hvordan justerer du stanga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Det blåste jo bare værre når jeg gav gass. Hverken jeg eller stanley skjønte at det skulle være sånn, men, men...

 

Det blåser selvsagt mer når du gir mer gass, laderen flytter jo mer luft da. Når du har full gass stenges spjeldet og all luften går inn i motoren.

 

Ta noen bilder, så får vi se hvordan du har gjort det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Det blåser selvsagt mer når du gir mer gass, laderen flytter jo mer luft da. Når du har full gass stenges spjeldet og all luften går inn i motoren.

 

Ta noen bilder, så får vi se hvordan du har gjort det

 

Må bare finne ett mindre cone filter først. Ser ut som en dass der nå, med type stort filter..Og ingenting er jo koplet opp permanent der, så det er ikke forseg gjort.

 

Men skal finne noen med digital kamera, som kan ta noen bilder for meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal legge inn noen bilder senere så du får se..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kent Inge Storesund

skal legge inn noen bilder senere så du får se..

 

Flott. Jeg skal ta litt bilder senere idag, jeg også, så dere får se oppsettet her. Ser jo helt rævva ut dette motorrommet, "racing" slanger (...sånn metall strømpe, har ikke fått fjernet det enda...), og litt dårlig plass, store luftfilter osv..men, men..dette var en prøve oppkopling, så får mann legge det opp ordentlig hvis det blir stående sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Det blåser selvsagt mer når du gir mer gass, laderen flytter jo mer luft da. Når du har full gass stenges spjeldet og all luften går inn i motoren.

 

Ta noen bilder, så får vi se hvordan du har gjort det

 

Frode:

 

Hvet du hva som kan være årsak til at responstiden har blitt lengre? Virker som en lag av ett eller annet slag, og som at han lirker frem litt mer effekt etter 3000 - 3500 o/min.

 

Hadde vært gøy å kjørt bilen på en rulle og sett hvordan denne omkjøringen spillte inn med tanke på respons, effekt osv..skjønner ikke den laggen..eller den vanvittige tomgangen den har nå. Tomgang økte til ca 2000o/min, for så å falle ned til 900 o/min når varm..jager en del da..defekt ISV?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter spent på bilder.. :rolleyes:

 

Skal du ha deg et billig digitalkamera eller? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Venter spent på bilder.. :rolleyes:

 

Skal du ha deg et billig digitalkamera eller? :D

 

Å billig er det billige kamera??? Bør være ufyselig billig! Bilder kommer, hadde fotograf nede på jobb og tok bilder i ettermiddag..får vell de i morgen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok et bilde jeg, men det er dårlig kvalitet (T610 bilde)

bilde(15).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt med på hvor vi er henn på bilen...ser liksom ikke detaljer og horisont så godt på bildet..Har kjøpt nye pc idag, og digital kamera..har pratet så lenge om det, så når Hansa skulle ha igjen hjemme pc'n sin, var det ut å kjøpe en bærbar, med egen trådløs router, og ett Sony digital kamera..virket som helt ok bilde kvalitet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nede på ytterste del av innsug .. du ser et stag nede der et sted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er av ett oppsett som er midlertidg, en prøveoppkopling, så slik det står nå, er det ikke ment å stå for å være varig!!!

 

Tror jeg kopler tilbake slik det var, da det virker som bilen gikk bedre før..nå soter bilen veldig også, noen gode ideer? Bilen spyr spart når mann trør på litt. Vet at tenningen ikke er helt 100..andre forslag?

 

5721a8f2.jpg

 

DSC00012.jpgDSC00014.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.