Anbefalte innlegg

porno! har du ladetrykmåler der abs/grøftelys bryteren skal stå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kent Inge Storesund

porno! har du ladetrykmåler der abs/grøftelys bryteren skal stå?

 

Der står en måler , ja...bryterne er flyttet lengre ned, slik at abs lampa ligger inni konsollen, og den "blinde" puggen er tatt vekk..

 

Lyden er ok den..men tror nok jeg kopler tilbake til utgangs punktet..må ordne en del ting, så det ser litt bedre ut, og sitter ordentlig, før jeg kjører videre med en slik løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok ut den ene ventilen ved siden av bryterne abs osv å satte inn en plexi plate med carbon film på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet askebegeret jeg.... har ingen bruk for det anyway :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er jo jævlig stor på røyken også, så kanskje likegreit..?? ;)

 

Askebeger i bil, er kun til oppbevaring av bom penger..Aldri brukt askebegeret i bilen, lukter helvette av det.

 

Blir litt spennede å se hvordan bilen går når eksosen blir byttet..har jo bare rake rør idag, bortsett fra bakre potta..eneste lyd demping som er på bilen.

 

Noen ideer ang svartrøyk? Bilen ryker visst godt når jeg gir på, og bortsett fra at den ikke går helt reint, (tenning) og at pluggene ikke er de "originale" så har ikke jeg peil på hva det kan være..forslag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi meg gjerne tips til plassering av ladetrykksmåler. : ja :

 

Jeg får enda ikke frem den i kjørecompen. Når jeg følger oppskriften til Arne her, varierer den mellom 740 og 750. Uansett turtall, fart eller pedaltrykk.. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Gi meg gjerne tips til plassering av ladetrykksmåler. : ja :

 

Jeg får enda ikke frem den i kjørecompen. Når jeg følger oppskriften til Arne her, varierer den mellom 740 og 750. Uansett turtall, fart eller pedaltrykk.. :confused:

 

Det skjønner jeg overhode ikke..den oppskriften der fuknker på alle biler jeg har prøvet. Samme prosedyre hver gang. Sikker på at skyve mfa bryter står i poss 2? Sikker på at du trykker en eller to ganger etter du har startet på mfa ende knappen? Skal stå enten to (tre) siffer (60 - 110) eller tre (455 - 505) på tomgang..når du har fått til dette, drar du som faen opp til turtalls grensa i tredje..og leser av talla...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Det skjønner jeg overhode ikke..den oppskriften der fuknker på alle biler jeg har prøvet. Samme prosedyre hver gang. Sikker på at skyve mfa bryter står i poss 2? Sikker på at du trykker en eller to ganger etter du har startet på mfa ende knappen? Skal stå enten to (tre) siffer (60 - 110) eller tre (455 - 505) på tomgang..når du har fått til dette, drar du som faen opp til turtalls grensa i tredje..og leser av talla...

 

Kan hende at slangen til meteret ikke er intakt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

knuttis, hva står det i kjøre comp. vinduet når du trykker på knappene som jeg har skrevet..?? Altså rett etter du har startet bilen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står 740. Og så går det noen sekunder kanskje, så står det 750.. Og så tilbake.. Og frem igjen osv.

 

Jeg kan fortsette å trykke meg gjennom c10 menyen, og får nøyaktig turtall og slike ting også, men ingen tall som kan gå på ladetrykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Det står 740. Og så går det noen sekunder kanskje, så står det 750.. Og så tilbake.. Og frem igjen osv.

 

Jeg kan fortsette å trykke meg gjennom c10 menyen, og får nøyaktig turtall og slike ting også, men ingen tall som kan gå på ladetrykk...

 

Aha..da, gjør du riktig frem til da..for det er på C10 menyen tingene skjer..når du trykker, så det står C10 i displayet,så trykker du en gang. Hvis denne verdien ikke stiger til eks. 1600, så trykke du en gang til på knappen, og prøver igjen. Husker ikke om det var en eller to ganger eg trykte på ende knappen, for å få frem ladetrykket.

 

Det du får opp med 750 osv, det høres ut som turtallet, uten at det skal sies sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom alle i menyen.. og funnet turtallet.. Det oppgis med 4 sifre, og går veldig raskt opp og ned. :)

 

Den "750" saken er stabil uansett turtall...

 

Jeg tror også jeg vet hvorfor du syns du har fått "lag".

 

Siden du har koblet av returen til laderen, må den suge luften fra begge ender, der den før hadde overtrykk.. Hvis du skjønner?

 

Jeg må seriøst få laget meg et varmeskjold, og det fort. Merker godt kon-filter og varm motor nå.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg har vært gjennom alle i menyen.. og funnet turtallet.. Det oppgis med 4 sifre, og går veldig raskt opp og ned. :)

 

Den "750" saken er stabil uansett turtall...

 

Jeg tror også jeg vet hvorfor du syns du har fått "lag".

 

Siden du har koblet av returen til laderen, må den suge luften fra begge ender, der den før hadde overtrykk.. Hvis du skjønner?

 

Jeg må seriøst få laget meg et varmeskjold, og det fort. Merker godt kon-filter og varm motor nå.. :P

 

Jeg ringer deg når jeg sitter i bilen, og kan kikke på min. Så kan vi heller gå igjennom det..husker ikke helt hvor mange ganger du trykker. Men du må ha drev på bilen, kjøre med den for at ladetrykket skal bevege seg noenevneverdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne: KN får du på TC motor. De bestiller, ellers så ha autopower i arendal slikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Også skjedde det merkelige...

 

Idag synes jeg den midlertidige oppkoplingen så rett og slett helt for jævlig ut..alt hang og slang, og jeg fant ut at det var på tida å gjøre noe...pratet jo om å kople tilbake til utgangspunktet, så jeg gjorde det.

 

Gikk egentlig veldig greit å kople fra, laga en skikkelig hjemme mekk for å få plugget hullet til ISV og brukte Re routen jeg hadde fått laget..brukte korken til en silikon stift til å tette hullet. Må ha litt nye slanger, men det er bestillt.

 

Da jeg koplet fra alt, og til med det gamle/nye, og var ute og prøvte bilen etterpå, så kom det merkelige...bilen ble hvassere å kjøre!!

 

Dro på både her og der, merkligst av alt var at en tidligere, (fra gammel bil) vellkjent plystrelyd var tilbake..dvs nesten. Det hvinte som fy ved gasspådrag, som G laderen skal, og litt på motorbremsen. Det er lyden jeg har savnet som plutselig var tilbake,merkelig nok..:tilber:

 

Skulle også bytte plugger idag, men gamel eier har satt i noen helt andre enn originale plugger, noen som er større, og har byttet plugg ledninger. Så da passet ikke mine nye plugger med de gamle ledningene. Blir spennende i morgen å se om vi får til å bytte eksosanlegg og plugger/ledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns faktisk min går mye dårligere etter at jeg monterte kon-filter.. Men det kan og være at jeg venner meg til effekten. Eller det kan være den varme luften som spiller inn.. Må ha varmeskjold, bare må ha det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jeg syns faktisk min går mye dårligere etter at jeg monterte kon-filter.. Men det kan og være at jeg venner meg til effekten. Eller det kan være den varme luften som spiller inn.. Må ha varmeskjold, bare må ha det!

 

Jeg har ikke varmeskjold, men bilen gikk faktisk bedre enn han har gjort siden jeg kjøpte bilen, med det jeg satte tilbake idag. Vil tro han ikke har fått det tett å utblåst siden, og at der har flydd ut en liten haug med luft der. Vil tro det, og at det er derfor den plystrer nå. Nå er jeg bar spent på hvordan tilkoplingen mellom røret på utblåsten til IC er festet til IC. Har en mistanke av at det er en seriøs liten lekk der.

 

Men gud som mann ser frem til å få justert tenning, byttet plugger,eksos, lambda sonde.da går den kanskje litt bedre??!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.