#¤@!!!?£@# (G-lader ras)

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

WOW! Og det holder??

 

Ja det svekker ikke laderen nevneverdig, har dog bare kjørt rundt 1000 km enda. (840 km fra torsdag til lørdag kveld :D )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sindre Dalseth

tja... nei d e vel EGENTLIG ikke så masse som e ødelagt.... problemet er bare at det er et HULL i laderen, å ditta som e inni drive å e halvveis på vei UT! Trukje det skal vær sånn...... hummz.............

 

Frode har blitt flink på G-Lader, så stol på han:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Bruttern's utblås er matchet til denne i midten nedenfor her (samme diameter på hullet). Det som gir mest effekt er å bruke mye tid på det som ikke synes når du ser inn i utblåset. Den øvre kanalen her heller ikke portet mye på Jabba ladere. Brian er veldig god til å porte. Det ser meget pent ut, ikke noe å si på det.

 

psdutblas.jpg

 

Så littt bedre ut en det g-tec gjorde med min g40 lader:D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stund siden denne tråden var oppe nå men...

Hvilken reimlengde brukes ved kjøring uten lader?

og luftfilteranordning?

Måtte kjøpe meg ny lader jeg også nå : bh : så nesten ut slik som Sindre´s.

Tips for å få ny lader til å vare? Rene slanger osv selvsagt og vettug innkjøring. Andre ting? Oljebytte straks etterpå om eventuell dritt har kommet inn? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kikke hull i laderen din eller? så ikke heilt bra dut detta...

 

på tide å prøve noe som blir styrt av noe annet en reimer eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kanskje vært en ide : utvist :

men har bestilt lader igjen hos Erlend Trane som forhåpentligvis kommer til helga!

Skal jo likevel selge bilen så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja så du hadde ute bilen ute til salgs...

må selge min og.. kejdelig å selge en bil du har lagt ut mye tid og penger på.. men thats life....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hull i laderen kan man stort sett bare skylde seg selv. Overhalingsintervaller må følges slavisk

 

Reimlengde uten ac 6Pk1250, med ac 6PK1350

 

Oljebytte FØR du setter inn ny lader

 

ofte oljeskift med orinalfilter, og pen kjøring med kald olje er et must for biler med G-lader. Kjør aldri med ladetrykk på kald motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noe som er brukbart på den når den er i en sånn forfatning? Midt-delen?

 

Har kjørt ca 40.000 med den, og hadde tenkt meg å overhale, men flaksen var lik seg selv igjen : bh :

Fikk høre av Erlend T at serviceintervaller på reima var 20.000, dog etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Er det i det hele tatt noe som er brukbart på den når den er i en sånn forfatning? Midt-delen?

 

Har kjørt ca 40.000 med den, og hadde tenkt meg å overhale, men flaksen var lik seg selv igjen : bh :

Fikk høre av Erlend T at serviceintervaller på reima var 20.000, dog etterpå...

 

Mulig akselene er ok, men midtdelen er nok ødelagt den også (øyet til det lille lageret er nok ødelagt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som har byttet lader før...

Hvordan vet jeg når hullet/hullene på siden av skruen som fester oljeslangen(e) treffer oljeslangen i smørøyet?

En liten amatørmessig illustrasjon på bildet, men tror den er forståelig. Rødt er oljeganger. :D

uten navn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror den treffer uansett... for "hylsa" den går i er et spor i rundt hele... lissom.. på en måte.. hehe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er "banjonippelen" du sikter til treffer den uansett. Pass på at du ikke trekker til for hardt da den lett kan gå av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går VELDIG lett aV!!! [tro meg... DET har jeg prøvd]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takker for svar. Har en liten oljelekkasje etter at jeg satte rakkelet sammen igjen, men aner ikke fra hvor. Tenkte kanskje at disse skruene hadde noe med saken å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok den øverste oljeledningen som var problemet ja, løste skruen og satte den fast igjen med null lekkasje som resultat :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Oddbjørn Olsen

Det var nok den øverste oljeledningen som var problemet ja, løste skruen og satte den fast igjen med null lekkasje som resultat :D

 

Lønner seg å bytte kober pakingene hver gang du tar av og på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok den øverste oljeledningen som var problemet ja, løste skruen og satte den fast igjen med null lekkasje som resultat :D

 

Volksport lader du har på avataren? Funker greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volksport lader du har på avataren? Funker greit?

Stemmer. Fungerer meget bra, lader og uler som den skal, men siden det dessverre er vinter beveger det seg lite fremover når jeg vil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Fungerer meget bra, lader og uler som den skal, men siden det dessverre er vinter beveger det seg lite fremover når jeg vil :)

 

Hehe... Vet hva du trenger.... Rallypigg og Syncro...! :)

 

Brembo bremsene er på plass på nettsidene nå, så det skal i alle fall stoppe når du vil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok den øverste oljeledningen som var problemet ja, løste skruen og satte den fast igjen med null lekkasje som resultat :D

Husk at kobberskivene på oljeslangen skal byttes hver gang du har de av, ellers blir det større eller mindre lekkasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at kobberskivene på oljeslangen skal byttes hver gang du har de av, ellers blir det større eller mindre lekkasje

 

Volksport sender alltid med nye ved overhaling....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.