Troms: Flere som skal handle seg vinterdekk?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg gummi til vinterfelgene, 205-ballong-16 med pigg og greier. Hvis vi går sammen og lager ei liste over hvilke dekk vi trenger så klarer vi kanskje å presse prisene ytterligere. 50% på CI Service imponerer meg ikke før vi har sammenlignet hva man faktisk betaler.

 

Jeg blir å handle på dekkonline.com om våre lokale samarbeidspartnere er urimelige i pris

 

Liste:

 

Roar: 4stk 205/55-16

Jørgen H: 4stk 225/45-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst vi er mange så skal jeg fikse mye bedre pris enn 50%.

 

Skjønner den, da kan du skrive mæ oxo opp på lista

 

225/45-17" gummi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha nye vinterdekk!

 

Men er ikke sikker på om jeg bare skal kjøpe dekk til 17" felgene jeg har nå, eller kjøpe meg 15 eller 16 toms felger + dekk...

 

Spørs hva prisen blir!

 

Så på siden demmes at de ikke har Nokian Hakkapellita 5. Er de dekkene jeg skal ha !

Blir nok ikke med på den bestillinga Roar. Finn en anna plass :)

 

195/65/15 Nokian Hakka 5 + felger !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 40% hos Vianor. De har Nokian..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de har Nokian dekk så er jeg med! Skal ha di med 4kantet pigg..

 

195/65-15 4 stk.

 

Sku og hatt noe svinbillige sommer i samme profil.. om ikke noen har noe brukt liggende? Skal på en A4 quattroen min så må være noenlunde jevnt slitt.. Gjerne annen profil og bare det er 15 tommer og ikke mye smalere.. er 205 orginalt. Trenger bare å være lovlig mønster.. blir heftige dekk felger neste år om jeg beholder bilen, så di skal bare holde ut "sesongen"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

R86 dekksenter på Finnsnes har bla.a. mye bedre pris på dekk ferdig på bil enn ka eg klarte å oppdrive her i byen. Kan ta med lause hjul dit for dem som e interessert, så dokker slepp å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med Tevo dekk, fikk en pakke med 18" og Nokia Rsi til 11.500,-. Va billigst i landet.

 

Ci har vel opp til 70% på nåt, men ka e utsalgsprisen på det da :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg sku egentli hatt meg sommardekk i 235\40-18...dæm e vel litt billigere no...Betalte 6000 førr 4 stk. Toyo Proxes T1S levert på døra i fjor...har ikkje klart å finne billigere enda...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finner du de i T1-r til 6162,-

 

http://www.dekkonline.com/start.html

 

Okey! Sharif sku ha 6050,- inkl frakt førr dæm...da e jo dekkonline ganske rimeli...e de kanskje nåkka andre dekk som e bedre i samme prisklassn??: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man skulle komme til å kjøpe dekk på dekkonline.com, så ser det ut til at de ikke har dekk med pigger. De har dekk som KAN pigges, men man må få det gjort lokalt.

 

Da er spørsmålet: Er det noen som har/vet om noen som kan pigge til en vettug pris?

 

Eventuelt noen som har piggdekk i 195/65-15 til en overkommelig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkonline.com virker litt søring-orientert..

Jeg ville heller kjøpt dekk som var ferdig pigget. Piggene er jo nødt til å sitte bedre enn om man gjør det selv?

Kjøp dekkene her i tromsø så kan jeg ha de med til vollan neste søndag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfffff, pigg er for pyser.

Har kjørt piggfritt nå på 3 biler i Tromsø, ingen med antispinn, og bare en av dem med ABS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har inne en forespørsel om priser på dekk hos Stig's Bilsenter (Esso). Så får vi se hva den karn kan hoste opp av priser til oss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårli erfaring me dekkonline.com...bestilte 4 dekk, fikk leveringsdato 19. september, men no har dæm vært i oslo-alta-bodø å oslo ijænn...å dær ligg dæm pga at ingen veit kor dæm ska sendes. Eg hadde oppgitt addressa dit dæm sku sendes, men dekkonline har klussa tel slik at dæm har fått heilt feil addresse...

 

Bi ikkje bedre av at ingen på kundesentere kan norsk...brukte 20 min på å få han tel å forstå tallan i bestillingsnr...eg sa 4 å han skreiv 5 eller 7...så va han innom 9..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte nesten ha noe dekk til slutt, så handlet på Vianor.. Betalte 955 pr stk for nokain hakka 4 195/65-15.. Firmarabatt der, men kan sikkert ordne til flere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var slettes ikke verst til å være ViaNor! Har mange ganger sett at selv med 40% firmarabatt har de vært dyrere enn andre plasser uten rabatt. Hakka4 er vel rimelig gode dekk-de med 4kantig pigg? OBS! Erfaring med Nokian: Svært gode de to første årene, mot slutten av 2.sesongen og i 3. sesongen er de dødsfeller. Blir steinharde i gummien og såpeglatte! Gjelder både pigg og piggfri. Har snakket med flere forhandlere som kun anbefalte disse dekkene til folk som kjører så mye at de vet de sliter ut dekkene på to sesonger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk Nokian RSi (piggfritt) dagen før snøen i 2004. Kjempedekk den sesongen. Og neste.

Men denne vintern blir det 3. sesongen... Det kan jo bli artig å se om det du sier stemmer.

 

Jeg synes Nokian dekk har dårlig sidegrep, uansett pigg eller piggfritt. Sladdedekk : haha :

 

Jeg har bestemt meg for Falken piggfrie vinterdekk når disse RSi-dekka er "utslitte".

 

http://www.interdekk.no/categories/winter_tires.php?search=both&width=215&profile=60&diameter=15&x=20&y=7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CI Service ville kun selge meg Nankang. Jeg kan godt kjøpe nankang for den saks skyld.

 

205/55-16 Nankang SW-5 94T - 4593kr med montering på felger og bil.

Da var 55% innkalkulert. Hjelper mye med 50% rabatt hos dem når man får mer uten å spørre : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To pigg or not to pigg.... Må innrømme at jeg aldri har prøvd piggfritt. Hvilke erfaringer har "folket" når det gjelder piggfritt? Er piggene pengene verdt?

 

Jeg bor på Bardufoss og kjører til Gibostad annenhver arbeidsdag, så jeg må jo ha dekk som takler litt forskjellig føre...

 

Når det gjelder dekkonline.com, så handla jeg nettopp sommerdekk hos dem og har ikke noe å utsette på servicen. At DFDS Tollpost Globe rota bort 2 av dekkene ei lita uke før de dukka opp igjen, kan jeg ikke laste dekkonline for. Så jeg overveier å handle "vinterskoan" der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøre pigg så lenge jeg ikke blir avgiftsbelagt for det. Piggfritt er helt sinnsykt enkelte dager i Tromsø-klimaet. Er nok med en slik dag for å smadre bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har piggfritt på Lupoen, uten ABS.. litt skeptisk foran vinteren:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brdufoss-Gibostad bør definitivt kjøres med pigg.. Bodde i Grasmyrskogen og jobbet på Finnsnes, og har man dårlig tid er det håplaust med piggfri på glatta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.