Anbefalte innlegg

Siden politiet i Tromsø er rimelig nazi på toning av siderutene fremme, så hørte jeg en kar som nevnte noe om å brenne rutene. Han sa at viss det var 75% lysgjennomslipp så var det lovlig.

 

Hvis dette stemmer;

Hva koster det å brenne rutene?

Hvor kan man gjøre dette?

 

Regner med at å kjøpe nye orginal vindu blir litt kostbart, uten at jeg har sjekka pris, så tviler på at jeg orker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

d e itte lovli..

skal være orginalt fra fabrikk..

flere tråder om temaet, bruk søk funksjon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bestillt orginale tona audiruter til a4 borti sovjet vet jeg..

men har ikke delenummer eller sovjetleverandør.

hurra for russisk mafia. og hurra for søkefunksjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bestillt orginale tona audiruter til a4 borti sovjet vet jeg..

men har ikke delenummer eller sovjetleverandør.

hurra for russisk mafia. og hurra for søkefunksjon

 

Såvidt jeg husker fra de forrige trådene så hjelper det ikke å bestille heller, skulle være montert orginalt på bilen når den ble solgt..

 

Mitt tips, moderat soting 25-35% og hold deg unna politiet.. Sparer deg nok for masse tid og knot..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva du gjør er det ulovlig så lenge det ikke er originalt, og "russer-ruter" er forsåvidt ikke ulovlig, men i praksis er du like langt som med film, side du ikke klarer å bevise at de er originale allikevel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen skal politiet vite om rutene er levert "brent" fra fabrikk eller ei? altså med bilen når den var ny. står dette i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen skal politiet vite om rutene er levert "brent" fra fabrikk eller ei? altså med bilen når den var ny. står dette i vognkortet?

 

Oddsen for å finne en bil med orginalt tonede ruter foran er så liten at de ville gått langt for å sjekke det om de allerede er NAZI (stygt ord) la oss heller bruke møkkamenn heretter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oddsen for å finne en bil med orginalt tonede ruter foran er så liten at de ville gått langt for å sjekke det om de allerede er NAZI (stygt ord) la oss heller bruke møkkamenn heretter..

Leveres ikke blant annet nyere Passat stv med tonede ruter foran..?

 

Men nei, det er vanskelig for kontrolløren å finne ut at bilen er levert med det, men da regner jeg med det blir en mangellapp med teksten "dokumentasjon på originale ruter med toning" eller lignende, på lik linje med det man får om man har lav bil med originalt understell. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ingen steder at det ikke er lov til å ha tonede ruter. Den eneste grunnen til at de sier så er fordi de vil se den som kjører....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å herre.. det står helt tydelig at det ikke er lov til å modifisere rutene foran B stolpen på noen som helst måte!

 

Bruk søk funksjonen, flere tråder som utvikler seg på akkurat samme måte..

 

Om en moderator ser denne, steng tråden og henvis til søk funksjon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt fra trafikkstasjon osv er at de driter i hvor mørk ruta er, det er selve toningsfilmen som er problemet .. da det visstnok er veldig viktig at alt glass foran bstolpe skal pulveriseres ved knusing .. noe det ikke vil gjøre dersom det er pålimt noe klin på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Ben Øye her påpeker er det flere tråder angående soting allerede, med samme innhold som her. Det er ulovelig å ha noe som helst på rutene forran, eod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ingen steder at det ikke er lov til å ha tonede ruter. Den eneste grunnen til at de sier så er fordi de vil se den som kjører....

Da lurer jeg på hvor du har lest.. :)

Det lønner seg å lese der man mest trolig vil finne disse reglene, altså i Kjøretøyforskriften, paragraf 31-1 "Generelt om vinduer".

Kan jo alltids sitere punkt 3 i denne paragrafen;

3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.

 

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden politiet i Tromsø er rimelig nazi på toning av siderutene fremme, så hørte jeg en kar som nevnte noe om å brenne rutene. Han sa at viss det var 75% lysgjennomslipp så var det lovlig.

 

Hvis dette stemmer;

Hva koster det å brenne rutene?

Hvor kan man gjøre dette?

 

Regner med at å kjøpe nye orginal vindu blir litt kostbart, uten at jeg har sjekka pris, så tviler på at jeg orker det.

 

 

Vist du vil brenne ruter, så må du ta kontakt med firma som lager busser, dei brenner jo ruter i bussene.

Prøv "Vest Karroseri" i Stryn. Dei lager busser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt fra trafikkstasjon osv er at de driter i hvor mørk ruta er, det er selve toningsfilmen som er problemet .. da det visstnok er veldig viktig at alt glass foran bstolpe skal pulveriseres ved knusing .. noe det ikke vil gjøre dersom det er pålimt noe klin på innsiden.

øh...frontruta er jo laget slik at den ikke skal pulverisers og sprute glass over hele..knuser den så blir den hengende som ei lefse :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øh...frontruta er jo laget slik at den ikke skal pulverisers og sprute glass over hele..knuser den så blir den hengende som ei lefse :o

 

Stort sett frontruta som går istykker om det skjer en ulykke.

De andre hender det man skal hente folk ut av eller låse opp dører for å gjøre det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av politiet fordi jeg hadde en "streamer" i frontruta...Etter at de hadde sagt til meg at jeg måtte fjerne denne begynte de å se på siderutene min som er 35% tona..de kjente bare på kanten av vinduet for å kjenne etter film, men siden rutene er proff tona fant de ingen kant og sa at det måtte orginalt:P og jeg kjørte lykkelig videre, men dog uten "streamer" da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*utgår*

 

Så i en annen post at det jag hadde skrevet var.... feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt fra trafikkstasjon osv er at de driter i hvor mørk ruta er, det er selve toningsfilmen som er problemet .. da det visstnok er veldig viktig at alt glass foran bstolpe skal pulveriseres ved knusing .. noe det ikke vil gjøre dersom det er pålimt noe klin på innsiden.

 

En nær venn av meg klint i veggen i festningstunnelen, selvfølgelig blei jo hele siden most! Han hadde sota ruter foran, og fikk minimalt med glass i fanget. Fordi det meste hang igjen i solfilmen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nær venn av meg klint i veggen i festningstunnelen, selvfølgelig blei jo hele siden most! Han hadde sota ruter foran, og fikk minimalt med glass i fanget. Fordi det meste hang igjen i solfilmen..

 

dette er en av grunnene til at jeg vil ha film på rutene ! vist jeg noen gang skulle være så uheldig at en rute blir knust så slipper jeg å ribbe bilen totalt for å støvsuge den for glass !

har hatt innbrudd i en bil tidligere, å det blei støvsugen sinnsykt mange ganger å enda fant jeg glass !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

søskenbarnet mitt fikk brennt fast i ruta av et godkjent firma i tromsø..

de skrev godkjenningspapirer på denne jobben og trur du fan ikke han onkel politi var snar ute etter han..

men med det papiret han viste.. at jobben er utført proffesjonelt og av et sentral godkjent firma..

hadde onkel politi ikke mye han skulle si mer i denne saken.

så det er nok lov ja.. det er vel denne "garasjen til fattern" jobbinga de ikke er helt glad i.

men så skal det sies at det var ikke rare sotinga han fikk framme for at det skulle være godkjent.

så framme kan vi vel kalle det for toning: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan firma som gjør dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg også har hørt det er lov med og brenne inn.

og det var noen som hade ut kast av loven her før og der sto det jo ikke noe om brent inn. men om ting som ble sprayet på og limt på. noe som er noe helt annet.

har hørt det er et firma på tynset som driver med det også. kansje dem som driver med bilstero på tynset noen som vett??? hørte dem hadde 10 år rippegaranti

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan firma som gjør dette ?

 

de het vel auto tec eller no sånt skal høre med han hvem som gjorde det..:) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener 95% sikkert at Stian på Auto Tech bare legger film !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.