Anbefalte innlegg

jeg også har hørt det er lov med og brenne inn.

og det var noen som hade ut kast av loven her før og der sto det jo ikke noe om brent inn

Nei, det står ikke noe om brenning, men det står noe om hva som er det eneste som er lov;

"Som solfilter godtas svakt farget glass".

Påsprøytet/påklebet film er bare tatt med i lovteksten som eksempel på andre ting. :)

 

Brenning av ruter kan vel ikke helt defineres som farget glass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja skal ikke være 110% sikker jeg heller da søskenbarnet mitt faktisk er jævli god og skryte på seg..

men var og skrapa litt rundt kantene på ruta på mercha hans og det ser ut som det er brennt.

fikk også svar på.. det blir IKKE godkjent i vognkort, men får papir på at det er utført av godkjent firma. men brenningen gjøres med så lys toning at det skal se ut som at det er orginalt.. med andre ord. onkel politi vil ikke klare og skrape det av da det er brennt og de vil ike klare og se at det er ettermontert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det står ikke noe om brenning, men det står noe om hva som er det eneste som er lov;

"Som solfilter godtas svakt farget glass".

Påsprøytet/påklebet film er bare tatt med i lovteksten som eksempel på andre ting. :)

 

Brenning av ruter kan vel ikke helt defineres som farget glass?

 

de legger jo en sotfilm få ruta og varmer den på glasset?? mener det er det som gjøres

(shoot me if i`m wrong) : slå :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ikke godkjennes av trafikkstasjon og foeres inn i vognkortet er det ikke godkjent, saa enkelt er det bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kikka på audi.no på bygg bil at man kan bestille nye S8 med mørke forvinduer... dette står listet til 94.000,?? skrivefeil`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det trenger nok ikke å være feil nei! hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En nær venn av meg klint i veggen i festningstunnelen, selvfølgelig blei jo hele siden most! Han hadde sota ruter foran, og fikk minimalt med glass i fanget. Fordi det meste hang igjen i solfilmen..

 

D ble forbudt med herdet glass i frontrutene ca i 1970-72 mener jeg det var. skummelt å få steinsprut da når ruta eksploderer og man får glass i øyne osv..ikke veldig trafikksikkert. så idag er d to lag med glass og en plastfolie som skal være 0,76mm tykk på frontruter slik at den skal henge sammen når uhellet er ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men side rutene er ikke laminerte som frontruta, så knuses den så sitter man jo der med ei hel rute i fanget !

det er jo fremdeles glass støv som ikke kan være noe godt å få i øyne osv !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.