#1 Skrevet September 19, 2006 (endret) Denne tråden er en samling av tre tråder med delvis samme tema. Det dukker derfor opp nye spørsmål lengre ned i tråden, alle skal være om samme tema: forskjeller på svinghjul til 3B AAN ADU og 7A hvilke av disse kan brukes om hverandre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 20, 2006 Er det noen som hvet hva som er forskjelden på et 3B (S2)svinghjul vs AAN svinghjul fra en S4:) 3B har vel enkelmasse og aan har vel dobbelmasse tror e. var værtfall dobbelmasse på min s4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2006 Stemmer som Kai sier. Dobbelmasse svinghjulet er vel et par kilo tyngre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2006 3b kom både med enkeltmasse og dobbeltmasse!..200 og s2.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2006 3b kom både med enkeltmasse og dobbeltmasse!..200 og s2.. Jeg har kun vært borti enkeltmasse på 200 med 3B, men den har kanskje blitt levert med begge... Edit: Står i AKTE at 200Q med 3B kun er levert med en type svinghjul, så det er nok enkeltmasse på 3B både i S2 og 200. De er ikke like da det skiller på opplagring av inngående aksel til girkassa, men enkelt masse begge 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2006 Men opplagringa til akselen på et AAn svinghjul larseg fjerne. Er det noen som hvet om svinghjulene bygger like mye ut?. Jeg skal sette nedi en AAN motor i en 86 mod 90q og det eneste jeg har fått tak på er et AAN svinghjul. Jeg skulla hat et svinghjul fra en Audi 200 20V eller en 10V turbo.Får det hvet jeg passer Er det noen som har noe slikt ligende så ta kontakt på pm eller mobil TLF 41528852 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 5, 2007 Hallo. Er det noen som kan si meg hvilket svinghjul jeg kan bruke på min AAN motor som skal inn i en 90q typ 89 med orginal 5trinnskasse? MVH Lars Jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 5, 2007 bruk vanlig 3b svinhjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 5, 2007 bruk vanlig 3b svinhjul.. Ok så kan ikke bruke 7a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 5, 2007 Kan ikke bruke 7A, da vil den ikke starte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 5, 2007 7a går ikke nei... prøv 3b du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 7, 2007 hva er forskjellen på 3B og /7Asvinghjulet da?plassering av pinnen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 7, 2007 7A Alu.svinghjul m/clutch funker i allefall på en S4/S6 AAN.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 7, 2007 og detta er enkeltmasse og mulig å få kjøpt evt hoa audiforhandler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 8, 2007 7A Alu.svinghjul m/clutch funker i allefall på en S4/S6 AAN.. nå vart det litt om å men: klø : noen sier man kan bruke og andre ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 8, 2007 Jeg brykte 7A svinghjul på min AAN i Coupe'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 1, 2007 Kan jeg bruke det orginale svinghjulet og clutsj fra min 7A over på 3B motor?? prøvde å søk litt anngående ,men ble ikke klokere av det mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 2, 2007 Det er ivertfall ulike delenr på 7a og 3b, TROR at triggerpinnene sitte litt feil forhold til 3b svinghjulet. Det er den infoen jeg kan gi:) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 2, 2007 Takk for svar Ole johnny Ingen som vet dette konkret??.... trenger bare et ja eller nei..... # Kan jeg bruke mitt 7a svinghjul over på min 3b??? den skal inn i 90`n... så det kan være kjekt å vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 2, 2007 Med 99% sikkerhet: Nei, triggerpinnen er på feil sted. 7A har Hitachi motorstyring, 3B har Motronic. Disse bruker forskjellig signal. Utenom denne pinnens plassering er svinghjulene like så lenge 3B-motoren kommer fra en S2. Svinghjulet fra 200 og ur-quattro passer ikke på girkassen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 2, 2007 dette går ikke, prøvd og feilet du kan bruke urq eller 200 svinghjul men du må ordne lagring til kubben på kassa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 2, 2007 Fint at jeg slapp å gjøre det samme da tror jeg det blir orginalt 3b oppsett så vi unngår at "Bård gjør ting han ikke kan"... PS: S2 3b svinghjul ønskes kjøpt ønskes kjøpt tråd er lagt ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 3, 2007 Hvordan blir det med AAN-motor og svinghjul på 90Q 20V kasse? Har hørt snakk om enkeltmasse og dobbelmasse, men har ikke blitt noe klokere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 3, 2007 Det passer uansett, hovedgreia er om opplagring til inngående aksel sitter i veiv eller svinghjul. 200 og ur-quattro: I veiv. Alle andre 20v turbo: I svinghjul. Derfor passer ikke en motor fra 200 20v i en 90q uten å bytte til svinghjul fra en S2/S4/S6. Svinghjul på 5-trinns og 6-trinns er likt. Det er også en "spacer" mellom motor og girkasse på noen biler, men jeg husker ikke helt hva som krever den - om det går på enkelt/dobbeltmassesvinghjul eller type girkasse. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 3, 2007 Det passer uansett, hovedgreia er om opplagring til inngående aksel sitter i veiv eller svinghjul.200 og ur-quattro: I veiv. Alle andre 20v turbo: I svinghjul. Derfor passer ikke en motor fra 200 20v i en 90q uten å bytte til svinghjul fra en S2/S4/S6. Svinghjul på 5-trinns og 6-trinns er likt. Det er også en "spacer" mellom motor og girkasse på noen biler, men jeg husker ikke helt hva som krever den - om det går på enkelt/dobbeltmassesvinghjul eller type girkasse. Noen som vet? Spacere på kassen der pga dobbeltmasse svinghjulet bygger mer ut en enkeltmasse svinghjulet. jeg kjører med rs2 kasse uten spacer og det går fint Spaceren kan jo ha noe med akslinger og gjer med men det vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...