Svinghjul 3B AAN 7A ADU forskjeller og ombyttbarhet.

Anbefalte innlegg

Humm..??

 

Marius S på forumet (som jeg forøvrig kjøpte min motor av) hadde brukt svinghjul fra 20v over på sin AAN motor med orginal motronic motorstyring da han satte den inn i sin 90 quattro , det hadde funka som bare det........

 

Noen som kan forklare dumme meg hvorfor??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det var rart at du ikke kan bruke dette.. hadde fra en 89mod 20v 7a motor på min 3b motor.. kjørte med dette i flere år.. (var foresten selv å skrudde av svinhjulet fra 7a motoren hos en bilopphugger.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??? nå skjønner jeg fint lite....

 

noen får det til å fungere, andre ikke......

 

Flere med erfaringer med dette???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være feil, 7a sving går ikke på 3b med motronic! Da må evt giver-pinnene flyttes. De står helt forskjellig i forhold til 3b.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dog er det flere som hevder de har fått start med orginalt 7A hjul og motronic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, snålt nok! Men "normalt", så skal det ikke fungere uten modifikasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å se hvor triggerpinnene står i forhold til originalt og flytte de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt inn 7a svinghjul i min, der sto det rs2 fra før. Skal kanskje ha oppstart i løpet av uka så får vi se hva det blir til;)

 

Håper på det beste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biln start TVERT. ha væl gått i en 45 min sånn ca. Så det er ingen problem med 7a som jeg kan forstå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott , da ble det litt mer pågangsmot her også :)

 

Fikk nettopp PM fra et annet hold,der hadde de også fått start med 7A sv.hjul på 3B motor i dag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil vel dette funke på alle femmere med motronic?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil vel dette funke på alle femmere med motronic?

tjaa, når jeg hadde på alu svinghjulet mitt, så gikk den fint med gamle motronicen til Aleksander Urke, når jeg satt i mi var ikke det snakk om at den ville gå skikkelig. så jeg kjøpte Aleksander si for jeg regnet med da at min var gåen. så jeg sendte den jeg kjøpte ned til jonus for chipping. når jeg fikk igjen den så gikk den likedan som med min. Dette svinghjulet skulle vær til en 3b da. men dem brukte dei også på 7a.. Dette er ingen som har noe svar på hvorfor det skjedde og sannsynligvis er det ingen som finner ut av det heller:p

Men nå er det jo bekreftet at det flere biler har startet på 7a så.:)

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil vel dette funke på alle femmere med motronic?

 

Sto rs2 svinghjul i min før, selges billig me clucth til den som trenger;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe snålt, men en kan jo ikke benekte fakta!

Min kompis sin 90 med 3b startet ikke med 7a sving (pinnen var på plass). Byttet til 3b, og alt vel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som lovet :)

 

7A svinghjul funker som bare det , det gjør også 7A fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7A svinghjul funker på min og;) men lurer på om det kan være 2 forskjellige typer av den. vet spes opel har forskjellig styreenhet osv til og med på samme årsmodell av samme bil. mulig audi og kan ha det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spekulerte på det selv, men siden alle motorene har sensorene å samme plass, så er et jo litt rart det og.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet dette er en gammel tråd, men kan noe forklare meg forskjeller mellom enkelt og dobbeltmasse svinghjul. Og da tenker jeg på hva som er bra og ikke? Hva er vitsen med dobbletmasse? Absorbere bevegelser?? Har aldri helt skjønt vitsen med dobbletmasse, så fint om noen kan oppklare litt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobbelmasse tar opp en del napping, for å gjøre det mer beghagelig, og det veier jo som nevt noen kilo mer. hvis man skal bruke dobbelmasse s4 svinghul på en girkasse det sitter enkelmasse i org. må man ha en "distanse ring", og legge imellom, da dobbelmasse svinghjulet bygger mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med en 7A svinghjul på en s4?

Går det an å bruke 7a svinghjulet uten å modifisere noe, eventuelt hva må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har målt på løse svinghjul, har ingen erfaring på montering på motor/kasse så dette lurer jeg også på. Det ser ut som følgende er likt på 7a (tror det var 89 mod, motor hadde ormebol og forstilling delte fjærben) og AAN dobbelmasse:

- tannkrans like langt fra starteren og diameter likt, så det bør passe (selv om 7a er smalere tannkrans)

- triggerpinne som sitter 38,5 tann fra ØD sitter like langt ut i diameter og stikker like langt fremover

- boltmønster mot veiv likt

- som Patric sier, clutchflaten sitter litt i underkant av 10mm lengre frem på 7a, dvs tynnere hjul, men jeg aner ikke om clutchen evt bygger mer.

 

Spørsmålet blir da om clutchpumpe og utløserlager med hylse på girkasse takler ca 1 cm lengre gange enn orginalt (forutsatt at ikke clutchen bygger mer).

Hvis ikke, er hylsen utenfor inngående girkasel (som styrer utløserlageret) så lang at det går bare man forlenger pinnen i slavesylinder og bolten i nedre feste av utløserlagerarmen?

Eller finnes det utløserlager eller utløserlagerarm som bygger litt mer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo. kjører idag med dobbelmasse svinghjul, sinter, og org trykkplate i en 90q type 89 med en s4 aan motor. hvis jeg bytter til 7a svinghjul, må jeg bytte lamell og trykkplate da?

mvh jørgen borge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg kjører i dag med 7a svinghjul med sinter lamell og s4 trykkplate på en 3b motor!

MEN, husk og få dreid ned den kanten bak på svinghjulet for det fåkker opp singnalet til triggersensoren.

Jeg måtte av med alt igjen da bilen ikke gikk sikkelig!!

 

Jeg bytta også plassering på pinnen svingjulet, sto ikke på samme plass utifra tenningsmerket på 7a og 3b svinghulet! bare og telle tenner det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp igjen og denne gangen lurte jeg også på om det går an å bruke rs4 svinghjulet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det fortsatt uløste spørsmål.

 

Er 7a hjul bolt on, evt hva må moddes for å passe i S4/S6 med AAN motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.