Diskusjon omkring felger (20")

Anbefalte innlegg

Ser i en del diskusjoner omkring i forumet at hvis du ikke har minst 19" dekk/felg så er du husmor, pingle, gammeldags.......

 

Men et godt argument for dekk/felg størrelse burde jo være harmoni i utseende.

 

Må innrømme at jeg synest Passaten til Kopperud var drit rå i virkeligheten selv om han har "merce felger" noe jeg er sterkt imot. Jeg er også en av de som synest Passaten til Jon Gravir er kanon rå, men alikevell synest jeg at jeg har finere bil selv. Jeg har bare 17", 95 modell ikke en eneste uorginal plastik spoiler eller 60 mm senking, men jeg har aldri vert nermere den fineste bilen som jeg noen gang har sett, og det var en helt original rød S6 Sedan med 4,2 felger som var i årskavalkaden til Audi i 1995.

 

Jeg legger ved et bilde av bilen min, og håper på masse ris og ros, og en heftig diskusjon.

s66.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Ser i en del diskusjoner omkring i forumet at hvis du ikke har minst 19" dekk/felg så er du husmor, pingle, gammeldags.......

 

Men et godt argument for dekk/felg størrelse burde jo være harmoni i utseende.

 

Må innrømme at jeg synest Passaten til Kopperud var drit rå i virkeligheten selv om han har "merce felger" noe jeg er sterkt imot. Jeg er også en av de som synest Passaten til Jon Gravir er kanon rå, men alikevell synest jeg at jeg har finere bil selv. Jeg har bare 17", 95 modell ikke en eneste uorginal plastik spoiler eller 60 mm senking, men jeg har aldri vert nermere den fineste bilen som jeg noen gang har sett, og det var en helt original rød S6 Sedan med 4,2 felger som var i årskavalkaden til Audi i 1995.

 

Jeg legger ved et bilde av bilen min, og håper på masse ris og ros, og en heftig diskusjon.

 

Jeg tror du er ved selve kjernen i det som burde være medlemmenes holdning, nemlig å gjøre noe med sin egen bil som man selv liker og kan argumentere for uten å begynne å rakke ned på andre fordi de har for lav/høy bil, for store/rare/stygge hjul, for mye penger etc etc etc...

Hvis du mener din bil er den peneste (og den er jo veldig fin!) så er vel ikke noe bedre enn det, selv om 2800 medlemmer har 2800 meninger om akkurat det.

Det viktigste er kanskje å både kunne se og si noe positivt og negativt om en annens bil og samtidig være klar over at man uttaler seg på eget subjektivt grunnlag...

;)

 

PS: MÅ bare legge til at jeg tror bilen din ville vært, om mulig, enda råere med hjulene mine enn dine, haha! (også er diskusjonen igang, akkurat som vi ønsker det :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter meg til det Runar sier, er man fornøyd med egen bil, så er det vel samme hva alle andre mener. Er man i tvil om hva man skal gjøre med bilen sin ang. felger/styling eller annet, så lag en avstemning eller spør andre..... Hadde vært utrolig trist om alle bilene i klubben hadde emblemfri grill og 60/60 senk med 20" felger eller 12" om man vil. Veldig bra med mangfold. Gjør hva man selv har lyst til, det er da kreativiteten kommer og ikke minst de artige og originale løsningene.......til slutt må jeg si at i klubben MÅ det være plass til alle om man har 1974 modell Audi 50 eller VW Phaeton 2004 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nettopp mangfoldet som gjør biler og klubben spennende:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Jeg støtter meg til det Runar sier, er man fornøyd med egen bil, så er det vel samme hva alle andre mener. Er man i tvil om hva man skal gjøre med bilen sin ang. felger/styling eller annet, så lag en avstemning eller spør andre..... Hadde vært utrolig trist om alle bilene i klubben hadde emblemfri grill og 60/60 senk med 20" felger eller 12" om man vil. Veldig bra med mangfold. Gjør hva man selv har lyst til, det er da kreativiteten kommer og ikke minst de artige og originale løsningene.......til slutt må jeg si at i klubben MÅ det være plass til alle om man har 1974 modell Audi 50 eller VW Phaeton 2004 modell.

 

Eller alle skal ha rs front og rs felger *lalala*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så lenger kommentaren som blir sagt er på en skikkelig måte så gjør det ingen ting.. men usakelige dritt kommentarer lage kun bråk........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

så lenger kommentaren som blir sagt er på en skikkelig måte så gjør det ingen ting.. men usakelige dritt kommentarer lage kun bråk........

ser hvordan det går på bilforumet.net, synes det har tappet seg veldig mye det siste året, men men.. back to topic:

jeg bryr meg katta om naboen liker bilen min så lenge jeg er stolt av MITT verk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

så lenger kommentaren som blir sagt er på en skikkelig måte så gjør det ingen ting.. men usakelige dritt kommentarer lage kun bråk........

 

Hvis man tenker seg litt om når man hører det, så vil man finne ut at det er en rød tråd som går igjen HVER gang noen skal rakke ned på andre eller absolutt si noe negativt om andre eller deres bil: Egen usikkerhet og/eller misunnelse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Hvis man tenker seg litt om når man hører det, så vil man finne ut at det er en rød tråd som går igjen HVER gang noen skal rakke ned på andre eller absolutt si noe negativt om andre eller deres bil: Egen usikkerhet og/eller misunnelse...

 

Ja.. er mye enklere og kritisere andre enn å tåle kritikk på sin egen bil.....

 

du fikk jo f.eks litt kritikk fra et par stykker angående dine "merce" felger...... var helt uenig i det som ble sagt..... men der har me det igjen.....

alle meine noe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Hvis man tenker seg litt om når man hører det, så vil man finne ut at det er en rød tråd som går igjen HVER gang noen skal rakke ned på andre eller absolutt si noe negativt om andre eller deres bil: Egen usikkerhet og/eller misunnelse...

 

Ja Norge er et av de landene der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta...... Janteloven ruler :mad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som har for sterke negative "sinte" argument kan heller holde dem for seg selv, inntil de har noe konstruktivt å komme med....

Litt greit at det er forskjellig smak rundt om, hvis ikke hadde det vært en smule kjedlig på treff..... Kanskje...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Ja.. er mye enklere og kritisere andre enn å tåle kritikk på sin egen bil.....

 

du fikk jo f.eks litt kritikk fra et par stykker angående dine "merce" felger...... var helt uenig i det som ble sagt..... men der har me det igjen.....

alle meine noe ;)

 

Det viktigste for meg er å prøve å ha et et åpent syn på ulike former for bilinteresse/styling/motor/merker og samtidig være klar over hva man liker best selv.

Synes det blir litt snevert når de samme folka med 15 år gamle biler ALLTID skal klage på designet på nye biler. Eller når folk med Audi A6 synes en 15 år gammel Golf er bortkasta å koste på.

Det samme gjelder vel også premiering av biler på treff, de som drar på treff mer eller mindre bare for å samle inn "pokkiser" til premiehylla er ofte de samme folka som ikke klarer å si EN pen ting om en annen bil... Men det er vel noe de fleste vokser fra seg etterhvert, hihi... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange mener denne bilen hadde blitt finere med 18/19/20/21" felger? I såfall hvilke felger?

 

Er det noen som med rak rygg kan si at denne bilen hadde blitt kjempe fin med 19" RS6 eller 18" RS4 replika i steden?

 

Synst egentlig det er litt forlite temperatur på denne siden; Har lyst å si at 20" er jalla, men det er ikke i alle tilfeller sant.

 

Må i alle fall si at jeg synest min bil med 17" er finere en "My Toy" er med 19 eller 20" med hjukse skruer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

My Toy hadde ekte skrudde felger ;)

 

SYnes S6en din kledde S8 felger jeg...

 

minS6.jpg

 

SYnes også de gamle 18" A8 felgene jeg hadde på S4en passer på ditt karroseri:

 

1992%20Audi%20S4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i det som blir sagt. Hade vært kjedlig om alle hade lik smak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig! Mangfoldet i klubben er det som gjør denne klubben så vanvittig bra. Jeg vil tørre påstå at VACN er en av de få klubbene som klarer å holde seg på en slik linje med et så stort spekter av "forskjellige" biler av samme merke. Jeg har en kamerat i Club Honda, og det første han sa når han fikk se VACN gjengen når vi var på Våler, var ; "Fy fa**, har du sett VACN standen eller?!?!" VACN stand tenkte jeg... hmm.. har vi egen stand?! "Baaare fete biler joo!" hehe.. Det er litt moro å høre fra en Honda frelst..

 

Uansett, jeg mener at det er egne meninger og at folk tør å prøve seg med nye ting som gjør klubben så bra. Kjedelig om alle hadde vært like ja, helt klart! Jeg syns 20" på Runar sin Passat var dritlekkert, samtidig som jeg syns "legohjula" på Mattis sin Lupo passer bra til den bilen..

 

Heine: Gjør det du føler for selv! Syns bilen din var utrolig pen som den var, men JEG mener den hadde blitt enda penere med 18".. Smaken er som kjent som baken, heldigvis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen hadde nok blitt fin med S8 hjula, men jeg ville heller ha de gamle S8 jula før facelift. Og jeg synest det er dårlig gjort av deg Tord å legge ut bilder av bilen min før jeg senket den, og med de sålene som var på de felgene! =)

 

Den sorte S4'en din var utrolig fin Tord. Veldig riktig bil borsett fra at den manglet rails. Helt etter min smak!

 

Personlig ville jeg heller hatt RS6 felg i 19" på "my toy" i steden for dette skrue greiene. Hadde blitt mye "renere" i designet uten skruene synest jeg.

 

Utrolig hvor mye finere alt blir, bare det er ens eget! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Hvor mange mener denne bilen hadde blitt finere med 18/19/20/21" felger? I såfall hvilke felger?

 

Er det noen som med rak rygg kan si at denne bilen hadde blitt kjempe fin med 19" RS6 eller 18" RS4 replika i steden?

 

Synst egentlig det er litt forlite temperatur på denne siden; Har lyst å si at 20" er jalla, men det er ikke i alle tilfeller sant.

 

Må i alle fall si at jeg synest min bil med 17" er finere en "My Toy" er med 19 eller 20" med hjukse skruer.

 

Jeg kan med rak rygg si at bilen din ville blitt mega rå med orignale Audi Rs4 felger i 9x20"... De er det ikke mange som har, men klart det er litt synd da at man får like replica felger i 19" til 5000 kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Bilen hadde nok blitt fin med S8 hjula, men jeg ville heller ha de gamle S8 jula før facelift. Og jeg synest det er dårlig gjort av deg Tord å legge ut bilder av bilen min før jeg senket den, og med de sålene som var på de felgene! =)

 

Den sorte S4'en din var utrolig fin Tord. Veldig riktig bil borsett fra at den manglet rails. Helt etter min smak!

 

Personlig ville jeg heller hatt RS6 felg i 19" på "my toy" i steden for dette skrue greiene. Hadde blitt mye "renere" i designet uten skruene synest jeg.

 

Utrolig hvor mye finere alt blir, bare det er ens eget! :-)

 

Enig at de første S8 felgene er hakket råere enn de du hadde på din, de er vell like S6 felgene bare i 18" istedet for 16"? Har hatt det også jeg :)

 

1995%20Audi%20S6.jpg

 

På C4 karoseriet så har jeg faktisk igjen å se en som kler 19" veldig godt, synes 18" passer bra på de bilene, men da gjerne med skikkelig bredde på felgene. 9 og 10,5x18 er perfekt, gjerne med skrudde RH!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Jeg kan med rak rygg si at bilen din ville blitt mega rå med orignale Audi Rs4 felger i 9x20"... De er det ikke mange som har, men klart det er litt synd da at man får like replica felger i 19" til 5000 kr...

 

Finnes org RS4 felger i 20"?? Eller tenker du på S-line felgene som bl.a. leveres til A8en?

 

To andre felger som jeg også synes er knall er de nye 19" A8 felgene:

 

attachment.php?s=&postid=39088

 

Fortsatt ikke sett de på bil i Norge, men i Tyskland kryr det av dem, både org og uorg.

 

De andre rå er noen andre (skjelden) A8 felger:

 

11111111134618104-30707-1079755396.bild

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Finnes org RS4 felger i 20"?? Eller tenker du på S-line felgene som bl.a. leveres til A8en?

 

To andre felger som jeg også synes er knall er de nye 19" A8 felgene:

 

attachment.php?s=&postid=39088

 

Fortsatt ikke sett de på bil i Norge, men i Tyskland kryr det av dem, både org og uorg.

 

De andre rå er noen andre (skjelden) A8 felger:

 

11111111134618104-30707-1079755396.bild

Jeg så faktisk en A8 i går, i samme farge som på bilde (den øverste)... den var jo bare helt rå med de felgene. Høyglanspolerte.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Jeg så faktisk en A8 i går, i samme farge som på bilde (den øverste)... den var jo bare helt rå med de felgene. Høyglanspolerte.:tilber:

 

Der er endel nye A8 som har de felgene så det stemmer sikkert ;) I Tyskland finnes de i mange replica utgaver så de er vanlige på både Golf IV, Audi A3, A4, A6, Passat osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme at jeg hadde sikkert greid meg med 17" eller 18" på C4`en min jeg også, men det er det så mange som har... Og jeg synes det er litt morro og ha noe som ikke så mange andre har, derfor ville jeg ha 19". Hadde jo vært fryktelig kjedelig hvis alle hadde samme smak :/

Det er jo litt morro og skille seg litt ut fra mengden også da :)

 

Her er ett bilde av min C4 med 19"

AudiA6.jpg

 

Synes C4`en din er fin jeg også Heine, det er ikke så mye som skal til på disse bilene før dem blir skikkelige feite. Men god senking synes jeg er ett minimum! (er bildet ditt tatt på Gulset?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS6 felgene der er bare 100% match spør du meg:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet er tatt på Gulset ja. Synest 19" var kult på bilen din, men jeg er veldig opptatt av at ting skal harmonere, og da også tidsriktig. Det eneste alternativet for meg til disse felgene var 18" S8 hjulene som Tord hadde i 16" på sin bil, og det verste er at jeg faktisk synest de originale Avus 16" hjula er finere en mange andre større felger på min bil.

 

Jeg har faktisk sett en bil som 20" var riktig når det gjaldt harmoni. En A8 W12 kort gammel type, lys blå med lys alcantara over alt innvendig og 20" origianle RS4 felger fra quattro gmbh. Da kunne jeg drite i femmer og gammle biler med 17". Noe av det fineste jeg har sett.

w12l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.