Diskusjon omkring felger (20")

Anbefalte innlegg

Jeg har 17" på vinteren og 18" på sommeren på 80en min, men det er fordi jeg har 4x108 boltsirkel. men når jeg får bytta til s2 nav og spindel, så blir det 19 på sommern;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Der er endel nye A8 som har de felgene så det stemmer sikkert ;) I Tyskland finnes de i mange replica utgaver så de er vanlige på både Golf IV, Audi A3, A4, A6, Passat osv

 

Og de passer utrolig bra på Golf IV,Audi A3, Passat osv ;)

 

golf.a8l.jpg

wsee2004-026.jpg

wsee2004-188.jpg

wsee2004-012.jpg

wsee2004-483.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint var det ja, men passet ikke med Audi ringer i senterkoppen da??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Bildet er tatt på Gulset ja. Synest 19" var kult på bilen din, men jeg er veldig opptatt av at ting skal harmonere, og da også tidsriktig. Det eneste alternativet for meg til disse felgene var 18" S8 hjulene som Tord hadde i 16" på sin bil, og det verste er at jeg faktisk synest de originale Avus 16" hjula er finere en mange andre større felger på min bil.

 

Jeg har faktisk sett en bil som 20" var riktig når det gjaldt harmoni. En A8 W12 kort gammel type, lys blå med lys alcantara over alt innvendig og 20" origianle RS4 felger fra quattro gmbh. Da kunne jeg drite i femmer og gammle biler med 17". Noe av det fineste jeg har sett.

 

Det var disse felgene jeg mente, ville vært rått på de fleste biler som har 20" som ny max-dim... Til A8, Phaeton, Tuareg og Allroad må man jo klare å hoste opp noe større enn 20 nå... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Det var disse felgene jeg mente, ville vært rått på de fleste biler som har 20" som ny max-dim... Til A8, Phaeton, Tuareg og Allroad må man jo klare å hoste opp noe større enn 20 nå... ;)

 

Touareg med mer enn 20" er vell gammelt nytt, går vell greit med 24" og de ;) Tommy Shariff har jo frest rundt med 22" på 7-serien sin lenge nå så det er jo nesten skammelig at ingen i Norge har fått på noe tilsvarende på en A8 synes nå jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er poenget med sørre felger enn 19" el 20" ser ikke helt hensikten....

 

er trønder..kanske jeg er for treg? 8)

 

Fått flere henvendelser på å kjøre opp dim på vogna..men ser ikke helt poenget..skal jo greie å kjøre med de også..har nå 235/40/18"..må man ha bredere synes jeg det blir litt ekkelt å kjøre..smaken er som baken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Nesten skammelig at ingen i Norge har fått på noe tilsvarende på en A8 synes nå jeg!

 

En halvmeter senking er jo åsså viktig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

Hva er poenget med sørre felger enn 19" el 20" ser ikke helt hensikten....

 

er trønder..kanske jeg er for treg? 8)

 

Fått flere henvendelser på å kjøre opp dim på vogna..men ser ikke helt poenget..skal jo greie å kjøre med de også..har nå 235/40/18"..må man ha bredere synes jeg det blir litt ekkelt å kjøre..smaken er som baken

 

Poenget med større felger enn 19 eller 20 tom ville du sett hvis du hadde parkert en Audi A8 med 22" felger ved siden av tilsvarende bil med 19", da hadde den med 19" sett ut som bilen din med 195/65 15...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dere mase sånn om at 19" er lite på A8:( , hehe!!

Når jeg var hos Sharif med den forrige A8`en i mars 03 var jo 19" STORT.. Fikk jo så mange kommentarer på felgene.. Men i løpet av sommeren i fjor havnet det jo 19" på alt som kan krype å gå etterhvert..

 

Men personlig synes jeg 20" passer A8 veldig godt med riktige felger, da har man et fint forhold mellom gummi og felg og slipper å ha den "ekstrem" looken som man får med større felger og tape til dekk. Synes ikke det passer til A8 looken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Må dere mase sånn om at 19" er lite på A8:( , hehe!!

Når jeg var hos Sharif med den forrige A8`en i mars 03 var jo 19" STORT.. Fikk jo så mange kommentarer på felgene.. Men i løpet av sommeren i fjor havnet det jo 19" på alt som kan krype å gå etterhvert..

 

Men personlig synes jeg 20" passer A8 veldig godt med riktige felger, da har man et fint forhold mellom gummi og felg og slipper å ha den "ekstrem" looken som man får med større felger og tape til dekk. Synes ikke det passer til A8 looken..

 

20" på A8 tilsvarer 18" på Golf, og personlig synes jeg 19" og 20" på Golf er et klart steg opp, derfor blir A8 optimal med 265/30 22 foran og 295/25 22 bak... For ekstremt? Neida, neida, neida! (sitat: Ante Valente)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler med quattro skal ha samme dekkdimensjon foran og bak, det skal ikke bli noe råne merc/bmw heller da!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Biler med quattro skal ha samme dekkdimensjon foran og bak, det skal ikke bli noe råne merc/bmw heller da!!

 

Jeg må si det er bedre at en bil som drar på bakhjulene har breiere dekk bakk en foran, er vel mer rart når du har forhjulsdreven bil etter min menig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Biler med quattro skal ha samme dekkdimensjon foran og bak, det skal ikke bli noe råne merc/bmw heller da!!

 

Skal man se felgkanten bak i speilet når man kjører, så må det ofte bli bredere felg bak enn foran, litt synd å måtte sette på smalt bakhjul pga at det subber foran når man svinger liksom. Men er prinsippielt enig i at de ideelle er samme for- og bakhjul... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Skal man se felgkanten bak i speilet når man kjører, så må det ofte bli bredere felg bak enn foran, litt synd å måtte sette på smalt bakhjul pga at det subber foran når man svinger liksom. Men er prinsippielt enig i at de ideelle er samme for- og bakhjul... :)

 

MÅ du gi deg Runar... den som ikke har plass til 10" både framme og bak kan like godt bytte bil ;)

 

200TQ10V med 10x18 på alle hjul:

 

fridtjov2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

MÅ du gi deg Runar... den som ikke har plass til 10" både framme og bak kan like godt bytte bil ;)

 

200TQ10V med 10x18 på alle hjul:

 

fridtjov2.jpg

 

Det spørs om lykken er å bytte ut en 2003 Passat 1,8T med en 86 Audi 100/200 st.vogn da, min første tanke er at det kanskje ikke er det... :)

 

Hehe, jeg snakker vel av egen erfaring her mht hjulbredder... Var 100% enig i at man burde har samme hjul foran og bak på en forhjulsdrevet VW eller Audi. Derfor kjøpte jeg 4 stk. 9,5x18 felger til min forrige Passat. Måtte dra ut forskjermene såpass mye at lakken spruta, innerskjermene passa ikke lenger og det subba når jeg svingte... Det så rått ut og gikk lakkert opp skjermene og satt i innerskjermene tilslutt, men konklusjonen min er at man ikke burde gjøre sånt med en relativt ny bil... Derfor har jeg nå bitt i det sure eplet og har "bare" 8,5" felg foran... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heine Matre

Biler med quattro skal ha samme dekkdimensjon foran og bak, det skal ikke bli noe råne merc/bmw heller da!!

 

De skal ha samme rulleomkrets, men behøver nødvendigvis ikke ha samme dimensjon, så lenge rulleomkretsen er den samme. Porsche 911 er et eksempel på dette. Her kjører selv de firehjulsdreve modellene med forskjellige dimensjoner foran og bak, men omkretsen er likevel identisk, no som er A&O for at ikke 4wd skal gå til H11T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche som har en halv meter bredere skjermer bak enn fremme, skal ha bredere felger bak enn foran, men kom ikke med noe bredere dekk/felg bak på quattroen din altså! Det har ikke noe med rulleomkretts å gjøre, men med utseende/harry effekt.

 

Men det finnes alltid untak selvfølgelig, og ja, jeg liker bilen til Runar irriterende godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.