Hovedtreff, vinter 2007 - Funäsdalen

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med plass til å legge fra seg feks dekk/utstyr på plassen ved banen? er ikke så kult å kjøre med 4 dekk baki utpå banen mener jeg--. hihi. ikke lenge igjen nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en P-plass rett ovenfor banen der folk la om dekk og hadde bokker + div i fjor. Så det er ingen problem. Er heller ikke lov å ha løse gjenstander i bilen under banekjøring med tanke på din egen sikkerhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det tid igjen for litt lek og morro. Meld dere på her

Det første vintertreffet vil i år bli avholdt uke 5 i Funäsdalen.

Vi vil i år ha kjøring Fredag, Lørdag og litt på Søndag.

Prisene er som følger:

Banekjøring.

1 dag = 200,-

2 dager = 300,-

3 dager = 400,-

 

Litt viktig info følger

 

Førermøte vil bli avholdt på Eriksgården hotel torsdag kveld kl 2100 og fredag litt ut på dagen ute på banen ca 1300 evt. ett på banen på Lørdag for de som tar en dagstur

 

I fjor kjørte tauebilen flest runder på banen noe som skapte kø både på banen og utenfor. Hvis noen personer hele tiden driver å kjører av slik at de må ha hjelp vil disse personene få en karantene for å kjøle seg ned litt før de slipper utpå igjen.

 

Vi vil invitere den svenske Audiklubben med på treffet vårt samt noen non-vag som hjelper til med å få gjennomført treffet.

 

Vi som jobber med treffet kommer til å "snike" i køen om vi kjører selv eller sitter på med andre

 

Vi er så heldige å ha fått med oss Roger Sandberg og Lars Svelander som instruktører til isbanetreffet.

Lars kommer allerede torsdag, mens Roger kommer lørdag morgen. Vi vil tilby en liten teoridel for dem som er interessert i dette på fredag kveld.

I tillegg til hovedbanen har vi brøytet en liten åttetalls-bane som kan benyttes til instruksjon for å øve inn svingteknikk. Det vil også bli brøytet en liten rundbane for samme formål.

Enkelte av klubbens medlemmer med racinglisens sagt seg villig til å sitte på med og gi råd til dem som ønsker det.

Vidar har vært i Funäsdalen hver helg i år for forberede treffet og organisere brøyting, så dette blir bra!

 

Program – Banekjøring

 

Torsdag 1. februar

21:00 – Informasjonsmøte og registrering på Eriksgården hotell

 

Fredag 2. februar

09:00 – Førermøte på banen

09:30 – Registrering m/startnummer (for dem som ikke rakk dette kvelden før)

09:30 – Banekjøring og instruksjon (Hovedbane, 8-tallsbane og liten rundbane)

12:00 – Lunch hos Vera (rett opp for banen)

13:00 – Førermøte for etternølere

16:00 – Kjøring avsluttes

21:00 – Kjøreteori m/ Lars Svelander på Eriksgården hotell (tidspunkt kan bli endret)

 

Lørdag 3. februar

09:00 – Førermøte på banen

09:30 – Registrering m/startnummer

09:30 – Banekjøring og instruksjon

12:00 – Lunch hos Vera

13:00 – Førermøte for etternølere

16:00 – Kjøring avsluttes

 

Søndag 4. februar

09:00 – Førermøte på banen

09:30 – Registrering m/startnummer

09:30 – Banekjøring og instruksjon

12:00 – Lunch hos Vera

15:00 – Kjøring avsluttes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, dette var noe kjedelig.. Vil det da si at vi som ikke kommer før i 11-tida ikke får registrert oss og kjørt på bane den dagen? Selv om dette går bra får vi alikevel ikke kjørt før etter 13?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lite sp.mål.. Kan man kjøre fra 09.30 til 16.00 vist man vil? Eller blir det "pause" under lunchen og førermøta osv?

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, dette var noe kjedelig.. Vil det da si at vi som ikke kommer før i 11-tida ikke får registrert oss og kjørt på bane den dagen? Selv om dette går bra får vi alikevel ikke kjørt før etter 13?

 

Det er ikke lagt opp til at man har kontinuerlig vakt med registrering og førermøter slik at alle kan komme når det passer. Når dette er sagt vil vi naturligvis forsøke å være fleksible slik at dersom det passer så kan vi registrere og ta førermøter på andre tidspunkter i tillegg.

 

Banemannskapene og de som kjører tauebilen må også ha pauser, så det blir felles lunch fra 12:00 - 13:00. Vi har leiet inn banemannskap som hjelper oss, men dersom det finnes frivillige som ønsker å kjøre tauebil og være banemannskap så kan vi sikkert finne en løsning slik at det blir kjøring i lunchen. Førermøtet kl. 13:00 vil gå i parallell med banekjøringen.

 

Det blir instruksjon på den store banen i perioder med kjegler på langsletta. Bortsett fra dette blir det frikjøring hele dagen.

 

Vi håper dere har forståelse for at det vil være noen begrensninger, men vi forsøker å få til en effektiv avvikling av treffet. I fjor var det noe venting på grunn av mange avkjøringer. Dette vil vi unngå i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble førermøte fredag morgen ja!! Kjempegreier!!!!!!!: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut, godt jobbet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mangler "FEST" på det programmet der da....eller kommer det et eget program for dette...?? :venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mangler "FEST" på det programmet der da....eller kommer det et eget program for dette...?? :venner:

 

Blir du med eller??Jeg trenger litt voksent ettersyn utpå kveldene der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedbanen er nå brøytet. Søndag 21/1 var temperaturen - 20 grader på morgenen. Det ligger an til meget gode forhold.

Funes jan 07 116.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj!! Åssen ser det ut med brøytekanter osv?? Høye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedbanen er nå brøytet. Søndag 21/1 var temperaturen - 20 grader på morgenen. Det ligger an til meget gode forhold.

 

Ser lovende ut :)

Et par spørsmål:

Blir banen bredere i år (mye bredere helst :))?

Er det bare et rettstrekk for forbikjøring? Kunne vært kjekt med et strekk på hver side eller?

 

Mvh "en som gleder seg skikkelig" : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen blir bredere enn den var i fjor. 10-20 meter bred.

Den lages bredere enn vist på bilder.

Vi bruker snøfres ved brøyting for og lage snøkantene så snille som mulig.

Kantene er noe høyere enn de var ifjor.

Se vedlagt bilde

Funes jan 07 095.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det klør i høyrebeinet når jeg ser det bildet der!!! Så jo ok ut de kantene der da. Bare man slipper 1m brøytekant liksom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gleder meg som en liten unge:)

all ære til dere som lager til treffet: rock :

Er banen lengre også enn i fjor? på¨bilde såg den masse større ut enn den som var i fjor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banen blir bredere enn den var i fjor. 10-20 meter bred.

Den lages bredere enn vist på bilder.

Vi bruker snøfres ved brøyting for og lage snøkantene så snille som mulig.

Kantene er noe høyere enn de var ifjor.

Se vedlagt bilde

 

Høres bra ut. Har som mål i år å lære meg å kjøre med oppsett i svingene (med rallypigg) og da trengs det plass og instruktør ;) Har vært for feig tidligere og ikke turt å satse nok. Et langt sprang dette når man er redd for bilen. Enda værre i år når den er nylakkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende dette! Fint at den blir litt bredere enn i fjor,så har jeg litt å gå på jeg også : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da det har vært en avbestilling er det nå ledig rom på Funäsdalen hotell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: popcorn: bh : Nghaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, woooæææææææ = Trøndersk for utålmodig/æ har vondt en plass.

 

Mulig å stikke innom en tur til helgen å få tatt en prøvetur på eget ansvar????

Vær så snill, pleeeeeeeeease??????

 

Ser meget bra ut den banen der, ihvertfall om bredden blir slik som du sier. ikke lett å håndtere 2 tonn som er 5 meter lang. Tommel opp til Vidar & Co som fikser treff for oss.

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er konsistensen på snøen? Den var jo ganske våt i fjor. Er det lett snø eller risikerer man å knuse både det ene og det andre hvis man treffer brøytekanten? Så dere skrev at dere brukte freser får å få kantene så snille og vave som mulig. Men hvis snøen er stein hard kan det fremdeles skje ting. Jeg har litt mere glass fiber på bilen i år enn jeg hadde i fjor. Og vil helst ikke ende som Beck gjorde med cupeen sin i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjedde med bilen hans? bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel litt plast som løsnet her og der..

 

 

åååh.. fikk lite lyst til å kjøre nå da.. :D Bare været holder seg ser dette vanvittig bra ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kribler.. I bein og armer :evil:

 

En i Mjøsa fant ut detta:

- Hamar-Elverum- via sverige (Rv297)- Funesdalen: 312 km og 5:31 i reisetid.

- Hamar-Elverum-Røros-Funesdalen: 347 km og 5:56 i reisetid.

Så den 3,5 mila det er kortere i Sverige, joa.. Men ikke fa** om det går 5.56 på 347km..

 

Men førermøte klokka 9 jah.. Det var da tidlig, men fair nok skal man få kjørt no særlig på lørdagen.

 

 

PS.. Er det harde kanter kommer nok jeg uten frontfanger.. Knust nok slike før : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjedde med bilen hans? bilder?

 

Har ikke bilder men mener å huske bilen er med på filmen fra i fjor. Det som skjedde var at han kjørte av banen og den tunge våte snøen reiv bakfangeren rett av bilen. Var bare pinne ved igjen av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.