Bergen: Bergen Oldschool Society!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sikkert litt kritisk, men syntes å lage en Oldschool klubb er helt på trynet, da det ikke er tydelige regler på hva som kan defineres som oldschool. f.eks en golf 2 med 90fangere er vel ikke akkurat oldschool? Eller kan en rallye golf defineres som oldschool?:confused:

 

Søkte på forumet og fant f.eks denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=10998&highlight=oldschool

 

Men for all del, ett kjempe fint tiltak for å samle de litt eldre bilene, som faller utenfor classic gruppen. Kunne vel kanskje kalt klubben for "back to the eighties" eller lignende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Golf 2 med tøffe BBS felger....

 

Nyt synet................

 

Det der er en av de tøffeste 2'erne jeg vet om. TT interiør og 20VT. Eneste jeg syntes er synd er at den har luftfjæring. Skulle heller vært et skikkelig baneoppsett.

WSee2006_23.jpg

golf_02.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere bilder fra 80-talls racerbilfabrikken på Sotra!

 

Polo samlingen til stig har fått flere tilkommere og;)

DSC00020.jpg

DSC00023.jpg

DSC00019.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen innenfor, bak alt dette rotet skjuler det seg altså en Scirocco 16v og enda en Urquattro...

DSC00024.jpg

DSC00025.jpg

DSC00001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stuet vekk Sciroccoen din Johnny. Er det ikke noe fremdrift på den??

 

Flott den hvite urquattroen din

 

Mye potensialer i garsjene deres...

 

.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert litt kritisk, men syntes å lage en Oldschool klubb er helt på trynet, da det ikke er tydelige regler på hva som kan defineres som oldschool. f.eks en golf 2 med 90fangere er vel ikke akkurat oldschool? Eller kan en rallye golf defineres som oldschool?:confused:

 

Søkte på forumet og fant f.eks denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=10998&highlight=oldschool

 

Men for all del, ett kjempe fint tiltak for å samle de litt eldre bilene, som faller utenfor classic gruppen. Kunne vel kanskje kalt klubben for "back to the eighties" eller lignende

 

Da er det bare å lage det i lillestøt sitt lokallag er det vel ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å lage det i lillestøt sitt lokallag er det vel ikke?

 

Joda, for all del. Kall det hva dere vil. er ikke ment som å rakke ned, men syntes det bare var rart å kalle en såpass spredt samling av biler for Oldschool (blir jo det når man er med i Oldschool scociety) når bare en liten håndfull passer under en såpass vanskelig definert stil.

 

PS: er ingenting som heter Lillestøt lokallag. Ei heller lillestrøm lokallag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stuet vekk Sciroccoen din Johnny. Er det ikke noe fremdrift på den??

 

Flott den hvite urquattroen din

 

Mye potensialer i garsjene deres...

 

.

 

Er kommet endel støv på den etterhvert ja, liksom blitt mye morsommere med gamle quattroer, mer potensiale der!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en til jeg bare måte legge ut.

Dette er min favoritt. Chrome får en ny betydning.... =)

Min favoritt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye nyydelige bilder der Thomas. Kjekt å se det er liv i denne tråden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Bildene lyger litt

 

Mener jeg hørte at denne allerede er solgt. ikke sikker men hørte noen rykter om det........

 

TThomaz

 

Helt riktig

 

Det er den. Og jeg vet hvor den havner;)

 

Hvor da? knarrevik??

 

Knarvik, ja:)

 

Får vell melde meg inn her jeg også : vinke :

Som den nye eier av en noe sliten Rallygolf som trenger omsorg.

Har foresten en bil til som kvalifiseres til OSS, en einser jetta 1,6D.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det med den øyen deres å rallyer? hehe.. tror det er noe rart i morsmelken der ute.. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor går grensa for oldschool biler da :P begynelsen av 90 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det med den øyen deres å rallyer? hehe.. tror det er noe rart i morsmelken der ute.. :-)

 

Tine melk vettu. Må ha det, bare MÅ ha det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er det med den øyen deres å rallyer? hehe.. tror det er noe rart i morsmelken der ute.. :-)

 

Ja begynner å bli en grei samling rallyer her ute nå, 5 stk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor går grensa for oldschool biler da :P begynelsen av 90 ?

 

Det burde vel de som stifter en slik en forening vite. Oldschool er ett såpass vidt begrep og etter min mening ett ganske utvannet/misbrukt ord. Men er vanskelig å få ett svar på det spørsmålet i denne tråden : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde vel de som stifter en slik en forening vite. Oldschool er ett såpass vidt begrep og etter min mening ett ganske utvannet/misbrukt ord. Men er vanskelig å få ett svar på det spørsmålet i denne tråden : eek :

 

merker dette ;D men ser det er nå folk med 90 -91 modeller her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde vel de som stifter en slik en forening vite. Oldschool er ett såpass vidt begrep og etter min mening ett ganske utvannet/misbrukt ord. Men er vanskelig å få ett svar på det spørsmålet i denne tråden : eek :

 

Siden enkelte mennesker er kronisk negativ til alle initiativer som blir satt til liv, så må jeg vel faktisk ta meg tid til å besvare dette for å få en slutt på det.

 

1. Dette er ingen forening, det er en tråd laget for å blåse litt liv i interessen rundt biler som faller litt mellom classics og nyere biler. Det er ingen egen klubb/forening.

 

2. Hva som er "oldschool" er et løst begrep, og kan tolkes litt forskjellig. Mangen mener det er kun dønn orginale biler som er godt holdt som er oldschool, mens andre mener det er gamle ikke nødvnendigvis strøkne, men bånnsenkete, trimmete biler som er oldschool.

 

Jeg for min del syntes oldschool er en stil som brukes til mangt. Og at en golf 1/2 kan være like oldschool som en golf 3..

 

 

Men hvis navnet på denne tråden gjør at folk i hele landet mister nattesøvnen, kan vi alltids lage et nytt navn eller slette hele tråden!?

 

Det er bare å komme med forslag!

 

Lenge leve den pessimistiske måten å angripe ting på og lenge leve evnen til å analysere ting til døde...: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg lurte no egentlig bare litt på hva de som var her va de definerte som oldschool biler ;) så man feks ikke kommer busende inn her å maser i vei så blir man stempla som den idioten fordi man ikke har oldschool bil liksom :P u see? og siden ingen kan sette et eksempel på hva dette faktisk er så er det vell opp til en vær å vurdere hva det er ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg lurte no egentlig bare litt på hva de som var her va de definerte som oldschool biler ;) så man feks ikke kommer busende inn her å maser i vei så blir man stempla som den idioten fordi man ikke har oldschool bil liksom :P u see? og siden ingen kan sette et eksempel på hva dette faktisk er så er det vell opp til en vær å vurdere hva det er ;)

 

Dette er egentlig bare en samle tråd for å forene oss i bergen med eldre biler som faller litt utenfor mellom nybil og classic katogorien. Meningen med denne tråden er å kunne dele erfaringer av alle slag. Du blir heller ikke stemple som noe som helst her om du legger inn noe på kanten. Bedre å legge inn et innlegg for mye en ikke noe i hele tatt. Corradoen din Christer ligger i denne katogorien føler jeg i all fall.

Alt dette styret med det navnet vi har kalt tråden har vel blitt litt mye fokus på, i stede for det egnetlige meningen eller hensikten med denne tråden.

Kanskje vi skal ender navn som Gaute var inne på. Forslag Lyder ikke like bra med BERGEN MIDDEL SOCIETY`S CARS............. eller

bergen 1977-1994 cars.... Nei nå ble det mye fjas....

Bra dere drar liv i tråden igjen stått litt stille i det siste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt dette styret med det navnet vi har kalt tråden har vel blitt litt mye fokus på, i stede for det egnetlige meningen eller hensikten med denne tråden.

 

Sant det thomas

men da lar vi denne diskusjonen skli til side ;D har du fått av takbøylene nå da ? hehe : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det thomas

men da lar vi denne diskusjonen skli til side ;D har du fått av takbøylene nå da ? hehe : rock :

 

jepp nå er de av, men i dag må de på igjen. må hente noen lister på byggmaker, men nå skal de av igjen samme dag. He he

 

=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lenge siden noe har skjedd her, så jeg får fortelle litt om hva som skal skje med min classic:)

Har bestilt alt nytt av bremsedeler fra denne karen, og de regner jeg med kommer i posten til neste uke. Da skal jeg og Villien i gang med å bytte disse mot at han får den svarte vingen av meg, som står på bilen nå. Når så alt av bremser er ordnet, skal bilen selges: gråter ::rolleye:

Men det er ingen grunn til fortvilelse: planen er, om et års tid, å kjøpe Caddy MK1: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått å se at andre kvikner til:) denne tråden.

 

Er mye som skjer i garasjen min også om dagen. Bytte simting på akslingen til tingingshjulet. det var litt av en jobb måtte av med g ladern vanpumpen og generelt alt på venster side av motoren. så når jeg hadde alt fra hverandre tok jeg like så godt en liten vask på motoren. etter å ha kjørt med denne simringen ute en stund var det mye ojle og grus som hadde festet seg. samtiding byttet jeg register reim pakninger til vannpumpe og ny termostat som åpner på 80 grader(all så litt får). der etter var det montering av ny oljekjløer 13 rader får å få ned oljetempen under banekjøringen. dette krevdes litt freming av unødvendig ballast. stålbunnende slanger er også kommet på plass.

I dag skal jeg ned i garasjen og vaske sidene i motor rommet. prøve å få tilbake den grønnfargen som en gang var der. pluss montere sammen resten av bilen. fikk også nye pluggledninger og fordeler i går de skal på.

 

Glemte så skrive at rallyen har også fått ny sommer hjul Compemotive 8x 17" med 215\40\17. det syns jeg ble kjempe tøft. Monterte også på ebc skiver fremme med red stuff. det var som natt og dag. i forhold til orginalt. rygget opp i det el anlegget også mye klipte legninger som ikke var til nytt.

 

stålbunnete slanger er på vei også så de skal på får våler. pluss endel andre motor deler men det får bli i garasjen for nå......

 

Legger ved noen bilder av en kjøre tur ut på sotra jeg og Allis hadde for en stund tilbake.(da det ikke snøe om hverandre)

Rallye bak.JPG

Syncro fart.JPG

Rallye syncro.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fete bilder Thomas. Du er flink til det der:) Bilen ble rå med de hjulene. Persolig syns jeg den blir litt for høy, men det er smak og behag, og bilen blir litt mer brukende slik, så det er bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.