Bergen: Bergen Oldschool Society!

Anbefalte innlegg

Jeg hater rust. Men jeg er bestemt på å få det til. Det skal nok bli bra til slutt.

 

Sånn skal det låte.. Keep up the good work: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mid del har jeg fått montert hood lifts, demontert litt små plukk i motor rommet. En del som skal høyglanspoleres og noe som er inne til pulverlakkering:) Og skinn bøttestolene som ble kjøpt inn før jul ble solgt igjen, da de ikke var pene nok for bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helgen har det vært endel operasjoner i garasjen. Hold tunga rett i munnene nå!

 

-Først har Syncroen fått tilbake ladern sin etter å ha lånt den fra G60en.

-Ladern som stå i syncroen sitter nå i rallyen, det er den ladern som skulle stått i G60(fire and Ice)

-Rallye ladern er klar for overholding og porting.

 

Justering av hjulstilling, kun styrestagene som var på bærtur. De mutterne satt noe helt jæ.@£lig, smalt når de løsnet. Jeg måtte varme de og kjøle motstykke for å få de fra hverandre.

 

Byttet styresnekken her en annen helg, så etter dette har det vært en lyd i styringa. Den lyden vise seg å være feil kryssledd fra styresnekka til rattstammen. Rallyen har en annen type enn vanlig golf\corrado.

 

Senket samtidig rattstamme til en mer normal kjørestilling for meg. Rattet står litt rett opp for meg som er så lang i beina. I tillegg har jeg Corrado seter i bilen. De sitter man mye lavere i, enn et golf sete.

 

Motoren på rallyen har vært plukket nesten ren etter olje lekksasje leting. Viste seg å være veiv tettningen, heldigvis på registerreim siden.

Er ikke så ille så tar det senere, bilen er nå satt sammen igjen.

 

Gøy å få tilbake arbeidslysten igjen gleder meg til våler.

 

Legger også et bilde av G-lader samlingen min.

samling av G ladere.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som lurter på hva som blir gjort når man porter en G-lader så er det klar forskjell her.

 

-Første bilde er en orginal G.lader utbløsning

 

-Andre bilde er av en G-lader som er portet hos Jabbasport i England. Dette er noe de kaller Stage 3 porting. Mye mer gjennomstrømning og mindre motstand av luften ut av ladern.

 

Betydelig forskjell

Orginal lader.JPG

Jabbasport portet.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mid del har jeg fått montert hood lifts, demontert litt små plukk i motor rommet. En del som skal høyglanspoleres og noe som er inne til pulverlakkering:) Og skinn bøttestolene som ble kjøpt inn før jul ble solgt igjen, da de ikke var pene nok for bilen:)

 

 

Høres som du er godt igang Audun. Stå på gleder meg til å se resultatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke TILFELDIGVIS en 8V topp som passer en 1.8 GTE (audi) maskin da thomas? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del kom hjem idag etter å ha dimmet militæret. Bare to dager inne. Fikk utsatt 3 måneder i første omgang, men ved å sende inn riktige papirer kunne de gi meg to år.

 

MEN... jeg står også "uten" bil. Audien sluttet å lade. Stoppet for meg på fredagen, og har ikke hatt anledning til å styre med den. Skal skru ut dynamoen imorgen og ta den inn til åsane start og dynamo og kjøre den i benk for status. Tar også batteriet mitt og måler det med belastning på gamlejobben. Hvis ingen av de tingene er kilden til mitt problem blir det å gå over alle ledninger til og fra batteriet. Bytter i tillegg kabelskoene på batteriet mens jeg er i gang, og rydder litt opp i litt kontakter som "ikke er i bruk?".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke TILFELDIGVIS en 8V topp som passer en 1.8 GTE (audi) maskin da thomas? : rolleyes

 

Jeg vet kanskje om en sånn. Er en i nabolaget som har en audi 80 delebil. Tror det er en GTE. Jeg kan høre med han om han skal bruke maskinen i brukbilen da det er en defekt 1.8 forgasser. Kanskje du har en forgassermaskin til han, så jeg slipper å bygge om til inj. for ham.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet kanskje om en sånn. Er en i nabolaget som har en audi 80 delebil. Tror det er en GTE. Jeg kan høre med han om han skal bruke maskinen i brukbilen da det er en defekt 1.8 forgasser. Kanskje du har en forgassermaskin til han, så jeg slipper å bygge om til inj. for ham.

 

VEL.. planen ER jo forsåvidt å skifte motor i 80` en da den er en 1.8 forgasser.. men ble plutselig i stuss no pga. han eg kjøpte 4000 S`n av sier det er en 2.0 liter og ikke en 1.8 som Per L mente det er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke TILFELDIGVIS en 8V topp som passer en 1.8 GTE (audi) maskin da thomas? : rolleyes

 

Har dessverre ikke det du, men det er sikkert noe andre i område som har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ikke det du, men det er sikkert noe andre i område som har.

 

Hehe.. ja var visst det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEL.. planen ER jo forsåvidt å skifte motor i 80` en da den er en 1.8 forgasser.. men ble plutselig i stuss no pga. han eg kjøpte 4000 S`n av sier det er en 2.0 liter og ikke en 1.8 som Per L mente det er..

Vel... hvis motoren er i orden, så får du gi beskjed hvis du vil selge den, så kan jeg gi beskjed jeg. Men siden du er på jakt etter en topp, så er vel kanskje motoren foreløpig defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... hvis motoren er i orden, så får du gi beskjed hvis du vil selge den, så kan jeg gi beskjed jeg. Men siden du er på jakt etter en topp, så er vel kanskje motoren foreløpig defekt?

 

Vel.. har en Audi 80 1.8 med forgasser.. bilen det dreier seg om for meg er en Audi 90 4000 S.. toppakningen røk på denne og jeg trenger ny topp da jeg ikke gidder / orker / kan overhale den som sto på..

 

så forgassermaskina går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Skal jeg høre med han om han vil kjøpe den da? Eventuelt bytte mot den delebilen han har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Skal jeg høre med han om han vil kjøpe den da? Eventuelt bytte mot den delebilen han har?

 

har nok delebiler på tunet.. :P trenger topp til motoren men hvis d e en 1.8 så e d vel ikkje noe vits i mtp at eg har en 2.0 ifølge noen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg hørte at denne allerede er solgt. ikke sikker men hørte noen rykter om det........

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den. Og jeg vet hvor den havner;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den. Og jeg vet hvor den havner;)

 

Hvor da? knarrevik??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i noen kule G60 merker i dag. Vel bilde sier mer enn ord.

De er til listene på siden av bilen. Mulig de havner på syncroen.

G60 merke.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i noen kule G60 merker i dag. Vel bilde sier mer enn ord.

De er til listene på siden av bilen. Mulig de havner på syncroen.

 

MEGET pent!!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av en Vr6 i denne enern .....

 

 

Golf 2 med tøffe BBS felger....

 

 

Nyt synet................

Mk1 motor rom.jpg

Vw golf mk2 BBS.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro jeg har funnet drømme garsjen min med fult innhold!!

Drømme garsje.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.