Pussing/Glassblåsing av alu.felger..

Anbefalte innlegg

Dødsbra! Lurer på om ikke jeg vurderer en slik modell for felgene mine. Har du noen anelse om hvor grov blåsinga blir? Tenker på om jeg må beregne mye pussing/polering etterpå... Dette blir bra. Nesten så jeg får lyst til å slenge på vinterhjula og få jobben gjort, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke helt sikker på hvor grovt det blir, blir ikke så veldig grovt, men noe pussing blir det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Vegard Eriksrud

Jeg har levert 4 stk felger til glassblåsing og lakkering hos en kar i Skien. Pris aner jeg ikke. Kan komme med mer info når jeg får de tilbake.

info ønskes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg fikk tak i noen s6 felger som hadde ligget litt i saltvann (?)

 

Han brukte fint papir og pusset samtlige felger. Det gikk med ei kasse pils og noen store stykker med fint papir, men det var verdt det. Felgene ble skikkelig glatte og blanke. : ja :

 

For enkelhets skyld lakket han de i sølv etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fineste er å dreie opp igjen denne kanten!

Bare se her på avataren til Glenn!!!

Eller hva sier du Glenn? :D

s4 felg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av kenneth vigane

Det fineste er å dreie opp igjen denne kanten!

Bare se her på avataren til Glenn!!!

Eller hva sier du Glenn? :D

 

Ja alll ære til Kenneth for det!

 

Jeg hadde 5 kantkjørte S4 felger(Bolero). Kenneth spente de opp i benk og dreide ny profil på felgkanten for å få vekk hakkene.

Dette ble skikkelig bra, ikke ei ripe i kanten etterpå. Så kjørte vi på med litt autosol mens felgene fortsatt var fastspent i maskinen, da blei det blankt da: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.