Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

jeg spør igjen, strøm / toalett / dusj......???

 

Les innleggene mine, så finner du nok svar.

 

Det er da masse problemer som er nevnt [..]

Vi har faktisk noen praktiske problemer vi som Rolf nevner over her.... : rolleyes

 

Igjen, les innleggene mine så få nok du også svar.

 

Jeg skjønner at dere finner problemer hvis dere ikke leser tilstrekkelig informasjon. Hvis dere leser "nå er det slutt på at medlemmene skal få lov å sove om nettene på treff, og skal dem sove så får deg jaggu være milevis på et annet sted. Og dere får absolutt ikke liv å ha biler der, og husk også å gå på do før du reise hjemifra for du får heller ikke lov å drite", så skjønner jeg at du finner problemer.

 

Men hvis dere faktisk klarer å lese den informasjonen jeg gir positivt så kan det heller lyde: "I år blir det enda mer spennende da vi flytter campen 500 meter rundt banen. Campen på et sted hvor det blir enda mer sosialt siden alle bor på samme plass og ikke spredt over depotet. Ikke minst har vi endelig fått en dedikert camp til å overnatte på som har alle fasiliteter som før, være seg vann, toaletter og parkering. Vi storgleder oss til nok et spektakulert hovedtreff arrangert av dyktige styremedarbeidere som tar seg fri fra sine jobber for å jobbe på spreng for sine medlemmer. Vi gleder oss, vi gleder oss!"

 

Tror nok en positiv løsning vil hjelpe dere på vei her. Jeg tror nok ikke det er noe annet enn at noen enkelte her har falt inn i en negativ kurve, og må finne problemer uansett og uten grunn. Som jeg sier på mine salgskurs, så begynn dagen med å smile til deg selv i speilet, tenk positivt og se muligheter i hver eneste motgang og utfordring. Order negativt skulle aldri vært funnet opp.

 

... ei heller har noen av oss bodd på Wålerengen før. Er det ikke lurt og prøve det før man begynner å pipe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Andreas skriver over her så må jo dette være en glimrende mulighet til å gjøre det hele ENDA mere sosialt enn det har vært før, siden vi nå har muligheten til å få samlet alle sammen på samme sted, i motsetning til på banen hvor man har en noe langstrakt camping, helt fra kafeen til depotet.

 

Derfor synes jeg det blir direkte usaklig å si at det ikke går an å ha det like sosialt på Wålengen. Det går nok kun på innstilling, ikke på muligheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Andreas skriver over her så må jo dette være en glimrende mulighet til å gjøre det hele ENDA mere sosialt enn det har vært før, siden vi nå har muligheten til å få samlet alle sammen på samme sted, i motsetning til på banen hvor man har en noe langstrakt camping, helt fra kafeen til depotet.

 

Derfor synes jeg det blir direkte usaklig å si at det ikke går an å ha det like sosialt på Wålengen. Det går nok kun på innstilling, ikke på muligheter.

 

Og du skal selvfølgelig ligge på Wålengen? De som argumenterer mest for å ligge der er jo faktisk de som IKKE kommer til å ligge der, men på Haslemoen.

 

Det er vel ingen som sier at det ikke kan bli sosialt på Wålengen, men det d stilles spørsmål om er det SANITÆRE og SIKKERHETEN ved å la ting stå der ubevoktet...

 

Jeg ser at Andreas formaner at man leser innleggene hans, der står det noe om vakthold men ikke om det kun er på kvelden, eller om det er på dagen også. Det står ingenting om sanitære forhold.

 

Svar på det folk spør om, det er ikke alle som kommer med kun en bil som bare trenger å vaskes og ligger på et låsbart hotellrom slik at man ikke trenger å være redd for tingene sine.

 

Er det så vanskelig å svare på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du skal selvfølgelig ligge på Wålengen? De som argumenterer mest for å ligge der er jo faktisk de som IKKE kommer til å ligge der, men på Haslemoen.

 

 

Det ser ut som om det blir Wålengen på meg ja, vi er en gjeng fra Alvdal som forsøker å få leid en Lavvo for å ligge der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les innleggene mine, så finner du nok svar.

 

 

 

Igjen, les innleggene mine så få nok du også svar.

 

Jeg skjønner at dere finner problemer hvis dere ikke leser tilstrekkelig informasjon. Hvis dere leser "nå er det slutt på at medlemmene skal få lov å sove om nettene på treff, og skal dem sove så får deg jaggu være milevis på et annet sted. Og dere får absolutt ikke liv å ha biler der, og husk også å gå på do før du reise hjemifra for du får heller ikke lov å drite", så skjønner jeg at du finner problemer.

 

Men hvis dere faktisk klarer å lese den informasjonen jeg gir positivt så kan det heller lyde: "I år blir det enda mer spennende da vi flytter campen 500 meter rundt banen. Campen på et sted hvor det blir enda mer sosialt siden alle bor på samme plass og ikke spredt over depotet. Ikke minst har vi endelig fått en dedikert camp til å overnatte på som har alle fasiliteter som før, være seg vann, toaletter og parkering. Vi storgleder oss til nok et spektakulert hovedtreff arrangert av dyktige styremedarbeidere som tar seg fri fra sine jobber for å jobbe på spreng for sine medlemmer. Vi gleder oss, vi gleder oss!"

 

Tror nok en positiv løsning vil hjelpe dere på vei her. Jeg tror nok ikke det er noe annet enn at noen enkelte her har falt inn i en negativ kurve, og må finne problemer uansett og uten grunn. Som jeg sier på mine salgskurs, så begynn dagen med å smile til deg selv i speilet, tenk positivt og se muligheter i hver eneste motgang og utfordring. Order negativt skulle aldri vært funnet opp.

 

... ei heller har noen av oss bodd på Wålerengen før. Er det ikke lurt og prøve det før man begynner å pipe?

 

Faktisk ligget der når det har vært Gatebil.... :o Håper ikke det brukes mot meg. ;)

Selvfølgelig så hadde ting kunne vært bedre om vi hadde sett litt mer positivt på det. Men hadde foretrukket om det hadde gått å ligge på banen som det har gjort før, vært mindre praktiske problemer da. Men er vel liten vits å bruke energi på det når NTS vil det sånn og ikke klubben får gjort noe med det. : klø : Blir nok et bra treff uansett. : vinke : Vi er tross alt medlemmer pga bilinteressse ikke i hvordan vi liker campingferien våres. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toaletter og vann

Da Wålerengen er laget som et campingområde av Norsk Trafikksenter nettopp for slike arrangement, og siden Gatebil med flere bor der så er det både vann og toaletter på campingområdet Wålerengen.

 

 

Ikke overdramatisere!!

Dette er faktisk ikke verdens undergang. Vi bor på en dedikert campingplass som er på samme området, men på andre siden av banen.. det er maks 2 minutter gange fra depotet. Her bor alle andre som arrangerer treff der oppe. Ikke gjør dette til noe større sak enn hva det er.

 

Dette er hentet fra Andreas sitt innlegg #240

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager at jeg ikke har fått med meg situasjonen med toaletter og vann. ;)

 

ble litt mange postinger hehe.

 

men Håkon har et poeng med sikkerhet rundt tinga vi har liggende på campen da den mest sannsynlig vil stå rimelig folketom på dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi prøver og ser.. ikke no must med dusj for en kort helg!

dass og vann så klarer vi oss sikkert.

 

men ja.. det var noen fordeler for mange av de som poster her vil savne..

teltet, verktøyet og rett og slett sin egen "pit-stop" for nødmekking rett ved siden av depoet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dusje på treff : eek : : eek :

 

Og toalett er vel ikke noe problem..... nok av skog der :nana:

Så lenge jeg får satt opp teltet og får lov til å fyre engangsgrillen der så er jeg fornøyd.

Så er det bare å gå en tur opp på vollen når man våkner så får man se banekjøring fra en side av banen man tidligere aldri orket å gå til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som har vært positivt med å ha camp i depoet er at bilen kan stå på samme plassen og du har campen under oppsikt/kan gå dit og sitte der samtidig som du er der ting skjer. Mens når campen nå blir flyttet til andre siden av baneområdet, blir dette vanskeligere. Det tar ihvertfall 5 minutter å gå fra depoet og bort på campen. Og på dagtid når bana brukes tar det mye lengre tid å gå rundt bana. Campen er ihvertfall 1,5-2 km unna depotområdet, i luftlinje. DET er stor forskjell på dette. Så når jeg førstes har satt meg inn i bilen for å kjøre en plass.. Blir jo akkurat det samme som med å dra til Haslemoen da. Er stor forskjell på 100m til teltet og 1,5-2km.

Også var det det med vakthold på campen på dagtid da? Ikke mange som kommer til å oppholde seg der da.

 

Treffet blir dårligere så jeg håper folket tar seg i nakken og oppfører seg bra i år. Forhåpentligvis kan vi opparbeide ny tillit til NTS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som om det blir Wålengen på meg ja, vi er en gjeng fra Alvdal som forsøker å få leid en Lavvo for å ligge der.

 

Har fått lånt en 8-manns lavvo jeg, så da er d bare å kjøre på : smil :

Blir bra detta sjø! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er svart på tidligere, men er det strøm utpå jordet så vi kan får litt lys i campingvogna, eller må vi dra med agregat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått lånt en 8-manns lavvo jeg, så da er d bare å kjøre på : smil :

Blir bra detta sjø! : rock :

Genialt Leo, da er vi i gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævla hippie..

 

Neida, enig med deg Luis! Kjipt at det ikke blir overnatting på banen. Det hadde vært det beste, men får vi ikke lov så får det bare være. Blir sikkert moro uansett!

blir ikke artigere en det man lager det til veit du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som har vært positivt med å ha camp i depoet er at bilen kan stå på samme plassen og du har campen under oppsikt/kan gå dit og sitte der samtidig som du er der ting skjer. Mens når campen nå blir flyttet til andre siden av baneområdet, blir dette vanskeligere. Det tar ihvertfall 5 minutter å gå fra depoet og bort på campen. Og på dagtid når bana brukes tar det mye lengre tid å gå rundt bana. Campen er ihvertfall 1,5-2 km unna depotområdet, i luftlinje. DET er stor forskjell på dette. Så når jeg førstes har satt meg inn i bilen for å kjøre en plass.. Blir jo akkurat det samme som med å dra til Haslemoen da. Er stor forskjell på 100m til teltet og 1,5-2km.

Også var det det med vakthold på campen på dagtid da? Ikke mange som kommer til å oppholde seg der da.

 

Treffet blir dårligere så jeg håper folket tar seg i nakken og oppfører seg bra i år. Forhåpentligvis kan vi opparbeide ny tillit til NTS.

 

 

Hvis du er i så dårlig form at du ikke kan gå 2 kilometer... så må du vurdere å begynne å trene.

 

Sorry for at jeg er litt frekk, men klarer ikke dy meg når folk klager sånn. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Latskapen lenge leve vettu :P

 

2km er ikkeno problem.. Men si at du skal bortpå området en gang først på dagen. Det er 4km tur retur.. Også skal du bortpå der litt senere på dagen. Enda 4km til. 8km i løpet av dagen det.. Det blir jo det samme som joggeturen jeg pleier å ta i uka. Bare for å syte litt til..

 

Men det blir antagligvis ikkeno reelt problem.. Jeg kjører nok bil :P

Og skal ligge i bilen i år så da er det ikkeno problem med campen heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset i år tror jeg blir camping vogn! Da kan man få låst inn diverse man er redd for å sover sikkert mye bedre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Latskapen lenge leve vettu :P

 

2km er ikkeno problem.. Men si at du skal bortpå området en gang først på dagen. Det er 4km tur retur.. Også skal du bortpå der litt senere på dagen. Enda 4km til. 8km i løpet av dagen det.. Det blir jo det samme som joggeturen jeg pleier å ta i uka. Bare for å syte litt til..

 

Men det blir antagligvis ikkeno reelt problem.. Jeg kjører nok bil :P

Og skal ligge i bilen i år så da er det ikkeno problem med campen heller.

 

 

Helt riktig det, og der tror jeg ikke at du blir den eneste for å si det sånn...

Økt trafikk i depo og området rundt blir et resultat av å flytte campen 2 km unna.

 

Hva skjer når folk har tatt seg noen pils utpå ettermiddagen og finner på at de må ta en tur til bort til banen?

 

Så kan man jo si at jeg tar sorgene på forhånd og at det sikkert blir helt topp å ligge i gjørmebad om det skulle begynne å regne...

 

De fleste som kommer på biltreff er for å prate, treffe kjente og kjøre på bane. De fleste kommer ikke dit for å drikke seg apekatt, men for faktisk å drive med bilintressen sin.

 

På Gatebil har de en roligkamp der de som velger å la den store festen ligge og heller fokusere på bil. Ikke at det ville vært noen forskjell uansett, for roligere gjeng enn medlemmene i VACN på treff skal man lete lenge etter.

 

Det er veldig lett for de som kun har en bil å vaske før utstillingen å ikke skjønne problemstillinga når de ligger og ruller på rommene sine på Haslemoen.

 

Og jeg blir møkklei og se at de som ALDRI før har vært på et hovedtreff lire av seg både det ene og det andre om at dette ikke er noe problem. Har dere opplevd dette å sove på bane, så har kanskje skjønt hvorfor dette opprører en del av oss...

 

Jeg tør vedde ganske mye på at klubben har betalt mer i støyavgifter enn i erstatning for skader som i mange tilfeller er tvilsomt at det er denne klubben som har voldet.

 

Det er en del av oss som reagerer på hvordan dette har gått til, at NTS plutselig finner ut at vi ikke får sove på banen mer etter å ikke har nevnt dette etter forrige hovedtreff, og heller ikke da det ble gitt klarsignal for overnatting på bane for en måned siden.

 

Hvis det i ettertid viser seg at noen her fra klubben har en finger med i spillet på at NTS tok denne avgjørelsen så gud hjelpe oss alle...

 

Vi på Vaerste skal ha møte til uka og diskutere om vi kommer eller om vi rett skal proritere Bug-run.

 

Så foreslår jeg at denne saken blir tatt opp EN GANG TIL med NTS og få dem til å forstå at dette ikke går. Det er klubben som er leietaker, det er det NTS lever av. Jeg kan ikke skjønne at styret står som en gjeng nikkedukker i dette tilfellet...

 

Lykke til... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er skremt...skam dere.

 

Jeg har vært på Vålertreffet de siste to-tre årene og har overnattet i umiddelbar nærhet av banen hvert år, noe jeg synes er svært praktisk og ikke minst veldig koselig.

 

Men gud hjelpe meg...hvis jeg ikke kan klare å bevege legemet mitt de meterene det er snakk så får jeg for pokker holde meg hjemme.

 

Den eneste motforestillingen som er kommet og som fortjener et svar er sikkerheten på campingområdet på dagtid og ved depot/bane på kveld og natt.

Ikke det at jeg har mange biler med meg eller masse verdier, men det bør være et opplegg som fungerer mht. dette.

 

Så til slutt...dere som ikke kan komme på treff hvis dere ikke får overnatte slik som tidligere år, hold dere hjemme, vi klarer oss utmerket uten dere.

 

Antar jeg får så det holder nå, men tenk dere om folkens før dere uttaler dere. Det får da være måte på å finne problemer som ikke er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvis det i ettertid viser seg at noen her fra klubben har en finger med i spillet på at NTS tok denne avgjørelsen så gud hjelpe oss alle...

 

Vi på Vaerste skal ha møte til uka og diskutere om vi kommer eller om vi rett skal proritere Bug-run.

 

Så foreslår jeg at denne saken blir tatt opp EN GANG TIL med NTS og få dem til å forstå at dette ikke går. Det er klubben som er leietaker, det er det NTS lever av. Jeg kan ikke skjønne at styret står som en gjeng nikkedukker i dette tilfellet...

 

Lykke til... ;)

 

tror ikke du skal bekymre deg for det, hvis klubben hadde greid å hatt en finger med i spillet, så ville vi også ha hatt 100db grense og hele pakka på hovedtreffet, NTS gjør nok akkurat som dem vil, når de vil, og med hvem de vil.

 

og hvis det er så gæli å ligge på en gressplen, hvorfor ikke ta kontakt med støa camping f.eks??? de har topp fasiliteter, og egne hytter som går ann å lei, og låse på dag tid, og er ikke langt unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at styret står som en gjeng nikkedukker i dette tilfellet...

 

Takk for tilliten, Håkon. Var dette vi snakket om på messen at du kanskje drar det litt langt. Til informasjon til denne kommentaren din tok jeg fri fredag fra jobb bare for å jobbe med denne spesifikke saken slik at jeg forhåpentligvis kunne finne en løsning for våre medlemmer. Mye frem og tilbake hele fredagen for å gjøre en jobb slik at du og de andre som ikke er fornøyd her kunne få det best mulig der oppe. Det er ei heller første gangen jeg må ta meg fri fra jobb for å jobbe for klubben...

 

... for meg -personlig- betyr jo dette absolutt ingenting. Jeg driter lang marsj i hvor jeg bor så lenge jeg får sove. Men fordi vi i styret er de aller beste menneskene dere medlemmer kan ha i et styre så gjorde jeg det jeg kunne for å få til noe for de andre som ikke er fornøyde her. Dessverre uten resultat...

 

... den fridagen kostet meg neste kr. 2000.- som jeg selv blir trekt i lønn for.

 

Og ja, dette er et skrik om "Hvor flink jeg er", eller "hvor flinke vi er". Det er på tide å våkne opp å se at vi i styret gjør hva vi absolutt kan til en hver tid for medlemmnes gode. Det at vi i hovedstyret beskyldes hver eneste gang når noe går deg og andre imot er rett og slett ikke rettferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvis det er så gæli å ligge på en gressplen, hvorfor ikke ta kontakt med støa camping f.eks??? de har topp fasiliteter, og egne hytter som går ann å lei, og låse på dag tid, og er ikke langt unna.

 

Er vi ikke utestengt derifra??? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes man skal prøve ett år å se jeg istedenfor å ta alle problemene på forskudd;) aldri vært på hovdetreffet før men tenkte å ta med dama å komme iår. var forøvrig på bug run ifjor noe som var veldig bra så håper dette blir minst like bra:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er skremt...skam dere.

 

Jeg har vært på Vålertreffet de siste to-tre årene og har overnattet i umiddelbar nærhet av banen hvert år, noe jeg synes er svært praktisk og ikke minst veldig koselig.

 

Men gud hjelpe meg...hvis jeg ikke kan klare å bevege legemet mitt de meterene det er snakk så får jeg for pokker holde meg hjemme.

 

Den eneste motforestillingen som er kommet og som fortjener et svar er sikkerheten på campingområdet på dagtid og ved depot/bane på kveld og natt.

Ikke det at jeg har mange biler med meg eller masse verdier, men det bør være et opplegg som fungerer mht. dette.

 

Så til slutt...dere som ikke kan komme på treff hvis dere ikke får overnatte slik som tidligere år, hold dere hjemme, vi klarer oss utmerket uten dere.

 

Antar jeg får så det holder nå, men tenk dere om folkens før dere uttaler dere. Det får da være måte på å finne problemer som ikke er der.

 

Nå er jeg er skremt over at en såpass oppegående person som deg ikke klarer å se problemet her, les en gang til og se hva jeg skriver...

 

Og Andreas, det er blant annet oss NTS lever av. VI har rett til å stille noen krav. Hvis ingen i styret klarer å sette fram disse kravene, så har vi et problem.

 

Ære være deg for deg jobben du gjør, jeg vet du gjør ditt beste.

MEN det må gå an å sette hardt mot hardt, for hvis NTS neste gang finner ut at de skal ha 50% av inngangspengene og tillegg tar betalt for parkering på området så er det også greit?

 

DERE må sette foten ned å si at dette aksepterer vi ikke, klubben har til og med ordnet med vakter til denne rolige gjengen. Ikke er det stort stereoanlegg på plass heller. Og siden de tillater Gatebil og ligge på gocart-banen så fatter jeg ikke at det er noe problem at vi er der heller.

 

Hvis ikke NTS ser problemet med bla mye større trafikk i depo pga dette så er de relativt tjukke i hue, og den kan du gjerne quote meg på...

 

Jeg ser det er flere her som sier at "greier man ikke å gå 2 km, så får man begynne å trene" og det er greit nok. Det er bare slik i denne verden at selv om man greier å gå disse 2 km så er det bortimot INGEN som gidder dette...

 

Stå på krava eller kanseler hele driten og flytt det til Artic Circle eller Rudskogen.

 

Og Luis? Klapp igjen... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Andreas, det er blant annet oss NTS lever av. VI har rett til å stille noen krav. Hvis ingen i styret klarer å sette fram disse kravene, så har vi et problem.

 

Jeg har faktisk stått -hardt- på "kravene" og benyttet mye av argumentene du gir her, det at vi faktisk betaler en bra sum for å være der oppe. Jeg står alltid hardt på kravene når jeg forhandler for klubben, fordi medlemmene skal få det beste utav en hver ting vi foretar oss.

 

Jeg er dyktig nok til å kunne forhandle frem det aller meste her i verden, men her har dessverre NTS altfor mange gode argumenter til at vi kommer noe vei. Hovedargumentet med at skylden ligger på oss selv er vanskelig å gjøre noe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.