Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Det var kjipt..

 

Trist avgjørelse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn går det jo når noen idioter ødelegger for alle.

Og om det i år blir sosialt like borti gata kan da umulig ha så mye og si, ingen som skal ut å leke seg på banen på natta allikevel …Forstår ikke at dere gidder å syte enn gang, er jo fult forstålig at det blir som det blir i år. Gå heller på de idiotene som lagde bråket i fjor, ikke på gutta som arrangerer treffet…….

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå heller på de idiotene som lagde bråket i fjor, ikke på gutta som arrangerer treffet…….

 

Jeg håper absolutt ingen av oss i hovedstyret eller oss som arrangerer blir lastet for dette. Dette er overhode ikke vår avgjørelse, og som nevnt har vi jobbet for å få dette til alikavel. Men Norsk Trafikksenter står på sitt, og det må vi sette vår forståelse for.

 

Igjen er dette beklagelig, men samtidig gir dette også medlemmene en sjanse til å vise at vi nå kan oppføre oss slik at vi kanskje får lov å overnatte på området til neste år igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90% sosialt 10% bil er treffet for meg.

 

Sjerpings.

 

Burde vell være mottsatt : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder ikke dette andre klubber? Kun vår klubb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan noen svare på spørsmålet som har blitt stillt i forhold til bråket som var i fjor? var det noe bråk? jeg merka ikke noe. eneste som skjedde var den uheldige personen som sklei på et glatt badegulv og ødela et dusjkabinett i fallet. Dette kan man da virkelig ikke klandre en hel klubb for og mene er bråk.

 

Nå som det blir camping på gressplenen over på andre sida spør jeg igjen. hva skjer med dusj / toalett i forhold til dette? strøm ? alle de tingene som vi alltid har hatt på bana altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytt hovedtreffet til Rudskogen sier nå jeg!!

 

Når vi fortsatt ikke har fått høre en dritt om hva som skal ha skjedd der i fjor så kan man lure på de litt.

 

Og å bruke ordet Hærværk er vel drøyt for ingen av dem jeg møtte på treffet der i fjor eller året før eller året før der osv... Gjør fa....skap med fullt overlegg. Kansje snakk om uhell men det skjer vel på andre arrangement på Våler også?

 

Vil egentlig Våler ha VACN på treff der??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler sterkt på at "vi" er noe mer bråkete/ødeleggende på våre treff kontra treffene til Gatebil. Så vidt jeg kan se så er det overnatting på området på gatebiltreffet 11-13 mai på Vålerbanen.

Hmmm?????? Ja ja. for vell dra på gatebil istedet da.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder ikke dette andre klubber? Kun vår klubb?

 

Samma tenkte jeg : klø :

Går nok mere rolig for seg der.

 

Syntes dette er MEGET synd : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes i utgangspunktet at det var dumt jeg måtte jobbe den helga men nå gir jeg egentlig blanke for nå er hele treffet ødelagt uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper virkelig at det faktisk er trafikksenteret som har krevd dette, jeg var også på hovedtreffet ifjor og fungerte også som vakt. Den eneste episoden var det dusjkabinettet...

 

Hvilke andre muligheter fins det for overnatting? Haslemoen? Tror det bare problemet flyttes jeg, for om noen går inn for å ødelegge så spiller det mindre rolle om det er på banen eller Haslemoen... Og der har jo ting blitt ødelagt før?

 

Det har jo i flere år nå vært ytret ønske fra styret om å flytte alt til Haslemoen, og jeg må som mange andre her revurdere om jeg faktisk vil dra på hovedtreffet i år.

 

Det er jo LITT rart at Gatebil får disponere denne plassen, og ikke VACN. Det lukter litt svidd, og det kommer til å bli undersøkt nærmere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lov å reagere, men dette er et resultat av at tålmodigheten til Norsk Trafikksenter dessverre har tatt slutt. Jeg ønsker ikke på dette tidspunkt å gå i detalj på hvem som har gjort hva, det hjelper dessverre ikke. Men hver eneste år har det vært bråk og hærverk på området, noe som nå har ført til at vi har mistet et privilegium med å bo på selve banen.

 

Sosiale

Det er ingenting som ødelegger det sosiale som noen skriver her. Treffet er fortsatt åpent på dagtid, og det går ann å sosialisere også i edru tilstand. Dessuten om alle flytter seg til Wålengen er det vel ikke plassen som bestemmer hvor sosialt man har det?

 

Hvem som står bak

Ole skriver at han ikke er sikker på om det er Norsk Trafikksenter som står bak, men heller lederen vår. Norsk Trafikksenter står bak denne avgjørelsen ja, og vi i styret har forgjeves prøvd å be om en ny sjanse (noe vi også måtte be om i fjor). Dessverre lar ikke Norsk Trafikksenter seg rikke her, og det må vi respektere. Jeg har forståelse for dems avgjørelse.

 

Når det gjelder lederen som du så fint refererer til, så han John Kopperud valgt av medlemmene på ny i år med hele 68% av stemmene i lederkandidatet. Så det å legge skylden på at lederen står bak her blir noe feil synes jeg. Det er forøvrig ei heller ikke sant. John Kopperud som leder visste nok ikke om dette selv før jeg nå la dette ut på forumet.

 

Jeg må igjen be om forståelse for avgjørelsen Norsk Trafikksenter har tatt. Dere får heller prøve å sette dere inn i situasjonen selv hvis dere leier ut gårdsplassen deres om dagen og lar leietakerne sove der gratis om natten... hvis dem da gjør hærverk på eiendommen din så lar du dem ikke få sove der neste år.

 

Dette er selvfølgelig beklagelig, men gjør det beste utav det som noen kloke sjeler her skriver.

 

Her sitter du og styret naturligvis inne med mye mer og anderledes informasjon enn jeg gjør. Jeg baserer det jeg skriver på hva jeg hører andre si og hva jeg opplever selv, men når SÅ mange mener det samme, ja da tror jeg det ligger NOE i det.

 

Jeg har overnattet på vålerbanen på alle klubbtreffene de siste 5 år, samt noen gatebiltreff, aldri har jeg vært vitne til noen episoder som har virket urovekkende, og jeg har en tendens til å være der ting skjer. Vålerbanen er tross alt ett ganske så stort offentlig anlegg, så litt "svinn" tror jeg de har kalkulert med. Og om noe skulle bli ødelagt, så vil jo klubben normalt sett dekke disse utgiftene på lik linje som når "gutteklubben grei" pådrar seg støybot vel? Jeg tror heller ikke ett ødelagt dusjkabinett direkte ødelegger norsk trafikksenters omdømme heller.

 

Holdningene til "ledern" ang dette tema er viden kjent i klubben, dette er ikke noe som er hentet utifra løse luften, praten går flittig på folkemunne ang. akkurat dette. Men for all del, John har gjort en fremdragende jobb for klubben. Stemte selv på han ved valget i år, men det var av den enkle grunn at jeg ikke så noe reelt alternativ.

 

Ser dessverre at det er mange entusiaster som melder sitt frafall ved treffet i år, men det blir konsekvensen når det kommer til en slik løsning som denne, ganske beklagelig at dette fremkommer på ett så sent tidspunkt og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i alle dager da folkens.

Om vi bor på bana eller om vi bor et stein kast unna, er vell det samme.

Det sosiale blir jo det samme det, når vi er samlet på et sted.

At Våler trafikksenter velger og ha folk på denne plassen kan jo være mange,

men har selv sett brevet fra dem og ikke noen mulighet til og fire på noe der.

Men er det bare vi som har fått denne mailen da tru??

Hva som skjedde i fjord husker jeg ikke men mener og huske at det var noen som vaktene måtte få der i fra og som senere blei kjørt til hamar Politikammer.

(om jeg husker rett)

Jeg synes nå at det viktigste er at vi fokuserer på og ha et koslig treff med kjøring og utsiling.

 

 

SÅ folkens sola kommer vi kommer og artig skal vi ha det.

 

: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Dusj og toalett muligheter på den nye fantastiske plassen??

 

Og til neste år: RUDSKOGEN!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere får heller prøve å sette dere inn i situasjonen selv hvis dere leier ut gårdsplassen deres om dagen og lar leietakerne sove der gratis om natten... hvis dem da gjør hærverk på eiendommen din så lar du dem ikke få sove der neste år.

 

 

 

Greit nok men da burde noen snart kunne si hva f... som skjedde av bråk å hærverk i fjor. Det må jo være noe alvorlig... Noen svi flekker på den flotte gressplenen tror jeg ikke er grunnen..

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som et lite innspill er det også verdt å merke seg at Vålerbanen (eller Norsk Trafikksenter som det heter) er nettopp et trafikksenter, og ingen camingplass. Det har tidligere blitt sett litt gjennom fingrene når det gjelder overnattingen, men i år er kravene dessverre strengere. Vi har som sagt tidligere jobbet med å få lov til å overnatte på banen også i år, men vi har ikke lykkes å få til dette.

 

Har forståelse for at mange syntes dette er synd, men det må jo presiseres at dette ikke blir gjort for å være vanskelige. Når det gjelder Haslemoen ER jo nettopp dette et overnattingssted, og her kan jo de som selv ønsker det overnatte.

 

For snu det litt om og sette det litt på spissen kan man jo si at det er svært få campingplasser i Norge man får lov til å drive med bilkjøring på også da... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor kommer NTS med dette NÅ? Har de virkelig brukt hele vinteren på å evaluere dette? Ville tro de gjorde opp status etter endt sesong og lagde premissene for neste sesong da, FØR søknadene om baneleie kom inn.

 

Også rett etter valget da, bare meg eller pussig timing?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper absolutt ingen av oss i hovedstyret eller oss som arrangerer blir lastet for dette. Dette er overhode ikke vår avgjørelse, og som nevnt har vi jobbet for å få dette til alikavel. Men Norsk Trafikksenter står på sitt, og det må vi sette vår forståelse for.

 

Igjen er dette beklagelig, men samtidig gir dette også medlemmene en sjanse til å vise at vi nå kan oppføre oss slik at vi kanskje får lov å overnatte på området til neste år igjen.

 

 

1. dette som Norsk Trafikksenter står på bør vel være mulig for oss medlemer å få lese. skal vel bare være å klippe ut fra eventuell mail og lime det inn her

 

2. kommer representanter fra Norsk Trafikksenter til å være med og observere på den nye overnattingsplassen, sånn at medlemmene kan vise at dei nå kan oppføre seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor kommer NTS med dette NÅ? Har de virkelig brukt hele vinteren på å evaluere dette? Ville tro de gjorde opp status etter endt sesong og lagde premissene for neste sesong da, FØR søknadene om baneleie kom inn.

 

Også rett etter valget da, bare meg eller pussig timing?

 

er nokk bare deg, har aldeles ingen ting med valget eller Styret i klubben dette gitt. Dette er 100% avgjørelsen til Våler bannen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får gatebil og eventuelt andre lov og ikke vi??

Hvor mye penger får de under bordet av gatebil mon tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nokk bare deg, har aldeles ingen ting med valget eller Styret i klubben dette gitt. Dette er 100% avgjørelsen til Våler bannen

 

Jeg er ikke enig, og kommer til å undersøke saken nærmere. Kommer til å kontakte andre klubber som skal ha arrangementer der og se hva som sies der.

 

At Gatebil som er flere ganger større, med tilsvarende sjanser for ødeleggelser og hærverk er jo ganske åpenbar. Alikavel godtar Trafikksenteret at det overnattes på banen?

 

Jeg synes dette høres rart ut, og er helt enig med Ole i henhold til dette med timing spesielt siden årsmøtet var på lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som et lite innspill er det også verdt å merke seg at Vålerbanen (eller Norsk Trafikksenter som det heter) er nettopp et trafikksenter, og ingen camingplass.

 

Når banekjøringen er over flytter vi folket inn på campen hvor man kan kjøpe seg mat og drikke, show med Glenn Rodney, DJ og selveste Postgirobygget!!!

 

sitat gatebil.no

 

andre får det til?

 

Er det penger det handler om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke partycampen sidna våler banen i fjord??

minnes nå og huske det.

 

Når banekjøringen er over flytter vi folket inn på campen hvor man kan kjøpe seg mat og drikke, show med Glenn Rodney, DJ og selveste Postgirobygget!!!

 

sitat gatebil.no

 

andre får det til?

 

Er det penger det handler om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du forklare meg hvorfor jeg skulle sitte her og skrive løgn??

Hvis norsk trafikksenter lar andre få overnatte på banen så synes jeg kanskje at dem bør forklare oss hvorfor akuratt vi ikke får.

 

Men jeg kan love deg at jeg som helt ny i styret(dog vara) ikke har noen planer overhode og juge til noen i klubben.

 

men Håkond se på saken om du vil bruke tid på det for jeg kan love deg at du kommer akuratt frem til det samme som oss.

 

Håper at alle heller kan se på positivt på treffet, er jo ikke akuratt værden undergang eller. er jo utrolig kort ditt da.

 

 

 

 

 

 

Jeg er ikke enig, og kommer til å undersøke saken nærmere. Kommer til å kontakte andre klubber som skal ha arrangementer der og se hva som sies der.

 

At Gatebil som er flere ganger større, med tilsvarende sjanser for ødeleggelser og hærverk er jo ganske åpenbar. Alikavel godtar Trafikksenteret at det overnattes på banen?

 

Jeg synes dette høres rart ut, og er helt enig med Ole i henhold til dette med timing spesielt siden årsmøtet var på lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.