Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Ærlig talt. Når det er bra nok for Gatebil og alle de andre som har treff der er det godt nok for oss..

Greit nok, treffet har kanskje vært der i alle år før, men hvorfor det skal være så mye dårligere å ha en 'partycamp' 100 meter lenger unna enn forstår jeg ikke.. Det at Norsk Trafikksenter synes at vi er noen bråkmakere er en annen diskusjon, og jeg skjønner at noen reagerer hvis vi får mer pepper enn hva vi fortjener, men å komme med at det 'da blir det dagstur' blir for dumt..

Kanskje fordi noen av oss liker å syyyyyte :nana: Og gode vaner er vond å vende som i at er folk vandt til å ligge på banen å trives der så vil de såklart fortsette med det!

Tipper NTS vil ha mer penger, gi de mer å de gir oss overnatting på banen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får arrangere konkurranse under treffet.. den som går fra campen til depot under banekjøring på 2min vinner noe fint ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du blir med å tar deg av den sosiale biten på mandagskvelden Svein Erik ? i Valdres kan man campe der man vil ;)

Jan Brede

Det skal ikke være noe problem. : vinke :

Hadde tenkt å kjøre på banen å sånn å være på Våler hele helga men kanskje mulighet for å ta en tur på søndagen for å vaske bilen heller er mer aktuelt. : rolleyes

Er sikkert sånn at vi er litt vrange men blir jo litt lagt opp til det å. Er som sagt veldig kort varsel det her fra NTS. Rart man ikke er helt overbevist om hvordan ting er. Ikke noe personlig ment mot deg Andreas bare litt forskjellige meninger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en annen ting. Styret vil jo at folk skal arrangere treff rundt omkring.

Har ikke vært mange banetreff på Østlandet som er arrangert av lokallag.

1.5 år siden jeg var med på det, kreves mye jobb og folk til det så ikke lett for lokallag å gjøre det i forhold til styret som ofte har lettere for å hente inn folk og mye bedre ressurerser og erfaring med det.

Vært snakk om å leie Våler igjen iallfall.

Vet ikke hvordan det er på Rudskogen men ifølge John Kopperud er det mye dyrere og folka der er vanskeligere å ha med å gjøre enn på Våler.

Nå er vel Våler økt prisene mente jeg han nevnte her før i tråden eller i sammenheng et annet sted. Samtidig som folk ikke kan sove i nærheten av bilene sine lenger. Må vel ha folk som passer på de i løpet av natta da?? For kan skje hærverk uansett og når det ikke er noen som får lov til å være der så kan jo folk drive uforstyrret om det ikke er noen som passer på....: rolleyes Ikke blitt noe samarbeidsvillige de på Våler nå heller. Koster det mer når vi må leie den campingen og toalettene osv der å??

Ikke mye fristende å tenke på å arrangere slike treff lenger for lokallag iallfall..... :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor får gatebil og eventuelt andre lov og ikke vi??

Hvor mye penger får de under bordet av gatebil mon tro?

Jeg var vakt på Gatebil på Våler i fjor og var med på å kaste BORT folk som forsøkte å overnatte på go-cart banen. De eneste som fikk lov å overnatte der var utstillere og oss vakter. Så det er absolutt ikke sant at Gatebil får lov og ikke vi :fy: Gatebil betalte ganske mye for vakthold og mener å huske at vi var rundt 90 vakter (ikke inkl. banevakter) til å passe på folket!

Som flere andre er inne på, så er camp'en rett borten for breisladd svingen. Må vi gå rundt banen er det ca. 500 meter å gå, får vi lov å gå over banen er det vel 200 meter å gå.

Sånn sett vil jeg si at det er rart at camp'en er bra nok for Gatebil men ikke for oss : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menesker er vane dyr og dette er anderledes, det er derfor tråden er så lang :D

Litt enig med det med "sikkerheten" til bilene som blir satt igjen på plassen når man ligger bak vollen, er ikke så lett og få fulgt med da..

Må vell bli slik i år da, dem som kommer har i oppgave og sleike ræva til NTS så vi kan ligge på banen nesten år :D

Blir sikkert rolig i år når ingen fra Hadeland kommer, eller?

Jeg var vakt på Gatebil på Våler i fjor og var med på å kaste BORT folk som forsøkte å overnatte på go-cart banen. De eneste som fikk lov å overnatte der var utstillere og oss vakter. ø :

Fritt for og være utstiller :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De eneste som fikk lov å overnatte der var utstillere og oss vakter.

Da får jo gatebil overnatte der da.. campen er bra nok for gatebil.. forde det ikke er plass til alle inne på området.

Gatebil betalte ganske mye for vakthold og mener å huske at vi var rundt 90 vakter (ikke inkl. banevakter) til å passe på folket!

Hvis man fordeler gatebils 90 vakter på de ca 20000stk som var der.. burde vi greie oss fint med 2 vakter vi da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var vakt på Gatebil på Våler i fjor og var med på å kaste BORT folk som forsøkte å overnatte på go-cart banen. De eneste som fikk lov å overnatte der var utstillere og oss vakter. Så det er absolutt ikke sant at Gatebil får lov og ikke vi :fy: Gatebil betalte ganske mye for vakthold og mener å huske at vi var rundt 90 vakter (ikke inkl. banevakter) til å passe på folket!

Som flere andre er inne på, så er camp'en rett borten for breisladd svingen. Må vi gå rundt banen er det ca. 500 meter å gå, får vi lov å gå over banen er det vel 200 meter å gå.

Sånn sett vil jeg si at det er rart at camp'en er bra nok for Gatebil men ikke for oss : klø :

Jeg skal stille ut bilen min jeg så da burde jeg få lov å¨da.... ;)

Og bruker da ikke være helt fullt av folk som ligger der så om dere var 90 vakter som fikk lov så da kan jo vi være vakter og stille ut alle sammen. : vinke :

Er mer glad i asfalt enn jorder jeg for min del.... :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jo gatebil overnatte der da.. campen er bra nok for gatebil.. forde det ikke er plass til alle inne på området.

Gatebil sånn sett ja, men ingen fest/party/drikking på go-cart'en. Vet ikke noe om hvilke avtaler som er inngått, men det hadde jo fint vært plass til masse partytelt på go-cart'en hvis Gatebil ønsket og hadde hatt tillatelse til det. De av oss og utstillere som ikke var på plass tidsnok til å sette opp telt innenfor oppmerket område ble henvist til en gresseng på baksiden. Så det var absolutt ikke "fritt frem" for Gatebil å bruke go-cart'en heller : nei :

Hvis man fordeler gatebils 90 vakter på de ca 20000stk som var der.. burde vi greie oss fint med 2 vakter vi da..

Nå var det ikke 20.000 overnattende på Gatebil i fjor og vi er vel voksne folk som er der for å feste og være sosiale (på camp'en iallfall) så trenger vi overhodet vakter :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi på vaerste er ikke intressert i å dra opp masse verktøy og utstyr i tillegg til banebilen, for så å la dette stå ubevoktet...

Om det er 100, 200 eller 500 meter spiller ingen rolle så lenge man ikke har utsikt over dette og kan følge med. OM noe skulle forsvinne fra depo, er da klubben villig til å erstatte dette?

I fjor var det noen å tuklet på banebilen vår "sånn for morro skyld", blir det ikke en ordning på dette kan jeg si med ganske stor sikkerhet at vi ikke kommer på hovedtreffet i år...

De som har med banebil og utstyr får overnatte ved depo også når det gjelder Gatebil. At Gatebil har partycampen sin et stykke unna er jo ikke veldig vanskelig å skjønne.

Makan til fjas.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIKTIG INFORMASJON

Det er IKKE tillatt og overnatte på banen/depotet i år. Nærmeste mulighet for å campe er "Wålengen" som er på andre siden av banen. Her vil det være vakter. Det vil også være vakthold på selve baneområdet hvor camping og overnatting er forbudt.

Baneområdet blir stengt frem til treffet åpner lørdags morgen.

Bakgrunnen i dette er gjentagende problemer de siste årene med fyll og bråk på banen. I år er vi derfor nektet overnatting av Norsk Trafikksenter.

Vi ber om forståelse rundt dette og spørsmål kan rettes undertegnende på e-post andreas.skotner@vwaudi-club.no eller telefon 450 26 600.

EDIT:

Har lagt til et kart som viser cirka hvor Wålengen er.

UTROLIG TRISTE GREIER!

For da tror jeg desverre ikke at jeg kommer.

Og det at jeg ikke kan komme inn der på fredagen, men så å si tvinges til å kjøre nedover natt til Lørdag for å være klar til treffet.....

At dette er info som man ikke har fått vite tidligere er skremmende..... Men regner med at dette ikke er VACN sin feil.

Hele poenget med treffet for min del, en vanlig fyr som ikke kjenner så spes mange. Ikke har jeg bil til å kjøre på bane med, ikke har jeg noe "premie" bil.

Jeg er der pga. det sosiale på banen. Grilling, prating med "forum navn", tusle rundt å mene ditten å datten om biler. Alt overnevnte er å foretrekke på kveldstid. Føler nå at treffet har blitt kraftig amputert til ett "Kjøre på Bane Treff" med en Utstillingsdel.

Jævlig synd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på den positive siden. kanspare penger å dra på utenlandstreff i stedet :)

flytt hovedtreffet til ACR ved senere anledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det at jeg ikke kan komme inn der på fredagen, men så å si tvinges til å kjøre nedover natt til Lørdag for å være klar til treffet.....

Hvorfor må du kjøre natta? Kan jo overnatte på campen fra fredag til lørdag også, regner jeg med. Er vel bare depotområdet som blir stengt frem til lørdags morgen.

Jeg synes forøvrig denne diskusjonen er en storm i et vannglass. Det er snakk om å flytte teltene 500 m over på andre siden av banen. For de som har med banebil, kan man vel ta med denne til overnattingsstedet på kvelden, og således ha oppsyn med utstyret sitt. Tar vel maks et kvarter å pakke sammen om man har med mye verktøy, for så å legge dette i bilen og kjøre bort. Forutsetter at jordet man skal ligge på er kjørbart, noe jeg regner med det er.

Det er da vel heller ingen som nekter folk å ha det sosialt på kvelden, selv om man sover 500 m unna stedet i fjor? Kan jo like gjerne gå rundt der og prate med folk, vel??

Makan til sutregjeng!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest hva andre skriver sitter jeg igjen med to spørsmål som gjør meg litt betenkt:

Kan man ta med seg bilen inn på Wålengen?

Kan man overnatte på Wålengen fredag - Lørdag?

Håper noen kan svare på dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makan til sutregjeng!

Thats me :P

JEG MENER nå iallefall det jeg skriver...... Trist å skulle endre på noe perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makan til sutregjeng!

Synes det er greit å si ifra når det er ting man ikke liker jeg.... : rolleyes

Tror ikke det blir helt det samme altså. Må liksom pakke ned alt på dagen da for ting som er med på campingen kan ikke stå der hele dagen uten oppsyn.

Morsomt å gå 1 km hver gang man skal grille litt eller hente noe som er der....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote=Lars Olav Tveito;760527

Makan til sutregjeng!

: smil : helt ening

Dere som for hele treffet ødelagt av dette, for jo bare bli hjemme. Vi andre kommer til og ha det like moro forde :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil : helt ening

Dere som for hele treffet ødelagt av dette, for jo bare bli hjemme. Vi andre kommer til og ha det like moro forde :nana:

Et spørsmål: Har du vært på noen av hovedtreffene før og overnattet på banen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke gjøre det beste ut av situasjonen, i stedet for å finne feil på ting hele tiden?? da tror jeg vi kan få det bedre i lag sammen også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke gjøre det beste ut av situasjonen, i stedet for å finne feil på ting hele tiden?? da tror jeg vi kan få det bedre i lag sammen også ;)

Jævla hippie..

Neida, enig med deg Luis! Kjipt at det ikke blir overnatting på banen. Det hadde vært det beste, men får vi ikke lov så får det bare være. Blir sikkert moro uansett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig virkelig ingen som skjønner dette:

ENESTE forskjellen i år er man må bo 50 lengre ned i svingen. Det er ENESTE forskjell som settes som krav.

De av dere som ikke kommer på treffet fordi det sosiale er borte? Hva er det for noe tull? Er det kun sosialt når man er full i selve depotet og ikke sammen i godt lagt noen meter nede i veien?

Selvfølgelig kan dere komme tidlig fredag som man har gjort vært eneste år, men du setter bare opp teltet noen meter før du kommer inn på baneområdet.

Selvfølgelig kan du parkere bilen på Wålerengen, og rett ved siden av teltet ditt.

Det virker nå som dere jobber på spreng for å finne problemer og ulemper med denne situasjonen, hvor fakta er at det overhode ikke eksisterer et eneste problem eller ulempe med at campen må flyttes litt lengre ned. For all del!

Det er da virkelig ikke mulig å være så negative!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg spør igjen, strøm / toalett / dusj......???

Det jeg ser som negativt med å ha teltet på andre siden er at det ikke er bare bare å hente / legge fra seg ting i teltet. ikke alle har lyst til å kjøre rundt med bilen full av deler osv. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde campingvogn jeg kunne dratt med inn på området om dagen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENESTE forskjellen i år er man må bo 50 lengre ned i svingen. Det er ENESTE forskjell som settes som krav.

De av dere som ikke kommer på treffet fordi det sosiale er borte? Hva er det for noe tull? Er det kun sosialt når man er full i selve depotet og ikke sammen i godt lagt noen meter nede i veien?

Selvfølgelig kan dere komme tidlig fredag som man har gjort vært eneste år, men du setter bare opp teltet noen meter før du kommer inn på baneområdet.

Selvfølgelig kan du parkere bilen på Wålerengen, og rett ved siden av teltet ditt.

Det virker nå som dere jobber på spreng for å finne problemer og ulemper med denne situasjonen, hvor fakta er at det overhode ikke eksisterer et eneste problem eller ulempe med at campen må flyttes litt lengre ned. For all del!

Det er da masse problemer som er nevnt. Men oppleves ikke sånn av de som ikke har tenkt å ligge på banen. For det er "vi" som klager..... : rolleyes

Kan ikke se altfor mange av de som ligger på Haslemoen/ikke har tenkt å være der i helga klager av en eller annen merkelig grunn..... : dum :

Vi har faktisk noen praktiske problemer vi som Rolf nevner over her.... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry assa... Men jeg har vært en forkjempe for å sove på banen i alle år. Men hva er problemet med dette. Det er jo rett vedsiden av. Eneste jeg kan si jeg ikke liker er at bilen ikke får stått på asfaltdekke om natten ;)

Hva er problemet med å ta med seg bilen bort til campen om kvelden. Så har du oversikt over den og alt som du har inni.

Nei, dette synes jeg er krisemaksimering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da blir det vakter på dagtid også, slik at vi har en viss trygghet på at ting ikke blir borte mens vi er på banen?

Eller har dere ikke tenkt på dette heller? Etter at Gatebil har hatt partycampen sin bortpå der et par helger før ser det sikkert deilig ut...

Jeg er ikke redd for det sosiale, for det tror jeg ikke blir noe problem. Jeg er redd for tinga, men det er greit om VACN garanterer sikkerheten og evt. erstatter ting som blir borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.