Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk stått -hardt- på "kravene" og benyttet mye av argumentene du gir her, det at vi faktisk betaler en bra sum for å være der oppe. Jeg står alltid hardt på kravene når jeg forhandler for klubben, fordi medlemmene skal få det beste utav en hver ting vi foretar oss.

 

Jeg er dyktig nok til å kunne forhandle frem det aller meste her i verden, men her har dessverre NTS altfor mange gode argumenter til at vi kommer noe vei. Hovedargumentet med at skylden ligger på oss selv er vanskelig å gjøre noe med.

 

Tror du det hjelper om jeg blir med å sitter på vedkommende mens du forhandler? : haha :

 

Jeg vil det samme som deg jeg Andreas, og det tror jeg du vet. Vi kommer nok oppover okkesom, men dere MÅ få til noe ang. sikkerhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Andreas, det er blant annet oss NTS lever av. VI har rett til å stille noen krav. Hvis ingen i styret klarer å sette fram disse kravene, så har vi et problem.

 

Ære være deg for deg jobben du gjør, jeg vet du gjør ditt beste.

MEN det må gå an å sette hardt mot hardt, for hvis NTS neste gang finner ut at de skal ha 50% av inngangspengene og tillegg tar betalt for parkering på området så er det også greit?

 

DERE må sette foten ned å si at dette aksepterer vi ikke, klubben har til og med ordnet med vakter til denne rolige gjengen. Ikke er det stort stereoanlegg på plass heller. Og siden de tillater Gatebil og ligge på gocart-banen så fatter jeg ikke at det er noe problem at vi er der heller.

 

Hvis ikke NTS ser problemet med bla mye større trafikk i depo pga dette så er de relativt tjukke i hue, og den kan du gjerne quote meg på...

 

Jeg ser det er flere her som sier at "greier man ikke å gå 2 km, så får man begynne å trene" og det er greit nok. Det er bare slik i denne verden at selv om man greier å gå disse 2 km så er det bortimot INGEN som gidder dette...

 

Stå på krava eller kanseler hele driten og flytt det til Artic Circle eller Rudskogen.

 

:

 

hvor kommer disse 2km i fra?

 

er vell ca 500m og gå fra depo til sove plassen, og kanskje en km med bil.

 

 

Men Håkon tenkt om vi setter foten hardt ned og sier at da er vi ikke intrisert og leie våler banen om vi ikke for sove der inne. Trur nokk at vi får tilsvar da at det er helt oki, er nokk ikke dem som er avhengig av oss men vi som er avhengig av dem, for og kunne ha et sånnet treff. Nokk av folk som vil låne banen.

 

Synes heller vi skal bruke kreftene våres her inne til og få et super treff jeg en og hisse oss opp om at vi ikke kan sove inne på selve banen.

skjønner at det hadde vært kosligst og enkles for flere. Men nå har våler bestemt deg for dette da og da må vi bare føye oss og si oki.

 

Synes det er utrolig synd om noen velger og ikke komme. dette blir jo da et tap for alle sammen både for de som ikke kommer og oss som kommer.

 

så nå synes jeg at diskusjonen kan komme inn på det positive som faktiske er veldig nært.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg er skremt over at en såpass oppegående person som deg ikke klarer å se problemet her, les en gang til og se hva jeg skriver...

 

Jeg ser problemet med sikkerheten, og det skrev jeg da også...eller?

 

Argumentene om at det er så fordømrade langt unna kjøper jeg derimot ikke. Ei heller argumentet om at det sosiale vil lide av dette, et er nemlig bare tull og det vet vi alle sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser problemet med sikkerheten, og det skrev jeg da også...eller?

 

Argumentene om at det er så fordømrade langt unna kjøper jeg derimot ikke. Ei heller argumentet om at det sosiale vil lide av dette, et er nemlig bare tull og det vet vi alle sammen.

 

Vel, time will show. Uansett hva som måtte hende så kommer vi ikke opp dit for å "suttre", det gjør vi ferdig her...

 

Har sagt det jeg mener, så får vi se hva som skjer. Regner nok med at vi kommer uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk at jeg har gått glipp av en diskusjon, uten å få vært med...: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, time will show. Uansett hva som måtte hende så kommer vi ikke opp dit for å "suttre", det gjør vi ferdig her...

 

Har sagt det jeg mener, så får vi se hva som skjer. Regner nok med at vi kommer uansett.

 

Høres bra ut, regner med vi ses der oppe.

 

Håper bare ikke det at jeg bytter jobb nå medfører at jeg ikke kan komme på treffet...det hadde jo vært typisk hvis jeg ble sendt på sjøen da...

 

Håper vi kan ta en pils eller to...på campingen eller et annet passende sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Luis? Klapp igjen... :nana:

gidder ikke å lage bråk for smågodt jeg da;) :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja..blir vel camping i år å, må vel ta med aggregat for å få strøm i år da.

 

Syns dette var en liten skuffelse, men hvem vet, kan da hende at dette er er bedre alternativ:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer på dette treffet?

 

Kun vacn medlemmer som kommer inn?

No ala gatebil opplegg det her eller hur?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo faktisk hende at den "campende" delen av hovedtreffet blir mer samlet da, har jo vært ganske godt "fraskilt" på baneområdet før..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med utstyret sin står på campingen mens vi tilbringer hele dagen på baneområdet?

 

Går jo en vei ved siden av der, hvem som helst kan jo bare forsyne seg med hva som helst der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest litt att og fram her, men har ikke funnet noe svar på det jeg leter etter. Finnes det ikke noe garasjer, store åpne lokaler eller lignende som det går an å låse bilene inn i? Jeg har aldri vært på Vålerbanen og kjenner ikke området. Er det ikke pit-stop'er med garasjeport i depoet eller? Selv har jeg ikke egen bil for banekjøring med tilhørende verktøy som de fleste har med, men hadde man kunne låst bilene inne på selve baneområdet hadde dette vært ypperlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det vil jo nå bommen inn til baneområdet/depoet bli stengt og låst. Og vaktene skal vel kanskje sjekke litt der å?

 

Men sikkerheten på campområdet på dagtid stiller jeg et stort spørsmålstegn ved. Det er ikke akkurat det mest spennende området av bana..

 

Og den krangelen om hvor langt det er fra depoet til campen får vi se på senere.. Skal nok få målt det serru ;) Det vil jo ikke være aktuelt å gå over bana så mer enn 500m kan jeg ihvertfall garantere at det er.

 

Uansett.. ser ut til at jeg har fått fiksa campingvogn: smil : Så da blir det vel til at jeg kommer og blir der hele helga.. Vi får gjøre det beste ut av situasjonen og forhåpentligvis få muligheten til å flytte tilbake til depoet neste år:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det vil jo nå bommen inn til baneområdet/depoet bli stengt og låst. Og vaktene skal vel kanskje sjekke litt der å?

 

Ja, bommen blir stengt inn til depotområdet frem til det åpner lørdags morgen, men ønsker noen å parkere bilene sine inne på depotområdet natt til lørdag så er dette mulig. Jeg vil være tilgjengelig på depotområdet hele fredagen og natt til lørdag for dem som ønsker å ha bilene sine der. Jeg vil da sleppe inn hver enkelt... Det vil også bli vakthold på depotområdet fredag, natt til lørdag, lørdag, natt til søndag og søndag. Det blir ikke noe utvidet vakthold på campingen nei.

 

Er det svar godt nok?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bommen blir stengt inn til depotområdet frem til det åpner lørdags morgen, men ønsker noen å parkere bilene sine inne på depotområdet natt til lørdag så er dette mulig. Jeg vil være tilgjengelig på depotområdet hele fredagen og natt til lørdag for dem som ønsker å ha bilene sine der. Jeg vil da sleppe inn hver enkelt... Det vil også bli vakthold på depotområdet fredag, natt til lørdag, lørdag, natt til søndag og søndag. Det blir ikke noe utvidet vakthold på campingen nei.

 

Er det svar godt nok?

 

Ikke vakter på campingen på dagtid nei... Kjempebra...

 

Om noe blir borte fra campingen så sender vi regninga til hovedstyret. Case closed.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan da umulig være klubbens ansvar å sørge for sikkerheten på campingplassen:confused:

På enhver campingplass ellers i norge gjelder det vel at man tar vare på sine egene verdi gjenstander?

Når jeg camper ellers på klubb/gatebil treff lar jeg kun sovepose osv ligge igjen i teltet i løpet av dagen. Alt annet av verdisaker tar jeg med/låser i bilen.

De tingene jeg trenger til bilen under banekjøring, som verkøy osv; tar jeg med til depot plassen hvor jeg og andre kan holde øye med det.

Jeg kan ikke skjønne at det er klubbens ansvar å erstatte ting som blir stjålet.

Har klubben noen gang estattet eiendeler som noen har stjålet, inne på baneommerådet, i løpet av et treff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan da umulig være klubbens ansvar å sørge for sikkerheten på campingplassen:confused:

På enhver campingplass ellers i norge gjelder det vel at man tar vare på sine egene verdi gjenstander?

Når jeg camper ellers på klubb/gatebil treff lar jeg kun sovepose osv ligge igjen i teltet i løpet av dagen. Alt annet av verdisaker tar jeg med/låser i bilen.

De tingene jeg trenger til bilen under banekjøring, som verkøy osv; tar jeg med til depot plassen hvor jeg og andre kan holde øye med det.

Jeg kan ikke skjønne at det er klubbens ansvar å erstatte ting som blir stjålet.

Har klubben noen gang estattet eiendeler som noen har stjålet, inne på baneommerådet, i løpet av et treff?

 

Vel, det settes nå ut vakter på depoet hele døgnet, om klubben da er intressert i medlemmens interesser som Andreas sier så ofrer man en eller to personer av vaktstyrken til å holde et øye med campingplassen på dagtid og...

 

Før hadde vi kontroll over dette når vi lå i depo, det har vi ikke nå.

 

Jeg skjønner ikke at det er så jævlig vanskelig å få til... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det er så jævlig vanskelig å få til... : bh :

 

Legger du selv merke til en ting nå? Uansett hvor mye vi legger til rette så er det aldri godt nok? Det er ikke "jævlig" vanskelig som du sier, det er faktisk umulig... Då å gjøre 100% fornøyde må vi visst innse at er umulig.

 

Når det gjelder vakthold på campingen så må du sende regning så mye du vil. Denne blir selvfølgelig ikke betalt, og Walter har er perfekt svar til så.

 

Du er voksen, Håkon. Regner med du klarer å passe på dine egne ting slik at vi i hovedstyret slipper å sitte barnevakt for utstyret ditt. Vi sliter vel nok med ressurser som det er.

 

Igjen nok noe jeg må be om forståelse rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger du selv merke til en ting nå? Uansett hvor mye vi legger til rette så er det aldri godt nok? Det er ikke "jævlig" vanskelig som du sier, det er faktisk umulig... Då å gjøre 100% fornøyde må vi visst innse at er umulig.

 

Når det gjelder vakthold på campingen så må du sende regning så mye du vil. Denne blir selvfølgelig ikke betalt, og Walter har er perfekt svar til så.

 

Du er voksen, Håkon. Regner med du klarer å passe på dine egne ting slik at vi i hovedstyret slipper å sitte barnevakt for utstyret ditt. Vi sliter vel nok med ressurser som det er.

 

Igjen nok noe jeg må be om forståelse rundt.

 

Da stikker jeg bort til deg når agregatet skal passes på, så kan du sitte barnevakt for det...

 

Dere skal ha vakter i depo, LITT bruk av hodet og LITT omorganisering så kan sikkert de vaktene titte innom campen sånn innimellom...

 

Men det var det da... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dere ikke være enige om å være uenige?

 

Vil faktisk gå så langt som å si at dere faktisk nærmest "skremmer" noen fra å komme på hovedtreffet, tilogmed inkl meg..

 

Jeg skal på hovedtreffet, har egentlig ikke noe tvil om at det kommer til å bli bra, enn selv om jeg ikke har campet på 10 år! Noe logistiske problemer kan jeg se for meg, men noe slår meg her; er vi ikke en klubb som har til oppgave å ta vare på hverandre? Trenger vi være såpass redde for at noen skal stjele fra oss når vi er borte fra campen? Kan man ikke tro at de som er i campen holder et lite øye med naboteltet?

 

Jeg for min del håper på godt vær og hyggelige bekjentskaper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med at dette blir et knall treff som vanlig.

 

Lykke til alle sammen.

 

PS; Kommer nok en tur jeg også om jeg ikke blir låst inn i Chicago neste uke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dere ikke være enige om å være uenige?

 

Vil faktisk gå så langt som å si at dere faktisk nærmest "skremmer" noen fra å komme på hovedtreffet, tilogmed inkl meg..

 

Jeg skal på hovedtreffet, har egentlig ikke noe tvil om at det kommer til å bli bra, enn selv om jeg ikke har campet på 10 år! Noe logistiske problemer kan jeg se for meg, men noe slår meg her; er vi ikke en klubb som har til oppgave å ta vare på hverandre? Trenger vi være såpass redde for at noen skal stjele fra oss når vi er borte fra campen? Kan man ikke tro at de som er i campen holder et lite øye med naboteltet?

 

Jeg for min del håper på godt vær og hyggelige bekjentskaper..

 

Det har såvidt meg bekjent ikke vært problem med tyveri tidligere.....

Og vet ikke helt jeg men stort sett har jo folk fått med seg det de har med seg på treff til treffet (med mindre man bor på banen) så at man ikke skal klare å putte det tilbake i bilen,kjøre til depoet og sette det der er for meg merkelig. Kan skjønne det medfører litt ulempe men det får man tåle.

 

 

 

Jeg ser også en annen fordel med det og det er at man faktisk får disponere og planlegge utstillingsdelen av treffet (for det er faktisk mange som kommer kun for å stille ut.Vi kan faktisk få plassert de utstillte bilene "samlet" uten at man står overalt med parkerte ikke utstillte biler innimellom overalt.

Det er litt av en jobb å få oversikt over alle de utstillte bilene når de er spredt fra parkeringen bak kantina til innkjøringen til depoet.

 

 

Jeg stiller ihvertfall med godt humør,optimisme og tennvæske (intern)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er vel at det går en offentlig vei rett ved siden av jordet vi skal campe på. Skal ikke forundre meg om en eller annen clepto stopper og forsyner seg.

 

Alle er vel på baneområdet på dagene, ingen som sitter på campingen og runker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er vel at det går en offentlig vei rett ved siden av jordet vi skal campe på. Skal ikke forundre meg om en eller annen clepto stopper og forsyner seg.

 

Alle er vel på baneområdet på dagene, ingen som sitter på campingen og runker...

 

Takk, endelig noen som skjønner det... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, endelig noen som skjønner det... :rolleye:

 

ALLE har skjønt det og flere har allerede svart deg på det. Som ved ALLE andre anledninger her i livet er folk selv ansvarlig for å ta sine forholdsregler for å passe på egne ting.

 

Campen på Wålengen er et TILBUD til de som vil benytte den. Det finnes massevis av alternativer som har fungert ypperlig for hundrevis av medlemmer hvert eneste år om ikke denne gesten er god nok.

 

Camping på Støa og Elverum, Hoteller i Elverum sentrum og Haslemoen er svært gode og prisgunstige alternativer. Jeg har selv benyttet alle disse alternativene i tillegg til banen og har klart meg ypperlig med både 2 biler, bilhenger og lassevis av verktøy, som så mange andre...

 

Nå får det faen meg være slutt på denne sytingen, NTS har tatt sin beslutning og det er synd å miste banealternativet, men det eneste man oppnår ved å grine som en fjortis her inne nå er å forsure hele stemningen på forumet og i klubben generellt.

 

Så en spesiell takk til deg igjen Håkon for atter en gang å spre negative vibber i hele klubben. Håper du er stolt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.