Høyglanspolerte Cup kanter!!

Anbefalte innlegg

Skjedde et eller annet i huet mitt på vei hjem fra jobb idag!

Stoppet på Biltema og kjøpte et lass med poleringsgreier!

 

Heiv meg over de gamle RH Cup hjula og begynte å jobbe!

 

Noe kantkjørte var de jo så det ble litt ekstra sliping.

 

Ble bare en felg ferdig idag, så nå er det bare tre igjen!!

 

Synes resultatet var verdt jobben iallefall!!! :)

 

Bra eller.....??!

cup2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : Pent!!! :D

Hva slags poleringsgreier kjøpte du da? Det ble jo VELDIG bra. Har du ett før bilde også kanskje?

 

Skal ikke selge de felgene vel? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

: ja : Pent!!! :D

Hva slags poleringsgreier kjøpte du da? Det ble jo VELDIG bra. Har du ett før bilde også kanskje?

 

Skal ikke selge de felgene vel? ;)

 

Takk for det!

 

Brukte først malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten. Så var det å starte "klatringen" fra 240, 360, 400, 600, 1000 opptil 1200 vannslipepapir. Så brukte jeg Autosol på en sliperondell som jeg dyttet i drillen. Alt kjøpt på Biltema! Tok rundt 4 timer!!! på denne ene felgen.

 

Salg blir litt feil etter all den jobben, må heller få dekk til å passe inn i husbyggingsbudsjettet så jeg får brukt dem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

verri nais:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey hey,du er jente med skikkelig tak i du Heidi!!! Kryr ikke akkurat av jenter som finner på slike ting. GO GIRL !!!! :tilber: :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Pål! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Sandberg

Har du ett før bilde også kanskje?

 

 

Yup, her er et "før" bilde.....pent var det ikke :(

cup before.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Kristiansen

Yup, her er et "før" bilde.....pent var det ikke :(

 

Hmmmm.. ja da må jeg si at resultatet var MEGET bra :ja:

Bare 3 igjen da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal si det blei bra : ja : Har et par felger selv som kunne trenge samme behandling. Så dette var kanskje et tips :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss.. Og du er dame. :D

 

Ikke værst.. Sku ønske flere jeg kjenner (uten å nevne navn) får sånne kick. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Jøss.. Og du er dame. :D

 

Ikke værst.. Sku ønske flere jeg kjenner (uten å nevne navn) får sånne kick. : ja :

 

:tilber::D :D :D

 

Couldn`t agree more!

 

God helg alle sammen.....

 

Mvh

Karl - M

A2 Tdi sportsline

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står respekt av denne jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står respekt av denne jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damer kan pussing og gnikking, ingen tvil om det! Tar du stålfelga mine etterpå? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damer kan pussing og gnikking, ingen tvil om det! Tar du stålfelga mine etterpå? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo utrolig bra! Ser kanten er polert, men er hele felgen polert (kommer ikke helt fram på bildet). Har du navnet på remediene du brukte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo utrolig bra! Ser kanten er polert, men er hele felgen polert (kommer ikke helt fram på bildet). Har du navnet på remediene du brukte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av ATU

Dette ble jo utrolig bra! Ser kanten er polert, men er hele felgen polert (kommer ikke helt fram på bildet). Har du navnet på remediene du brukte?

 

Takk for det :)

 

Nope, hele felgen er ikke polert, kun kanten. Det eneste jeg har gjort med "eikene" er et par runder med Auto Glym Paint Renovator og deretter Super Resin Polish.

 

Jeg brukte Duxola malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten og deretter diverse Biltema våtslipepapir fra 240 - 1200.......også masse Autosol som jeg polerte med poleringsrondell fra Biltema art. nr 19-2039, også håndrens :) etterpå.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av ATU

Dette ble jo utrolig bra! Ser kanten er polert, men er hele felgen polert (kommer ikke helt fram på bildet). Har du navnet på remediene du brukte?

 

Takk for det :)

 

Nope, hele felgen er ikke polert, kun kanten. Det eneste jeg har gjort med "eikene" er et par runder med Auto Glym Paint Renovator og deretter Super Resin Polish.

 

Jeg brukte Duxola malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten og deretter diverse Biltema våtslipepapir fra 240 - 1200.......også masse Autosol som jeg polerte med poleringsrondell fra Biltema art. nr 19-2039, også håndrens :) etterpå.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Kristiansen

Takk for det :)

 

Nope, hele felgen er ikke polert, kun kanten. Det eneste jeg har gjort med "eikene" er et par runder med Auto Glym Paint Renovator og deretter Super Resin Polish.

 

Jeg brukte Duxola malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten og deretter diverse Biltema våtslipepapir fra 240 - 1200.......også masse Autosol som jeg polerte med poleringsrondell fra Biltema art. nr 19-2039, også håndrens :) etterpå.....

 

Var det et sånt slags lag med plastikk før du kom ned på selve metallet på dine felger eller?? Hvor langt har du kommet på felga dine?? Ferdig med alle 4 eller?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Kristiansen

Takk for det :)

 

Nope, hele felgen er ikke polert, kun kanten. Det eneste jeg har gjort med "eikene" er et par runder med Auto Glym Paint Renovator og deretter Super Resin Polish.

 

Jeg brukte Duxola malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten og deretter diverse Biltema våtslipepapir fra 240 - 1200.......også masse Autosol som jeg polerte med poleringsrondell fra Biltema art. nr 19-2039, også håndrens :) etterpå.....

 

Var det et sånt slags lag med plastikk før du kom ned på selve metallet på dine felger eller?? Hvor langt har du kommet på felga dine?? Ferdig med alle 4 eller?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Olerud

Var det et sånt slags lag med plastikk før du kom ned på selve metallet på dine felger eller?? Hvor langt har du kommet på felga dine?? Ferdig med alle 4 eller?? :)

 

Tror det plastikk laget du nevner rett og slett er klarlakken.

Jeg bare "sauset" det inn med malingsfjerner så "boblet" det opp som rakkern etter noen minutter. Så benyttet jeg høytrykkspyleren å spylte det av, det som satt igjen da skrapte jeg vekk med en "god gammeldags" bakelittsparkel.

 

Har en felg igjen som jeg håper å få ferdig imorgen. Treff på Kongsten i Fredrikstad til helgen om jeg hadde håpet å være ferdig til.

 

Oppdaget jeg når jeg skulle dra fra jobb på fredag at en eller annen IDIOT hadde brutt seg inn i bilen min! :( Har ødelagt begge fordørene mine under håndtaket! Må se om jeg kan få stresset reparasjon av det iløpet av uka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Olerud

Var det et sånt slags lag med plastikk før du kom ned på selve metallet på dine felger eller?? Hvor langt har du kommet på felga dine?? Ferdig med alle 4 eller?? :)

 

Tror det plastikk laget du nevner rett og slett er klarlakken.

Jeg bare "sauset" det inn med malingsfjerner så "boblet" det opp som rakkern etter noen minutter. Så benyttet jeg høytrykkspyleren å spylte det av, det som satt igjen da skrapte jeg vekk med en "god gammeldags" bakelittsparkel.

 

Har en felg igjen som jeg håper å få ferdig imorgen. Treff på Kongsten i Fredrikstad til helgen om jeg hadde håpet å være ferdig til.

 

Oppdaget jeg når jeg skulle dra fra jobb på fredag at en eller annen IDIOT hadde brutt seg inn i bilen min! :( Har ødelagt begge fordørene mine under håndtaket! Må se om jeg kan få stresset reparasjon av det iløpet av uka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola malingfjerner er bare rått, får de fleste typer maling til å boble på kort tid. Har lyst til å polere felger jeg også nå, men jeg har ingen felger med kant... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola malingfjerner er bare rått, får de fleste typer maling til å boble på kort tid. Har lyst til å polere felger jeg også nå, men jeg har ingen felger med kant... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.