Høyglanspolerte Cup kanter!!

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Heidi Kristiansen

Tror det plastikk laget du nevner rett og slett er klarlakken.

Jeg bare "sauset" det inn med malingsfjerner så "boblet" det opp som rakkern etter noen minutter. Så benyttet jeg høytrykkspyleren å spylte det av, det som satt igjen da skrapte jeg vekk med en "god gammeldags" bakelittsparkel.

 

Har en felg igjen som jeg håper å få ferdig imorgen. Treff på Kongsten i Fredrikstad til helgen om jeg hadde håpet å være ferdig til.

 

Oppdaget jeg når jeg skulle dra fra jobb på fredag at en eller annen IDIOT hadde brutt seg inn i bilen min! :( Har ødelagt begge fordørene mine under håndtaket! Må se om jeg kan få stresset reparasjon av det iløpet av uka!

 

Hmmm... Okay.. Var er realt lag med klarlakk iallefall... :) Trur jeg kanskje skal nevne det der med malingsfjerner til en kamerat som måtte sy 30 sting i hånda i går når han drev å skrapte bort klarlakken med kniv.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Duxola malingfjerner er bare rått, får de fleste typer maling til å boble på kort tid. Har lyst til å polere felger jeg også nå, men jeg har ingen felger med kant... :(

kan jo kjøpe momo felga mine som jeg har stående;) hehe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Duxola malingfjerner er bare rått, får de fleste typer maling til å boble på kort tid. Har lyst til å polere felger jeg også nå, men jeg har ingen felger med kant... :(

 

Stemmer det... så selv resultatet etter at en idiot hadde gitt bilen til en kamerat et strøk langs siden :mad: Heldigvis ble han observert da han forlot åstedet i sin bil som var dekket med firmalogoer :cool:

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roy Steensen

Heidi: kjører du ford eller?

Noen som stjeler bildene dine?

 

http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=2083

 

Neida,

 

....kællen har ikke skjønt at det ikke er mulig å kjøre Ford!!! :D

 

Det er han som har postet der.......han er medlem av FMCN :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to første postene er jo nesten helt like da. :) Hvem av dere gjorde egentlig jobben? ;) Han pusset og du dirigerte eller..

 

Dere har samme linje i signaturen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! Kan se ut som om en av dere prøver å ta æren for en stor jobb her ja...... Hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Kjerringer er jo ganske gode til å kantkjøre så det ble litt ekstra sliping."

 

:D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

De to første postene er jo nesten helt like da. :) Hvem av dere gjorde egentlig jobben? ;) Han pusset og du dirigerte eller..

 

Dere har samme linje i signaturen også..

 

Kanskje ikke så rart at de to første postene er nesten like når de handler om den samme tingen. :) Disse forumene er jo til for å dele erfaringer og ideér, så derfor fant vi ut at vi skulle legge posten på to forum.

 

Når du har vært gift i 15(!) år så gjør du ting i fellesskap, ingen som dirigerer den andre da..... :) Kællen tok møkajobben og jeg finpussen, enkelt og greit!

 

Signaturen er lik fordi vi synes den kommentaren til Jim Carrey i Ace Ventura filmene er helt konge. Passer bra til oss egentlig i og med at vi har en lei uvane med å komme litt seint.... :)

 

Hehe! Kan se ut som om en av dere prøver å ta æren for en stor jobb her ja...... Hehe!

 

Ingen som prøver, eller trenger, å ta æren for noe alene, hverken her eller på FMCN, så lenge vi har gjort jobben sammen..... :)

 

Kjerringer er jo ganske gode til å kantkjøre så det ble litt ekstra sliping!

 

Jada, jeg er litt for god til det! :) Må prøve å skjerpe det nå som felgene har blitt så bra vel...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å poloer hele felgen? blir det bra? redningen for oss med kantløse felger?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Hey hey,du er jente med skikkelig tak i du Heidi!!! Kryr ikke akkurat av jenter som finner på slike ting. GO GIRL !!!! :tilber: :tilber:

 

Helt enig. men hva m å ta hele felgen?????? Det er i alle fall dritt kult m helpolerte felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Heidi Kristiansen

Takk for det :)

 

Nope, hele felgen er ikke polert, kun kanten. Det eneste jeg har gjort med "eikene" er et par runder med Auto Glym Paint Renovator og deretter Super Resin Polish.

 

Jeg brukte Duxola malingsfjerner for å fjerne den gamle klarlakken på kanten og deretter diverse Biltema våtslipepapir fra 240 - 1200.......også masse Autosol som jeg polerte med poleringsrondell fra Biltema art. nr 19-2039, også håndrens :) etterpå.....

 

Jeg kjøpte Duxola i dag til å fjerne lakken med men det var dårlig virkete ikke i det hele tatt , kan det være spes, lakk på Porsche felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tore Kirketeig

Jeg kjøpte Duxola i dag til å fjerne lakken med men det var dårlig virkete ikke i det hele tatt , kan det være spes, lakk på Porsche felgene?

 

Var det jeg sa til deg.... tror ikke de er lakkert i det hele tatt men behandlet på en annen måte, derfor den spesielle overflaten på de. De er jo også smidde (og ikke støpt) mulig det har noe å si også?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva m å glass blåsse felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Var det jeg sa til deg.... tror ikke de er lakkert i det hele tatt men behandlet på en annen måte, derfor den spesielle overflaten på de. De er jo også smidde (og ikke støpt) mulig det har noe å si også?!?

 

Snakket med de på Lakkservice i dag spurte etter lakkfjerner, det hadde de ikke så da blir det vel sliping.

Han snakket om att lakken på felgene mulig var brent inn ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik: er Porsche felgene dine lakkert, uavhengig om det er brennlakkert eller ikke, så vil Duxola fjerne lakken. Duxola fjerner absolutt alt :cool:

 

Mvh

KMR

Oslo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Karl - Magnus Rabben

For å si det slik: er Porsche felgene dine lakkert, uavhengig om det er brennlakkert eller ikke, så vil Duxola fjerne lakken. Duxola fjerner absolutt alt :cool:

 

Mvh

KMR

Oslo

 

Fikk svar på problemet mitt. Duxola fjerner ikke lakken på felgene, det som jeg trode var lakk, men felgene er eloksiderte og da nytter det ikke med lakkfjerner men med slipepapir.!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tore Kirketeig

Fikk svar på problemet mitt. Duxola fjerner ikke lakken på felgene, det som jeg trode var lakk, men felgene er eloksiderte og da nytter det ikke med lakkfjerner men med slipepapir.!!!

 

Hvor mange dager siden er det jeg sa det til deg... må lære deg å høre på meg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tord Askvig

Hvor mange dager siden er det jeg sa det til deg... må lære deg å høre på meg ;)

 

:( :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble sinnsykt kult det der.. har like porche cup felger på rs2`n min.

det der bare må jeg gjøre en gang jeg har tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.