Anbefalte innlegg

ja kan vel lage en liten presentasjon av oss :)

 

vi startet to stykker, jeg (Tom) og en kompis av meg Morten, med å lete etter lokaler som vi kunne lagre biler, sykler, sofa og stereo så vi kunne gnikke og gnu bil når det måtte ønske !

vi har leid hos Bussring skandinavia i 1 år nå og for noen mnd siden kom siste skuddet på stammen, Eskil ! men siden lokalene der ikke var serlig godt isolert og mangel på vann og dass var stor, så bestemte vi oss for å se etter noe annet !

kan vel si at jeg har vært en golf1 kar siden jeg var 14 år, så for meg var det naturlig at både bensin og diesel, GTi og vanlig, 3 dørs og 5 dørs har vært i eie !

morten har vel vært en BMW kar hele tiden, men har hatt 3 golfer allerede i eie ! riktig nok har vi begge våre tråder til BMW, derfor vi har "m-tech" stripene i navnet !

eskil er en golf 2 kar og jeg ser ikke bort fra at golfen hans kommer til å høste gode ord hos di fleste når han er ferdig med den :) eskil kan skrive mer om seg selv her !

 

vi har nettopp kommet inn i nye lokaler så det har vært ei travel jul, men det blir bra når vi kommer gang der oppe :D

 

kommer mer senere i dag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå kan jeg fortelle litt mer :)

biler som jeg har nå:

-79 golf 1.5 GLD 5 dørs, denne bilen har ALT en luksus golf skal ha :D

skinnseter, en eier før meg, grønntonede ruter osv osv

-83 golf 1,8 GTi, dette er en bil som har blitt bygget opp tidligere som en race car ! lexan ruter, bur osv osv. bilen står nå hjemme på plenen og pryder nabolaget :D

-83 golf GTi, orginal bil som jeg kjøpte sammens med morten, nå har han kjøpt meg ut av bilen.

-95 nissan king cab 2.5 4x4, må ha en bil som tåler litt tromsø på vintern :P

-92 harley davidson FXR low rider, sommer kjøretøy :D

-90 BMW 520i som selges i deler

 

ellers har jeg en -77 golf på handen som skal være strøken, gleder meg til å se den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel poste noen bilder da fra ny værkste :)

 

_MG_7041.jpg

 

_MG_7042.jpg

 

er ennå veldig rotet men alle ting har ikke kommet på plass, og ikke alt har kommet inn heller :S

 

men blir bra når vi har kommet oss i gang der :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult opplegg dette her, blir arti å se utviklingen!:) Skulle hatt en slik plass selv: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda er kjekt som bare fy :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Så tøft!

Hvor holder dere til da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fint ut det lokalet der.

Litt kjedelig om innerste bilen skal ut da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder til øverst oppi tromsdalen, så 4x4 er kjekt å ha :D

 

den innerste bilen er ikke noe å frykte, ennå 2 år til han får tilbake lappe :P

 

er ennå mye rot, da vi har flyttet fra 130m2 til 90m2 værkstegulv. men det blir mye bedre når vi kommer oss i "gjenge" der oppe :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke akkurat siste nytt at BILTEMA skal flytte til tromsø, tenker jeg blir å møte mange VAG brødre der :D blir vel å oppdatere \\\VWÆRKSTE med noen værktøy tavler, elefantjekk osv osv :D

 

et det noen i klubben som har tilgang på dreiebenk eller fresebenk ? trenger å få laget meg noen spesialverktøy til golf, er ikke snakk om store greiene !

 

ellers så har jeg laget meg et sandblåsekabinett av en gammel fryseboks, denne trenger jeg noen smarte ideer til for å ordnet med utlufting og montering av hansker ! så vist noen tror dem kan sitte på smarte ideer så er det bare å komme med dem eller komme å se, så kan vi alltids ordne litt blåsing som takk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et det noen i klubben som har tilgang på dreiebenk eller fresebenk ? trenger å få laget meg noen spesialverktøy til golf, er ikke snakk om store greiene !

 

Jaaa ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar du oppdrag ? er snakk om så små ting så det lar seg sende i posten ! er snakk om noe spesialværktøy som brukes ved regreim skift, har tegninger på dette på værkste !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har siste karn (Morten )på \\\VWærkste blitt medlem her i klubben, regner med han blir å fortelle om seg selv her, når han får tilgang på alle gruppene her på forumet ! skal se om jeg ikke får han med på lokallagsmøte på torsdag, siden det er vår skru dag ser jeg ikke bort fra at dette er mulig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er endelig min "bruker" godkjent, så nå er det vel bare å begynne å skrive :)

 

Jeg har da en golf 1 gti, som når er min 3dje golf i rekka.. Kjøpte denne hos Tom, eller vi kjøpte den ilag. Men så betalte jeg han litt ekstra for å overta den selv. Så han har iallefall tjent gode penger på denne!:P

 

Har bare ett lite sp, noen som har bra løsning for å fjerne tettemasse innfor for skjermene?

 

Og noen som vet om glassfiber/carbon skjermer er å få kjøpt? :) Fremme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Har bare ett lite sp, noen som har bra løsning for å fjerne tettemasse innfor for skjermene?

 

Og noen som vet om glassfiber/carbon skjermer er å få kjøpt? :) Fremme...

 

Det mest effektive jeg har brukt er stålbørste i vinkelsliper.

 

Sjekk tråden til Rune Andre, han har skaffet glassfiberskjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse skjermene støpes på bestilling.

 

panser = 800,-

bakluke = 800

komplett kit, panser/bakluke/framskjermer og bakskjermer under 5000,-

dette er rallye stuk og finnish deretter. men mulig å få pent på om du bruke litt tid selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja, da har jaggu Morten også rotet seg inn her :D

 

men disse som Rune snakker om er vel Golf Rallye formet, tror Morten tenker på skjermer som ser ut som normale golf skjermer !

 

noen som veit hvor man får tak i slike skjermutbyggere som blei brukt på einsere som gikk i sånn asvalt løp ! husker ikke hva det heta det løpet, men det er snakk om vanlige skjermer med noen almektige skjermkanter !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja, da har jaggu Morten også rotet seg inn her :D

 

men disse som Rune snakker om er vel Golf Rallye formet, tror Morten tenker på skjermer som ser ut som normale golf skjermer !

 

noen som veit hvor man får tak i slike skjermutbyggere som blei brukt på einsere som gikk i sånn asvalt løp ! husker ikke hva det heta det løpet, men det er snakk om vanlige skjermer med noen almektige skjermkanter !

 

det er rallye-stuk skjermer ja, de du tenker på heter "berg cup" skjermer,

ingen anelse hvor de fåes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det stemmer R.A, akkurat slike jeg tenker på ! skulle hatt meg sånne til et prosjekt jeg har på vent ! noen som veit ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som veit ?

 

 

Send PM til Ole Christian Wold så får du sikkert litt nyttig info.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. kanskje d må bli rallystuk da visst det er alt som er å få tak i..... *tenke*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja bare kjør rallye stuk du, men da bør du jo prøve å få gjort noe med bakskjermen også ! straks værre tenker jeg... men alt lar seg jo gjøre, bare man gidder ! du veit jo vår gode venn bruker å si, det handler om prioriteringer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dagens runde på værkste er unnagjort :D

gamlingen har lagt opp noe ny strøm til oss, så nå har vi endelig større kurs enn 10A :D

vi har nappet bort mye av de gamle ledningene som var der, siden vi holder på å skal legge noen nye stikk kontakter kan vi ta bort noe av det som ikke var i bruk !

å endelig var sikringsboksen unna veien så da var det bare å sette dekkreolen der den skulle stå :D

_MG_7068.jpg

 

så var det dette med å henge opp ting på mur vegger !!!

for det første så burde man ha noe å henge opp - det har vi :P

for det andre burde man vite hvor man skal ha det - det veit vi :P

for det tredje burde man huske å ta med noe til å lage hull i veggen med :P

å for det fjerde så burde man ha betong plugger !

på den fine dagen i dag hadde jeg jaggu ta fått med meg alt, så da var det bare å begynne :D

_MG_7066.jpg

 

som dere ser har jeg hengt opp tørkepapir og en kurv til noen svamper :D

 

så har morten skiftet lysrør i dag, er utrolig hvor godt man ser bare det er lys :P

 

torsdag blir det vel mere jobbing der oppe, før man oser avgårde på lokkalags møte :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kan bli veldig tøft! stå på!! og lykke til med prosjektene!!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det blir bare bedre og bedre :D

 

takker :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.