Stavanger: Er dette en bra plass å bo?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her med lokalkunnskap kan hjelpe meg å vurdere litt.

 

  • Er dette fin avstand fra universitetet?
  • Det står soneparkering, hvordan er det å parkere i gatene her? Leier man p-kort da til 1000kr året ellerno?
  • Ser det er to kirker i nærheta, kommer jeg til å få problemer med ding-dong hver søndags morgen?
  • Er det ellers et greit strøk?
  • Går buss til UIS forbi i nærheta?

 

svg.gif

 

Takk!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Dette er vel et stykke unna universitetet. En liten kilometer å gå til sentrum.

2. Mener på det er soneparkering her, men er usikker på reglene.

3. Kirkene vil du nok høre ja....

4. Stoghaug er fra gammelt av et arbeiderstrøk og husene er av variabel kvalitet så vidt meg bekjent, mye bra men også en del gammelt og slitt.

5. Det går buss fra Storhaug til sentrum og videre derfra til UIS. Beregn reisetid på ca. 30-45 min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.Du må nok belage deg på å bruke 10-20 min til sentrum for å ta bussen, så tar nok busstur 15-20 min. Ellers vil du bruke 20-30+ min. med sykkel. Bil 10-15 min med bil alt itte trafikk...

 

2.Når det gjelde parkering sjekk denne linken : http://www.stavanger.kommune.no/kip/svgparkering.nsf/id/93CE8CEE1FFBECBFC125700A0044DE2D?OpenDocument

 

3.Tror ikke du vil høre kirkeklokkene uten at du har ett dårlig sovehjerte.

 

4.Er som Øystein sier kan være varierende bo standard på storhaug.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Denne boligen på storhaug er fra tidlig 1900-tallet, men renovert på 70-tallet ellerno. Taksten så fin ut. Må legge inn bud på mandag hvis vi bestemmer oss for denne.

Soneparkering så greit ut. Ikke så ille pris heller. Eneste kan være at det er fullt og at man må parkere mange gater unna.

 

Noen som har erfaring med parkeringsplassene på UIS?

Her i tromsø må du være der rundt 8 ellers skal du bare drømme om å få parkere (lovlig).

Buss er backup. VW må jeg ha uansett :)

 

Synes ikke avstandene var så ille..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at det skal være greie parkeringsmuligheter på UIS, uten at jeg er 100 % sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører til uis nesten hver dag. frem til 10 er det enkelt og få parkering. Delvis til elleve og. når det nermer seg tolv er det litt verre, men en ledig plass dukker alltid opp! Ganske grei parkering faktisk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

UiS til høsten Roar? Hvilket kurs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frisør!

Neida, ingeniør i byggfag. Hva tar du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe nå men planer om Øko & Admin til høsten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig. blir å søke på litt forskjellig. Må nesten bli UiS siden jeg kjøper leilighet. heh. byggfag har vært åpent de to siste år. Dvs enkelt å komme inn.. får vi håpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga har et par stk kommentert kriminaliteten i Stavanger. Byen er visst nok "værsting" når det kommer til innbrudd og smågreier. I tillegg til mye blind vold..

 

Noen som kan kommentere disse ryktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det.

Sett bort i fra Nokas da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok slik som i de fleste byer på den størrelsen. Helgefyll/vold har gått opp i det siste men vil ikke påstå det er noen utrygg plass å bo akkurat. Men skal du flytte her så hold deg unna storhaug.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal du flytte her så hold deg unna storhaug.. :P

 

hææææ. håper du tuller nå! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hææææ. håper du tuller nå! : eek :

 

Har aldri bodd i Stavanger jeg så skal vel ikke uttale meg for sterkt, men kjenner en del der og det er vel ikke ukjent at det er en smule mer kriminalitet der enn andre plasser. Søker du på aftenbladet på "storhaug" er somregel "innbrudd", "voldtekt", "knivstikking", "ran" vanlige ord i overskriftene. Men for all del, kjenner folk som bor der og har det bra og=)

 

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article56353.ece

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Verdt å merke seg er det at Storhaugs levekårsindeks har gått ned fra 8,3 i 1999 til 6,9 for 2003."

 

Er på bedringens vei! Så lenge de ikke går rundt og riper opp biler..

Bor i Tromsøs ghetto nå, så er vel egentlig vant med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du skal overleve ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga har et par stk kommentert kriminaliteten i Stavanger. Byen er visst nok "værsting" når det kommer til innbrudd og smågreier. I tillegg til mye blind vold..

 

Noen som kan kommentere disse ryktene?

 

Når går jo "sentrum", storhaug, Hillevåg og Våland inn under sentrum/sentrum nære soner, som igjen gjør seg litt mer belastet områder. Siden jeg selv er tilflytter kjenner jeg ikke så mye til Storhaug(historie) men det er et eldre arbeiderstrøk med preg av eldre boliger av variere tilsatand, og som i det siste har blitt preget av mye invandere som har rottet seg sammen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om storhaug er bedre eller dårliger andre bydeler i Stavanger kommer ann på øyet som ser. Er selv utflyttet Stavanger gutt, (studier), og kan godt tenke meg å bo på Storhaug når jeg en gang flytter tilbake.

 

Som tidligere nevnt er det gåavstand til sentrum, noe som er veldig greit i helgene. Bydelen er også som tidligere nevnt tidligere arbeider strøk, mener å huske at man startet utbyggingen på midten av 1800-tallet og den fortsatte frem til 1930-40. Mange av boligene har dermed et "gamelt" utsene men veldig mange er i løpet av årene pusset opp til en absolutt akseptabel standard.

 

UiS har som Stian skrev greie parkeringsmuligheter, og så lenge du unngår "rush" tida så skal du komme deg opp til skolen på en 10 min tid.

 

Håper du blir litt klokere, kan jo som "siddis" ikke annet enn å anbefale norges "minste storby" på det varmeste, ikke minst pga klimaet, er jo aldri minusgrader :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"er jo aldri minusgrader"

 

Er som musikk i mine ører. Printer budskjema as we speak. wish me luck.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Nei du får ikke kjøpe hos Krogsveen pga din bror som jobber hos krogsveen I TROMSØ!"

 

Takk for den. Dessuten har budrunden tatt helt av :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må alltid legge på noen hundre tusen over takst her i Stavanger... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsyke tilstander!

 

Takk for gode svar folkens. Søket fortsetter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"er jo aldri minusgrader"

 

Er som musikk i mine ører. Printer budskjema as we speak. wish me luck.

 

Men nå har det regnet gjevnt ot trutt siden sommeren brått var over i august/september. Bergen har kansje snart 90 døgn på rad med regn, Stavanger er kanskje ikke så ille men det har regnetmye i høst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi hatt noen døgn med opphold da? Ikke meg bekjent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.