Stavanger: Er dette en bra plass å bo?

Anbefalte innlegg

Dere som er redde for storhaug og kriminaliteten der .

går hjem fra byen gjennom storhaug/pedersgaten til Rosenli nesten hver helg jeg har vært på byen. ikke sett en farlig person noen gang jeg, og eier en strøken boble fra 1958 , står parkert ute den om sommeren ikke skjedd en skit med den .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Storhaug er en fin plass å bo... når man først finner ut av alle gatene:o :o

Har kjørt litt fram og tilbake der før jeg fant fram.

 

Hyggelig å høre at noen andre skal gå på ingeniør byggfag. Går selv på siste året, og vil definere byggfag som det enkleste av ingeniørfagene (men ikke dermed sagt at det er enkelt i den forstand). Gode forelesere og 99,9% sjangs for jobb innen rimelig tid etter at man er ferdigutdannet (iallefall slik ståa er nå).

 

Lykke til med boligkjøp!!:jegtarn::glad: :glad: : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult. da vet jeg hvem jeg skal kontakte når spørsmålene dukker opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det avgjort. I midten av juli flytter jeg til "Kampen". Sies å være et bra område :)

Får håpe jeg har bil da slik at jeg kan komme meg på litt treff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til byen. Beste vestkant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen ja, fin plass det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kampen er 2 minutt fra meg, velkommen! Komme deg på lokallagstreffa og nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det var unødvendig å lage en ny tråd om det siden det er ca. samme jeg lurer på.

 

Det har seg sånn at jeg skal ut i læra nå, men bor i Oslo og har fått lærlingplass på Sola så da må det jo flytting til om det blir aktuelt.

 

Derfor lurer jeg på hvor det er fint å bo i Stavanger?

Ikke fint som i med "fiffen", men ikke ett sted med mye ran og vold.

 

Det frister mest å by i sentrum pga. lett å komme seg rundt og det at man slipper å tenke at taxi-regninga kommer på over 300,- etter en liten kveld på byen.

 

Det blir da å "pendle" fra Stavanger til Sola som virker mest fristende siden jeg er ganske vant til å ha sentrum rimelig nærme, men hvor langt er det fra Stavanger til Sola?

 

Takk på forhånd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange plasser å bo rundt sentrum.. Akkurat midt i sentrum er vel litt verre..

Men mange fine plasser innen ti min gange..

Det er ca 13km fra stav sentrum til sola sentrum..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på å kjøpe deg plass å bo i Stavanger er det ikke nødvendigvis hvor du vil bo, men hvor du kan bo.

 

Heldigvis ser det ut som begynnelsen på slutten av skyhøye boligpriser i et sprengt boligmarked!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mer nei... Kjører 5 mil til sammen for å komme meg til og fra skolen nå så da burde det gå ganske så fint.

 

Sitter å ser på finn.no nå og det er jo forskjellige områder da(ikke så rart...), men hvor i forhold til Sola og Stavanger-sentrum er det Stokka, Forus, Hillevåg/Åsen, Hundvåg...?

 

EDIT: Det er ikke aktuelt å kjøpe i det hele tatt nei. Leie som er aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åsen ligger en smule til venstre for Hillevåg på dette kartet.

 

Stokka står ikke på kartet men blir mellom Eiganes og Madla ca...

 

Forus står ikke på kartet men blir videre nedover etter Hinna. Tar ca 10min å kjøre fra forus og inn til Stavanger sentrum (motorvei)

 

Hundvåg blir over bybrua til øya utfor sentrum. Ikke mange minuttene å kjøre...

 

Ellers er kanskje Sandnes verdt å nevne som et alternativ?

StavangerKart.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundvåg-sola er jo ikke så langt. Stvg sentrum-hundvåg er jo heller ikke så langt. Ca 150kr i taxi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bydeler i Stavanger er sentrale.......:)

Du kjører Stavanger kommune fra den ene enden til den andre på 20 minutt sånn ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si fra hvis det blir Hundvåg så kan vi dele taxi hjem fra byen ;): smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forus, Lura, Tannanger, Tjelta, Sandnes er vel alle sentrale i forhold til Sola

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om det meste er i nærheten ja. Ikke akkurat store avstander(bare virket sånn på bussen...).

 

Men, som jeg har skrevet før er jeg mest int. i ett sted hvor det er rundt 150,- for taxi hjem fra byen og da er vel ikke Forus og Sandnes så aktuelle etter hva jeg har forstått.

 

Høres kanskje dumt ut å basere seg på hvor en skal på mtp. taxi-regninga, men det er en start :P

Det virker utrolig lett å gå i en felle når man skal flytte til et sted man ikke aner noe om.

F.eks så har jeg jo prata med noen som har flytta til Oslo og de flytter til de stedene hvor det ikke er så veldig hyggelig å bo(og dermed muligens får dårlige erfaringer).

 

Det er kanskje litt annerledes sånn i Oslo enn i Stavanger?

 

Hvordan er lengdeforskjellen på Hundvåg - Stavanger sentrum i forhold til f.eks Madla - Stavanger sentrum?

 

For alt jeg vet så ender så ender jeg kanskje opp på Forus eller i Sandnes, men prøver nå hvertfall å se etter noe i nærheten av Stavanger sentrum.

 

Er kanskje litt tidlig å planlegge siden en ikke starter før 1. sept., men greit å være litt tidlig ute har jeg hørt. Blir vel ikke lettere når det kommer en ny pulje med studenter inn der heller tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundvåg er 3 - 4 min med bil unna, madla er 10min..

Jeg har gått hjem fra byen flere ganger (om natta) Det tar litt over en time ca...men er ikke å anbefale!

Å gå til Madla er uaktuelt.. :)

Det er flere plasser og "bomme" på her i byen og..

Men ikke så ekstremt som i Oslo nei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundvåg er 3 - 4 min med bil unna, madla er 10min..

Jeg har gått hjem fra byen flere ganger (om natta) Det tar litt over en time ca...men er ikke å anbefale!

Å gå til Madla er uaktuelt.. :)

Det er flere plasser og "bomme" på her i byen og..

Men ikke så ekstremt som i Oslo nei..

 

Kunne du være litt mer spesifikk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig kunne jeg aldri tengt meg å bodd på storhaug vertfall. Synes det er litt for gammelt å krimminelt (vet ikke hvordan det er med kriminaliteten nå lengre) Men smak å behag... Men nå er jo jeg en ekte Sandnes-gutt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle du ende opp i Sandnes, går du som regel ut i Sandnes. Hvis du absolutt måtte ut i stavanger en gang er toget veldig poulært. 10min (17 nå pga arbeid)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.