til alle med peil på "blåst" motor (AAN) se her

Anbefalte innlegg

Jeg ga 7500 for overhaling, og da byttet han styringene (regner med at det var de som var dårlige på din også..) som jeg sendte med. De kostet vel rundt 300 for meg, men ser du fikk den med kammene montert, og det er vel kjapt litt ekstra tid. De vet å ta seg betalt, ja.. Men det ble bra, så jeg er fornøyd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja... jeg ga nå 10 000 for full overhalning så det er vel det prisen ligger på det.... nei en ting til var vist porting med i prisen å: smil :

 

hehe. men blir bra det der! når du får sakene sammen nå, og får kontroll over ladetrykket så blir det en knall motor;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen kom tilbake fra overhaling etter to lange uker, og ikke nok med det - kostet noe sykt - 9861,-kr for å være nøyaktig: eek :

 

Er nok det det kan koste å levere toppen til overhaling....:o

 

Til verkstedet du har brukt sitt forsvar: Når verkstedet har kjøpt maskiner for kanskje en million kroner eller mer for å få maskinert alt som skal til for å fikse en topp, er det kanskje ikke så rart at det koster litt. Ta høyde for at det kanskje jobbes med toppen i noen timer i tillegg... Styringene kan i verste fall koste borti en 100ings pr stk, der har du 1000 kr, sikkert + mva også...blir penger av sånt.

Og i tillegg har dem ansvaret for at alt er i orden etterpå, hehe :)

 

Og det du har fått utført, vel og merke hvis det er gjort hos et verksted med ordentlig maskineringsutstyr, er 100 ganger bedre enn dem som sliper ventiler og seter med slipepasta, eller freser seter med håndfreser og ikke maskin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med det er sant som det sies at du kunne fått en overhalt topp inkl porting til den prisen fra EBB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med det er sant som det sies at du kunne fått en overhalt topp inkl porting til den prisen fra EBB

 

Finnes det noen hjemmeside til "EBB"?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen hjemmeside til "EBB"?:)

 

nei, det gjør ikke det....det er snakk om en privatperson

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det gjør ikke det....det er snakk om en privatperson

 

Ok. Finnes det noe telefonnr da?:P:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det gjør ikke det....det er snakk om en privatperson

 

Og da er det kanskje ikke så rart at ting er billige der heller, slipper unna moms og arb-giveravgift kanskje...:P Hjelper på prisen det...

Sorry off-topic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde gang på motoren på torsdag, skal ut å bytte filter og olje en gang til no, så blir det ny prøvetur. denne gang med kamera på lur og wg-skruen helt ute til å begynne med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren funker fin fint, eneste er litt nervøs tomgang og at den kan være litt treg å starte noen ganger, spesiellt hvis den er "lunken".

Har lurt litt på om det kan være pluggene, har hørt at de kan få seg en "knekk" med et motorhavari eller noe lignende. de er bare to år gammel og har jo en skiftintervall på 90tusen - hva synes dere?

Hadde og en litt ubehagelig opplevelse i dag, dro ut andre giret og begynte på tredje, så fikk jeg et lite poff og motoren "haltet" i akkslerasjonen før den dro videre. var bare denne ene gangen det skjedde - noen som har en teori på det? - kan det og være relatert til pluggene kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke du belaster motoren før du har fått programvare tilpasset trimdelene dine denne gangen... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

chip, bensindyser, wg-fjør lmm og turbo består av ett "350" - kit fra GIK, ellers er det bare forbedret eksos og bensinpumpe i tillegg hos meg - håper det går bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper : klø :

 

Christian da.. Mapp på ny hos ES vel? Du må jo være nabo omtrent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nabo? i bergen?

Merket i dag litt fissling under panseret så kom jeg på at jeg skulle jo etterstramme alle skruer å bolter på eksossiden, til min store forundrelse så var omtrent wg på vei av, en mutter manglet helt og de andre var helt løs. er jo utrolig at det ikke bråkte som fy, bilen gikk jo helt som "normalt" på siste turen og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, trodde du bodde ved Trondheim jeg, litt svimmelt :P men er det noen hindring i forhold til mer trøbbel da? Jeg bor ikke akkuarat nærmere ES enn deg, men jeg kjører dit læll :D Mappmapp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, det programmet som er i no virker mye bedre enn hohenester 269hk som jeg hadde i, der hadde jeg fullt av ettertenninger bl.a

men han har jo rulle for 4wd sant? hadde vert greit å få tynt ut det som er, samt latt en ekspert få sett på hele opplegget og visst litt av hva jeg hadde av effekt på forskjellige turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har desverre bare 2 hjulsrulle, men han vet jo ganske godt hva han steller med, så det blir nok knall om du tar deg en tur, så sant resten av "hardwaren" din er på stell ivertfall..

 

Spør du meg så hadde vel jeg kastet den manuelle boost regulatoren så langt du kan, om du ikke skjønner deg helt på den osv, hvis ikke lar du en som kan sine ting gjøre det, kan spare deg for litt mer enn endel trøbbel det ;p :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye er det for mapping, spør mens vi var så fint i gang her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster 10K hos ES tuning.. Verdt hver krone om man ikke går med tanker om hiddensprut eller videre trim..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har desverre bare 2 hjulsrulle,

 

Her er det forandringer på gang. Nytt utstyr er på vei går det rykter om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket tidsaspekt snakker du om da Roger? : klø : Spennende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket tidsaspekt snakker du om da Roger? : klø : Spennende..

 

Trodde rulla skulle komme i løpet av april, men ser at Morten Bondø sier mai i en annen tråd her. Vi får se når endelig leveransedato blir satt. Håper det blir før treffsesongen starter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster 10K hos ES tuning.. Verdt hver krone om man ikke går med tanker om hiddensprut eller videre trim..

 

10k for mapping...Jeg har samme motor som deg og har kjøpt meg hiddensprut.Autronic Sm4. Motoren har vært hos ts en tur og fått chip osv Skal kjøre originalt på den fram til jeg får råd til rs2 turbo. Skal kjøpe rs2 innsug først for og få litt bedre plass til radiator :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.