Hvilken Polish bruker dere?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle høre med noen hardbarka bilfans her om hvilke polish dere bruker som er bra, eller hva dere anbefaler?

 

Jeg har nettopp bestillt meg AutoGlym produkter for 2100 kr. fra http://www.naf.no

 

Er AutoGlym bra produkter, eller er det hele litt oppskrytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilpleieprodukter er det nok like mange meninger om som det er mennesker på denne jord. Det er som fotball, man sverger til et spesielt merke.

 

De fleste bilpleieprodukter er veldig bra, og alle har som regel sine spesielle egenskaper. En produsent er god på noe, hvor en annen produsent er god på noe helt annet. Viktig er det nok å holde seg til de anerkjente produsentene, da "no-name" produkter ofte kan gjøre mer skade enn godt.

 

Jeg tror nok det viktigste med bilpleieprodukter er ikke kvaliteten på produktet, men måten man bruker det. Jeg har sett utallige biler hvor eieren klager på dårlig bilpleieprodukter og hvor feilen viser seg å ligge hos brukeren. Så viktig å lese instruksjonene godt på hvert enkelt produkt og følge grunnleggende regler for vask- og pleie av bil.

 

... og nå skal du se. I denne tråden kommer du til å få medlemmer som sier "Jeg bruker kun AutoGlym, det er beste...", dem kommer til å si "Meguiar er selvfølgelig det eneste som gjelder...", "Er fornøyd med Turtle Wax jeg..." og "LaHega er jo bare så bra". Meninger om bilpleie er det enormt mye av.

 

Ta også å søk litt på forumet etter "bilpleie" og "AutoGlym" så finner du nok en god del tråder om dette tema allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre med noen hardbarka bilfans her om hvilke polish dere bruker som er bra, eller hva dere anbefaler?

 

Jeg har nettopp bestillt meg AutoGlym produkter for 2100 kr. fra http://www.naf.no

 

Er AutoGlym bra produkter, eller er det hele litt oppskrytt?

 

Eg brukte Meguiar ifjor og var kjempe fornøyd med det i forhold til turtle wax!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være ærlig så har jeg ikke polert så veldig mye:rolleye: : flau :

 

Så jeg har ikke fått testet merker opp mot hverandre.

Men Autoglym har jo slik lakkforsegler også... (super Glossy)

Men det har vel kanskje de andre produsentene også...

 

Jaja.. mitt inntrykk er vertfall at AutoGlym vertfall ikke er dårlig. Og så lenge det selges på selveste naf.no, så må det vel vertfall holde mål for oss vanlig dødelige.?

 

TurtleWax har jeg for meg er ganske bra, men det er så komersielt liksom. Mulig jeg er litt spesiell, men ofte så må man lete litt ekstra for å finne det beste, da dette også gjerne koster litt mer og er vanskeligere og selge for butikker...

 

Mulig jeg er helt på bærtur her nå... men dere for hugge knotten av meg hvis jeg snakker "piss" her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun Autoglym jeg, både på mine biler og salgsbiler. Innvendig og utvendig. Men jeg tror at det man er vant til å bruke er det man liker best, har skikkelig poleringsmasking også.

 

En ting er sikkert det lønner seg å feie over en bil man skal selge, blanke biler selges lett... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er helt sikkert er at det, med bilpleieprodukter som med alle andre produkter, er forskjell i kvalitet på forskjellige produkter - dette gjelder alt fra glans, varighet av polish/voks på bil, hvor lett (eller tungt: bh : ) det er å jobbe med produktet, bruker man maskin eller håndkraft osv, osv. Dette har med oppbygging av produktet å gjøre (les kvalitet på ingredienser); man finner tre hovedretninger innen produksjon av voks/polish 1)arkrylbaserte produkter, 2)polymerbaserte produkter og 3)carnaubabaserte produkter.

De akrylbaserte produktene er rimeligst å produsere og holder ofte en lavere kvalitet, polymerbaserte produkter gir ofte god glans og har veldig bra holdbarhet på bil, mens forcen til mange carnaubaserte produkter er en overlegen glans.

Det som hver og en egentlig bør tenke på er, som det blir sagt over, å finne noe man er fornøyd med og som man føler gir et resultat man er fornøyd med, alt ut i fra ens egne krav til dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG er bruker av AutoGlym. Tilgangen er grei, og jeg liker konsistensen.

På jobb kom jeg i nød og måtte handle meg Turtle Wax, men den bare

rant utover og var ekkel - not my cup of tea. Aldri testet Meguiar, men

hadde helt sikkert blitt fornøyd med den og (de har vel et enormt utvalg?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at grunnarbeidet (som vanlig) avgjør desidert mest. Om man bruker aldri så bra produkter blir både resultatet og holdbarheten dårlig om ikke lakken er helt ren for urenheter + renset først..

 

Har selv stort sett brukt Autoglym og Sonax, og merker igrunn ingen stor forskjell på disse hverken i resultat eller holdbarhet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle høre med noen hardbarka bilfans her om hvilke polish dere bruker som er bra, eller hva dere anbefaler?

 

Jeg har nettopp bestillt meg AutoGlym produkter for 2100 kr. fra http://www.naf.no

 

Er AutoGlym bra produkter, eller er det hele litt oppskrytt?

 

 

Jeg har prøvd litt forskellige produkter, og endt opp med og kunn bruke AutoGlym rett og slett fordi jeg synnes den er lett og legge på, og lett og ta av. Resultatet blir også meget bra (syns jeg da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd en del, og må si at det merket som jeg er mest fornøyd med er Autoboss. Både når det gjelder enkelt å bruke og prismessig. Det kommer helt ann på hvilken finish du er ute etter. MEn de fleste av produktene deres er meget enkle å legge på, for deretter å ta av igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med Meguiars så langt, enkle produkter å jobbe med og et stort utvalg.. Noe dyrt, men sinnsykt drøyt i bruk, en flaske tech wax holder lenge, har behandlet 3 biler, kan knapt nok se at flaska er brukt i forhold til innhold..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt produkter fra Turtle, 3M, Sonax, Autoglym og Meguiars. Og synes fortsatt Meguiars er best da. Selv om Autoglym også er bra. Men føler den er bittelitt tyngre å jobbe med. Pluss at Meguiars sine produkter lukter så godt:p

Turtle fikk jeg ikke noe til overs for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt forsjellige erfaringer fra bilmerke til bilmerke jeg faktisk, følt at noe som ga kjempe resultat på gammlebilen ikke gir så bra resultat på nybilen, kan det være forsjeller på lakk? jeg hadde kjempe resultat med ultra deep shine på min mens kompisen la den bort på et annet bilmerke og brukte reshine og syntes han fikk bedre resultat av dette.

 

jobbet med bilpleie i 7 år og prøvd veldig mye rart og ja det er forsjell på produkter men dette kan være litt smak og behag og da,

 

og selfølgelig har jo grunnarbeid mye og si, feks på en bil som er rubbet og polert for 4 uker siden og en som ikke er tatt på 2 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar´s deep crystal polish!

..og mikrofiberkluter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Meguiar's produkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditec. 1 gang pr år. Gutta svetter, jeg drikker kaffe og ser på. Genialt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god grunn for min del til å IKKE ta noen lakkbehandling er at jeg faktisk synes det er litt av kosen og moroa og stå og gnikke selv, ikke bare levere bilen en dag og hente den igjen noen timer senere.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god grunn for min del til å IKKE ta noen lakkbehandling er at jeg faktisk synes det er litt av kosen og moroa og stå og gnikke selv, ikke bare levere bilen en dag og hente den igjen noen timer senere.. ;)

 

Heeelt enig, særlig når man får et supert resultat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heeelt enig, særlig når man får et supert resultat!

 

Finnes ikke noe herligere enn og stå i skyggen og gnikke bil! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg henger meg også på de siste argumentene her!! Lakkbehandling av god kvalitet er ok det, men å hente den glansen (og dybde av denne) som man gjør i en god voks/polish skal man slite med... Ja og selvfølgelig så er jo dette kosearbeid for mange av oss da:) men om man ikke gidder, har tid, etc, etc så er jo aboslutt lakkbehandlig et godt alternativ i forhold til å la lakken være ubeskyttet og klar til forfall...: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er AutoGlym bra produkter, eller er det hele litt oppskrytt?

 

Når jeg fikk se hvor lenge en Autoglym polering holder, er jeg blitt Autoglym-fanatiker. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker Meguiars bedre,Autoglym holder jo ingen ting i forhold til Meguiars Gold Class el hva den heter. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd en del, og må si at det merket som jeg er mest fornøyd med er Autoboss.

 

Dette er LaHega produkter. Autoboss er navnet på forhandleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoGlym har mye bra produkter.. Men jeg bruker utelukkende Meguiar´s!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.