Hvilken Polish bruker dere?

Anbefalte innlegg

Så lenge man har de riktige produktene og utstyret, vil du få et minst like godt eller bedre resultat selv, siden man som regel har langt mer tid til disposisjon enn et bilpleiefirma som kanskje vil legge et par timers arbeid i bilen din..

 

Og så er det faktisk litt kos å stelle med bilen, nesten avkobling vil jeg si, spesielt på en varm ettermiddag med en pils i hånda og litt musikk på anlegget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

maguiars: smil :

å polere bilen er jo bare kos da, kan fint polere bilen en gang i uka bare for å¨dulle med den jeg:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

maguiars: smil :

å polere bilen er jo bare kos da, kan fint polere bilen en gang i uka bare for å¨dulle med den jeg:rolleye:

 

Hehe,såpass ja. :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger til Autoglym jeg også. Men som tidligere nevnt i denne tråden, så er et skikkelig grunnlagsarbeide veldig viktig før man begynner med noen som helst form for polering.

 

Når jeg skal polere bilen, går jeg alltid over skikkelig med avfetting, og vasker grundig først. Minst en gang om våren og en gang om høsten feier jeg også over bilen med ei fille parafin. Det river av alt av salt o.l. som avfetter ikke tar..

 

Sluttresutat etter Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection blir da mye bedre. Når man da får gått over sorte lister med Rubber Care og interiøret med skikkelig støvsuging, Vinyl Care, Interior Shampoo og Autofresh, DA er det ut å vise seg frem på gatene :D

 

Har lurt litt på å prøve den nye Ultra Deep Shine, er det noen som har erfaringer? Noen forskjell fra Super Resin Polish?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverger til Autoglym jeg også. Men som tidligere nevnt i denne tråden, så er et skikkelig grunnlagsarbeide veldig viktig før man begynner med noen som helst form for polering.

 

Når jeg skal polere bilen, går jeg alltid over skikkelig med avfetting, og vasker grundig først. Minst en gang om våren og en gang om høsten feier jeg også over bilen med ei fille parafin. Det river av alt av salt o.l. som avfetter ikke tar..

 

Sluttresutat etter Autoglym Super Resin Polish og Extra Gloss Protection blir da mye bedre. Når man da får gått over sorte lister med Rubber Care og interiøret med skikkelig støvsuging, Vinyl Care, Interior Shampoo og Autofresh, DA er det ut å vise seg frem på gatene :D

 

Har lurt litt på å prøve den nye Ultra Deep Shine, er det noen som har erfaringer? Noen forskjell fra Super Resin Polish?

 

Ultra Deep Shine er helt rååå på mørke biler,får en sykt bra glans + fargedybde! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje noe å prøve til våren da.. Har seg bare sånn at glupe-fredrik kjøpte ei gigasvær forbruker flaske med den vanlige polishen rett før Ultra Deep Shine kom : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kanskje noe å prøve til våren da.. Har seg bare sånn at glupe-fredrik kjøpte ei gigasvær forbruker flaske med den vanlige polishen rett før Ultra Deep Shine kom : bh :

 

Gi/selge den til noen kamerater de vett. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger ut en link til dere som mener autoglym er så fantastisk.:rolleye:

http://www.bilpleieguiden.no/tester/bilpolish.pdf

Selv bruker jeg Turtle Platinum (bildet).Navnet er jo ikke så fantastisk

urbant ,og selv bestefar brukte jo dette merket så det er jo ikke så spennende

men bilen blir jo skinnende blank. Andre med erfaringer med denne voksen?

Ja biken blir blank den også : rock :

DSC00293.jpg

110_1045.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid sverget til Auto Glym. Siste brukte jeg Ultra Deep Shine og ble kjempefornøyd.

 

Når jeg jeg prøvd Meguiars Gold Class Liquid Wax, ble akkurat samme resultat, men Meguiars var mye vanskelige å jobbe med.

Meguairs var ca 100kr billigere da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over hele bilen med Swissvax nå denne uken,først Rense olje deretter Wax.Aldri hatt så blank bil før jeg i hvertfall,hverken med Autoglym eller Meguairs. :D

 

Skal ta bilder senere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt turtle wax sine produkter før, men blir nok meguiars nå.. hørt alt for mye positivt om meguiars til at jeg kan ignorere det :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker swisvax,blir mye bedre en allt annet eg har prøvd,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker swisvax,blir mye bedre en allt annet eg har prøvd,

 

Du også ja,min har aldri vært blankere.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der med forskjellige vokser og hva som er "best" vil folk alltid ha forskjellige meninger om. -Det har ofte med hvordan folk jobber, hvor nøye man er og vaner generelt. Hjelper godt på å vite forskjellen på carnuba og syntetisk voks og alt der i mellom f.eks...

 

Klart at Meguiar´s, AutoGlym eller Swissvax lager gode produkter! De har alle lang erfaring og et "trygt" merkenavn.

Men man må prøve seg frem, "Erfaring gir glans"..

Jeg kunne aldri vokset en bil igjen uten å leire først! Dette var noe jeg ikke hadde prøvd i fjor. Har innsett hvor sykt viktig det er med best mulig forarbeid. Mye viktigere enn hva det står på flaska du har på til slutt.

 

Brukte 7 timer på en A3 her en dag, og dette var bare ett lag polish og ett lag voks..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Swisswax og er kjempe fornøyd med det!!!

Kjøpte "Entry"settet deres med Concorso voks...den var helt RÅ!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt ting som Clay og vaskevott, i vanlige butikker helst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over hele bilen med Swissvax nå denne uken,først Rense olje deretter Wax.Aldri hatt så blank bil før jeg i hvertfall,hverken med Autoglym eller Meguairs. :D

 

Skal ta bilder senere. ;)

 

hvor får man kjøpt det hen da tom are,feks det kitte du kjøpte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger ut en link til dere som mener autoglym er så fantastisk.:rolleye:

http://www.bilpleieguiden.no/tester/bilpolish.pdf

..........

Den testen var helt ubrukelig dersom man skal vurdere Autoglym. Hva er vitsen med å sammenligne lakkvokser med en ren polish? Jeg leste ikke hele testen, men det virker som dama som har skrevet artikkelen ikke vet forskjellen på en polish og en voks en gang.

 

Ellers bruker jeg Glare og Autoglym produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den testen var helt ubrukelig dersom man skal vurdere Autoglym. Hva er vitsen med å sammenligne lakkvokser med en ren polish? Jeg leste ikke hele testen, men det virker som dama som har skrevet artikkelen ikke vet forskjellen på en polish og en voks en gang.

 

Ellers bruker jeg Glare og Autoglym produkter.

 

Hvilke Glare produkter brukte du? Jeg brukte Knock Out, Micro Finish og Professional Polish X2 her om dagen og ble veldig fornøyd..... Og nå er de også tilgjengelige hos samtlige Torshov butikker til en god pris:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker 3M sin industripolish på som du får på litersflasker! :tilber:

Bedre resultat skal du lete lenge etter..

Mye MYE bedre enn alt jeg har brukt av Meguiars, Turtle og Autoglym.

Prøv å få tak i polishen proffene bruker i industrien, det er utvilsomt mye bedre enn produktene som er ment for kommersielt bruk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguaris Mirror Glaze, Speed Glaze 80 og Swirl free 82 med Cyclomaskin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.