Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har akkurat kjøpt meg nye 225/40-18" Nokian Nrzi dekk ....etter en liten stund syns jeg bilen "gynger" i svingene og spesielt når jeg kjører sikk-sakk. Det blir enda verre i høyere hastigheter !! Det virker som på meg at gummi vrenger seg og bilen "blir forsinket" i svingene ....skikkelig ubehagelig :(

 

Forrige gang hadde jeg dunlop sp9000 og da satt bilen som en go-kart på veien !!

 

Noen som har opplevd noe lignende, så er jeg veldig takknemlig for kommentarer ....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite luft?? kammerat som bruker det på sin s6, ikke noe sånn prob der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

shariff hadde fylt inn for mye luft, var over 4.0 bar...

 

ifølge skjemaene for S6 skal det ligge på mellom 2.4 - 2.9.....selv har jeg hatt 3.4 på de tidligere dekka og det var greit......nå har jeg 3.4 i nokian dekka og det virker som jeg kjører på gelè ...

 

er redd jeg har mistet kvitteringen ...aaaarrggg ....... selv med mjuke(slitte) dempere så vil man ikke merke sånn bilen slik i svingene....følelsen er kanskje mere at "hele bilen beveger seg lengre ut til siden enn felgene" ....... dama sin bil som er en fiesta 86 modell med 14" felger beveger seg bedre i svingene enn min :(((

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde motsatt erfaring med 18" på 200'en min. Kjørte først på 15" med SP9000 og byttet til 18" med Nokian. DA sluttet den å gynge.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut Arne:

18" gummi er omtrent som go-kart og det skal nok ikke være mye forskjellen på de ulike merkene ....jeg er litt oppgitt nå, siden 18" kosta meg 6000 kroner .....får ta med en kompis som kan sitte å se på dekkene mine når jeg svinger .:) hehe....

 

håper det blir årnings på problemmet snart .... får ta meg en tur opp til shariff imorra og høre ......

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ops, samme melding to ganger ....

 

Det at dekkene "sklir" fram og tilbake på felgen er kanskje mere dekkende enn gynging.....

 

Something is strange here .....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos shariff idag og han prøvde den ....fikk som svar "verste han hadde kjørt, men var 110% sikker på det ikke var dekka" ....så jeg ta meg en tur ned til møller og svi av noen tusen lapper da .... det koster å væra kar i dette gamet :) ....:(

 

er vel hjuloppheng som er galt da, og det blir vel ikke billig kan jeg tenke meg ...

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være så mangt.. :)

 

Alt fra dårlige foringer til utslitte stabstag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller ringte igår og sa:

Kjørte bilen og kjente det var noe galt ja. Hadde sjekket understellet og målt(ikke veit jeg det skal være) og alt så bra ut !

 

Han skulle teste med noen andre 17" hjul som var på bilen hans idag tidlig, så da får vente litt til og høre. Han hadde samme bil som meg, så da vil han nok merke fort om det er noe forskjell...

 

tvi tvi ..

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker nesten som det er samme som er med min bil ('96 polo)

 

byttet dekk bak, fra toyo proxes til Pirelli P-zero nero. har toyo foran. liksom som bakenden ikke henger helt med resten, merker det spesiel godt hvis jeg svinger frem og tilbake. har ikke skjekket luften ennå:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er jeg PISSED OFF og en ufattelig sint og sur mann...

 

Møller skøyen skulle ha 2567 kroner for sjekken på bilen min, JA, du så riktig ....TOTUSEN FEMHUNDRE OG SEKSTISJU kroner .... i hel**** tenkte jeg ... ble skikkelig sur ... Bilen var fin den sa dem. Hadde bytte til andre 17" TSW felger med dekk og den funka bra. Alt i orden !!

 

Så dro jeg opp til shraiff og håpte på å få byttet dekka ...

 

Shariffen var grei han .... vi bytter dekk og tester det og hvis det viser at det er dekka, så skulle han betale alt, inkludert møller regning....... på med nye dekk og samme helvete skjedde igjen ...bilen gynget til side ..... 500 kroner måtte jeg betale der også.... F*** !!!!!

 

Nå står jeg tilbake til utgangs punktet, men mye mere sint og sur .......

 

kanskje vurdere å selge hele dritet, er så mye utgifter her og der ...

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

even:

 

Her er det hele bilen som ikke er med i svingen.....

er omtrent som hele overstellet er forsinket, slik at bilen reagerer med forsinkelse ....

 

jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det er dekka jeg .......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo nesten det samme, bare at det er bare bak hos meg, men jeg har jo bare nye dekk bak:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hos dekkmann idag og de sjekket balanseringen....den var helt vill feil, så dem fikk fikset opp idet. I tillegg sa dem at det ikke kunne være noe feil med felgene. Nokian dekka er veldig rette på skulderen, så det kan være noe av feilen på "svømmingen" .... De mente at jeg har all rett til å få dekk som passer bilen min ....

 

Så da blir det ny tur opp til shariffen imorra ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk byttet til falken dekk hos shariff idag....det var bedre men slett ikke bra !!! skjønner fortsatt ingenting av dette ....3 par dekk og bilen "svømmer" fortsatt på veien ....

 

noen med tips ???

 

PS! Bilen er sjekka med andre hjul/dekk og da funka den bra. Felgene hadde dunlop sp9000 tidligere og det funka bra ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve med "spacere", kan være at svømmingen/sporingen slutter ved å montere det....uansett så koster det ikke all verden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne:

Takk for det .....Kan jo kanskje prøve det ....

 

det er samme dimmen på de nye falken dekka som de tidligere dunlop dekka mine(som funka utmerket), 225-40/18"

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er dempere og fjærer?

 

Audiene blir jævlig gyngehest med slitte dempere og hvis du da i tillegg har senkefjærer er valsen i gang...

 

Sleitt med endel sporing på min A4 tidligere, men det blei nesten helt borte ved montering av nye fjærer og dempere.

 

Koni all the way. Kjempe fornøyd med komfort / kjøreglede!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demperne bak er mulig litt mjuke og slitte ....men det mener det har vært helt siden jeg kjøpte bilen. Det kan være en mulig årsak det med fjærer og demperne.

 

Fikk byttet stabstag forringer i begge bærearmene, men det hjalp ingenting !!! forbanne irriterende dette, Møller på Skøyen har kostet med nesten 8000 kroner og har ennå ikke funnet feilen ....

 

Noen ganger føles det som chassiset ligger på skinner oppå understellet, det er kriminelt med "svømming" når det er 4 personene i bilen ......vurderer å stikke til flissundet eller Audi Sentrum ......

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demperne bak er mulig litt mjuke og slitte ....men det mener det har vært helt siden jeg kjøpte bilen. Det kan være en mulig årsak det med fjærer og demperne.

 

Fikk byttet stabstag forringer i begge bærearmene, men det hjalp ingenting !!! forbanne irriterende dette, Møller på Skøyen har kostet med nesten 8000 kroner og har ennå ikke funnet feilen ....

 

Noen ganger føles det som chassiset ligger på skinner oppå understellet, det er kriminelt med "svømming" når det er 4 personene i bilen ......vurderer å stikke til flissundet eller Audi Sentrum ......

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da!! Skikkelig sure greier!!

 

Hadde samme problem på min forrige 1.8T (passat) og da var det demperne som var gåen. Dog holdt de kun i 6 mnd..!! arg!!

 

Kjører nå med falken og fulda på mine biler og merker at jo mer myk gummien er,desto "vinglete" er den i svingene. Hvordan er innpress på felgene i forhold til orginalt da? Sier at dette fungerete bra før,men litt nysgjørrig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn Tore:

Hadde dunlop SP9000 tidligere og da lå bilen som en "go-kart" på veien. Har nå helt ny falken 451 og de skal vel være ganske like dunlop dekka. Jeg tror innpresset er omtrent som standard, men er ikke helt sikker. Det funka før, så da kan det vel ikke være noe med felgene tror jeg ??? har hatt mange som har sett på det og felgene ser greie ut ......

 

Jeg som akkurat dreiv å kjøpte deler til oppgradering til S6 bremser med kalippere og fjærben .....det koster vel også rundt 8000 kroner og da når dette kom i tillegg, så jeg rimelig forbanna og var potte-sur i flere uker ...... har nok en veldig mistanke om at det er flere pakninger og/eller støt demperne er slitte ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kjedlige greier.

 

Min var slik at jo fortere jeg kjørte, jo mer fløytt det.

 

Men nå ligger den rolig:) Begynner å mykne på småveier først langt over 80km/t. :P

 

Hvordan er bilen å gynge på? Husker den noe? Senket bilen?

 

Kjører selv på 225 40 18 Nokian NRZi og er ikke overimponert over dekkene i sving o.l. Mener personlig falcken er hakket bedere en Nokian dekkene men de funker de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin:

Bilen "svømmer" jo høyere hastighet jeg har. Men det er ikke bare foran, det er hele bilen. For meg så virker som at karosseriet fortsetter 2-3 ut i svingen. Bilen er senket ca 35 mm, så den er ganske lav....

 

Rattet er veldig lett på bilen, mange har påpekt det. Men det har den vært helt siden jeg kjøpte den for 2,5 år siden. Men det at bakenden kommer "seint" tilbake etter sving tyder jo på fjæringene er slitte/mjuke. Men jeg syns ikke bilen beveger seg så mye opp og ned, den er mest kun til siden .....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SP 9000 er suverene dekk på desse bilene.

Bytta fra disse til nokre Marshall dekk bak på min S4, og da føltest det som om eg kjørte med 175-13" bak. Måtte nesten styre imot i svingene.

Kjører nå nokre billige aurora dekk heile veien rundt, og disse virker også veldig 'deigete' samenligna med SP 9000.

 

Dersom du har servotronic, så er denne sykt lett på rattet.

Kan nappe av stikkeren på tannstanga så kjem dette seg litt. Og bilen blir litt mindre nervøs i fart.

Har laga bryter på min så eg kan slå av handikapp-styringen på landevegen, og slå den på på sentrumskjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.