#26 Skrevet August 19, 2004 Odd: Jeg syns iallefall SP9000 dekka var meget bra....men tror nok det er noe alvorlig feil en plass med understellet ! Det er så mye at det ikke kan være dekka ... Har servo ja.....er det lett å lage slik bryter som du har ?? jeg er ingen mekker, så det skal være rimelig lett før jeg gjør noe ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 19, 2004 Hei Robert. Jan Gunnar Nilsen her på forumet hadde samme problem som deg etter å ha kjøpt Falken FK 451 hos "sjeriffen". Jeg fikk selvsagt skylden etter å ha anbefalt dekkene .... Uansett, bilen hans oppførte seg nøyaktig slik du beskriver. Jeg trodde han ikke og måtte selv teste bilen, jeg ble nesten redd når jeg oppdaget hvor ille det var. Han gjorde uansett ikke noe mer med det, før han plutselig kjøpte seg nye RS4 felger en dag ... Gjett om problemet forsvant ? Jupp. Hva slags felger har du ? Har du noen mulighet til å få prøvd dekkene dine på noen andre felger ? PS. Prisen på Møller var vill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 19, 2004 Opprinnelig postet av Robert Drage Har servo ja.....er det lett å lage slik bryter som du har ?? jeg er ingen mekker, så det skal være rimelig lett før jeg gjør noe ... Robert Er ikkje så vanskeleg. Eg laga bryter på 12V'en som går inn på Styre-boksen til servotroniken. Denne ligg oppunder dashbordet på passasjersiden. Men ein kan jo sjølvsagt også berre sette inn ein bryter på leidningen som går til stikkeren inn på tannstanga. Brukte ein orginal "varmetråd-i-bakruta-bryter" som eg satte inn på ledig plass, og tjusja vekk symbolen på. :-) Det aller enkleste er jo å berre nappe av stikkeren på tannstanga da. Er fortsatt lettere enn mange andre biler med servo. Men eg liker handicap-styringa når eg skal parkere, og på sentrumskjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 20, 2004 Opprinnelig postet av Robert Drage Hei ! Har akkurat kjøpt meg nye 225/40-18" Nokian Nrzi dekk ....etter en liten stund syns jeg bilen "gynger" i svingene og spesielt når jeg kjører sikk-sakk. Det blir enda verre i høyere hastigheter !! Det virker som på meg at gummi vrenger seg og bilen "blir forsinket" i svingene ....skikkelig ubehagelig Forrige gang hadde jeg dunlop sp9000 og da satt bilen som en go-kart på veien !! Noen som har opplevd noe lignende, så er jeg veldig takknemlig for kommentarer .... Robert FAEN!!! nå skrev jeg et sykt langt svar her... så ringte tlf og jeg hvilte armen på backspace knappen.... ARG Kort og greit.... : det er veggen på innsiden av felgen din som ikke passer med dekktypen! den går ikke høyt nok opp for å støtte dekket...jeg prøvde mine falken dekk på et sett felger og det var urbukelig, mens på RS4 felger satt det som støpt=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 20, 2004 faen, der gikk hele sullamitten min bort også ... Odd: Takk for info'n ...skal se om jeg tørr å prøve på det. Paul & Jan: Kan det være felgene mine da ?? ingen av de 4 mekkerne som har snakket har sagt at det må være bilen .... Jeg har ikke prøvd andre 18" felger på bilen min, kanskje prøve det ... Men det funket bra med SP9000 og ikke med falken ..kan det være så stor forskjell på dekkene ?? PS! Jeg prøve 2 sett Nokian Nrzi, ett par pirelli og ett par falken(som jeg hr nå) og bilen var like usæl og kjøre... Felgene mine er breiere enn dekka mine, men det burde vel ikke ha noe å si eller ?? Jeg har TSW Venom 18" felger .... Her er felgene og bil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 20, 2004 Robert, dette høres ikke særlig kult ut. Håper du finner ut av det. Hvis det hjelper deg i å finne ut om det er dekk/felger som skaper dette så kan du gjerne få prøve mine RS4 felger med 235/40R18 Falken ZE-512 dekk. De sitter i alle fall som støpt på min A6. Vet ikke om 5x112 og ET35 passer på din S4? Hvis det passer og du gidder å skru selv så.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 20, 2004 Da blir det en tur til Ådne for å teste felgene hans :-) Det var kjempesnilt gjort da ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 22, 2004 Fikk testet RS4 felgene til Ådne idag og første inntrykket var bedre på lav hastighet, så testet jeg små svinger i 120 og det virket bedre, men kanskje ikke helt slik det var før....ble litt usikker ... Satte tilbake mine og testet litt på vei hjem og da merket jeg den voldsomme svømmingen....Da var nok RS4 felgene mye bedre og den vesle "svømmingen" kan være på dårlig demper bak(høyre bak) ....Da er nok TSW felgene mine som er problemet og dem MÅ ha dunlop dekk for å fungere ...... Bilen var iallefall mye bedre med RS4 felgene enn TSW felgene mine.... jaja, enten må jeg teste dunlop på de eller kjøpe nye felger .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 23, 2004 Gøy med bil Robert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 23, 2004 Martin: hehe....iblant lurer på hvorfor man egentlig har bil.... Men at felger må ha visse dekktyper, er vel noe av det merkeligste jeg har vært borti ..... og så måtte det jo skje meg da Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 23, 2004 Jan Nielsen: Du skriver "det er veggen på innsiden av felgen din som ikke passer med dekktypen! den går ikke høyt nok opp for å støtte dekket..." Det virker som det du skriver er helt sant ....det ble bedre RS4 felgene, men om det ble 100%, det veit ikke ...men det satt mye bedre iallefall .... Da har egentlig shariff feil alikevel da ? Da er det dekka som ikke passer felgene ...Men det spørs om jeg får byttet dekka tilbake igjen nå ?? TSW felgene passer jo veldig bra, så vil helst ikke bytte dem. Enten må jeg bytte felg eller teste med dunlop SP9000 dekka(dette var de tidligere dekka mine og de funket bra) .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 23, 2004 Opprinnelig postet av Robert Drage Jan Nielsen: Du skriver "det er veggen på innsiden av felgen din som ikke passer med dekktypen! den går ikke høyt nok opp for å støtte dekket..." Det virker som det du skriver er helt sant ....det ble bedre RS4 felgene, men om det ble 100%, det veit ikke ...men det satt mye bedre iallefall .... Da har egentlig shariff feil alikevel da ? Da er det dekka som ikke passer felgene ...Men det spørs om jeg får byttet dekka tilbake igjen nå ?? TSW felgene passer jo veldig bra, så vil helst ikke bytte dem. Enten må jeg bytte felg eller teste med dunlop SP9000 dekka(dette var de tidligere dekka mine og de funket bra) .... Robert 19" rs4 replica?? godt du fant ut av problemet da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 25, 2004 Tror problemet er løst nå og at det 225 gummien som er for smal for felgen ....har lyst til å dra til sharif og prøve 235 eller 245, men spørs om han vil bytte nå etter all styret ....dekka mine har allerede kostet med 6k + 6k(div rep og div utlegg) = 12k og fortsatt er feilen der ...jævlig kjedelig !!! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 26, 2004 Hvor brei er felgen du har dekka på ? .arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 26, 2004 Litt off-topic, men hvor brede dekk kan man ha på en 7,5" felg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 26, 2004 Arve: Jeg er litt usikker, mener det er 8 eller 8,5 .....står slike ting bak på felgen? hvis jeg har 8,5, så er vel felgen kanskje for brei for 225 ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 26, 2004 Har en anbefalt felgbredde på 8" og en godkjent felgbredde på 7,5-9". I følge http://www.falkentire.com/tires_451_sizes.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 26, 2004 Ådne: takk for det .... utifra tabellen så skal det egentlig gå bra, men er nok litt usikker fordet ......jeg burde egentlig teste 235-40 eller 245-40(35) og se åssen det går .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 27, 2004 Hmm, merkelig Jeg har samme dimensjonen som deg med Nokian NRZi men på A8-felger, fungerer helt suverent... Merkelig at felgvalg skal ha så mye å si... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 27, 2004 Mange RS2 eiere har 225/40/18 på 8,5 toms felg, meg bekjent uten problemer. Har selv FK451 akkurat likt som nå endelig går på bilen til helga (har ventet på spacers (pga 8,5 og justerbart understell) fremme og utfresning av nav). Skal gi tilbakemelding om hvordan jeg opplever dekka.. .arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 28, 2004 Fikk endelig på felgene igår. Må si det var som natt og dag iforhold til vinterdekka (som ikke er skikkelig avbalansert). Thight og fin og ingen antydning til gynging. .arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet August 28, 2004 Normalt så skal vel dette gå bra i de fleste tilfeller.....det måtte jo skje meg da ((( Det blir nesten som å kjøpe sko dette med felgen min, felgen er foten og gummien er skoa .......43 nr er ikke samme størrelse( i lengde og bredde) om man kjøper nike, adidas, puma, etc ...... Det enkleste er vel å kjøpe nye felger .....uansett, takk til alle som har skrevet og kommentert sine erfaringer med gummi og felg ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet August 29, 2004 Har du flere bilder av bilen Robert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet September 6, 2004 Thomas: Litt seint, men her kommer iallefall 3 nye .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet September 6, 2004 Ett ved siden .... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...