Hvor kjøpe poleringsmaskin?

Anbefalte innlegg

Den powerball er ikke å anbefale, ekstremt vanskelig å unngå kjøreriper med denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilbud på en brukt maskin på mekonomen i porsgrunn.

Husker ikke merke akkurat nå, men skulle være en proff maskin.

To hodet maskin med roterende hoder som igjen oscilerer..eller hva det nå enn heter..

Er ikke justerbar hastighet på denne..

Er dette noe å satse på?

Veldig i tvil.. skulle visst koste 4500 ny, og får den for 2800..

Men vil helst ha en liten roterende maskin som er på str med en 5" vinkelsliper..

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..Hva skal du ha for den Makita´n Marius?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilbud på en brukt maskin på mekonomen i porsgrunn.

Husker ikke merke akkurat nå, men skulle være en proff maskin.

To hodet maskin med roterende hoder som igjen oscilerer..eller hva det nå enn heter..

Er ikke justerbar hastighet på denne..

Er dette noe å satse på?

Veldig i tvil.. skulle visst koste 4500 ny, og får den for 2800..

Men vil helst ha en liten roterende maskin som er på str med en 5" vinkelsliper..

Noen forslag?

 

Stikk på eltek.. Heter vel det.. Ligger ved eksosmesteren. der har de festool..

Koster 6000,- men kompis av meg kjøpte den for 3600+mva

Sinnsyk maskin! Og har du ett firma og sette den på så får du jo igjen mva :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tilbud på en brukt maskin på mekonomen i porsgrunn.

Husker ikke merke akkurat nå, men skulle være en proff maskin.

To hodet maskin med roterende hoder som igjen oscilerer..eller hva det nå enn heter..

Er ikke justerbar hastighet på denne..

Er dette noe å satse på?

Veldig i tvil.. skulle visst koste 4500 ny, og får den for 2800..

Men vil helst ha en liten roterende maskin som er på str med en 5" vinkelsliper..

Noen forslag?

 

Har den ikke justerbar hastighet er det bare å glemme.. Når du polerer bør du ikke ha noe høyere hastighet enn 1500RPM. Dette er absolutt maks! Arbeidsregisteret ligger mellom 900-1500RPM.

 

Skal du absolutt ha en roterende maskin så hadde jeg kjøpt en Makita. Det er en veldig god maskin med variabel hastighet fra 600-3000RPM. Men for å kunne håndtere en slik maskin skikkelig ville jeg øvd meg på en gammal bil før jeg hadde gått på god bilen. Disse maskinene utvikler mye varme og du kan risikere å ødelegge lakken på bilen. Et annet veldig godt valg er en Porter Cable. Denne maskinen har et helt annet arbeidsmønster som gjør at den ikke blir varm slik den roterende maskinen. Det gjør den mye mer egnet for en førstegangs maskinpolerer. Denne er ikke like kraftig som en roterende maskin, noe som gjør at den ikke er like aggressiv på de verste ripene. Men med de rette produktene blir bilen like blank som med en roterende maskin.

 

En annen ting som er viktig å huske ved bruk av en roterende maskin er å velge produkter med riktig arbeidstid. Optimum har produkter spesielt egnet for slike maskiner.

Jeg har en lik maskin som den Makitaen, men jeg vurderer å kjøpe en Porter Cable i tillegg siden den er veldig godt egnet til allround bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den ikke justerbar hastighet er det bare å glemme.. Når du polerer bør du ikke ha noe høyere hastighet enn 1500RPM. Dette er absolutt maks! Arbeidsregisteret ligger mellom 900-1500RPM.

 

Skal du absolutt ha en roterende maskin så hadde jeg kjøpt en Makita. Det er en veldig god maskin med variabel hastighet fra 600-3000RPM. Men for å kunne håndtere en slik maskin skikkelig ville jeg øvd meg på en gammal bil før jeg hadde gått på god bilen. Disse maskinene utvikler mye varme og du kan risikere å ødelegge lakken på bilen. Et annet veldig godt valg er en Porter Cable. Denne maskinen har et helt annet arbeidsmønster som gjør at den ikke blir varm slik den roterende maskinen. Det gjør den mye mer egnet for en førstegangs maskinpolerer. Denne er ikke like kraftig som en roterende maskin, noe som gjør at den ikke er like aggressiv på de verste ripene. Men med de rette produktene blir bilen like blank som med en roterende maskin.

 

En annen ting som er viktig å huske ved bruk av en roterende maskin er å velge produkter med riktig arbeidstid. Optimum har produkter spesielt egnet for slike maskiner.

Jeg har en lik maskin som den Makitaen, men jeg vurderer å kjøpe en Porter Cable i tillegg siden den er veldig godt egnet til allround bruk.

 

Har brukt mye makita selv og det er en veldig sterk og fin maskin. Kan være litt tung å jobbe med i begynnelsen. Det er ekstremt viktig å lære seg å bruke maskinen før man går løs på grombilen, men dette gjelder alle poleringsmaskiner. Man er ikke helt fucked hvis man lager kjørespor, men lager generelt mye arbeid for seg selv for det er mye jobb og få fjernet skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den ikke justerbar hastighet er det bare å glemme.. Når du polerer bør du ikke ha noe høyere hastighet enn 1500RPM. Dette er absolutt maks! Arbeidsregisteret ligger mellom 900-1500RPM.

 

Skal du absolutt ha en roterende maskin så hadde jeg kjøpt en Makita. Det er en veldig god maskin med variabel hastighet fra 600-3000RPM. Men for å kunne håndtere en slik maskin skikkelig ville jeg øvd meg på en gammal bil før jeg hadde gått på god bilen. Disse maskinene utvikler mye varme og du kan risikere å ødelegge lakken på bilen. Et annet veldig godt valg er en Porter Cable. Denne maskinen har et helt annet arbeidsmønster som gjør at den ikke blir varm slik den roterende maskinen. Det gjør den mye mer egnet for en førstegangs maskinpolerer. Denne er ikke like kraftig som en roterende maskin, noe som gjør at den ikke er like aggressiv på de verste ripene. Men med de rette produktene blir bilen like blank som med en roterende maskin.

 

En annen ting som er viktig å huske ved bruk av en roterende maskin er å velge produkter med riktig arbeidstid. Optimum har produkter spesielt egnet for slike maskiner.

Jeg har en lik maskin som den Makitaen, men jeg vurderer å kjøpe en Porter Cable i tillegg siden den er veldig godt egnet til allround bruk.

 

 

Har en som er lik den makitaen i størrelse, og synes den blir for stor.. har funnet et par som jeg tror passer meg midt i blinken.. denne: http://www.milwaukeetool.no/int/no/no_products.nsf/vwWebProductLevel3/grinders-angle-polishers?OpenDocument&nav1=pro og denne: http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Startnb

 

Angående den som jeg har fått tilbud på, så er det ikke noe drit.. var inne på en link igår, hvor jeg fant den, og den koster veiledende 5500 kr.

men er ikke helt det jeg er på jakt etter.. vil ha en på str med en 5" vinkelsliper, og helst som selges her i norge..

Skal ha den NÅ!!! hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ser på forrige side så nevnte jeg en de har i skien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en som er lik den makitaen i størrelse, og synes den blir for stor.. har funnet et par som jeg tror passer meg midt i blinken.. denne: http://www.milwaukeetool.no/int/no/no_products.nsf/vwWebProductLevel3/grinders-angle-polishers?OpenDocument&nav1=pro og denne: http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Startnb

 

Angående den som jeg har fått tilbud på, så er det ikke noe drit.. var inne på en link igår, hvor jeg fant den, og den koster veiledende 5500 kr.

men er ikke helt det jeg er på jakt etter.. vil ha en på str med en 5" vinkelsliper, og helst som selges her i norge..

Skal ha den NÅ!!! hehe :)

 

Jeg sa heller ikke at den var drit, men skal du få polert skikkelig er du nødt til å kunne justere hastigheten. Selv om den er låst til 1500RPM kan det i mange tilfeller være en for høy hastighet :)

 

De du linket til er helt sikkert veldig bra! Som du sier, Makitaen kan være litt tung og uvøren å jobbe med før du får skikkelig teken på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa heller ikke at den var drit, men skal du få polert skikkelig er du nødt til å kunne justere hastigheten. Selv om den er låst til 1500RPM kan det i mange tilfeller være en for høy hastighet :)

 

De du linket til er helt sikkert veldig bra! Som du sier, Makitaen kan være litt tung og uvøren å jobbe med før du får skikkelig teken på det.

 

Makitaen er vel en av de letteste.. veier bare 2,2 kg..

Men har uansett handlet maskin..

Handlet maskin + proffesional starterkit fra meguiars med alt av pad'er og lakkrens/polering i proffserien + clay kit til 2700..

 

Så får vi se åssen det funker.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makitaen er vel en av de letteste.. veier bare 2,2 kg..

Men har uansett handlet maskin..

Handlet maskin + proffesional starterkit fra meguiars med alt av pad'er og lakkrens/polering i proffserien + clay kit til 2700..

 

Så får vi se åssen det funker.. :)

 

Hvilken maskin? Fra norge eller usa\autogeek?

 

B.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handlet Einhalt maskin på bilextra.. kansje ikke den beste kvaliteten, men er trinnløs regulering av hastighet, og 1100 watt, pluss at den er ganske liten og kun veier 3,45 kg..

Er på str med en 5" vinkelsliper..

Gleder meg til å prøve nå..

 

Skriveleif istad, er ikke makitaen som veier 2,2 kg, det er milwakee'en.. litt for mange øl innabords.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.