Hva gjør man når justerbart senkesett ikke senker nok?

Anbefalte innlegg

Har et FK silverline x justerbart sett som fungerer helt knall, bortsett fra en ting og det er at jeg har gått tom for gjenger bak og enda synes jeg det ikke er lavt nok.. Egentlig er bilen lav nok, men ble "god" plass når jeg fikk på andre felger og da må jo selvfølgelig den plassen vekk.. :)

 

Akkurat nå er den tynne låseskruen skrudd av gjengene og låst med eksosklemme for å få en ekstra cm å skru ned på + at bagasjen er full av belegningsstein... :rolleye: Enda så har jeg et par cm jeg skulle ha hatt den ned.. : bh :

 

Hva er best løsning??

 

Kappe fjørene en runde og bestille 2 nye fjærer og ha i reserve??

Kjøpe gule koni og senkefjører og kappe dem til riktig høyde??

eller rett å slett finne justerbart bak som senker mere??

 

Går det f.eks an å kjøpe 2 stk bakdempere av supersport el.l da det bør være stivt som fy?

 

Håper noen kan komme med noen tips her.. Begynner å nærme seg hovedtreff... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser det ut nå ca.. Tenkte å se litt på muligheter for å få den bittelitt lavere foran til uka, men er i hovedsak bak som er problemet..

DSC03484 ute3.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp av en runde eller 2 du,da blir den nok lav nok. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp av en runde eller 2 du,da blir den nok lav nok. :D

 

Det heller mot det må jeg si.. Har Kjartan fra Quality på saken ang nye fjærer og om det er noe forskjell på sedan og avant, for har en liten mistanke om at det er andre fjærer på avant'en uten at jeg er sikker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern både dempere og fjerer og kapp til stive stag i høyden du vil ha det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern både dempere og fjerer og kapp til stive stag i høyden du vil ha det:)

 

Hehe.. Akkurat der går grensa, selv for meg... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med mister jacobsen:) fjern alt og skaff stål rør;) haha stivt blir det oxo;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he. Godt å høre. Hadde du gjort det hadde jeg virkelig begynt å lure på deg:) Men mitt tips er som nevnt tidligere. Start med å kapp 1/2 runde og se hvordan det blir. Blir ikke det nok tar du 1/2 runde til etc frem til du blir fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg kapper dem og kjøper et som jeg har i reserve er det bare å kappe iallefall en runde om gangen.. Har jo en mil å skru på oppover... :P

 

Men får undersøke litt mere først.. Fjører trur jeg kommer på rundt 1000 lappen inkl frakt å alt det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp kapp kapp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo egentlig litt jalla og kappe også, men må man så må man.. :rolleye: Får se litt på det i uka som kommer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gewindefjærer får man jo i alle mulige lengder og stivheter da. Blir altfor jalla og kappe de. Har du hjelpefjærer kan du jo fjerne disse. problemet blir vel at et sted blir demperen for lang og du får ikke bilen noe lavere uansett hvor mye du justerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gewindefjærer får man jo i alle mulige lengder og stivheter da. Blir altfor jalla og kappe de. Har du hjelpefjærer kan du jo fjerne disse. problemet blir vel at et sted blir demperen for lang og du får ikke bilen noe lavere uansett hvor mye du justerer

 

Og for å utdype Frodes innlegg så ville en god løsning være kortere hovedfjær og lengre hjelpefjær, eventuelt å bytte ut skåla mellom hoved- og hjelpefjær med en som bygger mer i høyden (for å kunne bruke ei kortere hovedfjær, men fremdeles ha forspenning). H&R har et bredt utvalg av fjærer (til løpsbruk). Den beste sida å leite etter slikt på er hjemmesida til Sandtler (ev. bestille hos Udo Reineke i Lübeck/Stockelsdorf). Det eneste du behøver er å finne ut er innvendig diameter på fjærene dine og om du har innvendig eller utvendig sentrering (har ennå til gode å se annet enn innvendig sentrering på gewinder til gatebruk).

 

http://www.sandtler.de/katalogangebote/fahrwerke_daempfer/federn/hr/rennsportfedern/info.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Går det an å bruke senkeskåler på gewinde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye senker KW sitt bak? Jeg har VMAXX som senker 120mm forran og bak, kan legge den helt ned jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det ikke senker nok så er det vel bare og kappe.. Ikke at det er noen som helst smart løsning etter min mening men.. Trodde da du ville ha en mer kjørbar bil når du gikk opp til 18" jeg Håkon?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft Det vet du vel at jeg synes du skal ha, Håkon ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke ann å flytte nedre festet på demperen lenger ned da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gewindefjærer får man jo i alle mulige lengder og stivheter da. Blir altfor jalla og kappe de. Har du hjelpefjærer kan du jo fjerne disse. problemet blir vel at et sted blir demperen for lang og du får ikke bilen noe lavere uansett hvor mye du justerer

 

Vet det er jalla å kappe, men det blir i såfall midlertidig til jeg får tak i evt kortere fjærer. Har ikke hjelpefjærer på dette så lite å hente der... :(

 

Og for å utdype Frodes innlegg så ville en god løsning være kortere hovedfjær og lengre hjelpefjær, eventuelt å bytte ut skåla mellom hoved- og hjelpefjær med en som bygger mer i høyden (for å kunne bruke ei kortere hovedfjær, men fremdeles ha forspenning). H&R har et bredt utvalg av fjærer (til løpsbruk). Den beste sida å leite etter slikt på er hjemmesida til Sandtler (ev. bestille hos Udo Reineke i Lübeck/Stockelsdorf). Det eneste du behøver er å finne ut er innvendig diameter på fjærene dine og om du har innvendig eller utvendig sentrering (har ennå til gode å se annet enn innvendig sentrering på gewinder til gatebruk).

 

http://www.sandtler.de/katalogangebote/fahrwerke_daempfer/federn/hr/rennsportfedern/info.htm

 

Skal se litt på det.. hadde jo vært en god løsning med hjelpefjær og kortere hovedfjær.. Da vil ikke fjæra være løs da bilen jekkes opp helt heller noe den sikkert vil være litt hvis jeg kapper en runde kanskje..

 

-Går det an å bruke senkeskåler på gewinde?

 

Tror nok det skal gå, men får ikke bak etter det jeg har sett..

 

Hvor mye senker KW sitt bak? Jeg har VMAXX som senker 120mm forran og bak, kan legge den helt ned jeg:)

Mye har du igjen å skru når du har senka den så hjulet ditt ligger ganske nærme hjulbuen bak?

 

når det ikke senker nok så er det vel bare og kappe.. Ikke at det er noen som helst smart løsning etter min mening men.. Trodde da du ville ha en mer kjørbar bil når du gikk opp til 18" jeg Håkon?:P

Den ble altfor kjørbar :P Neida, men ble en del høyere, og senker jeg litt til vi bakkeklaringa være bittelitt høyere enn før så da er det greit :)

 

Luft Det vet du vel at jeg synes du skal ha, Håkon ;)

Hehe.. Det skal kjøres med like lavt som når bilen står stille! :nana:

 

Går ikke ann å flytte nedre festet på demperen lenger ned da ?

 

Hmm.. På bilen mener du? Tror ikke det er så mye å gå på der.. mener jeg har sjekket det før en gang.. Men kom på en løsning til når du sier det.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kappet fjærene på coilovers, vanlige demere å senkefjærer går fint å kappe, da disse har ett spor som enden av fjæra skal ligge i. Det har ikke coilovers så dær må fjærene vare rette å beine i enden. Meget enkelt at fjæra detter av "festet" eller knekker det da det blir liten anleggsflate på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft Det vet du vel at jeg synes du skal ha, Håkon ;)

 

Totalt off-topic:

 

Hvor får man kjøpt luftfjæring i Norge?

Hva er bra kvalitet osv på disse?

 

Tror det blir det på neste prosjektet mitt : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville kappet fjærene på coilovers, vanlige demere å senkefjærer går fint å kappe, da disse har ett spor som enden av fjæra skal ligge i. Det har ikke coilovers så dær må fjærene vare rette å beine i enden. Meget enkelt at fjæra detter av "festet" eller knekker det da det blir liten anleggsflate på den.

 

Er noe jeg kommer til å gjøre i nød iallefall.. Har en ide jeg må forske på litt til uka.. :)

 

Men tror det skal gå an å kappe øverst på fjæra da det er like runder omtrent 3-4 runder øverst.. Men nederst går det ikke pga flaten den ligger på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt en del mailer med Kjartan og ser ut til at han har fått tak i noe som passer.. Blir da en kortere hovedfjær + hjelpefjær i tillegg.. En på FK som hadde gjort akkurat det samme.. Blir ca 3 cm lavere! JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAA : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.